Longeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:32

Ik heb net het artikel longeren even doorgelezen. Nu viel me een ding direct op.
Er staat dat de longeerlijn door de binnenste bitring heen gehaald word en aan de buitenste vastgemaakt word, maar dit is geen goede manier en niet gebruikelijk. Er word dan met de longe aan één bitring getrokken. Of er moet met bitstukje gelongeert worden, of de longe moet er zo doorheengehaalt zijn dat er aan beide bitringen evenveel druk zit, de haak er bijvoorbeeld doorheen halen en dan weer aan de binnenste vastgemaakt worden. Of hem dan aan de longe onder de bitring (of het bitring? Lachen ) vastmaken.

Wilt een van de schrijvers hier even naar kijken?

Enne, ik heb nog nooit zo'n topic geopend, kan dat wel, bij dit soort dingen?

Edit; Er staat wel in dat het een nadeel is, dat maar één bitring druk voelt, maar er staat niet duidelijk bij dat het ook anders vastgemaakt kan worden (behalve met een bitstukje, dat staat er wel weer bij).

Ibonn

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:14

Er zijn verschillende manieren om te longeren en verschillende manieren om de longe vast te maken en die horen dus allemaal in het artikel.
Dat iemand zijn paard liever niet op een bepaalde manier longeert of een voorkeur heeft voor een bepaalde manier is subjectief terwijl de Wiki zo objectief mogelijk wil zijn.

Je mag het artikel herschrijven en hier plaatsen maar probeer zo objectief mogelijk te blijven. Probeer ook gebruik te maken van bronnen.

Veel succes !