Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK topic??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK topic??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:51

Kan iemand die nog geen berichten heeft gepost (maar dus wel een account heeft) meelezen in de HK topics?
ik heb altijd gedacht dat dit niet kon, en meen dit ook ergens gelezen te hebben, maar nu heb ik toch sterk een vermoeden dat het wel kan...

Jasmijn159

Re: Nog geen berichten geplaatst, dan wel meelezen in HK topic??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:52

Als het goed is kan dat niet nee.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:53

Ik dacht ook altijd dat t niet mogelijk was..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:54

Heel simpel, meld je zelf af en probeer het. Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:56

Het aanmaken van een tweede account is niet toegestaan dus dat is geen goed idee.

Het is voor iedereen die ingelogd is mogelijk om in HK mee te lezen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:56

Volgens mij kon meelezen in HK topics wel gewoon als je nog niet genoeg berichten had of ze hebben het aangescherpt.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 23:57

ik mag natuurlijk geen namen noemen, maar er is iemand die mij volgt hier op bokt, hij/zij heeft nog geen berichten gepost (staat in profiel) maar komt wel bijna dagelijks online en ik krijg daarvan PBtjes met daarin geqoute berichten die ik in een HK topic heb gepost :S ???

@ Asjemenou: nee dat bedoel ik niet, die persoon heeft wel een account dus is wel aangemeld.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 00:07

is hier dan niks aan te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:33

Internet is helaas niet zo besloten als je denkt. De HK is niet te lezen of te zien voor mensen zonder een account. Maar mensen met een account kunnen wel gewoon meelezen.

Wat je eraan kunt doen : Deel alleen op internet wat ook op de voorpagina van de lokale krant mag :) Heb je dat liever niet, dan kun je ervoor kiezen om het ergens anders te delen.

Mogelijk dat er in de toekomst wel wat aan te doen is, maar op dit moment nog niet denk ik.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:34

Je kan hier toch wel mensen blokkeren waarvan je zelf de reacties niet wilt zien (foeis) maar is t niet mogelijk om mensen te blokkeren waarvan je niet wilt dat ze jouw reacties lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:35

Klopt geheel Jellie.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:36

Maar zo was het eerst toch dat je bepaalde delen gewoon nog niet te zien kreeg, en dus ook niets kon posten, als je niet boven een X aantal berichten zat?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:40

Met een account heb je voor zover ik weet altijd overal mee kunnen lezen. Posten kan alleen als je toegevoegd bent aan de kudde en daarvoor heb je minimaal 25 nuttige berichten nodig.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:42

Oh Scheve mond ik heb altijd gedacht dat je alleen in de HK mee kon lezen als je die 25 posts had... maar je kunt gewoon meelezen dus en posten als je die 25 stuks binnen hebt.

Wist ik ook niet...
Vind eigenlijk dat een 0-poster dan daarin ook het recht niet heeft. Want ik denk dat men de meeste info toch uit andere gedeeltes van bokt haalt dan een HK... dus dan ook pas mee kan lezen wanneer die 25 berichten binnen zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:17

Ik wist ook niet dat meelezen in de HK mogelijk was, vind ik ook wel wat vreemd. Als je er niet kan posten heb je er ook niet heel veel te zoeken of zie ik dat verkeerd?
Voor de paardenfora is dat anders, omdat dat informaties is, maar in de HK zitten vaste groepen gebruikers om te kletsen etc. daar hoeft toch niet iedereen zomaar in mee te lezen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:52

Nee ben ik volledig met je eens Mas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:53

Volgens mij is het ook niet heel erg moeilijk om dat aan te passen... De gewone gebruikers andere rechten geven dan de gebruikers in de kudde gebeurt nu al. Dus het lijkt me niet al te ingewikkeld om de gewone gebruikers niet de rechten te geven om de huiskamer te bekijken, en de mensen in de kudde wél.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:54

Mas schreef:
Ik wist ook niet dat meelezen in de HK mogelijk was, vind ik ook wel wat vreemd. Als je er niet kan posten heb je er ook niet heel veel te zoeken of zie ik dat verkeerd?
Voor de paardenfora is dat anders, omdat dat informaties is, maar in de HK zitten vaste groepen gebruikers om te kletsen etc. daar hoeft toch niet iedereen zomaar in mee te lezen?

Helemaal met je eens. Ik vind ook dat mensen die niets op bokt posten niets te zoeken hebben in HK's. Die zitten alleen maar info te achter halen van bepaalde personen en stiekem te doen. Ja

Mods, kan hier misschien iets aan gedaan worden?
Ik bedoel, een HK is toch een plek om met mensen waar je iets mee deelt, verhalen te delen. Erg leuk, gezellig en handig, ook al woon je kilometers uit elkaar.... Maar ik vind niet dat bewuste negatieve meelezers (zoals ik ze maar even noem voor het gemak Knipoog ) het recht horen te hebben om op deze manier alles te lezen wat je neerzet. En dan heb ik het niet eens over eventueel negatieve informatie, maar gewoon over dagelijkse dingetjes die je meemaakt en wilt delen met de leuke bokkers uit die HK. Lachen

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:12

@ Twiggy: bedankt voor je meedenkende post Haha!

Mods, is er een mogelijkheid om dit te realiseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:54

Wbt die vraag wil ik daar eigenlijk dit op kwijt...
Maya schreef:
Mogelijk dat er in de toekomst wel wat aan te doen is, maar op dit moment nog niet denk ik.

We zijn wel bezig met de diverse mogelijkheden en opties voor dat 'probleem'. Maar dat is nu nog in een dusdanig beginstadium dat ik daar eigenlijk ook niks concreets over kan zeggen :)

Overigens wil ik wel de opvatting bestrijden dat mensen die niet posten niks op Bokt te zoeken hebben. Er zijn veel meelezers, mensen die gewoon niet zoveel te delen hebben. Of Bokt meer gebruiken om te lezen en ervaringen op te nemen, omdat ze dat zelf niet hebben. Of, de andere groep, vindt dat ze al voldoende gedeeld hebben, en uiten alleen hun mening als ze vinden dat ze daadwerkelijk iets toevoegen. Je hebt zoveel verschillende soorten gebruikers op Bokt.

Twiggy2008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:44

Stephanie, graag gedaan. Knipoog

Maya, dat snap ik Lachen , maar ik heb het over een groep(je) die heel bewust zitten rond te speuren in HK's, die bewust posts nalezen van bepaalde bokkers, die bepaalde bokkers 'volgen'. Wat hebben die te zoeken in HK's? Helemaal niets, lijkt mij.

Natuurlijk vind ik dat mensen die gericht informatie opzoeken, maar verder niets posten wel gewoon in de informatieve hoek mogen rondneuzen. Dat is een ander verhaal. Net als de laatste groep, die je noemt. Allemaal prima, maar ik zou het heel fijn vinden als er eens gekeken wordt naar een mogelijkheid om bokkers die echt totaal niets posten uit de HK's te houden. Ik zou het erg waarderen als daar iets mee gedaan wordt. Lachen

Bedankt alvast van mijn kant.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:48

Het mogen lezen van de fora waar je nog niet mag posten heeft ook als doel om de nieuwe bokkers te laten zien wat er nog meer is Lachen. Als je je net hebt aangemeld en je ziet dat er ook een gezellige Huiskamer is dan weet je wat er nog meer te vinden is op Bokt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:49

En kan dat dan niet ingaan op het moment dat je wat nuttige posts hebt gedaan?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:53

als mensen kwaad willen kunnen ze ook nog wel 25 nuttige berichten produceren lijkt mij.
dan moet vervolgens die norm weer omhoog...
als je niet wilt dat mensen meelezen zal je toch echt een besloten mailgroep moeten beginnen, bij yahoo bijvoorbeeld, of bij google.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:02

Dat kan idd ook, luxx. Knipoog

Eigenlijk is het dieptriest als mensen in negatieve zin meelezen om iemand te volgen. Blijkbaar hebben ze niets beters te doen in hun leven. Haha!
Ik ga er mijn gezellige HK'tje(s) niet voor verlaten in elk geval. Maar ik zou het fijn vinden ALS er iets mee gedaan wordt door bokt.
Zo niet, heel jammer, maar ik blijf in principe nog wel lekker kletsen, hoor.
Wil ik echt iets niet delen, dan stuur ik iedereen wel een PBtje of een mailtje. Tong uitsteken