Aanscherping regels HK topics ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Aanscherping regels HK topics ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:25

Hoi Bokkers,

Er zijn een hoop leuke HK topic hier op bokt, erg gezellig en leuk.
Helaas kunnen mee-lezers een hoop verzieken, zo is ons topic uit elkaar gevallen :(
Een meelezer heeft een hoop heisa veroorzaakt, het leven van iemand "overhoop" gegooid.

Nu hadden we samen een Idee om dit te voorkomen, andere ideën en suggesties zijn ook welkom !! :)

We hadden dus het volgende idee :

Er zou een wachtwoord op het topic moeten komen, dit wachtwoord krijg je alleen als je het aanvraagt bij een moderater, en als je vervolgens (bijv) binnen een week minder dan 20 posts in het topic hebt kom je er niet meer in . ( alleen de eerste week bedoel ik dan ). + Een nieuw lid moet bijv eerst 200 posts ergens anders hebben gedaan

Dit zou meelezers buiten de deur houden, en toch openstaan voor nieuwelingen.

Wat vinden jullie hiervan + moderaters, is dit te verwezenlijken?

ZzzeiN

Re: Aanscherping regels HK topics ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:27

Denk je niet dat het erg veel werk is voor de mods? als je wil kan je altijd iets verzieken.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:29

Aanscherping van regels ben ik zeker een voorstander van.
Voornamelijk hoe het leven van 'onze' bokker overhoopt is gegooid.
Laatst bijgewerkt door SaskiaKur op 26-01-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:31

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om overal wachtwoorden op te zetten..
En er kan daar buitenom nog veel verziekt worden, als men dat wil.
Wel heel jammer dat het zo moet lopen..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:32

Die 20 post komt ook niet iedereen aan elke week. Dus dat vind ik ook nergens op slaan. Je zult maar een paar weken op vakantie zijn!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:32

Nou, het was een optie om bijvoorbeeld een wachtwoord in te stellen. Wat Charlotte zegt, alle opties en ideeën zijn welkom!
Maar hoe het nu loopt, dat mensen echt letterlijk andermans leven verzieken kan niet door de beugel.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:32

FriesWytske schreef:
Die 20 post komt ook niet iedereen aan elke week. Dus dat vind ik ook nergens op slaan. Je zult maar een paar weken op vakantie zijn!

Er staat duidelijk voor bijvoorbeeld de eerste week ;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:33

[quote="Charlottte"]Hoi Bokkers,

Er zijn een hoop leuke HK topic hier op bokt, erg gezellig en leuk.
Helaas kunnen mee-lezers een hoop verzieken, zo is ons topic uit elkaar gevallen :(
Een meelezer heeft een hoop heisa veroorzaakt, het leven van iemand "overhoop" gegooid.

ik heb nog nooit geweten dat het mogelijk is om iemand zijn leven overhoop te kunnen gooien op bokt!
maar het schijnt dus te kunnen als ik dit zo lees. heeel apart.

maar om even terug tekomen op je idee, denk niet dat dit mogelijk is voor de moddies, je zou het kunnen vragen maar denk het niet....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:34

Denk niet dat het gaat werken als jij op verzieken uit bent lukt dat wel op een andere manier bijv. diegene via zijn berichten gaan volgen wat al veel te vaak voorkomt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:35

Ik zou zeggen, HK niet zichtbaar zonder 25 paardgerelateerde posts. Veel meelezers melden zich aan speciaal omdat ze willen meelezen. ( die van mij iig, heeft 0 posts)

Mars

Ik vraag mij serieus af hoe iets als bokt je hele leven kan verzieken :? Het blijft toch echt een kwestie van nadenken wat je op internet zet en je niet teveel aan te trekken van wat anderen schrijven. Het werken met wachtwoorden trekt me niet zo en dat lijkt me ook niet de opzet van bokt. Het is bovendien ook niet toegestaan mensen te weigeren in HK topics (CMIIW) en dat doe je dus wel als je wachtwoorden gaat gebruiken.
Ik snap best dat meelezers vervelend zijn, maar dit soort regels vind ik wel wat ver gaan.

Waikiki

Ik weet natuurlijk niet het hele verhaal achter die bokker (en dat hoef ik ook niet te weten ;) ) maar naar mijn mening krijg je gewoon geheid gedonder als je teveel van jezelf op bokt zet. Dat heb ik ook gehad, daarom is mijn profiel leeg en probeer ik zo min mogelijk op bokt te zetten. Je weet nooit wat iemand met die info doet, daarom gebruik ik 'mijn' HK topics om over gewoon koetjes en kalfjes te praten, en de andere verhalen die niemand hoeft te weten staan op een afgeschermde website waar alleen hun het kunnen lezen.
Voor mij hoeven de regels niet bepaald aangescherpt te worden (zijn al genoeg regels naar mijn idee ;) ) Maar dat is hoe ik erover denk. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:36

Als je je leven laat verzieken door iemand in een HK topic... Tja..... :(:)

Nee van mij hoeft het niet. Bokt heeft al genoeg regels die nergens op slaan.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:36

Zo veel werk is het toch niet, aangezien ik niet denk dat IEDER topic een wachtwoord wilt aanvragen..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:37

ukje, je weet toch dat dat mogelijk is dat iedereen je berichten kan lezen, dat is toch logisch dat dat gebeurt. daarom moet je er ook altijd om denken wat je hier neerzet.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:39

Mystica schreef:
Ik zou zeggen, HK niet zichtbaar zonder 25 paardgerelateerde posts. Veel meelezers melden zich aan speciaal omdat ze willen meelezen. ( die van mij iig, heeft 0 posts)

Hoe ben je daar achter gekomen dan?

crio, ja dat weet ik maar ik zij het meer omdat als iemand je via bokt wil pakken hij het niet perse via een Hk topic hoeft te doen, Dus als voorbeeld zeg maar ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:39

Djuukiej schreef:
Zo veel werk is het toch niet, aangezien ik niet denk dat IEDER topic een wachtwoord wilt aanvragen..

Ik heb zomaar het idee dat heel veel HK topics dat wel zouden willen.
Lijkt me ook niet handig voor de mods trouwens, zij kunnen dan ook niet meer lezen om de boel in de gaten te houden.
Of moeten ze dan van élk topic een wachtwoord hebben? Lijkt me niet handig :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:40

Overigens, als ik jullie topic zo lees, hebben jullie het zelf verziekt door niet open te staan voor een grotere groep... Dus sowieso lijkt het me niet echt fair om dan maar de schuld op "een meelezer" te steken...

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:41

@ Pharagirlke: Dat heeft er een beetje een gevolg daarvan. Dat heeft niets te maken met de oorzaak waardoor het is gekomen.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:42

pharagirlke schreef:
Overigens, als ik jullie topic zo lees, hebben jullie het zelf verziekt door niet open te staan voor een grotere groep... Dus sowieso lijkt het me niet echt fair om dan maar de schuld op "een meelezer" te steken...

Ik denk niet dat je precies weet waar dit over gaat .. :Z 2 totaal verschillende dingen ;)
En overigens zijn wij ècht niet het enige topic

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:42

ukje schreef:
Mystica schreef:

Hoe ben je daar achter gekomen dan?

crio, ja dat weet ik maar ik zij het meer omdat als iemand je via bokt wil pakken hij het niet perse via een Hk topic hoeft te doen, Dus als voorbeeld zeg maar ;)

Doordat ik in een HK topic iets over iemand had gezegd, wat btw absoluut niet geheim was oid en wat ik irl ook zo tegen diegene gezegd zou hebben, wat later compleet verdraaid voor mijn voeten gegooid werd. Via via kwam ik er toen achter dat er speciaal aan diegene gevraagd is om een account op bokt aan te maken, om mee te lezen wat ik en een aantal anderen schrijven.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:43

Ik vind het echt overbodig. Je kunt beter gewoon goed opletten wat je op Bokt zet. Het is niet voor niets een openbaar forum.
En als je lief en leed op een openbaar forum zet, kun je verwachten ermee om de oren geslagen te worden.

Als je niet wil dat mensen dingen lezen, dan moet je het niet plaatsen.

De enige goede regel vind ik dat je zonder 25 paardgerelateerde posts niet in de HK kan lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:43

Kijk als je zelf gaat zeuren dat het topic niet meer gezellig is enz omdat een of andere **** vier priveberichtjes en 6 openbare geplaatst heeft, dan help je het naar mijn mening zelf naar de knoppen. Fun gaat er wel vanaf als je ze gewoon negeert, desnoods PM je een mod.

Mystica: eigen schuld, dan had je het in het gezicht moeten zeggen en niet op bokt. Dan zit die kans er nu eenmaal dik in.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:44

crio, ja dat weet ik maar ik zij het meer omdat als iemand je via bokt wil pakken hij het niet perse via een Hk topic hoeft te doen, Dus als voorbeeld zeg maar ;)[/quote]
oh zo ja, nou idd daar heb je gelijk aan

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 23:44

hoe wil je dat doen als je niet weet wie het is ?