Nietszeggende topictitels..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nietszeggende topictitels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:46

Topictitels als: 'Help!', 'Wat zou dit zijn?' of 'Wat moet ik doen?' Zonder ook maar 1 woordje erbij over de inhoud. Bijvoorbeeld een titel als: 'Paard loopt niet goed, wat moet ik doen?' is een stuk duidelijker. Dus het probleem in een paar woorden, en de vraag. Is dat nou zo moeilijk? Eerst waren de meeste titels wel begrijpelijk, maar het komt steeds vaker voor dat een titel alleen bestaat uit een algemene vraag of schreeuw om hulp.. Ben ik de enige die dit opvalt, en kan er niet iets over worden toegevoegd aan de Boktregels?

Anoniem

Re: Nietszeggende topictitels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:58

Voor mij is het inderdaad ook een ergernis. Helemaal omdat ik het dan wel eens aanklik, het iets totaal onzinnigs (voor mij dan) blijkt te zijn, maar ik elke keer als ik op dat forum kom kan zien dat ik dat onderwerp al eens geopend heb, en het vanwege de onduidelijke titel dus keer op keer weer aanklik Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:00

Ik erger me eigenlijk meer aan de variant ervan: HELP!!!!! SPOED!!!!! of WIE KAN MIJ HELPEN????!!!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:02

Fiffill schreef:
Ik erger me eigenlijk meer aan de variant ervan: HELP!!!!! SPOED!!!!! of WIE KAN MIJ HELPEN????!!!

Hier is er nog één, maak er dan een duidelijke titel van Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:04

Idd, HELP SPOED!
*klikt topic aan*

"Welk kleur dekje past het beste bij mijn pony?" Rolleyes

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor. Ik snap niet dat mensen niet een klein beetje moeite kunnen doen om tenminste een fatsoenlijke titel te verzinnen. Ik open maar heel zelden dit soort topics, 9 van de 10 keren blijkt het dan toch iets te zijn wat me totaal niets aangaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:09

Ik ben dan een van de mensen die haar nieuwsgierigheid niet kan bedwingen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:09

Rock schreef:
Voor mij is het inderdaad ook een ergernis. Helemaal omdat ik het dan wel eens aanklik, het iets totaal onzinnigs (voor mij dan) blijkt te zijn, maar ik elke keer als ik op dat forum kom kan zien dat ik dat onderwerp al eens geopend heb, en het vanwege de onduidelijke titel dus keer op keer weer aanklik Clown

Dat doe ik dus ook. Ja Dat soort topics open ik automatisch als eerste...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:11

Misschien weten sommige topicstarters dat er dan sneller mensen in hun topic kijken Knipoog . Ik stoor me er niet zo aan!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:12

Juul schreef:
Rock schreef:

Dat doe ik dus ook. Ja Dat soort topics open ik automatisch als eerste...

Werkt dus wel Knipoog

Maar ik erger mij er ook aan hoor..(en ik klik ze ook altijd aan..)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:13

Ja wel kijken, maar niet reageren, dus je hebt alsnog niks aan zo'n vage titel.
Heb er ook een hekel aan, zo moeilijk is het toch niet om één extra woordje ter verduidelijking in je titel te zetten?

"Help, wie kan me helpen? (ziek)" bijvoorbeeld, dat is al zo veel duidelijker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:18

Ah okee! Ik had alleen bij de regels gekeken en daar stond er niks over, vandaar. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:37

Het is idd heel lastig, die onduidelijke titels en het lijkt me niet dat het heel handig is voor je topic. Met een duidelijke titel is de kans veel groter dat je mensen 'aantrekt' die verstand hebben van het onderwerp waar je hulp bij nodig hebt.
Ik wist niet dat je hierop mocht TEMmen, zal ik voortaan doen Ja

[edit] Ik meende me een topic te herinneren dat hier ook over ging en karl66 zegt hierover iets anders dan jij, Maya:

Karl66 schreef:
Op topictitels temmen heeft niet zoveel zin, wijzigingen worden normaal gesproken alleen gedaan op verzoek van TS. Uitzonderingen zijn overduidelijke spelfouten en titels die tegen de Bokt-regels zijn.

Wat is het nu? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:51

Dat had ik idd net ook gevonden ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:46

Sja, toch heb ik gelijk Clown Lachen (klinkt maf om te zeggen) We hebben het hier recent achter de schermen ook over gehad, en toen is voor iedereen verduidelijkt dat we dat wel doen. De betrokken quote die je aanhaalt is van daarvoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:58

Okee,dan is het nu (hopelijk) voor ons bokkers ook duidelijk Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 03:46

Haha, heeft Karl ook een keer ongelijk Clown
Nee, alle gekheid, we hebben idd afgesproken dat we soms titels wat verduidelijken. Dat stukje in de Help is meer een richtlijn dan een regel, dus op vage titels staat in principe geen sanctie. Dan heb ik het dus over titels als 'Help!' of 'Wat moet ik nou?'
Maargoed, probeer dus wanneer je een topic aanmaakt een beetje de essentie van je openingspost in de titel te vatten, en wanneer je een vage titel ziet staan mag je TeM'men.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 06:30

Voor mij inderdaad ook een grote bron van ergernis precies zoals hier boven al besproken wordt.

Ik wist dus niet dat TEMmen bij zo'n onduidelijke titel mocht en zin had. Goed om te weten, dat ga ik dus zeker doen als ik weer mn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen bij een hulpschreeuwende titel die dan frustrerend onzinnig blijkt te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:20

Zwartwitje schreef:
Haha, heeft Karl ook een keer ongelijk Clown
Nee, alle gekheid, we hebben idd afgesproken dat we soms titels wat verduidelijken. Dat stukje in de Help is meer een richtlijn dan een regel, dus op vage titels staat in principe geen sanctie. Dan heb ik het dus over titels als 'Help!' of 'Wat moet ik nou?'
Maargoed, probeer dus wanneer je een topic aanmaakt een beetje de essentie van je openingspost in de titel te vatten, en wanneer je een vage titel ziet staan mag je TeM'men.

Okee ga ik doen. Super! Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:27

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een topic met Wie kan me helpen, of HELP heb geopend.. een noodkreet.. Ben wel van mening dat het toen ook ECHT ergens over ging, maar ik snap je irritatie.. Lachen ik heb toen op verzoek de titel laten verduidelijken Lachen
Ik probeer altijd een zo duidelijk mogenlijke titel te maken, maar das soms best lastig Lachen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:00

Elma_ schreef:
Ik probeer altijd een zo duidelijk mogenlijke titel te maken, maar das soms best lastig Lachen

daar ben ik het niet echt mee eens: [LZP] daar wordt je toch ook niet goed van...
ik vergeet elke keer dat het over mensen (jehova getuigen ofzo) aan de deur gaat en klik het steeds heel suf weer aan omdat ik ben vergeten waar het ook alweer over ging en de titel dat niet bij benadering aangeeft.
erg vervelend en dat had toch wel wat duidelijker gekunt lijkt mij.
als mensen gewoon globaal aangeven waar het over gaat en niet van die vage teksten rondstrooien zou mij dat ook wel wat ergernisjes schelen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:59

je wordt er toch ook niet goed van Clown
nee even serieus.. Ikzelf durf dan weer geen titel neer te zetten met een negatieve ondertoon over jehovas, want ik heb niets tegen het geloof, en dat wordt op die manier dan wel weer zo opgevat.. Het is nl niet zo dat ik niet goed wordt van het geloof jehova getuige, en ik wil ook niet doen overkomen alsof ik iets tegen welk geloof dan ook heb! ik wordt er gek van dat Mensen bij mij aan de deur komen.. Dus een titel over jehovas getuige zou hier dan een verkeerde indruk van mijn mening geven.. snap je m nog?

maargoed eerlijk is eerlijk, ik snap je irritatie, dus als jij me nog volgt en dan een duidelijker titel weet zal ik mezelf temmen Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 01:40

Het antwoord op de vraag is gegeven, dus kan hier een slotje.