Toevoeging op aanpassing regels HAW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen1988

Toevoeging op aanpassing regels HAW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:10

Het is me al eerder opgevallen, maar naar aanleiding van een nu lopende discussie bij een topic op HAW kwam het in mij op deze vraag eens hier te stellen.
Aan een HAW-topic worden tegenwoordig erg veel eisen gesteld, dit vind ik een goede ontwikkeling en het draagt naar mijn mening absoluut bij aan het bereiken van het doel van HAW. (goed onderbouwd rijtechnisch commentaar verkrijgen en geven) Wat ik wel vaak nog storend vind op HAW zijn de vage titels. Regelmatig zie ik titels als 'mijn schatje @work in ANKY ocean' of 'bikkel toont zijn nieuwe hoofdstel'. Nu de regels voor het plaatsen van een topic zo aangescherpt zijn, zou het niet ook nog mogelijk zijn enigszins eisen te stellen aan de titel van een topic? Het interesseert mij namelijk vrij weinig of het betreffende paard een rood of een groen dekje op heeft. Ik heb er geen moeite mee als dit soort dingen in een topic genoemd worden en snap dat mensen vaak trots zijn op nieuwe aankopen. Maar zou een regeltje als 'Kijk ook even naar mijn prachtige nieuwe dekje, dat heb ik vanmiddag gekocht en ik vind het zo fantastisch staan!' niet voldoende zijn dan?
Nu is het natuurlijk enerzijds zo dat ik ik dit soort topics niet hoef te openen als ik dat niet wil, dus ik hoef me er ook niet aan te ergeren. Anderzijds zou het in mijn ogen nog overzichtelijker en effectiever worden als er bijvoorbeeld in de titel al een niveau genoemd moet worden. Dat vind ik namelijk persoonlijk altijd erg fijn.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken en wat de Mods hiervan vinden?

Waves

Re: Toevoeging op aanpassing regels HAW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:12

Ik snap je wel maar het zit al zo vol met regeltjes op HAW. Als je dit er nou ook nog eens bovenop gaat doen dan post er straks helemaal niemand meer. En het mag best nog een beetje luchtig en gezellig blijven. Tenslotte traint niet iedereen op wedstrijdniveau.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:15

Ik vind het wel een goede! Gewoon lekker simpele namen! Pietje aan het werk. Er kan dan nog een leeftijd bij, eventueel het ras, wedstrijd, etc. maar veel meer niet.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 14:17

Precies! Dat lijkt mij echt ideaal, erg overzichtelijk en duidelijk.

Lautje: ik snap wat je bedoelt, maar aan de andere kant: is het zo'n enorme moeite om even een informatieve titel te maken? En als iemand toch graag in de titel wil zetten wat voor hoofdstel zijn paard draagt, kan dat nog altijd op ITP.

Ik zie trouwens onderaan deze pagina al een topic met min of meer dezelfde strekking, maar dan iets algemener. Het antwoord is hier, dat er getemd mag worden op vage en rare titels, zodat deze aangepast kunnen worden. Mijn vraag blijft echter nog steeds of dit niet echt als regel gesteld zou kunnen worden en dan specifiek voor HAW. Hierbij kan HAW trouwens een voorbeeld nemen aan ' SGW en eventing ITP'. Hier worden gewoon altijd duidelijke titels gegeven. Welk paard, waar en ging het om een training of een wedstrijd? Genoeg informatie om te weten of je dit topic wil openen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:51

Die regel is er al:

Citaat:
Zorg voor een duidelijke titel die de lading dekt.

Citaat:
Als je een topic op HAW opent, verwachten we dat je in de openingspost een aantal dingen meeneemt. Zorg allereerst voor een duidelijke titel. Als: 'Drie jarige ruin maakt zich druk onder het zadel' de lading dekt, heeft het geen zin om 'Rodeo met wilde hengst!' als titel neer te zetten. Je kunt ervoor kiezen om het ras, de afstamming en/of het niveau van de combinatie in je topictitel te vermelden. Zo maak je het makkelijker voor mensen om te beslissen welke fototopics ze willen bekijken. Dit is echter niet verplicht.

Nivo en zo is niet verplicht, maar Pietje @work in Anky gifgroen met pimpelpaars is inderdaad niet de bedoeling.

Als je de topics tegenkomt, tem gerust. Ik geef eerlijk toe dat ik eigenlijk nooit naar de titels kijk als ik op HAW aan het modden bent. Ik zal er in ieder geval op letten. Lachen

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:04

Bedankt voor de uitleg, Neonlight!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:01

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik had me inderdaad nog niet heel erg verdiept in de regels, maar had min of meer aangenomen dat deze er nog niet was, aangezien deze titels wel regelmatig verschijnen. Als het me weer eens opvalt zal ik in de toekomst dus gewoon temmen. Bedankt!