Mag dat zomaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Mag dat zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:31

Mag je zomaar iemand in je profiel vermelden als onbetrouwbaar etc.?
Zodat je diegene dus in slecht daglicht plaatst terwijl dat misschien niet eens terecht is?

Chrissy_

Re: Mag dat zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:35

Ehm... Nee het lijkt me niet dat dat de bedoeling is. Maar ik weet ook niet waarom iemand dat zou willen doen?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:37

Ik zou niet weten waarom niet, ik denk dat dat ieders mening/ervaring voor zich is.
Tuurlijk is het niet leuk, als het jou betreft.

Gaat het over jou, en ben je het er niet mee eens? Stuur diegene even een PB'tje.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:51

Ja hoor, schijnt te mogen. Zelfs mods heb ik het zien doen ....

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:54

Of het mag of niet ik vind het in ieder geval niet normaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:05

Moosje schreef:
Mag je zomaar iemand in je profiel vermelden als onbetrouwbaar etc.?
Zodat je diegene dus in slecht daglicht plaatst terwijl dat misschien niet eens terecht is?

Nee, terwijl jij dat niet terrecht vindt... Wie weet vind deze persoon het wel terrecht...

@slimmerik: en jijzelf, in je onderschrift..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:10

ja het word toegestaan, ik weet niet of het voor allerlei dingen geld maar wel bijvoorbeeld een slechte ervaring met een koper of verkoper
ik heb een lange tijd ook een lijst bijgehouden met goed en slechte ervaringen van bokkers kwa kopen en verkopen
soms kan dat erg handig zijn voor andere bokkers

ik heb ook al eens gehad dat ik wou kopen van iemand maar dus in iemand anders zijn profiel een slechte ervaring met die persoon had gezien

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:24

Ik denk niet dat het wordt toegestaan, ik heb ook onlangs een link uit m'n profiel moeten halen.

Vjestagirl schreef:

Tjeetje......... dat dit onderschrift wel mag. :oo :=
Laatst bijgewerkt door FennekeR op 07-02-09 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:28

Idd Fenneke, dat verbaasde mij ook al.

Ik vind overigens dat slechte ervaringen met verkopers op bokt, veel meer onder de aandacht gebracht mogen worden.

Een sticky op EA bijvoorbeeld

Ik kijk zelden in profielen, dus zou zulke dingen niet eens tegenkomen.

Maar vind het wel terecht dat het mag, mits het eerste hands ervaringen zijn.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:35

Slechte ervaringen met verkopers op bokt kun je toch bij een mod melden?
Ik zie wel eens bij forumzaken topics over slechte ervaringen met verkopers die geopend zijn door een mod.
Ik denk dat het effectiever is als een mod zich daarmee bemoeit dan dat je het in een onderschrift of profiel zet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:40

Nee dat is dus helaas niet zo, mods kunnen er ook vrij weinig aan doen....

Op verkoopsites heb je vaak aanbevelingen / een punt voor betrouwbaarheid. Dit zou hier op bokt ook best mogen van mij, hoewel het dan weer niet betrouwbaar zou zijn, er zitten genoeg kattenkoppen hier die dan op niet-vriendjes met een lage beoordeling gaan stemmen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:58

FennekeR schreef:
Ik denk niet dat het wordt toegestaan, ik heb ook onlangs een link uit m'n profiel moeten halen.

Vjestagirl schreef:

Tjeetje......... dat dit onderschrift wel mag. :oo :=

Had je het nog niet getemd dan? :D

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:14

Nee Slimmerik, ik heb niet op jouw onderschrift getemd. :n

Je zult het niet geloven, in die bijna 5 jaar bokt heb ik pas 3 keer getemd. :D :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:31

crossmonster schreef:
Op verkoopsites heb je vaak aanbevelingen / een punt voor betrouwbaarheid. Dit zou hier op bokt ook best mogen van mij, hoewel het dan weer niet betrouwbaar zou zijn, er zitten genoeg kattenkoppen hier die dan op niet-vriendjes met een lage beoordeling gaan stemmen...

Lijkt me inderdaad geen geschikt systeem voor bokt, de vriendengroepjes zijn te talrijk en die zijn echt in staat iemand finaal kapot te maken.

Wat mijn onderschrift betreft. Tja, dat staat er al een tijdje en ik heb niets vernomen van de mods dat het niet mag. Degene waar het over gaat is van bokt permanent geband en dat was niet voor niets. Gezien ze agressief is in het benaderen van haar "klantengroep" vind ik mijn onderschrift een waarschuwing voor mensen die door haar benaderd worden.

Onderschriften zijn sowieso af en toe niet te peilen (en soms vol van steken onder water) en wordt er vaak een heel vies en vuil spelletje mee gespeeld... maar dat is weer een andere discussie ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:32

slimmerik schreef:
crossmonster schreef:
Wat mijn onderschrift betreft. Tja, dat staat er al een tijdje en ik heb niets vernomen van de mods dat het niet mag. Degene waar het over gaat is van bokt permanent geband en dat was niet voor niets. Gezien ze agressief is in het benaderen van haar "klantengroep" vind ik mijn onderschrift een waarschuwing voor mensen die door haar benaderd worden.

Maar zo redeneerd degene die kwaadspreekt over iemand in een profiel waarschijnlijk ook...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:35

Inderdaad, dus dat mag ook. Overigens is "kwaad"spreken over iemand die verkochte dekjes niet aflevert iets anders dan iemand waarschuwen voor iemand die het welzijn van je paard in gevaar brengt.

Maar beiden zijn oplichters :j

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:16

M'n link die ik weg moest halen uit mijn profiel was ook een waarschuwing voor andere mensen maar het boktbeheer dacht daar anders over en de link moest verwijderd worden.
Er zijn blijkbaar geen duidelijke regels en als je geluk hebt en er wordt niet getemd kan het blijven staan. := :x

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:47

Er wordt blijkbaar onderscheid gemaakt tussen terecht en onterecht :D

Overigens denk ik erover het onderschrift iets te veranderen. Ik ben ook gek op loesje en treesje onderschriften :j

*denkt er nog even over* ;)

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:16

slimmerik schreef:
Overigens denk ik erover het onderschrift iets te veranderen. Ik ben ook gek op loesje en treesje onderschriften :j

If you can't beat them............. join them. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:34

Mijn moeder heeft een keer een topic geopend over onze exverzorgster die niet bepaald bekwaam was, en van het ene paard naar het andere hupte. Dat topic is toen gesloten omdat ze dachten dat het mijn schaduwaccount was, en de naam van het meisje is weggehaald. Vind ik eigenlijk heel jammer. Als iemand anders de ervaringen met dat meisje op bokt had gezet, hadden we het geweten. Voor info stuur vooooral een pb

Dit was het topic: [TAO] huurster blijkt bedriegster te zijn

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:53

Voordat je moeder een account aan wilde maken had ze ook aan moeten geven dat ze dat ging doen omdat jullie allebei onder hetzelfde ip adres hebben gepost.

Kan me trouwens voorstellen dat de naam van de verzorgster er niet in mocht. Je hoort dan altijd het verhaal van één kant hè?

Blijft moeilijke materie :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:59

slimmerik schreef:
Voordat je moeder een account aan wilde maken had ze ook aan moeten geven dat ze dat ging doen omdat jullie allebei onder hetzelfde ip adres hebben gepost.

Kan me trouwens voorstellen dat de naam van de verzorgster er niet in mocht. Je hoort dan altijd het verhaal van één kant hè?

Blijft moeilijke materie :j

Ja, vertel dat mijn arme moeder die toch al niks van internet snapt :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:13

slimmerik schreef:

j

Dat is pure onzin ik heb ook pas een accout aangemaakt nadat mijn dochter er al een tijdje opzat.
En dochter 2 maakte daarna ook nog eens een account aan, we hebben er nooit moeilijkheden om gehad

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:16

Echwel schreef:
slimmerik schreef:

j

Dat is pure onzin ik heb ook pas een accout aangemaakt nadat mijn dochter er al een tijdje opzat.
En dochter 2 maakte daarna ook nog eens een account aan, we hebben er nooit moeilijkheden om gehad

Dat is geen onzin dat zijn de regels. En ook logisch als je een vast ip-adres hebt. Misschien dat jullie provider een wisselend ip adres heeft en het zodoende niet opvalt bij het team. Toen ik me jaren geleden aanmeldde op hetzelfde ip adres als mijn vriendin werd ik er ook meteen afgegooid en geband. Een verklarende pb van mijn vriendin heeft toen de lucht geklaard en werd ik toch toegelaten. :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:19

Ik had toen echt een vast ip adres, maar misschien omdat we ons netjes gedroegen viel het niet op....
Zelfs een nichtje heeft ooit eens daar een account aangemaakt, no problem...

En nog steeds als ik of dochters op elkaars pc gaan interneten loggen we gelijk elkaars account uit