Spullen aanbieden voor derden niet toegestaan, paarden wel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Spullen aanbieden voor derden niet toegestaan, paarden wel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 18:58

Omdat het in het begin wel was toegestaan om paarden voor derden aan te beiden mag dit wel, maar anddere dingen, stalling, spullen van derden mag je niet aanbieden. Hoewel, er her en der best nog wat aanbiedingen tussen doorglippen.

wordt het niet eens tijd om deze uitzondering af te schaffen?

Iets wat is ontstaan omdat het toen was toegestaan, lijkt mij in deze tijd niet voldoende om het te blijven handhaven.
Het afschaffen zou meer duidelijkheid geven. Andere oplossing is om het breder te trekken en toe te staan dat derden op EA-CO reclame mogen maken/dan wel een advertentie mogen plaatsen voor het aanbieden van commerciele zaken voor derden.

Maar dit regeltje handhaven omdat het eens is toegestaan....... Past niet bij de omvang van het huidige Bokt en de kant die Bokt op wilt,

Chocopasta

Re: Spullen aanbieden voor derden niet toegestaan, paarden wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:15

Leg eens uit dan waarom dit niet bij de omvang van het huidige bokt past en de kant die bokt op wil? Lachen

Rinske

Re: Spullen aanbieden voor derden niet toegestaan, paarden w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:34

Volgens mij worden er meer dan 100 topics per dag op EA geplaatst, als je daarbij dan toe wil staan dat men ook voor anderen advertenties kan plaatsen, hetzij particuliere spullen, hetzij stalling oid, dan wordt het nog veel drukker op EA. Ik denk persoonlijk niet dat je dat moet willen. Mocht iemand een advertentie voor zijn stal willen plaatsen dan kan deze persoon daar lijkt mij zelf een topic voor openen, voor EA-CO zijn namelijk geen 25 paardgerelateerde posts nodig Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 13:59

De reden dat we niet toestaan om spullen voor derden aan te bieden en paarden wel, is vrij simpel. Bij paarden wordt er namelijk altijd een telefoonnummer of extra contact-informatie (website) van de betrokken persoon gegeven waar mensen meer informatie aan kunnen vragen. Het is puur een extra middel om een paard onder de aandacht te brengen. Omdat Bokt in eerste instantie een paardenforum is, is die uitzondering gemaakt en bewust gehandhaafd.

Bij spullen voor een derde aanbieden zie je dat de betrokken persoon ze voor iemand anders verkoopt. Hierbij is dus onduidelijk van wie het spul nou eigenlijk is, en waar het geld heen moet, of waar iemand moet zijn als de transactie verkeerd verloopt. Daarom hebben we voor de duidelijkheid besloten om het gewoon in zijn geheel niet toe te staan.

Daarnaast, zoals Rinske ook al aanhaalt. Worden er enorm veel topics per dag geopend. Ik meen iets van gemiddeld 130 topics per dag voor het EA-gedeelte geopend. Zou je advertenties voor derden uitgebreider toestaan, dan betekent het dat er nog meer topics aka advertenties geopend worden en mensen sneller dingen zullen missen.

De regel kan best aangepast worden voor de duidelijkheid. Maar dan zou ik persoonlijk eerder de andere kant uitgaan. Dus dat paarden voor een derde aanbieden ook niet meer toegestaan is. Dan zou het helemaal helder worden denk ik dan?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:21

Maya schreef:
De regel kan best aangepast worden voor de duidelijkheid. Maar dan zou ik persoonlijk eerder de andere kant uitgaan. Dus dat paarden voor een derde aanbieden ook niet meer toegestaan is. Dan zou het helemaal helder worden denk ik dan?

Dat is ook mijn uitgangspunt. Haha! [/quote]
Dat is niet de reden dat het aanbieden van paarden voor anderen is toegestaan. De reden daarvan is dat ooit, in de beginperiode van Bokt een moderator de uitspraak heeft gedaan dat het was toegestaan. Dat is heel afwijkend van wat jou zegt.

Maya schreef:

[quote]

Dat lijkt mij een goede zaak. Iets toestaan alleen om de fout van een moderator goed te maken past niet meer bij het huidige Bokt. Daar is het te groot voor gegroeid.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:05

Citaat:
Bij spullen voor een derde aanbieden zie je dat de betrokken persoon ze voor iemand anders verkoopt. Hierbij is dus onduidelijk van wie het spul nou eigenlijk is, en waar het geld heen moet, of waar iemand moet zijn als de transactie verkeerd verloopt.

Is dat bij paarden dan niet het geval? Als je een paard voor iemand anders te koop zet of dat het nou een een scooter (ik noem maar wat) van iemand anders is. Als je echt geïnteresseerd bent, dan wissel je toch - via pb - adressen uit zodat de geïnteresseerde contact kan opnemen met degene waarvan de scooter nou daadwerkelijk is en dat je eens langskomt om te kijken.

Ik heb nu net dus een waarschuwing gekregen via pb. Ik had op EA-Overigen dingen aangeboden van een goede vriend van mij. Via pb kan ik zijn email/telefoonnummer doorgeven en hebben de geïnteresseerden toch (in eerste instantie via mij) contact met de echte aanbieder, net wat ik hierboven al aangeef. Ik zou niet weten waarom dat echt problemen zou kunnen opleveren..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:21

En als je een verzorgpony hebt van een oude boer, die tegen je zegt probeer hem maar kwijt te raken anders weet ik wel een mooi plekje voor hem...
Aangezien het een paardensite is vind ik het niet raar dat je hier een advertentie van een paard van derden mag plaatsen.
De advertenties staan toch ook bij commercieel...
Zie het punt niet zo.
Maar om EA overig uit te breiden voor derden vind ik onzin want het is een paarden site waar wij bokkers ons kunnen vertoeven en de gelegenheid krijgen om onze spullen te kunnen verkopen die niks met paarden te maken hebben. Waarom zou je kleding van een ander verkopen?
Die kunnen ze ook kwijt op mp oid

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:01

Dat is waar, maar vind je dan ook niet dat alles afgeschaft moet worden wat niet paard-gerelateerd is? Bokt is immers opgericht als paardenforum en er zijn nu ook fora wat ook niets met paarden te maken heeft. ;)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:27

Elessar schreef:
Citaat:
Bij spullen voor een derde aanbieden zie je dat de betrokken persoon ze voor iemand anders verkoopt. Hierbij is dus onduidelijk van wie het spul nou eigenlijk is, en waar het geld heen moet, of waar iemand moet zijn als de transactie verkeerd verloopt.

Is dat bij paarden dan niet het geval? Als je een paard voor iemand anders te koop zet of dat het nou een een scooter (ik noem maar wat) van iemand anders is. Als je echt geïnteresseerd bent, dan wissel je toch - via pb - adressen uit zodat de geïnteresseerde contact kan opnemen met degene waarvan de scooter nou daadwerkelijk is en dat je eens langskomt om te kijken.

Ik heb nu net dus een waarschuwing gekregen via pb. Ik had op EA-Overigen dingen aangeboden van een goede vriend van mij. Via pb kan ik zijn email/telefoonnummer doorgeven en hebben de geïnteresseerden toch (in eerste instantie via mij) contact met de echte aanbieder, net wat ik hierboven al aangeef. Ik zou niet weten waarom dat echt problemen zou kunnen opleveren..

Ben het met je eens.

Ik had een topic geopend EA oid met de site van mijn moeder en haar pension dat mensen daar op vakantie kunnen.
Ik heb er zelf ook geklust toen het pension net was gekocht en werd opgeknapt. En ben er ook erg bij betrokken dus via mij kunnen er ook kamers gereserveerd worden etc.
Het topic liep heel goed, er was veel interesse. En toch werd het verwijderd omdat het niet mijn pension was en nouja dat regeltje dus.

Ik denk ook niet dat het een groot probleem zou opleveren.
Ik denk dat je mensen juist van dienst bent.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:33

Dat is inderdaad jammer Babe. Zeker als er veel geïnteresseerden zijn. Het is ook weer zowat voor je moeder om zich te registreren, 25 onderbouwde paard-gerelateerde posts te plaatsen om vervolgens/uiteindelijk een topic te kunnen openen op EA-Overigen.

Ik snap wel dat er Marktplaats is, maar ik vind Bokt toch - ondanks het grote aantal gebruikers - wat intiemer, omdat je allemaal toch wel wat gemeen hebt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:26

Elessar schreef:
Dat is waar, maar vind je dan ook niet dat alles afgeschaft moet worden wat niet paard-gerelateerd is? Bokt is immers opgericht als paardenforum en er zijn nu ook fora wat ook niets met paarden te maken heeft. ;)

Nee waarom, het is voor bokkers ;)
Vind zo'n ractie altijd wat dom bedacht en dan ook die smiley er nog achteraan :?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:20

AaronYve schreef:
Elessar schreef:

Nee waarom, het is voor bokkers ;)
Vind zo'n ractie altijd wat dom bedacht en dan ook die smiley er nog achteraan :?

Ik snap je niet helemaal? Jij vindt dat Bokkers niets zouden mogen aanbieden wat niet paard-gerelateerd is, maar je vindt niet dat de niet paard-gerelateerde fora moeten verdwijnen, want dat is voor Bokkers? Dat is EA toch ook?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:22

Ik vind dat er ook niet goed op gecontroleerd wordt, want bij de een blijven topics voor/van derden wel staan, terwijl ze bij een ander bijna direct verwijderd wordt. Vind k wel n beetje vreemd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:39

Dan moet je op de TeM knop drukken. En er bij zetten dat het aanbieden voor derden is. dan worden ze wel verwijderd.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:51

babe schreef:
Ik had een topic geopend EA oid met de site van mijn moeder en haar pension dat mensen daar op vakantie kunnen.
Ik heb er zelf ook geklust toen het pension net was gekocht en werd opgeknapt. En ben er ook erg bij betrokken dus via mij kunnen er ook kamers gereserveerd worden etc.
Het topic liep heel goed, er was veel interesse. En toch werd het verwijderd omdat het niet mijn pension was en nouja dat regeltje dus.

Babe, zet de site van je moeder gewoon in je onderschrift en zet er achter iets van "Interesse? Stuur me een PBtje :) !"

De site onderin mijn onderschrift is van het pension van mijn schoonzusje, voor wie ik reclame maak ;) !

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:40

Ik zou het zelf eigenlijk wel fijn vinden dat als er gewoon stalling aangeboden mag worden voor derden. Dus bijvoorbeeld, bij mij op stal is er plek vrij en ik mag dat van de eigenaar aan iemand meldden/advertentie zetten en Bokt is eigenlijk de ideale plaats om dat te delen. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:49

Dat is ook zeker waar, Sita. Denk dat daar ook wel redelijk veel animo voor is. Gisteren nog, vroeg een vriendin of iemand nog interesse had in een heel mooi vrijwel nieuw dressuurzadel. Zelf geen gebruiker van Bokt, dus had al de neiging om een topic te openen voor haar. :+