goed bod gehad via pb, geloof jij het??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

goed bod gehad via pb, geloof jij het??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:34

steeds vaker lees ik in een verkooptopic, goed bod gehad via pb....
dus met andere woorden je moet hoger bieden....
ik begin mijn twijfels daarover te krijgen...
volgens mij is het alleen de prijs opdrijven en meer niet.

wie denkt hier nog meer zo over....
brand maar los...

Thats_Me

Re: goed bod gehad via pb, geloof jij het??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:36

Nee, dat geloof ik dus nooit. Dan meld ik altijd dat als er in het topic gereageerd wordt met een hoger bod dat ik dan er over na ga denken om hoger te bieden te ja of te nee.

DeSa

Ik verkoop regelmatig spullen via bokt, en idd af en toe krijg je een goed bod via pm, dit meld ik dan ook in het topic.
Niks geen prijs opdrijven, mits het bod serieus is :D

Claudia78

Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. De 1 zal het zeggen om de prijs op te drijfen en in sommige gevallen zal het echt zo zijn. :o

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:38

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:36

Ja Pistasche, met quoten kun je ook de boel belazeren. :D Ik denk dat het niet te controleren is en dat je dan dus maar gewoon op de goedheid van de mens uit moet gaan. Tenslotte geef je nooit meer uit dan je wilt, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:41

Ik wil altijd weten van wie het bod dan is.
Heb hier weleens vervelende reacties op gehad,dat dit niet terzake deed...maar ik geloof mensen niet zo snel meer,als iemand zomaar zegt dat ie per pb een hoog bod gehad heeft.
Als dat zo is,kan je toch gewoon de naam plaatsen van diegene?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:44

DeSa schreef:
Ik verkoop regelmatig spullen via bokt, en idd af en toe krijg je een goed bod via pm, dit meld ik dan ook in het topic.
Niks geen prijs opdrijven, mits het bod serieus is :D

Mee eens, zo doe ik het ook.
Doe het ook niet om de prijs op te drijven, dat heeft vaak ook geen zin en als ik een bod goed vind dan
is het gewoon verkocht en hoef ik de prijs niet op te drijven hoor :n Maar ik ga voor het hoogste bod (logisch)
en als dat via pb binnenkomt meld ik dat in het topic zodat de rest de kans heeft om er nog overheen te bieden eventueel.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:56

Ik ga mee met Mas, het is ook l.ullig als je het product verkoopt zonder overige geïnteresseerden in te lichten.
Ik meld het daarom ook altijd even in het topic, zonder daarmee de prijs te willen opdrijven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:57

Zeg dan gewoon ff de naam van de bokker die heeft geboden, probleem opgelost.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:07

Als er bieden tot staat moet de ts er zich ook aan houden. Maar als er niet staat is het bieden vrij, dus ook voor ts vrij om te verkopen aan wie ze wil.

Krijg ook vaak genoeg pb's met een bod. Wil ik dat ervoor hebben dan is het verkocht.

Ik benader mensen ook erg vaak via pb. Dan wel met de vraag of ze willen ruilen. Dan wel om een totaalprijs voor meerdere spullen.

Als een ts plaats ik heb via pb een bod gehad van zoveel. Dan is het aan de andere geintresserden om er maar van uit te gaan dat het zo is. En ik vind niet dat de naam van de bieder bekent hoeft te worden. Dat zijn de zaken van overige geintresseerden niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 01:58

[LZP] > [FZ]

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 02:23

Tsja, soms is het wel eens vervelend. Zo had ik laatst in het topic geboden en zij reageerde via pb dat het bod goed was en dat het dekje aan mij verkocht was. Vervolgens kreeg ik later een pb met de boodschap: sorry, heb een hoger bod gekregen en het dekje aan diegene verkocht!
Ik was best boos, verkocht is verkocht. Al was er in het topic doorgeboden had ik er nog overheen kunnen bieden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 03:04

Ik heb laatst toch gelachen, iemand die via een SA op eigen spullen zat te bieden, humorrrr!!!
Of een manier om de prijzen op te drijven, kan ook nog :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:26

suleilitha schreef:
Ik heb laatst toch gelachen, iemand die via een SA op eigen spullen zat te bieden, humorrrr!!!
Of een manier om de prijzen op te drijven, kan ook nog :D

Echt waar :oo !!
Dat is wel heel sneu zeg, ongeloofelijk... :n

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:29

Anthea schreef:

Maar diegene doet zijn bod misschien niet voor niets per pb, het is dan niet aan mij om die naam openbaar te maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:39

Tavanta schreef:
Anthea schreef:

Maar diegene doet zijn bod misschien niet voor niets per pb, het is dan niet aan mij om die naam openbaar te maken.

Mee eens ja, ik zou nooit de naam van een bieder zomaar in een topic gooien, dat vind ik nergens voor nodig.
Ik weet dat ik een bod via pb heb gehad en als mensen uit mijn EA topic dat niet geloven dan is dat jammer voor hen...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:43

Laatst een Trak. veulen te koop zien staan op internet. Er was een bod gedaan door twee verschillende mensen die ik ken, onderin kon je de namen zien staan. Wanneer twee weken laten het veulen er nog is, wekt dat de indruk dat het veulen toch niet bleek te zijn wat bieders dachten. Staat toch vreemd!

Of... prijs opdrijving. Het bleek inderdaad prijsopdrijving te zijn. Kennissen van mij doen dit heel vaak, ze plaatsen iets te koop op internet, vragen of bekenden even bieden en jawel: het lijkt allemaal wat meer waard.

Dat zal via bokt ook zeker gebeuren. Maar ik zou dan denken "neem je het bod toch aan en verkoop je het aan die ander"

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:47

Tavanta schreef:
Anthea schreef:

zo denk ik er ook over, laatst ook wat spullen verkocht en biedingen via pb gehad
in het topic begonnen ze toen ook van "zet de naam in het topic, en is het wel waar"
ik heb toen eerst netjes aan de bieder gevraagd of ik dit mocht doen...vond het anders niet netjes op zomaar de naam in het topic te zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:15

Waarom zou je je boktnaam niet bekend willen maken als het om een halsterset oid gaat.. :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:17

Dat geloof ik inderdaad ook niet, als ik een hoger bod krijg via pb dan zet ik altijd de naam van de bokker erbij ;)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:22

Ik bied ook liever 'anoniem' via pb dan in een topic. Niet iedereen hoeft te weten wat ik wil kopen en hoeveel ik koop :+ .
Daarbij vind ik het irritant als ik ergens in een topic reageer er meteen anderen zijn die met soortgelijke producten pb-en waar ik geen interesse in heb (commerciele verkopers, mensen met spullen die in slechtere staat zijn of zelfs totaal iets anders).

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:23

Ik heb het ook vaker, gister nog.
Bied je wat en verder had er nog niemand geboden, krijg je pm
er is al zoveel geboden.. Tja... ok dan :)
Naam van de bokker is wel handig, en maakt het dan zoveel uit?
Voor iedereen is het handig, verkoper en bieders.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:35

Als je eraan twijfelt of een bod wel echt is, hoef je toch niet mee te gaan met hoger bieden? Als het dan een nepbod was, is de verkoper zijn spullen ook niet kwijt, heeft hij pech.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:02

Inderdaad...heb ook een hekel aan bieden tot een bepaalde tijd. Heb liever : "vraagprijs bieden is verkocht"