Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juffertje

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:09

slimmerik schreef:
Wat een gedoe om die pb's Rolleyes

Hoe weet jij dat ik die krijg? Nors opkijken Knipoog

Dat weet ik niet, maar het feit dat je zo laconiek reageert met "Wat een gedoe om die pb's" maakt mij wel duidelijk dat jij ze niet krijgt in de mate waarin ik ze heb gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:36

Wat slimmerik aanhaald heb ik al erg vaak aangehaald. (in verschillende topics)
En ik denk dat het erg omhoog geschopt mag worden op de 2do list Ja

Verdrietig Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-08 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:48

Ik kreeg vroegahh ook weleens van die Pbs. Ik heb er altijd smakelijk om zitten lachen. Gewoon van je afzetten! Bij mij sloeg het ook werkelijk kant nog wel. Wel een teken dat je populair bent RK als je zoveel Pb's krijgt kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:49

Nee niet populair...dat is het hem nu net...en vandaar ook het ongeloof Lachen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:50

Maar volgens mij dwalen we erg af. Misschien moeten we een topic openen over het Pb-beleid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:55

Wat mij betreft niet Lachen Het is een soort spinoff van de oorspronkelijke discussie, en ik denk dat het handiger is om het allemaal bijeen te houden Lachen

Maar ik denk wel dat het handiger is om niet al te specifiek te worden, maar weer terug naar de praktische kant. Dus waar en hoe het beleid aangepast kan / moet worden. En misschien enkele gedachtegangen / suggesties voor het technische deel.

Bedoel, dat er dergelijke 'niet-fraaie' pb's verstuurd en ontvangen worden is inmiddels heel duidelijk Lachen Wat mij betreft hoeft dat ook niet nog meer aangehaald te worden. Ik kijk liever naar de opties om dat tegen te gaan / op te handelen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 23:59

Een Pb-filter ontwikken? Of een foei-functie die nog beter is. Bijvoorbeeld dat die persoon geen berichten naar jou kan sturen, de ontvanger die berichten weigerd, en op deze manier terecht komen bij een mod... Als er dan iets aan de hand is met deze Pb, scheldwoorden oid er een sanctie voor de verzender volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 00:00

EEn werkende foei
Dat mensen zien dat een bericht niet verzonden kon worden naar gebruiker X.
Geeft niks dat ze weten dat ze op foei staan.

Van mij mag het zelfs zo zijn dat foeis geen profiel zien

En nog verder, je berichten niet kunnen volgen.

Maar goed, dat heb ik al eens lang geleden aangehaald.

Verder lijkt me een werkende pb-tem me wel wat.
Al is het maar als preventive werking dat bokkers weten dat dat een beoordeling kan beinvloeden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 01:34

Gefeliciteerd overigens RK!! Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 08:50

Is dat helemaal zoals het gegaan is VValar?

Overigens is het hier niet de bedoeling om specifieke zaken te bespreken, meen ik een aantal keren gelezen te hebben.

Het gaat vnl bij dit soort gevallen om de wijze van verwoorden en het 100x herhalen van wat eerder in een topic is gezegd. Soms is het ook zo dat iemand al heeft aangegeven iets op een andere manier te gaan doen (na commentaar) en dan komen er evengoed nog een aantal reacties van mensen die toch nog even hun zegje willen doen. Dat is dan wel een beetje mosterd na de maaltijd.. als er dan ook al verzoeken zijn gedaan door mods oid dan willen er nog wel eens waarschuwingen verstuurd worden. Ik weet niet hoe vaak dit voorkomt trouwens.

Een melding van een PB die geweigerd is door de ontvanger is wel een idee, als dat mogelijk zou zijn Ja Dan kun je iig een signaal afgeven naar de verstuurder. Nu is dat inderdaad niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 10:35

Dank je Vvalar

Citaat:
Een melding van een PB die geweigerd is door de ontvanger is wel een idee, als dat mogelijk zou zijn Dan kun je iig een signaal afgeven naar de verstuurder. Nu is dat inderdaad niet mogelijk

Ik hoop dat dit echt gaat komen en zelf heel hoog op de 2do list komt te staan Ja
Zal denk ik al een hele grote verbetering zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:35

Hey RK, gefeliciteerd Haha!

Wat betreft kwetsende PB's: verzenders daarvan gaan bij mij rechtstreeks de foeilijst op, net zoals één of ander miepje dat me ooit de huid vol begon te schelden omdat ik beweerde dat m'n paardje 87,5% Arabisch bloed had... Volgens haar was het 50% want alleen bij de papa stond OX. Heb 't haar nog rustig geprobeerd uit te leggen maar dat ging er niet in dus ging ze maar op me lopen schelden.

Rechtstreeks de foeilijst op en de berichten van die mensen lees ik mooi nóóit meer, die verdienen m'n eventuele reactie gewoon niet Haha!

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:50

Dus zou er eigenlijk een "foei-pb" moeten worden gelanceerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:53

Ik meen dat in het begin dat de foei bestond dat ook zo was?
Op andere sites die een foei hebben is het iig wel zo.
En heel gewoon ook, nu heeft een foei helemaal niks geen zin.
Pb's komen gewoon binnen, foeis kunnen je gewoon volgen overal.
Alleen jij ziet zelf niet wat de foei aan berichten plaatst..maar als je zelf de foei niet volgt maakt dat ook bar weinig uit.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:07

De foei functie is er voor jezelf: op die manier kan jij er makkelijk voor kiezen om geen berichten te lezen van iemand. De mogelijkheden die jij aangeeft RK, passen niet bij het openbare karakter van Bokt.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:41

Om jezelf af te koelen dus maar je tegenstander kan "heet" verder bokken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:59

Nee dat past niet, maar wat heb je eraan dan?
Ik volg geen berichten van andere, kom ze alleen maar gewoon tegen, dus een foei heeft dan toch geen zin?
Idd, de tegenstander kan "heet" verder bokken.
Er moet toch een manier zijn om dat te kunnen stoppen?
Kijk eens hoeveel mensen het hier hebben over ongewenste pb's, van enkele weet ik dat het zelfs erg lang heeft geduurd. Dat is toch raar?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:18

Kawa, dat zijn inderdaad heel vervelende dingen, absoluut. Hoe naar deze PB's ook zijn, ze behelsen een heel klein deel van het totale PB-verkeer van Bokt. Om daar ieders recht op privacy voor op te offeren is niet een beslissing die je neemt omdat een kleine groep op Bokt dat per se wil. Dat jij en een aantal anderen het prima vinden als de mods openlijk in jouw PB-box kunnen snuffelen als er op een bericht getemd wordt is één ding, dat betekent absoluut nog niet dat het merendeel van de gebruikers het daar mee eens is.

Als zo'n functie ooit wel mogelijk gemaakt wordt vinden mensen gegarandeerd weer andere manieren om elkaar dwars te zitten, dat is mensen eigen. Het is onmogelijk mensen te behoeden voor elk onrecht, het is ook aan mensen zelf om een stukje dikke huid te kweken en boven zulke berichten te staan. Het is hier wel vaker gezegd, maar echt, zo'n bericht zegt veel meer over de verzender dan over de ontvanger. Maar als iemand heel veel van zulke berichten ontvangt zóu het kunnen zijn dat het toch eens nodig is om naar het eigen postgedrag te kijken. Je kunt wel alle verantwoordelijkheid bij de moderators willen leggen, maar je ziet op het forum zelf al wel dat dat lang niet altijd werkt, dat mensen tóch doorgaan, ondanks één, twee, drie, of zelf zes OW's voor eenzelfde soort zaak (daarbij heb ik niemand specifiek in gedachte Knipoog ).

Er is nu al zoveel gebakkelei over modbeslissingen t.a.v. posts die voor iedereen leesbaar zijn, hoe denk je dat dat wordt als het over PB's gaat waar verder niemand van de Bokkers inzage in heeft? En als er voor zulke PB's geen OW's gegeven mogen worden, zoals eerder in dit topic geopperd is, maar de PB's wel meegenomen moeten worden in beslissingen m.b.t. een OW bij bijvoorbeeld vetes e.d., hoe zie je zoiets dan voor je? Dan wordt het toch helemaal totaal onoverzichtelijk wat er wel en wat er niet kán worden meegenomen, ís meegenomen en waarom wel of niet meegenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:22

Maar wat juffertje zegt, dat pb's gewoon niet verstuurd kunnen worden is toch niet tegen de prive regels van bokt?

Overigens iemands profiel of berichten niet meer kunnen lezen schend ook geen prive.

En ja als je heel veel berichten van veel verschillende personen ontvangt klopt je redenering idd Gwen.
Maar is het altijd zo dat het van veel verschillende mensen is? Ik denk van niet namelijk.
In de tijd dat ik mod was bleken dat toch ook niet de voorvallen te zijn die je voorbij zag komen Lachen

Hoe ik dat voor me zie?
Heel simpel.
Doordat daar dingen gewoon bats boem staan weet je gewoon heel duidelijk wat er speelt.
Dus als er openbaar steken staan waar deze op slaan en hoe ze bedoeld zijn.
Nu kun je daar vaak geen OW voor geven omdat het niet duidelijk genoeg is, met de achtergrond info van de PB's kun je dat wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:29

Of het dan duidelijker wordt is de vraag. Dan nog vinden mensen die de spreekwoordelijke pineut zijn misschien dat ze 'het niet zo geschreven dan wel bedoeld hebben' of ze ontkennen dat ze het geschreven hebben. Gezien verder niemand die pb's kan lezen behalve het team heeft men ook weer een extra handvat om mods van partijdigheid e.d. te beschuldigen. De mods kunnen dat vervolgens (weer) niet weerleggen, en dat komt de sfeer ook niet ten goede denk ik.

Hier in dit topic is al een aantal keren door mods uitgelegd dat er geen uitspraken gedaan kunnen worden over genomen maatregelen, maar evengoed worden er zaken aangehaald die misschien niet helemaal weergegeven worden zoals het gegaan is en de mods kunnen daar vervolgens zeer weinig tegenin brengen.
Door de pb's erbij te gaan betrekken denk ik dat dat probleem alleen maar groter wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:31

Dus als ik het goed begrijp kan zoiets niet gemaakt worden omdat de mods dan in discridiet kunnen komen?

Zeggen dat ze iets niet hebben gezegt tegen een medebokker is nu ook vaak niet na te gaan omdat het op de mesthoop staat Lachen
Dus dat maakt geen verschil Lachen

Ik denk echt dat problemen kleiner worden.
Meen ik echt, nu weten bokkers dat ze per pb niks gemaakt kan worden...dus niets zal ze remmen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-08 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:31

Ik doelde in mijn post op een soort van tem-functie op PB's. Ik kan me dan weer wel best vinden in een wat uitgebreidere foeifunctie.

Ik blijf echter bij mijn mening dat het modden op PB's niet datgene op zal leveren wat jullie voor ogen hebben. In heel veel van dit soort gevallen spelen ook nog zaken die geheel buiten Bokt om lopen, daarbij kunnen we ook niet modden op wat er dan evt. nog via gewone mail verzonden is. En nog iets: mensen kunnen hun PB's verwijderen, dan zijn ze niet eens meer te zien. Althans, ik kan me niet voorstellen dat de server álle ooit verzonden berichten bewaart, dan zou de boel binnen de korste keren plat liggen. Naast de voordelen van het zichtbaar maken van PB's aan mods/mids zitten er ook heel veel haken en ogen aan waar voor mijn gevoel nu even vrij gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:32

Kawa, je verdraait nu zelf ook zaken Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:33

wat dan?
Ik verdraai helemaal niks...jeee...
Dat schrift moeilijk kan zijn..oke..maar verdraaien..nogal grove beschuldiging

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:35

Dat begijp je dan niet goed Kawa, zo bedoel ik het niet.. Lachen
Ik bedoel dat ik twijfel of dat echt dingen voor de users zou oplossen.. ik denk nl dat het gevoel van onrechtvaardig handelen wat soms kan heersen, daar niet minder om wordt.

Een uitgebreidere Foei-functie zou kunnen, maar daar heeft Eline al wat over geschreven meen ik. Ik weet ook niet of dat technisch haalbaar is.