Zoekfunctie en bijzondere karakters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zoekfunctie en bijzondere karakters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:30

Hoi!

Gisteravond besloot ik eens een zoekopdracht los te laten op de naam van mijn paard, waar een "í" in zit. Als ik "i" gebruik in plaats van "í", vindt 'ie alleen resultaten van mensen die het zonder accent op de i hebben geschreven, maar worden de posts van mensen die het goed schrijven niet meegenomen. Als ik het goed spel, krijg ik de melding "Er werden geen resultaten gevonden".

Naar aanleiding daarvan heb ik eens een post gezocht waarin een accent werd gebruikt. Dat werd smeetjoew @ [FZ] Nieuwe versie van de forumsoftware (eerste post die ik tegen kwam)

Zoekresultaten op "állereerste": [url=http://www.bokt.nl/forums/search.php?keywords=állereerste&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken]Klik[/url] (nog een bugje? Krijg deze link niet goed geplaatst: zonder tags wordt 'ie opgeknipt in twee delen en wordt 'ie niet ingekort, met tags wordt 't niet klikbaar)

Oftewel: bovenstaande post verschijnt niet, maar wel vindt de zoekmachine een resultaat waar "állereerste" helemaal niet in staat. Ik ben al vaker tegen dergelijke situaties aan gelopen.

Bugje, lijkt me :)
(Voor iemand besluit dit topic te sluiten omdat er al een topic is over de nieuwe forumsoftware; dit probleem deed zich al voor met de oude software en functioneert na de update hetzelfde als daarvoor)

Anoniem

Re: Zoekfunctie en bijzondere karakters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:20

Omdat Bart nu vast snel terug komt van vakantie toch even een klein schopje... :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:25

Idd net terug van vakantie (was erg leuk met lekker veel verse sneeuw :D). Druk bezig met het wegwerken van over de 1000 mails, tig nieuwe PBs en bergen met topics. Bovenstaande probleem staat nog steeds op de todo lijst :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:32

BartVB schreef:
Bovenstaande probleem staat nog steeds op de todo lijst :P

Vooral ff een reminder voor als 'ie er nog niet eens op stond... Vond een topic zonder reacties wel wat bizar :P

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:41

IIRC had ik ergens anders al gemeld dat het topic gezien is en op de lijst staat, toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:33

Via PM dat je het op de lijst zou zetten ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:51

Opgelost :)

Alleen het linken naar dit soort zoekopdrachten gaan mis maar dat is wat lastiger op te lossen (en IMO ook wat minder urgent).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:44

Jeeej, hij doet het inderdaad :D

Goed man!