Sueli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sueli

Sueli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 00:21

Hi Bokkers Haha!
Vanaf heden ben ik ook lid van Bokt. Ik geloof dat ik me al eens eerder had aangemeld, maar ik had zó weinig tijd om alles bij te houden (zucht).
Ik zal me even kort voorstellen... Mijn naam is Sueli, ik ben 22 jaar en woon in Hoogezand.
Al meer dan 10 jaar rijd ik bij Manege Nieboer. Hier ben ik begonnen met lessen, na lang zeuren bij mijn ouders (zó geen paardenmensen!!)
In 2005 ben ik begonnen met het leasen van een Friese merrie: Imke (v. Maiko373). Zij was net ingereden en zou eigenlijk de lessen in. Dit bleek in eerste instantie niet de béste keuze, aangezien ze nog veel moest leren!Stappen, draven ging goed, maar de galop was een drama (een probleem wat haar moeder ook heeft). Met Imke kreeg ik een speciale band, doordat wij qua karakters erg op elkaar leken (wat erg raar klinkt aangezien ik het over een paard heb). Dit is niet altijd even positief, we botsten óntzettend vaak! Tijdens het rijden, aan de muur, bij het ophalen. Imke is een ontzettende dondersteen, maar erg eerlijk. Achteraf een perfect leerpaard, want ze laat direct zien waar jij de fout in gaat of het juist goed doet. Uiteindelijk ben ik na 3 jaar rijden met Imke gestopt. Van een moeilijk onbetrouwbaar paard, werd ze een leuke, maar pittig manegepaard. Natuurlijk voor mij een compliment, omdat ik haar veel heb geleerd. Maar daarnaast nog vervelender, aangezien ze vaak in de lessen werd gebruikt. Alles wat ik er in probeerde te stoppen, werd er in (vaak zelfs beginnerslessen!!) weer uitgereden. Zo jammer! Doordat ze veel werd gebruikt voor lessen, was het voor mij ook niet mogelijk om altijd mee te gaan op onderlinge wedstrijden. Ik heb een aantal wedstrijden met haar gereden, waarvan 2 een grote ramp (uitbreken, er vandoor gaan, etc). Ik heb nog geopperd om haar volledig te gaan leasen (dit houd ik dat je meer betaald, maar dan heb je het paard ook helemaal voor jezelf. Zeg maar; wel de lusten, niet de lasten!). Dit kon alleen als er een ander manege paard voor haar in de plaats kwam. En die kwam niet. Hierna kwamen flinke prijsverhogingen (ivm met btw) en toen was ik er best klaar mee. Ik ben sinds december 2008 met Imke gestopt en vind het nog steeds érg jammer. Als ik haar nu aan de muur zie staan bij de lessen krijg ik toch echt even een kriebel. Ze ziet er een stuk minder uit, veel van de bespiering is weg; nu al.

Gelukkig hoefde ik niet helemaal te stoppen met rijden. Sinds de zomer hebben we een nieuwe instructrice op de manege gekregen. Zij heeft haar eigen paard bij ons gestald, genaamd Bonne. Zij wist hoeveel ik zat te klooien met Imke en heeft mij voorgesteld om haar paard bij te rijden. Hier ben ik eigenlijk direct op ingegaan, aangezien het een leuk, braaf paard is!! Inmiddels rijd ik nu 2 maanden op Bonne, en we kunnen het goed met elkaar vinden. Ik begin zijn eigenschappen, trucjes etc steeds beter te leren en dat maakt het rijden ook veel leuker!

Verder ben ik op zoek naar een andere baan. Mijn contract verloopt deze zomer, dus reden genoeg! Een nieuwe baan betekend voor mij ook meer geld (ingewikkeld verhaal) en dat betekend weer een eigen paardje. Ik ben rustig om me heen aan het kijken naar leuke paarden. Mijn voorkeur gaat na een tijdje wikken en wegen toch uit naar een fries. Nu dus nog aan het bij-rijden, misschien volgend jaar een eigen paard!!

Ik moet nog even goed uitvinden hoe bokt werkt, maar dat komt vast wel goed. (Heb nu veel tijd over aangezien ik niet kan rijden door bevroren buitenbak!!).
Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die een nakomeling hebben van Maiko373, omdat ik erg benieuwd ben naar overeenkomsten met mijn vorige paard. Stuur mij gerust een berichtje als je meer over me wilt weten oid...

Groetjes, Sueli

smurfje

Re: Sueli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:26

welkom
en raak niet verslaafd hoor das al heel snel..