"Geen weerwoord kunnen geven"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

"Geen weerwoord kunnen geven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:32

Karl66 schreef:
Verder is het niet de bedoeling een fotograaf te bespreken die zelf geen bokker is en dus geen weerwoord kan geven.

Zullen we dan ook maar direct stoppen met het bespreken van Geert Wilders, Anky van Grunsven, die Deense (?) mevrouw laatst, de gang van zaken op de "Horrorboerderij", minister Ter Horst, Uri Geller en IEDEREEN die niet zelf op Bokt zit??? Op deze manier kun je toch vrijwel IEDERE discussie wel op slot gooien?

Dit is overigens géén weerwoord tegen het op slot gooien van het topic in kwestie. Ik snap dat dat topic op slot is gegaan, dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Het gaat me er alleen wél om dat er schijnbaar niet (in negatieve zin) mag worden gepraat over mensen die niet zelf op Bokt zitten, want stel je toch eens voor dat ze zich niet kunnen verweren...

magda_90

Re: "Geen weerwoord kunnen geven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:54

Dan kan je alles discussies idd dicht zetten. Precies om de redenen die jij noemt.

Ik ken het topic waar dit over gaat verder niet, maar ik vind het wel een erg kromme redenatie.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:56

Nouks, ik ben het echt helemaal met je eens. Ben benieuwd wat de modjes erover te zeggen hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:00

Ik denk dat het idd heel lastig is hierin één lijn te trekken. Het bespreken van bekende mensen vind ik iets anders dan het bespreken van een fotograaf/kapper/pedicure/handelsstal etc. Die laatsten leveren diensten en iedereen kan hier in principe gebruik van maken. Het delen van ervaringen uit eerste hand vind ik daarom helemaal geen slechte zaak en moet eigenlijk gewoon kunnen.
Er zijn zat fora waar je ervaringen/oplichtingen etc kunt bespreken en waar deze mensen zich ook niet kunnen verweren.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:15

Goh... Ik kan hier maar een ding op zeggen en dat is dat ik Nouks gelijk geef :). Ook ik ben benieuwd hoe de modjes het zien!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:06

In dit geval ging het om een fotograaf die negatief besproken werd door bokkers die hem helemaal niet kenden. Er kwamen verdachtmakingen voorbij, waaronder de kwalificatie als pedofiel en dan ga je gewoon te ver. Als je op zo'n manier een persoon wilt bespreken, dan zal je dat met feiten moeten kunnen onderbouwen.

Dit slotbericht is naar aanleiding van het topic geplaatst en is niet algemeen bedoeld in de zin dat er geen mensen op Bokt besproken mogen worden. Wat wel een algemene regel is, is dat het niet de bedoeling is om "van horen zeggen" berichten te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:26

Karl66 schreef:
Wat wel een algemene regel is, is dat het niet de bedoeling is om "van horen zeggen" berichten te plaatsen.

Ik kan mij die discussie wel herinneren maar er is geen woord gevallen dat men dit 'van horen zeggen' heeft geplaatst, alleen dat de foto's enorm tegenvielen en wij als specptische bokker hierbij onze bedenkselen hadden.
20 jaar geleden werd zo'n man achter slot en grendel gestopt, is het dan zo vreemd dat wij als bokker hiervoor een jong meisje willen behoeden?

Ik ben het met Nouks eens dat topics soms wel erg snel gesloten worden vaak met een botte opmerking die geen voorbeeld geeft hoe het dan wél zou moeten lopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:48

Karl66 schreef:
In dit geval ging het om een fotograaf die negatief besproken werd door bokkers die hem helemaal niet kenden. Er kwamen verdachtmakingen voorbij, waaronder de kwalificatie als pedofiel en dan ga je gewoon te ver. Als je op zo'n manier een persoon wilt bespreken, dan zal je dat met feiten moeten kunnen onderbouwen.

Dit slotbericht is naar aanleiding van het topic geplaatst en is niet algemeen bedoeld in de zin dat er geen mensen op Bokt besproken mogen worden. Wat wel een algemene regel is, is dat het niet de bedoeling is om "van horen zeggen" berichten te plaatsen.

Dan had je dus moeten zeggen "omdat er dingen worden gezegd die niet door de beugel kunnen", niet "het is niet de bedoeling want deze man kan geen weerwoord geven". Je stelt het nu als richtlijn in ("niet de bedoeling mensen te bespreken die geen weerwoord kunnen geven omdat ze geen Bokker zijn") in plaats van deze situatie specifiek te behandelen.

Nogmaals, ik ben het volledig met je eens dat desbetreffend topic gesloten moest worden. Maar je hebt vaker de neiging om dingen als richtlijn of regel of standaard te omschrijven wanneer dat niet het geval is. Als je dergelijke uitspraken doet ("niet de bedoeling want kan geen weerwoord geven"), zul je je er namelijk ook in andere gevallen aan moeten houden en dat is met jou doorgaans nu net weer niet het geval.

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:32

Misschien beetje offtopic:

Karl66 schreef:
Wat wel een algemene regel is, is dat het niet de bedoeling is om "van horen zeggen" berichten te plaatsen.

Hoe kan het dan, dat er ook geregeld topics gesloten worden, waar berichten worden geplaatst die uit eerste hand zijn. En waar de persoon in kwestie zelf ook reageerd op het topic?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:34

Maflingertje, er zijn natuurlijk meer redenen waarom een topic gesloten kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:05

Jammer dat je niet in gaat op mijn laatste post, Karl.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:10

Karl66 schreef:
Maflingertje, er zijn natuurlijk meer redenen waarom een topic gesloten kan worden.

Ja, mods weten er altijd meer dan een gewone bokker.
Zodra er nee gezegd wordt waar er iemand ja wil horen gaat het topic op slot ivm ruzie maken, onvriendelijkheid....noem maar op.
Zeker nu de leeftijd, en naar mijn mening daarbij behorend het inschattingsvermogen en de levenservaring vande moderators achteruit holt is het modereren op bokt om te huilen....

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:51

Billy schreef:
Karl66 schreef:

Ja, mods weten er altijd meer dan een gewone bokker.
Zodra er nee gezegd wordt waar er iemand ja wil horen gaat het topic op slot ivm ruzie maken, onvriendelijkheid....noem maar op.
Zeker nu de leeftijd, en naar mijn mening daarbij behorend het inschattingsvermogen en de levenservaring vande moderators achteruit holt is het modereren op bokt om te huilen....

In mijn ogen wordt er met 2 maten gemeten, helaas...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:20

Dus als ik meedeel dat anky van grunsven lesbiesch is moet dat topic ook op slot omdat ze niet op bokt zit?
Slaat toch nergens op?
Kijk zodra er ruzie gemaakt gaat worden kan ik me dr wat bij voorstellen maar je kan niet zomaar een topic op slot gooien omdar desbeterffende persoon geen bokker is.