Pegasus niet meer toegankelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Pegasus niet meer toegankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 10:33

Heb ik wat nieuws gemist op bokt Tong uitsteken ?

Pegasus is niet meer toegankelijk voor 'onbevoegden'... Aangezien op dit moment Sleipnir bij mij niet meer wil laden en Arion ookal moeilijk deed besloot ik even via Pegasus te gaan, vervolgens kreeg ik een scherm om mijn Gebruikersnaam en wachtwoord in te geven.

Citaat:
Server pegasus.bokt.nl op staging.bokt.nl: Authorised Users only vereist een gebruikersnaam en wachtwoord.

Waarschuwing: deze server vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord op een onveilige manier te verzenden (basisverificatie zonder beveiligde verbinding).

Als ik dan op annuleren druk krijg ik dit

Citaat:
Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.3 (Debian) mod_perl/2.0.2 Perl/v5.8.8 Server at pegasus.bokt.nl Port 80

Wie o wie weet wat er aan het handje is? (Of vertelt mij gewoon dat dit de nieuwe gang van zaken is?)

BartVB
Eigenaar

Re: Pegasus niet meer toegankelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:53

Eigenlijk is dit de oude gang van zaken :) Pegasus is een ontwikkelserver en niet bedoeld voor publieke consumptie :D Pegasus heeft daar ook te weinig capaciteit voor.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 19:06

Ah oke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:19

Komt er op neer dat pegasus een soort van staging - test server is dan toch?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:09

Pegasus is een hele hoop dingen :) Op het moment doet hij:

- static.bokt.nl voor de plaatjes en andere 'statische' content op Bokt
- dev.bokt.nl voor development, daar draait de versie van Bokt met nieuwe features e.d. die nog in aanbouw zijn
- staging.bokt.nl met de stabiele code die van development af komt met nieuwe features die (als het goed is) af zijn. Wordt hier getest door teamleden
- pegasus.bokt.nl is vrijwel altijd de code die op www.bokt.nl draait maar veranderingen die binnen een uurtje oid op www.bokt.nl terecht moeten komen worden hier gedaan en getest.

Op dezelfde fysieke machine draait verder area51.phpbb.com, code.phpbb.com, www.phpbb.nl en nog een aantal kleinere sites. Om die reden (en omdat het geen super duper snelle machine is), is het niet zo handig als er honderden Bokkers pegasus gebruiken als www.bokt.nl even problemen heeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:12

En dat is zeer begrijpelijk, je wilt niet dat de boel ineens down is.

Ik had laatst trouwens nog een andere dan pegasus, arion of sleipnir, kan dat?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:33

Arion en Sleipnir zijn de machines die www.bokt.nl afhandelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:36

Dan heb ik denk ik niet goed gelezen dat ik dacht dat ik een ander zag staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:54

Jij dacht wellicht aan :
Citaat:
De servers van Bokt zijn vernoemd naar vijf mythische paarden uit de mythologie: Arion (webserver), Sleipnir (webserver), Gullfaxi (database server), Gulltoppr en Pegasus (vserver/webserver).

?

Wat op de Boktwiki staat : http://www.bokt.nl/wiki/Lijst_van_beroe ... rden#Mythe

Gulltoppr en Gullfaxi heb ik echter zelf nog nooit gezien. En kan natuurlijk dat bovenstaande info al verouderd is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:55

Ik heb Gullfaxi een keer gezien ja, op de plek waar ik nu Sleipnir als webserver zie staan Lachen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:57

Die kans lijkt me klein aangezien er geen webserver draait op Gullfaxi :) Gullfaxi speelt alleen database server en zorgt voor de zoekfuntie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:59

Dan vraag ik me toch af waar het vandaan komt Nagelbijten / Gniffelen
Of ik moet beter leren lezen.. maar ik weet zeker dat het er stond.. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:44

Ik raak op de een of andere manier altijd vertederd door die namen. Wat doet Pegasus veel zeg! Petje af voor jou trouwens Bart, ik run op dit moment ook een klein PHPbb forum, maar ik kan er nog niet geheel wijs uit worden zeg, pffff!!