Mods minder actief op EA?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mods minder actief op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:00

Ik vraag me al enige tijd het volgende af....

Hoe "streng"worden de regels op eea door mod's gecontroleerd?
Ik zal zelf eerst even toegeven dat ik zelf ook pas te laat zag dat ik een topic opnieuw heb geopend voordat de officieële 2 weken voorbij waren(dan pas mag je je EA topic opnieuw posten).
Maar ik zie dat hier toch vrijwel niet op wordt gecontroleerd.
Ook zijn er topics waarin eindtijden voor het bieden staan,die vervolgens,als het de TS niet aanstaat,gewoon weer even verlengd worden.
Ik snap wel dat mods niet álles kunnen zien...
Maar wel zijn ze erg actief op HAW,zo erg zelfs,dat ik daar geen lol meer in zie...
En op dit,tevens erg grote onderdeel van Bokt,kom ik slechts maar zelden een mod tegen..

Was benieuwd hoe dit komt?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:10

Ik denk dat een heel groot gedeelte van het modwerk niet opvalt voor een gewone bokker. Veel topics worden verwijderd naar de Mesthoop en dat kunnen wij niet zien. Toch als je kijkt naar de hoeveelheid slotjes die geplaatst worden, zie je wel dat ze wel actief zijn.

Mods hebben zich nooit bemoeid met het aflopen van biedingen tenzij alles verkocht is en om een slotje wordt gevraagd.

Maar zover ik weet wordt er wel gecontroleerd op de 3 weken regel ;)

En mocht je iets opvallen wat een mod niet heeft gezien dan moet je even gebruik maken van de TEM knop. Zoals je zegt, ze kunnen niet álles kunnen zien.

Anoniem

Re: Mods minder actief op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:17

Klopt,dat ze niet alles zien en dat is ook begrijpelijk. Heb op desbetreffende topic ook getemd trouwens.
Was meer dat ik het me afvroeg,ik zie regelmatig topics om de week voorbij komen daar namelijk..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:40

We kunnen inderdaad niet alles bijhouden en zien dingen over het hoofd, maar mocht je zo'n topic zien, dan stellen we het erg op prijs als erop geTemd wordt :j . Dat het lijkt alsof we niet zo actief zijn kan inderdaad kloppen, omdat topic direct naar de Mesthoop worden geplaatst als ze te vroeg herplaatst zijn. Deze staan dus niet met een slotje op EA.

Verder klopt je openingspost niet helemaal, want eenzelfde artikel mag je na 3 weken pas herplaatsen, en na 1 week mag je een topic openen met andere artikelen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:46

Nou,ik meende me toch goed te herinneren dat op EA-Gezocht je na 2 weken opnieuw een topic mocht openen?Of ik heb het écht verkeerd gelezen..
Nu maakt me dat niet zoveel uit verder,maar het viel me opeens gewoon echt op dat er veel posts opnieuw geplaatst werden die ik zeker geen 3 weken geleden ook al had gezien,vandaar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:52

lijkt me voor een mod niet te doen
om bij ieder topic te kijken of ts wel 3 weken heeft gewacht
met het aanbieden van zelfde artikel of
1 week met ander artikel

dan kan je der nog wel paar mods bij zetten denk ik

maar mensen weten de rode knop in de regel snel te vinden
als je denkt dat er evt iets niet klopt
dus als je iets ziet en het gecontroleerd hebt
\tem dan en zet de 2 linken er bij
\denk dat de mods dat wel prettig vinden
dat hun uren zoek werk word bespaard :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:59

Eens met nickyu, ik denk dat EA een enorm druk forum is, elke dag worden er ontzettend veel nieuwe advertenties geplaatst etc. Het is dan lastig om álles door te spitten en ook nog na te gaan of een topic al eerder is geplaatst of niet.
Temmen is idd zo gebeurd en je helpt de mods ermee, mijn ervaring is dat zulke tems ook erg snel opgelost zijn :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:03

Klopt inderdaad dat er op EA veel nieuwe topics per dag verschijnen, namelijk zo'n 130 per dag.
Darkcrystal, voor heel EA gelden die 3 weken regels evenals de weekregel voor nieuwe producten, EA-GZ is daarin geen uitzondering :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:46

Het is in ieder geval niet zo dat er geheel niet op gecontroleerd wordt. We proberen om de paar dagen alle fora te controleren mbt de drie-wekenregel. Daar zijn we gemiddeld 3-4 uur mee bezig met zoeken, controleren en TEM'en zodat de rest van de EA-collega's weten dat met dat topic de regel overtreden wordt. Ik werk ze zelf bijvoorbeeld dan nog niet direct af. Daar heb ik op dat moment stomweg de tijd niet voor, ik TEM zelf, zodat iig het overzicht helder is, en dan in de loop van die dag en de dag daarop die afgewerkt kunnen worden.

Echter hebben wij ook nog zoiets als een leven, een paard, een werk. En daardoor doen we dat soort grootscheepse controles periodiek. Elke dag lukt gewoon niet. Dan ben ik blij als ik de gewone TEM's kan afwerken, de slotjes zetten, en bijv. EA-VP controleren. Daarnaast de gewone TEM's van users afwerken. Vervolgens ben je dan ook per pb bezig om regels nog eens uit te leggen, te bevestigen wat wel of niet mag.

Daardoor mag het lijken alsof er willekeur in zit. Er zijn ook situaties waardoor iemand ertussendoor glipt. Dat gebeurt helaas. Zou niet moeten gebeuren maar ja... Om het te voorkomen zou je een fulltime mod moeten aanstellen gok ik zo die zich dan zeker voldoende kan bezig houden.

Tot slot wil ik wel melden dat het kan lijken alsof er niets gebeurd. Maar je ziet als gewone bokker niet alles. Je ziet bijvoorbeeld niet hoeveel topics er naar de MH verhuisd wordt, hoeveel berichten er wegens oneliner verwijderd worden en de betrokken persoon aangesproken wordt. Je ziet niet alle slotjes of modopmerkingen die gemaakt zijn.

Inderdaad Nickyu, het werkt erg fijn als de link er al bij gezet wordt, of een samenvatting met wat er volgens jou niet voldoet.

Daarnaast kan het zijn dat je een post hebt gezien die bijv. 2 weken terug is geplaatst. Maar wat je wellicht niet ziet is dat dat ene topic toen na een dag verwijderd is omdat een regel overtreden werd. Het topic is dus weg, dus geldt het laatste topic op EA weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:11

Ik vond het gewoon typisch omdat er inderdaad niet veel te zien is van werk dat jullie doen(ik zeg dus niet dat jullie niks doen hoor,dat geloof ik wel..het is alleen niet altid zichtbaar)in tegenstelling tot,zoals ik bijvoorbeeld al noemde, HAW.
Vandaar mijn vraag.
Dat jullie een leven hebben naast bokt snap ik ook wel,mod zijn is een vrijwillige extra,waar je je eigen tijd in stopt.(veel tijd,denk ik zelf.. :D )

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:24

Klopt hoor, op EA gaat het modden allemaal iets 'onzichtbaarder', daar heb je volkomen gelijk in :j
Op het moment dat we bijv. zien dat een topic te snel heropend wordt of op meerdere fora tegelijk geplaatst wordt, dan wordt zo'n topic van het forum verwijderd, het is alleen nog achter de schermen zichtbaar.
Als we het met een slotje op EA zouden laten staan dan is het effect weg, de advertentie staat er nl. nog steeds en dan heeft zo'n regel geen zin ;)
Daarbij komt ook nog dat EA werkt op plaatsingsdatum i.p.v. op datum van de laatste reactie. Op het moment dat we een slotje plaatsen (bijv. wegens verkocht) op een topic van enkele weken oud dan zie je dat niet op de eerste pagina (zoals bij de andere fora) maar dan zie je het pas op pagina nr. "tig".
Dat zullen allemaal dingen zijn die wat meespelen in onze onzichtbaarheid :))