Wat voor kleur dit/dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Wat voor kleur dit/dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:20

Ik heb vandaag al 4 verschillende topic's langs zien komen met de vraag: Welke kleur staat bij mijn pony? Welke deken past bij mij fjord? Welke letters moeten er op het shabrak? Welke kleur staat bij mijn witte arabier?

Ik begin me mateloos hieraan te irriteren. Ben ik nou zo snugger of zou ik het dan opzoeken op internet? Want daar staan inmiddels tientalle site's over setjes/kleuren/shabrakkeuzes en ga zo maar door.

Nog meer die het met mij eens, of niet eens zijn? Kan zoiets niet verboden worden?

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:43

Heey,

Ik snap soms ook niet wat mensen van anderen willen horen wat voor kleur er bij hun pony/paard zou passen. Ik ben totaal niet van de setjes en kleurtjes en heb meer zo iets van: als het maar functioneerd.

Kijk kan me voorstellen dat je de leukste kleurtjes met de kleur van je pony/paard wilt combineren, maar soms gaat dit erg ver....Ik mag aannemen dat iedereen een eigen mening en smaak heeft. Wat anders vind ik een mannelijk dier met paars of roze :P ... denk ik altijd van: Aaahhh wat een H*mo paard := :P

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:11

Bij het ene paard kleurd iets anders mooi dan bij de ander.

Gewoon een kwestie van uitproberen en smaak. En als ze daar een topic over willen openen nou ja, kan toch? Ik zie het nut er ook niet van in :D.

Benfan

Re: Wat voor kleur dit/dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:13

of je moet zo onzeker zijn dat je de mening van anderen moet hebben om zeker te weten wat jijzelf eigelijk mooi vind. Das wat ik er van denk eigelijk.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:18

tja ik vind het ook onzin. Bij mij gaat het ook om kwaliteit maar een leuk kleurensetje vind ik ook wel eens leuk.
Maar ja iedereen heeft zijn eigen smaak dus ik snap sowieso niet waarom een ander daarover moet mee beslissen.
Jouw paard, jouw stijl.
Maar ja als mensen daar een topic over willen openen dat moeten ze zelf weten hoor.
Je bent niet verplicht te reageren toch??

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:30

Het gaat over het feit dat dit soort topics elke dag 100 keer langskomen. Niet over het feit dat mensen er mee over moeten beslissen. Maar het feit dat mensen dit soort topics plaatsen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:31

jaja zoals ik al zei.
Dat moeten ze zelf weten, je hoeft er niet op te reageren.;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:33

Vind het ook niet een toevoeging aan de overdosis aan informatie die hier op bokt te vinden is..
Daarnaast, als je wilt weten welke kleur 'staat' op je paard/pony, ga je toch uitproberen?

Maargoed, wie ben ik he, ik sla ze meestal gewoon over :) Misschien een idee om eens aan de mods voor te leggen om een centraal *welke kleur staat op mijn paard/pony* te openen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:34

Ik vind het ook onzin. Mensen kunnen toch zelf nadenken over zoiets?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 22:35

Prima idee om een centraal topic aan te vragen ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:36

Ik ga meteen even Forumzaken op om t voor te leggen :)

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:36

Ach als ik zoiets zie staan lees ik er al gewoon over.
Dat zijn dingen die persoonlijk zijn... En moest ik het nu echt echt niet weten zou ik het gewoon aan wat vriendinnen vragen op de manege zelf.
Soms neem ik ook gewoon een foto van hem, plak het in paint en kleur zijn zadelonderlegger in de kleur die ik denk.
Dan zie ik ook wel of het zou passen :P
Maar er een topic voor openen... Neen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:50

Verplaatst: HAR --> FZ

Achter de schermen zullen we overleggen of we een centraal topic daarvoor zullen aanmaken, maar omdat het zo makkelijk op te zoeken valt zelf weet ik niet of dat nodig is.

Wanneer wij deze topics tegen komen sluiten wij deze ook dat dit gemakkelijk zelf op te zoeken is. Als je ze dus tegen komt zouden wij het zeer op prijs stellen wanneer jullie TeMmen (Tip een Mod). Door te klikken op het uitroeptekentje rechts onderin iedere post kan je de moderators op de hoogte brengen en zullen wij het topic sluiten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 10:22

Ik vind die topics ook niet echt nodig, zal er idd voortaan maar op temmen dan. Overigens meen ik me te herinneren dat er al eens een dergelijk centraal topic geweest is, maar weet het niet zeker....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:28

Er loopt op de HK wel een topic over setjes, misschien dat je die bedoeld?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:56

Judje schreef:

Dat zou wel kunnen ja, maar in mijn herinnering is er ook al iets van een topic geweest over welke kleur op je paard past.
Maar nu ik erover na denk weet ik niet meer of dat een centraal topic geweest is of gewoon een illegaal verzamelopic ;)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:42

Pff, dat zou ik helaas niet weten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:52

Ik herinner me dat wel, dat is toen geprobeerd maar verzandde ook weer in een kletstopic, dus is toen naar de HK verhuisd en sindsdien werd er altijd richting de HK verwezen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:20

Achter de schermen hebben we overlegd of we wel of geen Centraal topic toe zullen staan. Wij vinden het topic niet informatief genoeg om er een centraal topic op HAR van te maken.
Daarnaast is er een interessante site, waar ook veel foto's staan van paarden van diverse kleuren in verschillende setjes: http://www.setjes.ambagts.nl/index2.html en is er de mogelijkheid om in de HK over setjes te kletsen. Via diverse zoeksites kan je ook alleen op afbeeldingen selecteren en veel foto's vinden en natuurlijk ook via de topics op RIJ-ITP en RT-HAW.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:37

koop gewoon wat je mooi vind.
jij en je paard moeten er mee lopen wij niet.
ik ken het ik vind het ook echt hatelijk.

kijk anders allemaal massaal op DABO haar site
allemaal leuke kleurtjes op verschillende kleuren paarden.
kijk daar lekker en koop wat je mooi vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:49

Waarom moet je het sowieso opzoeken op internet? >;)
Je heb zelf toch ook een hoofd.
Snap dat niet hoor, alsof je zelf niet kan zien wat wel en niet staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:41

Mas schreef:
Judje schreef:

Dat zou wel kunnen ja, maar in mijn herinnering is er ook al iets van een topic geweest over welke kleur op je paard past.
Maar nu ik erover na denk weet ik niet meer of dat een centraal topic geweest is of gewoon een illegaal verzamelopic ;)

ik weet ook bijna zeker dat dat er was idd :j
Overigens irriteer je je niet ergens aan, maar erger je je ergens aan.. 'k denk, ik zeg het
maar even ;)