Is bokt nou een openbaar forum of niet??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Is bokt nou een openbaar forum of niet??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:24

Ik zit dus met dit enorme dillema! Het komt als volgt.
Ieder mens heeft een mening, de 1 een hele uitgesproken (waaronder ik! (geef het zelf toe Clown ) )
De ander een wat minder uitgesproken, maar toch een eigen mening.
Nu zie ik steeds vaker in topics voorbij komen de volgende zin/zinnen:

*Je kent me niet eens
*je kent de situatie niet (misschien moet je hem dan beter omschrijven)
*waar bemoei je je mee
*als je niks leuks te zeggen hebt (vooral bij goed onderbouwde kritiek doet die het goed!!)

Nu vraag ik me dus af waarom mensen een topic openen als ze geen commentaar van vreemde willen, leg dan lekker je probleem voor tijdens een avondje vriendinnen bij je thuis. Want het kan nl voorkomen op een forum dat daar mensen reageren die jou niet kennen, dat is volgens mij ook het leuke van een forum.

upendo

Re: Is bokt nou een openbaar forum of niet??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:26

Tsja, dat idee heb ik ook..
Ik denk dat mensen sommige dingen gewoon snel verkeerd opnemen en/of niet goed met commentaar om kunnen gaan..

Ik vind het een beetje getuigen van respectloosheid tegenover iemand als je dit soort zinnen als reactie geeft.. Maargoed, dat is mijn mening..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:28

hai,

ook al zou het een openbaar forum zijn, lijkt het me niet verstandig om in het wilde weg dingen te brengen op een iets onhandige manier,

stel dat iedereen gewoon alles zegt wat hij denkt, en met rotte opmerkingen gaat komen, kan je vertellen dat bokt dan een grote zooi word.

en ook al is het openbaar, er zijn altijd nog regels.
er zijn ook openbare gebouwen, maar dat wil niet zeggen dat alles maar kan, ook daar zijn regels,
en het is dan ook beter om je daar dan ook aan te houden wil het leuk blijven.

gr

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:29

Ja dat vond ik dus ook... vooral omdat je het zelf op een forum zet, dus je vraagt iets.... je krijgt reactie... die bevalt niet......en dan mag je ineens niet reageren omdat je iemand niet zou kennen, of dat je de situatie niet kent.

Beetje vreemd!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:30

verania schreef:
hai,

ook al zou het een openbaar forum zijn, lijkt het me niet verstandig om in het wilde weg dingen te brengen op een iets onhandige manier,

stel dat iedereen gewoon alles zegt wat hij denkt, en met rotte opmerkingen gaat komen, kan je vertellen dat bokt dan een grote zooi word.

er zijn ook openbare gebouwen, maar dat wil niet zeggen dat alles maar kan, ook daar zijn regels,

gr

Ik weet dat er een aantal mensen zijn die altijd proberen een topic te verzieken of alleen maar negatief reageren, daar doel ik ook niet op.
Ik doel echt op correct onderbouwt commentaar dat dan niet bevalt bij een TS en dan krijg je zulke opmerkingen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:32

Huilen van het lachen
Ik had al zo'n vermoeden Linda.

Ik vind het dus ook onzin, je vraagt advies, krijgt die. Valt niet in je straatje dus geef je de adviesgever het advies volgende keer maar geen commentaar meer geven. Das de omgekeerde wereld of niet? Verward
Laatst bijgewerkt door Onali op 23-09-08 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:33

verania schreef:
hai,

Maar ja over die ïets onhandige" manier kan ook eindeloos gespeculeerd worden. De één vind iets al sneller aanvallend dan een ander, de één kan nou eenmaal beter tegen kritiek dan de ander.
En antwoorden als "je kent de situatie niet" en "waar bemoei je je mee" die kan ik ook niet echt begrijpen. Goed als iemand de situatie niet kent, dan staat zijn of haar pb-box altijd wel open om het wel eventjes uit te leggen (als je het niet in het topic wilt plaatsen). "Waar bemoei je je mee" tja daar vraag je gewoon om als je een topic opent. Je vraagt om het antwoord (en daarmee ook de visie) van iemand anders op jou vraag. Toch?

gr

Edit: hmm ik heb mn reactie op een iets inhandige manier geplaatst zie ik Verward

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:35

IndianLady schreef:
Huilen van het lachen
Ik had al zo'n vermoeden Linda

Pff ik zie het de laatste tijd zo vaak, niet alleen bij mezelf hoor Clown ( ik weet vanmezelf dat ik soms ook een beetje nuancatie mis)
Maar ook zovaak bij HAW dat mensen net commentaar geven en dan de reactie terug krijgen, ja maar jij kent mij paard niet..... Vraag dan alleen advies aan mensen die je paard wel kennen denk ik dan...

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:36

ja dat zie ik inderdaad ook vaak.
soms zie ik ook dat het op een iets ruwe manier gezegd word,

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:43

verania schreef:
ja dat zie ik inderdaad ook vaak.
soms zie ik ook dat het op een iets ruwe manier gezegd word,

Maar dan nog blijf ik zo een opmerking:* als je kent me niet
* je kent de situatie niet, gewoon niet terecht als je zelf een topic opent op een forum, je kunt idd zeggen: goh je reactie komt me iet wat ruw over.
Geloof me dat dat veel meer uithaalt, mensen hebben vaak niet eens door wat hun manier van zeggen/schrijven bij een ander opwekt. (heb ik ooit eens op een hele goede cursus geleerd!)
Zolang jij iemand er niet op wijst wat gevoel diegene bij je opwekt kan die er ook niets aan veranderen.
En het komt zoveel meer leuker over dan: waar bemoei je je mee, je kent de situatie niet oid.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:45

OK dan! Daar zou bokt denk ik een stuk gezelliger op worden Afgod

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:48

En sommige mensen worden zich bewust van zichzelf!!!! Wat soms ook wel fijn is voor die persoon in kwestie

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:50

idd je hebt ook gelijk,
wat dan vaak gebeurt is dat er reactie terug word gegeven, ik zou dat dan verder via pb doen, (na reactie van ts dan he)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:54

Ik denk trouwens niet dat dat iedereen zich bewust word van zichzelf. Sommige mensen zijn zo verschrikkelijk eigenwijs dat ze niets van iemand aannemen. Maar goed het grootste deel zal zich misschien wel bewust worden van hun manier van schrijven en het 'gevoel' dat het bij iemand anders teweeg brengt. Dat is ook een beetje het nukken van over internet communiceren, soms schrijf je het iets op een bepaalde manier met een bepaalde bedoeling. Dit kan op de lezer echter geheel anders overkomen. Blijft een lastige zaak, maar als mensen er idd eerlijker over gaan zijn dan help je al een groot deel van dit probleem uit de bokt-wereld..

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 21:59

EN....... je leert elkaar een beetje kennen! Kun je voortaan vaker reageren in elkaars topic Clown
Nee das flauw....
Maar het is gewoon zo dat je steeds minder zin krijgt om iemand advies te geven omdat je geen zin hebt in dat soort reactie's en dat vind ik erg zonde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:09

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je iets op een openbaar forum zet moet je ook tegen kritiek kunnen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:14

meestal openen mensen een topic, om te horen: "wauw, wat doe jij het goed. Je hebt helemaal gelijk, van jou kan paardrijdend nederland nog eens wat leren zeg.."
Maar, helaas, voor de mensen die topics openen met deze instelling, loopt het helaas vaak niet goed af.

Maar ondanks dat mensen zo reageren, weet je wel dat ze je mening niet negeren. Over het algemeen denken ze er over na, het feit dat ze uberhaupt een reactie geven op die manier, wijst er vaak op dat ze ergens wel weten dat je gelijk hebt, maar ze willen dat stiekem niet onder ogen zien. Ze geven die reacties dus wel, maar ik weet wel zeker dat ze toch iets met de reactie van de ander doen.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:17

Jaimyliefje schreef:
meestal openen mensen een topic, om te horen: "wauw, wat doe jij het goed. Je hebt helemaal gelijk, van jou kan paardrijdend nederland nog eens wat leren zeg.."
Maar, helaas, voor de mensen die topics openen met deze instelling, loopt het helaas vaak niet goed af.

Maar ondanks dat mensen zo reageren, weet je wel dat ze je mening niet negeren. Over het algemeen denken ze er over na, het feit dat ze uberhaupt een reactie geven op die manier, wijst er vaak op dat ze ergens wel weten dat je gelijk hebt, maar ze willen dat stiekem niet onder ogen zien. Ze geven die reacties dus wel, maar ik weet wel zeker dat ze toch iets met de reactie van de ander doen.

Hmm ja daar zit wat in, maar je blijft dan welde situatie houden dat mensen weer terug reageren op zo een reactie van TS.. (vanwege het "onrecht'' gevoel) dat maakt sommige topics van die ellelange discussie's waar geen eind aan komt.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:18

En niet te vergeten alle andere mensen die er ook nog even over vallen omdat de TS "onheus bejegend" wordt..

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:21

ja ook dat ja...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:25

19LindA83 schreef:
*je kent de situatie niet (misschien moet je hem dan beter omschrijven)
*waar bemoei je je mee
*als je niks leuks te zeggen hebt (vooral bij goed onderbouwde kritiek doet die het goed!!)

Nu vraag ik me dus af waarom mensen een topic openen als ze geen commentaar van vreemde willen, leg dan lekker je probleem voor tijdens een avondje vriendinnen bij je thuis. Want het kan nl voorkomen op een forum dat daar mensen reageren die jou niet kennen, dat is volgens mij ook het leuke van een forum.

Heel simpel antwoord, hoeven we niet langdradig over te discussieren, dat soort mensen zitten
om aandacht verlegen en kunnen ook nog eens niet met kritiek omgaan.
En dan heb ja altijd nog die mensen die daarop reageren, en ook weer presies zo zijn Haha! Haha!

Zo makkelijk Ja

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:31

Heel simpel antwoord, hoeven we niet langdradig over te discussieren, dat soort mensen zitten
om aandacht verlegen en kunnen ook nog eens niet met kritiek omgaan.
En dan heb ja altijd nog die mensen die daarop reageren, en ook weer presies zo zijn Haha! Haha!

Zo makkelijk Ja[/quote]

Doel je eropdat dit topic geopent is omdat ik om aandacht verlegen zit? zo komt het nl over.
Hier aan aandacht geen tekort
Ik open dit omdat voor mij de lol van advies geven er zo een beetje afgaat, en ikvind het juist ook zo leuk om gegeven adviezen te lezen, maar om dan door een 15 pagina lange discussie te worstelen omdat TS niet tegen kritiek kan.... Ik vraag me gewoon af of meer mensen dit herkennen en met dit topic wil ik juist mensen er toe zetten na te denken over hoe ze iets plaatsen, of hoe ze reageren als TS.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:32

als iemand bv iets vraag of het mogelijk is om met hechtingen onder de zonnebank te gaan, vind ik niet dat je mag oordelen over dat de hechtingen er nog in zitten terwijl die er al uit kunnen.. want je kent de situatie niet, en je kent diegene niet.. dus kan je daar niet over oordelen en het voegt ook helemaal niks toe aan het topic dus totaal irelevant en dus zwaar offtopic
want er word niet om kritiek gevraagd

om maar even een voorbeeld te noemen...

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 22:35

LimaMambo schreef:
als iemand bv iets vraag of het mogelijk is om met hechtingen onder de zonnebank te gaan, vind ik niet dat je mag oordelen over dat de hechtingen er nog in zitten terwijl die er al uit kunnen.. want je kent de situatie niet, en je kent diegene niet.. dus kan je daar niet over oordelen en het voegt ook helemaal niks toe aan het topic dus totaal irelevant en dus zwaar offtopic
want er word niet om kritiek gevraagd

om maar even een voorbeeld te noemen...

Ten eerste is dit topic in zijn algemeenheid, dus waarom zo aanvallend,
Ten tweede had ik 1 regel off gereageerd, en daarna 4 on-topic met net advies. Want je vroeg om advies.
Laatst bijgewerkt door 19LindA83 op 23-09-08 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:37

Mja, wat ik ook vaak zie is dat mensen een topic plaatsen en dat er zóóó off topic op wordt gereageerd, dat zo'n soort antwoord erin zit...
Dat topic verandert van iets laten zien naar verdedigen over iets totaal anders, wat niet eens topic- gerelateerd is.
Dan kan ik een opmerking daarover best begrijpen.
En helaas gebeurt dat op bokt erg vaak...