Schelden op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Schelden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:21

Is dat toegelaten? En dan bedoel ik niet de normale woordjes zoals banketstaaf enzo of persoonlijk schelden, maar reacties zoals:

Citaat:
Bah wat leven we toch met walgelijke mensen op de wereld. Van mij mogen ze die jonglui afschieten daar komt toch niks meer goed uit.

Citaat:
Zulke mensen moeten (naar mijn idee) gewoon een ge-euthanaseerd worden... ze sporen niet en zijn gevaarlijk!

Citaat:
Als ik dat iemand zou zien doen dan zal ik hem persoonlijk met zijn eigen grafsteen op ze'n kop rammen

Nu zijn dat reacties op berichten die inderdaad wel heel erg zijn, daar niet van, maar ik vroeg me af als dat zomaar is toegelaten, zulke 'soort' taal op bokt? Ik neem aan van wel aangezien er verder niks mee word gedaan...of heb ik het mis?

Westenwind

Re: Schelden op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:23

Ik denk dat hetgeen waarom er zo gereageerd wordt erger is dan deze reacties.
Soms uit kwaadheid en frustratie roepen mensen dingen die ze nooit zo letterlijk zouden bedoelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:24

geen idee of het mag of niet....het staat er nog dus ...
ik denk dit soort dingen altijd,en schrijf het niet op....meestal ben ik het wel met soort reacties eens...wel eerlijk dat ik dat toegeef toch?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:26

Westenwind schreef:
Ik denk dat hetgeen waarom er zo gereageerd wordt erger is dan deze reacties.

Daar heb je gelijk in. Maar ik vroeg me af als het nu mocht, omdat bokt anders nog redelijk strenge regels heeft op het van schelden enzo...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:26

De laatste had ik nog nooit gelezen...

Iedereen is natuurlijk anders maar ik vind het wel begrijpelijk dat je harde reacties kan lezen van mensen in bepaalde situaties. Het is een uitlaatklep daar moet je ook niet te veel bovenop zitten. Maar soms wordt er wel doorgehakt, iets wat niet altijd overeen komt met de situatie...

Aan de andere kant, ik houd zelf eerlijk gezegd wel van harde humor maar niet iedereen vind dit prettig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:28

Je kunt het beste gewoon TeMmen denk ik.
Ik moet zeggen dat ik bij de laatste reactie uit de beginpost wel even moest grinniken Bloos Haha!

Maar ik weet wel uit welk topic deze reacties komen en in die zin is het idd niet gepast.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:29

Het lijkt alsof deze reacties zijn op nieuwsberichten en kan stellen dat ik het er helemaal mee eens ben.
Van jongelui die zwangere vrouw in elkaar schoppen tot zoon die moeders vermoordt en ingewanden eet etc.......

Dus ik zou zeggen dat in zulke topics dit idd wel getolereerd kan worden aangezien die berichten ook wel enorm ziekelijk en walgelijk zijn wat die mensen hebben gedaan.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:30

Less schreef:
Het is een uitlaatklep daar moet je ook niet te veel bovenop zitten. Maar soms wordt er wel doorgehakt, iets wat niet altijd overeen komt met de situatie...

Hier ben ik het mee eens. En ik zie ook vaak dat als er wel over door wordt gegaan, er ook door mods wordt ingegrepen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:32

Cayenne schreef:
Ik moet zeggen dat ik bij de laatste reactie uit de beginpost wel even moest grinniken Bloos Haha!

Ik ook...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:33

Ik ben zelf heel benieuwd waarom iemand deze reacties heeft geplaatst. Ik lees ook soms dingen dat ik bij mij zelf denk hoe durft iemand dat op Bokt neer te zetten en kan mij soortgelijke berichten wel indenken als reactie ergens op. Ik heb ooit in een topic gezeten waar iemand Adolf Hitler erbij ging trekken op een bijzonder ongepaste manier (bokker heeft een sanctie gekregen daarvoor). Persoonlijk vind ik niet mis met deze berichten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:38

Het is ook niet dat ik me er echt ontzettend aan erger ofzo (al zie ik het nut er niet echt van in), maar ik was meer gewoon benieuwd of het wel toegelaten was.

Ik heb net een discussie achter de rug over zulke soort reacties in het topic van de laatste quote, daarom dus Knipoog .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:41

Het lijkt mij niet helemaal wenselijk op bokt, als het te ver gaat zou ik ook gewoon temmen. Hele ernstige of beledigende uitlatingen zijn niet toegestaan lijkt mij, zoals het schelden met bepaalde ziektes enzo.
Ik erger me er ook verder niet aan, zegt meestal meer over de mensen die zo typen, vind ik altijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:42

ik moet er soms wel om glimlachen....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:55

Ik erger me altijd een beetje aan dat soort reacties. Er is verder niet echt over nagedacht en er zit nou niet echt gedachte achter.

Ans schreef:
Het lijkt alsof deze reacties zijn op nieuwsberichten en kan stellen dat ik het er helemaal mee eens ben.
Van jongelui die zwangere vrouw in elkaar schoppen tot zoon die moeders vermoordt en ingewanden eet etc.......

Dus ik zou zeggen dat in zulke topics dit idd wel getolereerd kan worden aangezien die berichten ook wel enorm ziekelijk en walgelijk zijn wat die mensen hebben gedaan.

Juist bij Nieuws en Maatschappij vind ik het vervelend, omdat dit een discussieforum is, en als er dan dat soort reacties staan, daar valt niet echt over te discussiëren.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:38

Chrisje92: Ja aan de ene kant snap ik je reactie wel, maar de 2 voorbeelden die ik noem zijn ook echt zo ziekelijk en walgelijk dat ik alleen ook kan reageren van: Opsluiten die handel.. kan ik me echt wel kwaad om maken dat mensen zo ziek kunnen zijn dat ze zoiets doen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:41

Ja zeker, maar in principe voegt het niks toe aan een discussie. Maar berichten die zo walgelijk zijn (ik weet nu niet waar het over gaat, maar het komt wel vaker voor), zijn ook moeilijk om over te discussiëren. Imo horen daarom dat soort topics niet thuis bij Nieuws en Maatschappij, maar bij Overig Nieuws.
Edit: Ik zie nu dat de berichten in OV paard-gerelateerd moeten zijn.. Dan weet ik ook niet goed waar die berichten dan heen zouden moeten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 02:23

Nee, dit soort reacties zijn niet wenselijk. Je komt dit soort reacties vaak op NM tegen. Vaak gaan dit soort topics op slot, omdat het onderwerpen zijn, waar niet echt in te discussiëren valt. Maar tegelijkertijd proberen we zo weinig mogelijk slotjes te zetten omdat we niet alles willen afkappen en realiseren we ons ook dat er soms onderwerpen in het nieuws zijn, waar mensen hun emotie over kwijt willen. Het is dan vaak niet realistisch dat we alle mensen persoonlijk met een PB aan kunnen spreken, omdat het er gewoon veel te veel zijn. Maar in dat soort topics zie je dus wel een moderatoropmerking verschijnen dat dit soort berichten niet de bedoeling zijn.

Madeliefjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 19:32

Dat vind ik niet schelden, is meer vrijheid van menings uiting.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:58

Dat is wel zo Madeliefjeee, maar die mening is niet onderbouwt en dat is daar wel de bedoeling.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:13

Wat is er zo erg aan?
Schelden vind ik het niet, eerder geuitte frustratie

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:52

Ik vind het ook wel erg ver gaan, maar ja ik heb ook wel eens die gedachtes gehad bij bepaalde personen, niet goed maar soms!!!!!

Kan het wel of niet?
Het is een dicussieforum en als je eersat ieder woord af moet wegen, zou het geen gezond forum meer zijn, te nep en te gemaakt, er zijn altijd nog moderaters om de boel in de gaten te houden, het ligt er ook een beetje aan waarom word dat op dat moment gezegd, kan me wel voorstellen als iemand op iets heel ergs reageert dat dat op dat moment een kwestie van emoties is.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:11

Ik erger me niet aan dit soort reacties, alhoewel ze redelijk primitief zijn. Vaak lopen onderwerpen op NM uit in een soort wedstrijd wie de ergste straf kan bedenken. Daarom lees ik meestal alleen de eerste post en laat de banaliteiten aan me voorbij gaan. ;)