waarom slotjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

waarom slotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:35

Ik vind het vreemd dat er snel slotjes geplaatst worden op topics, als er een topic geopend wordt met iets wat al vaker gevraagd is wordt er meteen naar de zoekfunctie gewezen maar als er gereageerd wordt in een wat ouder topic mag dat niet en wordt er meteen een slotje geplaatst?!? wat is nou de bedoeling?

Daihyo

Re: waarom slotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:13

Een reactie in een ouder topic mag wel (mits het geen jaren oud is), maar alleen als je reactie ook echt van toegevoegde waarde is.
Is dat niet zo dan wordt er een slotje op gezet.

Heb je een vraag die in een ouder topic beantwoord wordt, dan wordt dat topic ook op slot gezet. Er wordt dan verwezen naar het oudere topic. Het is de bedoeling om ook eerst gebruik te maken van de zoekfunctie in plaats van meteen een topic te openen. Met veel dubbele topics wordt het forum zo vervuild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:31

Amanda: maar dat geldt dus niet overal, want er worden ook veel topics op slot gezet zodra volgens de mod in kwestie "het antwoord gegeven" is of "het probleem opgelost". Of dit dan inderdaad zo is, is af en toe nog maar de vraag, maar dan staat het slotje er al op terwijl het topic daarvoor niet oud hoeft te zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:33

precies en dat kan ik dus niet begrijpen...
3 weken geeden as er gereageerd in een topic wat ik bijhield en er was at nuttigs gemeld, hup meteen een slotje. sloeg echt nergens op en heb de mod gemaild en hij was er weer af gehaald maar toch.... er wordt niet gekeken naar wat er geplaatst wordt maar gewoon maar een slotje opgezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:40

Ik kan me er ook ontzettend aan ergeren inderdaad. Vooral als de mod in kwestie maar half op de hoogte blijkt en dan een topic op slot gooit terwijl de onduidelijkheden nog maar half uit de wereld zijn geholpen. Want dan het topic toch weer open doen, dat gebeurt dan weer niet. Rolleyes

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:26

Mods hebben het vaak erg druk en zijn soms met meerdere dingen tegelijk bezig, waardoor er af en toe wel eens iets mis kan gaan. We zijn ook maar mensen. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar fouten maken is menselijk.

TS, als er een topic geopend wordt met een vraag die al veel vaker gesteld is gaat er inderdaad een slotje op. Dit voorkomt dat bokt onoverzichtelijk wordt, voorkomt irritaties bij bokkers die vinden dat een antwoord al 100 x gegeven is, en voorkomt ook dat bokt overvol raakt. Met de zoekfunctie kun je vaak al een heleboel informatie vinden, en als het antwoord er dan écht niet staat, kun je een topic openen. Is het een vraag die nog niet eerder beantwoord is zal een mod hem niet op slot gooien. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:36

Mocca schreef:
Mods hebben het vaak erg druk en zijn soms met meerdere dingen tegelijk bezig, waardoor er af en toe wel eens iets mis kan gaan. We zijn ook maar mensen. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar fouten maken is menselijk.

Beetje jammer alleen wanneer de mod in kwestie diens fout niet wil inzien of er in ieder geval niet voor uit wil komen....