'Wiki'; Verkennen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

'Wiki'; Verkennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 15:06

Hey,

Ik heb net de wiki 'Verkennen (springen)' gelezen en daarin stond in vermeldt dat je het parcour compleet in wedstrijdtenue moet lopen.. Daar staat ook de cap bij, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.. De cap hoeft niet perse tijdens het verkennen al gedragen worden.. Misschien dat iemand het iets anders kan opschrijven? Het is geen groot probleem maar wou het toch even gezegd hebben. Lachen

Alvast bedankt Lachen.

Isabella_

Re: 'Wiki'; Verkennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:30

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:55

hoe zou jij het dan liever geformuleerd willen hebben? Lachen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:23

Heb dit ook al per pb ontvangen van een andere bokker, zo blijkt er toch veel verschil te zijn in wat juryleden willen. Ik ben 2 jaar geleden de ring uitgestuurd tijdens het verkennen omdat ik mijn cap niet bij me had. In onze regio moet je in tenue verkennen, cap en jas mag je dragen maar wel bij je hebben. Dit wordt ook omgeroepen bij het vrijgeven van de ring.

In het reglement staat slechts dat verkennen in schone en verzorgde kleding moet gebeuren, laarzen, witte rijbroek, wit/licht gekleurd overhemd en das/plastron zijn verplicht. Er wordt idd niet gesproken over cap en rij-jas maar wel over het overhemd dat eronder gedragen wordt Verward Vind het een beetje vreemd omschreven zo...

Ik zal in januari bellen met de KNHS om dit na te vragen om alle twijfels hierover weg te nemen. Zal intussen het artikel verkennen aanpassen zoals het in het reglement staat.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:48

Banjer schreef:
hoe zou jij het dan liever geformuleerd willen hebben? Lachen

Het is prima neergezet, alleen dat van die cap zou ik zelf iets anders hebben aangepast.
Dat het niét overal verplicht is om deze te dragen tijdens het verkennen. Lachen

@ Ibonn: Het verschilt ook zeker per regio, plaats, en hangt van de jury af. Misschien zou dat
er (ook) bijgezet kunnen worden? Lachen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:46

Ook al is dit topic al oud, in het nieuwe reglement is de kleding voor het verkennen meer gespecificeerd. Er staat nu in art 256 Kleding en groeten: "Tijdens het verkennen vh parcours dient de kleding schoon en verzorgd te zijn en is de voorgeschreven wedstrijdkleding verplicht."

Ik verwerk deze info de komende tijd in de springgerelateerde artikelen maar omdat ik beloofd had er nog op terug te komen, deze update :j