Schaduwaccounts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loveyoutoo

Schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:10

Ik heb een vraag m.b.t. schaduwaccounts.
Het is verboden om een schaduwaccount aan te maken (zonder toestemming). Als de mods er achter komen wordt de account geblokkeerd. Maar betekend dat dan dat je nog wel kunt bokken met je gewone account?

En wat nou als je een ban krijgt (permanent) en daarna een nieuwe account aan maakt? Waarom kan dat? Wordt er niet gebanned op ip adres?

Een tijdje geleden heb ik wat onenigheid gehad met een bokker. Die bokker werd wegens haar gedrag gebanned. Eeb tijdje later had ze gewoon weer een nieuwe account aangemaakt. Deze werd weer gebanned. Een paar weken terug maakte ze weer een account aan (weer gebanned), en nu heeft ze er weer 1 aangemaakt (vermoed ik).

Mijn vraag is: hoe kan het dat mensen die permanent gebanned zijn telkens weer een nieuwe account aan kunnen maken?

p.s. jullie moeten niet denken dat ik elke dag heel bokt uit kam op zoek naar die ene geblokkeerde bokker, maar ze post steeds in dezelfde topics (waar ik ook kom). En haar taalgebruik is nogal opvallend.

Pommier

Re: Schaduwaccounts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:13

Volgens mij blokeren ze niet op ip-adres ivm bokkende familieleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:14

Als je een schaduwaccount maakt zonder toestemming krijg je volgens mij een OW.
En als je een permanente ban krijgt en daarna een nieuw account aanmaakt, kan omdat het inderdaad niet op IP is geband en ook al zou het op IP geband zijn kun je zo een nieuw IP adres aanvragen. De reden waarom het niet op IP geband wordt is omdat er meerdere gezinsleden op bokt kunnen zitten.

Volgens mij is het zoiets Tong uitsteken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:35

Normaal wordt je schaduwaccount via naamban geband en krijg je zelf een ow op je hoofdaccount. Je kan zo dus gewoon bokken op je hoofdaccount, en als het je eerste OW is hangen er ook geen verdere sancties meer aan vast.

Dat je een nieuw account kan aanmaken, komt omdat je geband wordt op naam en niet op Ip adres. Je hebt namelijk twee soorten bans:

Naamban: enkel en alleen het account dat geband is kan niet meer op de site komen.
Ipban: Eender welke account die via deze computer op de site probeert te komen kan er niet opgeraken.

Aangezien 1 schaduwaccount slechts een OW oplevert, moet je wel een naamban geven. Anders kan het hoofdaccount ook niet meer op bokt en heb je eigenlijk ook een pernamente ban gegeven.

Wanneer mensen hardnekkig blijven terugkomen onder schaduwaccounts, kan het wel zijn dat deze een IP-ban aan hun broek krijgen. Misschien gaat dit met deze bokker ook binnenkort gebeuren.
Maar sommige mensen zijn een beetje handig met computers, en bij sommigen heb je zo een nieuw ip-adres aangemaakt. Hierdoor is het mogelijk om ondanks dat je een ip-ban hebt, toch op bokt te komen. Je hebt ook speciale sites waarmee je kan knoeien met je ip-adres om op een forum te komen waar je geband bent. Daar valt volgens mij weinig aan te doen.