Vorderingen EA veranderingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Vorderingen EA veranderingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 16:27

Al een poos wordt er gesproken over dat EA drastisch gaat veranderen.
Ik zag net zelfs een mod opmerking van mei waarin aangegeven wordt dat alles achter de schermen klaar staat, maar dat er nog gewacht werd op de technische mogelijkheden oid.
Inmiddels zijn we RUIM een half jaar verder dan mei 2008 en lopen de berichten met: ruil je? Nog steeds de spuigaten uit.
Je moet je advertentie dusdanig in elkaar steken dat er duidelijk in staat dat je NIET ruilt, dat je NIET in gaat op onzin biedingen, Dat je het op prijs stelt dat mensen enkel bieden als ze ook daadwerkelijk interesse hebben, etc....

Maw, waar blijft het nieuwe EA? ;)

magda_90

Re: Vorderingen EA veranderingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:11

Daar ben ik zelf ook zeer benieuwd naar :j

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:15

stef schreef:
dat je NIET in gaat op onzin biedingen

Dat vind ik zowieso erg vaag dat bieden... zet er dan gewoon een prijs bij, is wel zo duidelijk en scheelt een boel ergernis.
Maargoed, ik ben benieuwd wat er komen gaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:17

al zet je er een prijs van bijv 50 euro bij bieden ze nog gerust een tientje

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:40

Ik ben ook heel benieuwd, ik had eigenlijk al verwacht dat het nieuwe syteem er met de invoering van de nieuwe forumsoftware al zou komen... Het zal wel behoorlijk veel werk zijn zo'n systeem op te zetten, maar het zou fijn zijn te weten hoe ver het is :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:05

stef schreef:
al zet je er een prijs van bijv 50 euro bij bieden ze nog gerust een tientje

Dat vind ik logisch wordt vaak ook een hoger bod gevraagd dan waarvoor het weg mag. Als verkoper wil je ook zoveel mogelijk verdienen. Máár de koper wil zo goedkoop mogelijk iets kopen dus zal laag beginnen met bieden of het daar voor weg gaat is natuurlijk een tweede maar proberen kan altijd :D

Maar ben wel benieuwd hoe het met de vorderingen staat inderdaad!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:08

Ja ben ik ook erg benieuwd naar, erger me nog steeds groen en geel aan dat ruil-gezeik :+ Ook al zet je er 10x "ik ruil niet" bij :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:53

Het probleem met forumsoftware als phpBB is dat die niet echt geschikt is voor een verkoopsite. Het is daardoor dus vooral de techniek die ervoor zorgt dat het langer duurt. Er is voor gekozen om een echt goed werkend systeem te gaan maken en dat betekent dat het nog wel even zal duren, maar dat er dan ook een systeem staat dat jaren vooruit kan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:34

Nog even geduldig afwachten dus :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:10

Laat dat 'even' dan nog maar even weg :D
@Karl: waarom zo vasthouden aan phpBB software ??

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:36

Haha, je hebt gelijk.
We wachten gewoon af dus ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:09

We houden niet vast aan phpBB, dat is juist het probleem :+

Het grootste probleem ben ik :) Ik ben (in grote lijnen) de enige persoon die het technische deel van Bokt verzorgt en ook de nieuwe features bouwt/implementeert. Als we als Bokt.nl veel geld zouden hebben dan zouden we ergens 10.000 euro vandaan trekken en dan zou er al lang een mooi EA systeem kunnen zijn. Vervelende is dat die 10k niet beschikbaar is en het dus voor een groot deel hangt op een ander schaars goed; tijd.

Die tijd gaat voor een groot deel op aan beleidsdingen maar daarvoor heb ik superveel hulp van Eline en natuurlijk ook de rest van het team *\o/* Technisch zit er ook veel tijd in het aan de praat houden van alles dat er nu draait. Updates, beveiligingslekken, servers die vervelend doen, steeds meer gebruikers waardoor snelheidsproblemen ontstaan, kleine nieuwe features, bugfixes, etc.

Wat betreft EA staat al (erg) lang vast dat het huidige, op forums gebaseerde, systeem verre van optimaal werkt. Er moet dus of iets komen dat bovenop de forum software draait om EA beter te laten lopen (zelf bouwen dus) of we moeten een extern programma gebruiken voor het EA deel (kopen/installeren) of we moeten zelf iets bouwen.

phpBB uitbouwen was de eerste optie maar daar zitten flink wat haken en ogen aan. Tweede optie hebben we een tijd naar gekeken maar er zijn niet heel erg veel echt goede (en betaalbare) oplossingen. Groter probleem is dat we op die manier steeds meer verschillende software krijgen op Bokt.nl. Op dat moment dan phpBB voor nieuws en het forum, MediaWiki voor de wiki en een pakket voor EA. Als we daarna nog andere dingen willen bouwen (beter nieuwsdeel, fotoalbums, etc) dan wordt het onderhouden van Bokt.nl steeds moeilijker en moeilijker. Steeds meer software die geupdate moet worden, steeds meer verschillende manieren van programmeren (en aanpassen) en steeds meer systemen die aan elkaar geknoopt moeten worden.

Om die reden hebben we besloten dat we alle nieuwe functionaliteit gaan bouwen op 1 platform en zoals het er nu uitziet wordt dat platform Drupal. Hierdoor kunnen we behoorlijk wat standaard functionaliteit gebruiken en daarnaast is Drupal Opensource waardoor we dingen die we zelf bouwen beschikbaar kunnen maken voor de rest van de wereld.

Maar goed, dat heeft allemaal flink wat voeten in de aarde en Drupal heeft geen kant en klare EA module die voldoet aan onze eisen. We zullen dus (binnen Drupal) het e.e.a. zelf moeten bouwen en dat gaat tijd kosten. Omdat EA een nogal complex/groot project is hebben we besloten eerst met een (relatief gezien :+) eenvoudiger project te beginnen in Drupal en daar zijn we nu druk mee bezig... Er wordt iig hard aan gewerkt, we willen zelf ook zo snel mogelijk een goed EA systeem, er zit op dit moment echt heeeeeeeeeel erg veel moderatietijd in EA, iedere dag weer.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:06

wow bedankt voor dit super uitgebreide antwoord.
Ik snap niet alles maar ik snap t idee er achter :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:10

Super uitleg Bart, het is dus al met al een behoorlijk project :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:25

@Bart: ziet Dries geen leuke uitdaging in iets EA-achtigs??
Heb je een win-win situatie :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:42

Drupal is gelukkig 'iets' groter dan alleen Dries :+ Er zijn wel oplossingen voor EA achtige systemen maar die lijken allemaal niet echt te voldoen. Moet nog kijken wat er precies te hergebruiken cq uit te breiden is.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:26

Wat ik me ook al een tijdje afvraag, worden er ook onderverdelingen gemaakt in de bestaande EA-gedeeltes? Dus bij OV bijvoorbeeld een apart gedeelte voor kleding, dieren, meubels etc? En bij TK AP een deel voor zadels, dekjes en overige? Om het overzichtelijk te houden?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:43

Dat is een van de redenen dat we naar een nieuw systeem willen. Met het huidige systeem (forums gebruiken voor EA) is het heel erg moeilijk advertenties fatsoenlijk in categorieën onder te verdelen. Het idee is dat we het nieuwe systeem een stuk duidelijker en bruikbaarder op kunnen zetten.