Onredelijke sancties n.a.v. rel account.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onredelijke sancties n.a.v. rel account.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:37

Het volgende wil ik even kwijt omdat dit nergens meer over gaat.
Een poosje geleden was er iemand of meer mensen die hebben gepost onder de naam Highhead. Al snel bleek dat dit een rel account was, wat iemand in mijn familie bevestigde, deze persoon of personen waren ook al actief op o.a. de Penny-site.
Naar aanleiding van de nogal doorgeslagen ahum posts van dit persoontje heb ik gereageerd dat het verstandiger zou zijn om zich echt in paarden te verdiepen en dan onderaan te beginnen, bijvoorbeeld met strontscheppen op een manege (tenslotte zijn veel paardenliefhebbers zo begonnen, ik bedoel hiermee ook letterlijk gewoon de handjes laten wapperen in de vorm van uitmesten etcetera)
En ja hoor, mijn post is door een mod beloond met een OW en een ban van een dag.
Je ageert op een nog normale manier op een relaccount, geeft doodgewoon advies om eerst maar eens onderaan te beginnen met uitmesten en ja hoor, tadaaaaaaa......SANCTIES!!!!!!!!!!
Bart let op uw saeck, op deze manier gaat het niet goed met je toko jongen!!!! Volwassen bokkend Nederland wordt als een kind in de hoek gezet, n.a.v. een simpele reactie. Waar moet dit heen?

Marigold

Re: Onredelijke sancties n.a.v. rel account.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:41

dat vind ik eerlijk gezegd ook wel overdreven, want je geeft eigenlijk normaal advies, en gaat niet in op het kinderachtige gedrag van diegene, dus opzich juist een goede benadering toch?

ik had ook gelezen ergens dat je niet op naam van iemand anders mag posten, daar dacht ik net nog aan want stel ik heb hier een oppas, en ze gaat even op bokt, die standaard op mijn naam inlogt.. wie weet dat nou dat je dan niet (perongeluk) mag posten?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:46

Als je het echt met die intentie hebt vermeld vind ik het ook een tikkie overdreven... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:49

Citaat:
Je wilt leren van paarden en een topic als dit is al een waterdicht bewijs hoe weinig verstand jullie van paarden hebben. Dan de kreten in jullie profiel over reddingsacties en een manege aanklagen waar het niet gaat, zoals jullie denken dat het moet gaan. Meiden als jullie zijn de schrik van elke manege en paardeneigenaar.
Ik zou zeggen, ga in een manege werken, begin met strontscheppen, onderaan op de ladder. En dat je in een manegelesje gevorderd rijdt, zegt mij niks maar dan ook echt niks...

Ik haat het mezelf te kwoten, maar dit is wat ik postte tegen de rellertjes.
Zegt genoeg, dacht ik zo...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:52

Tja dit is niets nieuws imo.
Sommige mods vinden het nou eenmaal heel tof om politie-agentje te spelen en die grijpen iedere kans om een OW of ban te geven...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:54

Als je het zo gezegt hebt vindt ik het ook wat overdreven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:55

Ik zie (veel) ergere dingen voorbij komen!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:56

En daarom heb ik dus een poosje terug een topic geopend.
[FZ] Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?
Dit is weer typisch een voorbeeld van verkeerd ingrijpen van Mods en rondstrooien met OW's, ik denk dat iedereen in dat topic een OW heeft gekregen want de meeste reacties waren bestraffend.
Deze Mod heeft waarschijnlijk een vervelende kerst gehad en het enige dat je kunt doen is een klacht indienen over deze Mod, samen met anderen die daarvoor ook een OW hebben gekregen.
Je mag blijkbaar wel een relaccount aanmaken maar je mag alleen positief reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:32

Oei bespreken van een OW of UN mag volgens mij niet Knipoog

suleilitha schreef:
Het volgende wil ik even kwijt omdat dit nergens meer over gaat.

Als het nergens over gaat waarom open je dan een topic?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:43

Dat bedoelt ze duidelijk niet in die context Chiqa! Lachen
Maar ik denk dat ze meer bedoelt dat het een belachelijk iets is ( wat dus nergens meer over gaat Knipoog )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:46

Misschien was het de toon die de muziek maakt en moet je even zelfreflecteren of je het niet op een andere manier had kunnen zeggen. En zo leer je er weer van.

Ik heb ook al gedacht (zeker in het begin van een ow) dat ze echt overdreven, maar eigenlijk na beetje reflectie hebben ze gewoon gelijk. Ook al is dat moeilijk om te zien. Maar nu probeer ik men gedrag toch bij te stellen. Tong uitsteken
En hoop/denk toch al dat ik verbeterd ben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:07

katiavl schreef:
Misschien was het de toon die de muziek maakt en moet je even zelfreflecteren of je het niet op een andere manier had kunnen zeggen. En zo leer je er weer van.

Dat denk ik ook ja, bovendien zien wij nu maar één quote en ik neem aan dat hier wel meer aan vooraf is gegaan.

Ikima schreef:
Deze Mod heeft waarschijnlijk een vervelende kerst gehad en het enige dat je kunt doen is een klacht indienen over deze Mod, samen met anderen die daarvoor ook een OW hebben gekregen.

Dit vind ik toch een vreemde reactie, je mag toch aannemen dat dit soort zaken geen rol spelen bij de mods en het beheer,
zeker niet als het om OWs gaat. Bovendien deelt niet één mod een OW uit, naar wat ik heb begrepen wordt een OW alleen
gegeven in overleg met een aantal mods of zelfs met het hele team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:11

Ik vind het dus niet de taak van het Boktteam om gedragstherapeutje te spelen Haha!
Maar goed, het is me af en toe één groot raadsel, het hele reilen en zeilen hier....

En hoezo, is één kwoot niet genoeg dan???
Ik vraag me verder af wie inzake dit verhaal nog meer een tik op de vingers hebben gehad en waar de gebruiksaanwijzing hangt voor het reageren op dergelijke kwats zoals in het desbetreffende topic Knipoog
Positief reageren is soms out of the question en dan is een reactie om mensen wakker te maken vaak gezonder, lijkt me.
Het ging trouwens om het aaien van een vreemd veulen, dat de aaiertjes beet, waarna ze het dier gingen straffen, terwijl het niet hun eigendom was. En daar mag dus niks van gezegd worden, blijkbaar is het dan geboden te zeggen dat het beest stout is ofzo Knipoog terwijl het meer om de issue ging dat men van andermans peerden dient af te blijven......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-08 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:18

Mas, natuurlijk spelen dit soort zaken geen rol, niet alles letterlijk opvatten. Ik heb het betreffende topic gelezen en om daar een ow voor te geven gaat een beetje ver, als ze het netjes willen doen dan moeten ze alle bokkers daar(op een uitzondering na) een ow moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:19

Ik ga met je mee Ikima, ik vraag me dus ook af of er meer zijn die een tik op de vingers hebben gehad, of dat mijn reactie kennelijk dusdanig in de gaten wordt gehouden dat ik de kont niet kan keren of een OW aan de broek krijg Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:29

Ikima schreef:
Mas, natuurlijk spelen dit soort zaken geen rol, niet alles letterlijk opvatten. Ik heb het betreffende topic gelezen en om daar een ow voor te geven gaat een beetje ver, als ze het netjes willen doen dan moeten ze alle bokkers daar(op een uitzondering na) een ow moeten geven.

Zoals het er staat komt het anders wel zo over, maar dat is het moeilijke aan internet natuurlijk.
Ik heb het topic zelf (nog) niet gelezen, maar wat ik hier begrijp zijn er dus meerdere mensen geweest die niet netjes gereageerd hebben. Maar wellicht hebben ook zij een OW gehad? Dat is na te lezen in de banlijst als het goed is.
Verder kun je nog contact opnemen met de bezwaarcommissie als je dat zou willen TS, wellicht stellen zij je in het gelijk en wordt je OW alsnog teruggedraait Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:40

Wel, stuur een berichtje naar de bezwaarscommissie. Wie weet geven ze je gelijk en dan ben je er vanaf.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:17

We hebben op Bokt de regel dat individuele sancties niet openbaar besproken worden. Je hebt het al per pb met ons opgenomen, hier dus een slotje.