Roepen om slotjes in een topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Roepen om slotjes in een topic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:50

(Ik ben eigenlijk best wat beschaamd om het zoveelste erger-topis aan te maken, maargoed Bloos ).

Ik vroeg me af of het toegestaan is om zomaar om slotjes te roepen in een topic omdat de personen in kwestie het nut van de discussie blijkbaar niet inzien. Is dat niet een soort onliner ofzo?

Zo ja, mag je erop temmen, en word er dan iets aan gedaan door de mods Lachen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Roepen om slotjes in een topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:53

Slotje! Afbeelding

Schijnheilig

Ik ben het met je eens Ja Het komt steeds vaker voor, maar meestal let ik er niet op of bij tien van dezelfde posts tem ik even. Dan komt er wel een mod langs die er wat van zegt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:55

Ik erger me er ook aan, of dat mensen een topic openen en na 3 posts van tips om een slotje roepen. Ik tem er eigenlijk nooit op, toch maar eens doen dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:58

Er is 1 uitzondering. En da's EA Lachen Daar is het geen probleem, integendeel, dat is ook fijn / duidelijk dat het topic afgehandeld is volgens de TS.

Voor de rest : Niet relevant omdat slotjes in principe toch niet op verzoek gebeuren. Het is niet zo dat topics gesloten worden omdat de TS vindt dat het onderwerp afgehandeld is / de vraag beantwoord is, immers, een andere Bokker kan er nog wel iets aan hebben Lachen

Wat erop gebeurd verschilt... Gelang hoe het verloopt, soms maak je per TEM aan de TS duidelijk (als die dus zelf TEM't voor een slotje) dat slotjes op verzoek niet gebeuren, wordt er in het topic uitgebreid over gepraat, dan melden we ook dat topics niet gesloten worden als iemand reacties krijgt die die niet aanstaan. Soms dan wel een bijsturende opmerking indien dat nodig is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 21:04

@maja: geldt dat laatste ook voor andere mensen (niet de TS dus) die in het topic plotseling om slotjes beginnen te vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:21

Dus omdat naar hun mening bijvoorbeeld er al een soortgelijk topic over loopt? In dat soort gevallen : Hangt ervanaf in hoeverre men gelijk heeft, of er dan ook een slotje op komt.

Op EA is het bijvoorbeeld niet toegestaan om te melden 'Ik TEM'. Dat is namelijk off-topic, en de mods zien de TEM's toch wel Lachen Dus een extra melding erbij is niet nodig. TEM'en om dubbel werk te voorkomen valt ook heel erg mee,

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 21:26

Maya schreef:
Dus omdat naar hun mening bijvoorbeeld er al een soortgelijk topic over loopt? In dat soort gevallen : Hangt ervanaf in hoeverre men gelijk heeft, of er dan ook een slotje op komt.

Op EA is het bijvoorbeeld niet toegestaan om te melden 'Ik TEM'. Dat is namelijk off-topic, en de mods zien de TEM's toch wel Lachen Dus een extra melding erbij is niet nodig. TEM'en om dubbel werk te voorkomen valt ook heel erg mee,

Dat bedoel ik niet echt Tong uitsteken . Mijn post was eigenlijk naar aanleiding van dit topic: [LZP] IK BEN BANG! Op pagina vier ofzo word opeens geroepen door verschillende mensen dat het een onzinnige discussie is en dat het topic op slot moet. Mag ik daar dan op temmen? En komt er dan eventueel ook zo'n sturende opmerking of niet Lachen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:27

Maya schreef:
Op EA is het bijvoorbeeld niet toegestaan om te melden 'Ik TEM'.

Maar dit mag elders op bokt ook niet, of wel?
Op dit soort reacties tem ik namelijk weleens, omdat het gewoon oneliners zijn in principe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:32

Okay, dan begreep ik je verkeerd Bravespots Lachen Eehmz. Sja, dat kun je op twee manieren bekijken : Of je bent het met de betrokken mensen eens, en TEM't dan om aan te geven dat het topic dicht moet. Of je TEM't omdat je het een sfeerverpestende opmerking vindt en het topic vervolgens off-topic gaat over het al dan niet op slot moeten. In dat geval kun je idd TEM'en, en hangt van de situatie op dat moment af wat ermee gebeurd.

Lekker duidelijk ben ik zo he? Clown Anyway, er is ook niet echt een keiharde richtlijn voor aan te geven. Houd gewoon aan : Vind jij het nodig om er een melding van te maken omdat jij je eraan stoort / het topic off-topic gaat / het niet relevant is : Dan kun je daar altijd voor TEM'en en bekijken de mods wat ermee gaat gebeuren of niet, en dat wordt dan (indien je op de hoogte gehouden wilt worden) ook verduidelijkt. Hetzij in het topic, hetzij per TEM Lachen

Mas : Op de rest van Bokt is het inderdaad in principe ook niet de bedoeling, maar op EA worden dergelijke reacties ook echt verwijderd, terwijl we op de rest van Bokt daar in principe iets minder streng mee zijn Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:16

BraveSpots schreef:
Dat bedoel ik niet echt Tong uitsteken . Mijn post was eigenlijk naar aanleiding van dit topic: [LZP] IK BEN BANG! Op pagina vier ofzo word opeens geroepen door verschillende mensen dat het een onzinnige discussie is en dat het topic op slot moet. Mag ik daar dan op temmen? En komt er dan eventueel ook zo'n sturende opmerking of niet Lachen?

Dat topic liep behoorlijk uit de klauwen idd. Wat je dan het beste kunt doen, is boven aan de pagina kijken wie de forummoderators zijn en dan kijken of een van die online is. Dan kun je die sneller bereiken door een pb te sturen. Dat heb ik dus in dat geval gedaan naar iefke. 5 minuten later zat het slotje erop Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:24

Maya schreef:
Er is 1 uitzondering. En da's EA Lachen Daar is het geen probleem, integendeel, dat is ook fijn / duidelijk dat het topic afgehandeld is volgens de TS.

Is een TeM dan niet veel fijner, Maya? Ipv in het topic te vragen om een slotje Haha!

Of kijken de mod's van EA alle topic's na of er gevraagd wordt om een slotje Haha! Haha!

(of lees ik het verkeerd op dit late uur Dromen)

Dat er geslotterd wordt op EA is idd wel fijn, dan hoef je dat topic niet meer te openen als alles toch al verkocht is Haha!

Als mensen een topic onzinnig vinden kunnen ze het maar beter links laten liggen ipv blijven roepen slotje slotje of "goh... loopt dit nog steeds"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:18

Sammie : Alleen de TS mag dus melden op EA dat het topic op slot mag, als andere mensen dat doen en vervolgens wordt daarop geTEM'd, dan sluit ik het topic niet, omdat ik geen verzoek van de TS heb, of een bericht in het topic waaruit ik kan concluderen dat het topic op slot kan. Het is een soort controlemiddel.

Natuurlijk verkiezen wij het liefst TEM's op topics op EA die gesloten moet worden, maar ik ben inderdaad zo'n zot die de zoekfunctie erop gooit en zo alle topics selecteert waar wel een 'slotje'-post door de TS is geplaatst, maar waar niet op ge-TEM'd is.

En verder sluit ik me bij je laatste alinea aan. Als er bijv. een spam of rot-topic aan de hand is (denk aan gruwelijke plaatjes bijv.) dan kun je het topic beter geheel geen aandacht geven zodat het wegzakt, en TEM'en of de betrokken mods idd een pb sturen.