Niet meer quoten, nieuw?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Niet meer quoten, nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:16

Is me in een aantal berichten opgevallen dat quotes worden verwijdert met de melding: Noemen van een gebruikersnaam is voldoende..

Kan ik op zich wel een beetje in komen, maar waar hebben we dan een quote knop voor? Lijkt me een beetje boel werk voor de mods als ze hier ook nog op moeten gaan letten?

_Esther

Re: Niet meer quoten, nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:18

ik vind quoten juist zo handig :+
mij is het ook nog niet opgevallen dat ze dat verwijderen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:19

Is dit niet omdat mensen continu het héle bericht quoten in plaats van bijvoorbeeld het stukje tekst waar het om gaat?
Als het toch om het hele bericht gaat lijkt me de gebruikersnaam toch wel voldoende...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:28

beginpost schreef:
Heeeeeeeeeeele lap tekst

*korte reactie, bijv "Ja inderdaad" *

---
Bij zulke berichten, dus het quoten van de beginpost (wat dan vaak ook nog een hele lap tekst is) en dan een relatief korte reactie, vind ik het wel een goede keus van de mods om de quote te verwijderen. Maar ik ben het zelf nog niet tegengekomen in topics, dus ik weet ook niet over wat voor quotes het precies gaat..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:33

Hangt er een beetje vanaf of de quote functioneel is of niet :-). Net wat Plien91 al zegt: een hele lap tekst en dan alleen 'ja inderdaad' is niet zo zinnig.
Net als de post quoten die recht boven jouw post staat :-).

Quoten heeft wel echt zin als je specifiek op een stukje tekst van iemand anders reageert of op een stukje tekst dat al een paar pagina's eerder in het topic staat :-)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:40

Apple schreef:
Hangt er een beetje vanaf of de quote functioneel is of niet :-). Net wat Plien91 al zegt: een hele lap tekst en dan alleen 'ja inderdaad' is niet zo zinnig.
Net als de post quoten die recht boven jouw post staat :-)

niet mee eens... als je een mening hebt die een voorganger ook heeft dan zijn de woorden "ja inderdaad" wel zinnig omdat je zo aangeeft dat jij het ook op deze manier doet of vind...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:46

@wendietjuhhh; maar dan is het toch niet nodig om die hele lap tekst te quoten?

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:49

_Kiki_ schreef:
@wendietjuhhh; maar dan is het toch niet nodig om die hele lap tekst te quoten?

nou als je het met die lap tekst eens bent... waarom niet? ik heb het zelf overigens nog niet gedaan en zoveel zie ik het hier ook niet op bokt... of ik kijk op de verkeerde pagina's ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:51

@ wenditjuhh: waarom wel, als je het gewoon doet zoals we het nu doen, kan het toch net zo goed, en dan blijft het overzichtelijker...

er zijn ook nog wel eens mensen die de beginpost van TS quoten, dan heb ik ook zoiets van tja, dat heeft toch geen zin...
en dat geld ook voor foto's quoten

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:55

siskeh schreef:
@ wenditjuhh: waarom wel, als je het gewoon doet zoals we het nu doen, kan het toch net zo goed, en dan blijft het overzichtelijker...

er zijn ook nog wel eens mensen die de beginpost van TS quoten, dan heb ik ook zoiets van tja, dat heeft toch geen zin...
en dat geld ook voor foto's quoten

over die foto's en beginposten quoten ben ik het helemaal eens maar dat komt bijna niet voor...
quoten vind ik nu eenmaal snel en gemakkelijk....
als ik iedere keer @ +naam in moet vullen moet ik eerst drie keer naar boven scrollen om die naam weer te bekijken aangezien ik erg slecht ben in namen onthouden...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:59

Dan haal je de quotes toch weg na het typen van je reactie en voordat je op 'Plaatsen' klikt?

Heb je toch de namen bij de hand tijdens het reageren, maar de quote komt niet in je geplaatste post te staan.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:02

waarom zou je dat doen? is alleen maar weer werk.. niet dat ik lui ben maar het is juist makkelijk zo'n quote...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:03

Voor jou is het makkelijk, voor de lezer niet.

Net als een (veel te groot) onderschrift.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:05

ik heb geen moeite met andere mensen die quoten... weet ik op welke tekst ze reageren... en anders moet ik weer naar boven of een andere bladzijde om dat verhaal op te zoeken...
maar volgens mij gaat het over een quote en niet over een onderschrift... (volgens mij heb ik dat toch ook niet :? )

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:08

Als je een topic doorleest weet je meestal wel waar het om gaat en dan lees je de Quote toch niet helemaal na.
Een te groot onderschrift kan volgens mij helemaal niet omdat je maar een X aantal letters mag/kan gebruiken.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:08

Opzich vind ik het wel beter, sommige mensen vinden het nodig de beginpost te quote, dat neemt meestal erg veel ruimte in beslag en ziet er niet overzichtelijk uit. Als je op meerdere reacties in het bericht wil reageren is de @..- reactie wel beter. Maar als je maar op 1 reactie wilt reageren is het quoten imo toch handiger.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:10

Niezzz schreef:
...dat neemt meestal erg veel ruimte in beslag en ziet er niet overzichtelijk uit.

Vandaar mijn vergelijking met een (te groot) onderschrift.

Overbodige tekst zit alleen maar in de weg bij het lezen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:12

Ja klopt, quotes in onderschriften zijn net zo irritant of als er hele lappen tekst in staan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:29

wendietjuhhh schreef:
ik heb geen moeite met andere mensen die quoten... weet ik op welke tekst ze reageren... en anders moet ik weer naar boven of een andere bladzijde om dat verhaal op te zoeken...

Dat vind ik dus ook, quoten is op dat gebied erg handig, bovendien is meteen duidelijk tegen wie je het hebt en op welke uitspraak je reageert. Een hele lap tekst quoten en daar dan 'amen' of 'ja, inderdaad' onder zetten vind ik dan weer een ander verhaal, dan voegt de quote gewoon niks toe.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:30

Maar quote dan idd alleen de tekst waarop je direct reageert, en niet de hele lap.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:44

Zoals Wendietjuhhh doet in dit topic: de post direct boven haar quoten. Dat is volkomen overbodig.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:58

tussen mij en de tekst erboven kunnen ook weer berichtjes worden geplaatst ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:00

Klopt, maar in een topic als dit krijg je dan een melding dat er een nieuw bericht is :-). Je kunt dan ook nog terug zien wat de post was daarvoor dus dan hoef je alleen maar een naam toe te voegen en het is ook duidelijk.

En dan nog, dat is alleen bij hele snel lopende topics zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 19:30

apple: Snap het ook wel, maar is dit altijd al zo geweest? Valt me eigenlijk de laatste paar dagen pas op

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:31

Hetgeen jij bedoelt heb ik nog niet eerder gezien :-)