Gisteravond besloot ik eens een zoekopdracht los te laten op de naam van mijn paard, waar een "í" in zit. Als ik "i" gebruik in plaats van "í", vindt 'ie alleen resultaten van mensen die het zonder accent op de i hebben geschreven, maar worden de posts van mensen die het goed schrijven niet meegenomen. Als ik het goed spel, krijg ik de melding "Er werden geen resultaten gevonden".
Naar aanleiding daarvan heb ik eens een post gezocht waarin een accent werd gebruikt. Dat werd smeetjoew @ [FZ] Nieuwe versie van de forumsoftware (eerste post die ik tegen kwam)
Zoekresultaten op "állereerste": [url=http://www.bokt.nl/forums/search.php?keywords=állereerste&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken]Klik[/url] (nog een bugje? Krijg deze link niet goed geplaatst: zonder tags wordt 'ie opgeknipt in twee delen en wordt 'ie niet ingekort, met tags wordt 't niet klikbaar)
Oftewel: bovenstaande post verschijnt niet, maar wel vindt de zoekmachine een resultaat waar "állereerste" helemaal niet in staat. Ik ben al vaker tegen dergelijke situaties aan gelopen.
Bugje, lijkt me

(Voor iemand besluit dit topic te sluiten omdat er al een topic is over de nieuwe forumsoftware; dit probleem deed zich al voor met de oude software en functioneert na de update hetzelfde als daarvoor)