Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:50

Nee hoor ik hou het wel voor gezien..Mag de MOD uit gaan zoeken

chiqa omdat de tegenpartij zich er ook niet bij neerlegd..kan je ook tegen hun zeggen
maar ik bij deze nu wel...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:59

en weer een paar pagina`s die nergens over gaan
Wat dat temmen betreft en ow erna. ne eik vin dniet dat vermeld moet worden of je die ow krijgt doordat iemand getemd heeft of een mod toevallig mee aan lezen was.
maar soms vin dik een ow net te ver gaan in die situatie. dan is een pm met " hey let even op, niet te ver gaan, koel eerst even af" oid beter.
Vaak ben je zo verhit door een discussie dat je er dingen uitgooi ( eehm typt) die niet zo bedoeld zijn. Als je dan even rustig doorlees zie je dat vaak ook in.
dan was een ow niet eens nodig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:04

Ik denk vaak als het echt verhitte discussie is dat die pm's niet gewaardeerd worden. En wie getemt heeft moet ook niet geweten zijn, ik kan er echt niet tegen als mensen zoeken naar de temmer. Als of dat uitmaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:09

naadje24 schreef:

chiqa omdat de tegenpartij zich er ook niet bij neerlegd..kan je ook tegen hun zeggen

Waarom moet de mod het uitzoeken? Waarom niet de eer aan jezelf? Heb je ook geen mod meer nodig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:10

Och hemel er is al een heel topic van start gegaan over het blond gebeuren.

Sommige bokkers hebben vaak aanvaringen in topic, vraag mij dan wel eens af of ze misschien niet eens achter hun oren gaan krabben of ze wellicht een verkeerde beeldvorming hebben? Als veel steeds verkeerd opgevat of uitgelegd wordt, misschien tijd eens een loepje te pakken? Scheelt misschien een hoop OW's, een hoop verkeerde wendingen in topics, hoop etc......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:14

Ben het wel eens met chiqa, tegenwoordig word de tegenpartij altijd gezien als de boeman, maar vaak vergeten ze naar hunzelf te zien. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het echt zo is, maar denk dat de meerderheid van de ruzies wel gewoon door twee partijen komt. Dat scheelt ook ow's denk ik

Aanvaringen zijn wel eens normaal, zo heb ik dat met chiqa ook gehad en nu komen we weer lekker met elkaar overeen.

Maar valt me op hoe graag mensen het negatieve willen zien, dat ze negatief uit een gewoon bedoeld bericht willen halen, njah moet je maar met iets bezighouden zeker Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:15

Dat is ook altijd nog zo. Op Bokt heb je alleen de geschreven tekst en mis je de mimiek, intonatie, hele nonverbale zooi die je in normale communicatie wel hebt.
Met smileys kun je eea verduidelijken, maar soms lukt dat niet altijd.

Ironisch bedoelde opmerkingen bijvoorbeeld kunnen snel verkeerd vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:37

2 kijven 2 schuld idd...Ik heb het desbetreffende topic doorgelezen..
Mensen voelen zich zo snel aangevallen, zij hebben zo'n hond mss wel thuis zitten...
Dáár begint het al, het heeft totaal geen zin om een anti vecht hond lid te overtuigen
dat jou hond zo lief is...En dáár gaat het ook niet om.

Het gaat om een artikel, en het beeld is vrij snel duidelijk..daarna komen de emotie's..
Ik heb respect gekregen voor de bokt modderators die zulke topics moeten doorpluizen
in hun gratis vrije tijd...
Als mensen wat meer naar hunzelf kunnen kijken en een discussie laten voor wat het is, zou
er veel minder OW's nodig zijn....Weet wel zeker.
Eigenlijk, ben ik me mede door dit topic weer enorm bewust geworden hoe ingewikkeld het soms kan zijn, maar de verantwoording dus echt bij mijzelf ligt, en niet bij een moderator....

Daarom reageerde ik al eerder in dit topic op Naadje, ik begreep haar vraag niet waarom ze de verantwoording bij een mod neerlag, nu begrijp ik dat standpunt wel weer....

Maar daarna zegt ze;
naadje24 schreef:
Maar ik denk dat ik daar toch te koppig en te trots voor ben

Ze geeft toe dat ze een sterk karaktertrek heeft...Knap!! OK dan! maar pak dan eens die spiegel, en kijk een naar jezelf.

katiavl schreef:
zo heb ik dat met chiqa ook gehad en nu komen we weer lekker met elkaar overeen.

Klopt, en heus mss nog wel eens met iemand! Gelukkig stonden we open voor elkaars verhaal, al waren we het zó niet eens met elkaar Haha!
We hebben toen geen moderator nodig gehad....Maar het had ook anders kunnen lopen, ben blij dat we er toen uitkwamen, vergeet dat ook nooit meer....En dat geeft gewoon een goed gevoel, dat ruzie achtige sfeertje wordt je niet vrolijk van...althans ik niet. Ik voel me dan ook rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:06

Mod ben je omdat je dat wilt, heb je geen zin in al die tijd op bokt te moeten zitten, meldt je je niet aan als mod. Kijk eens hoevelen elke dag uren en uren online zijn, mod zijn is dan geen straf, eigen keuze.

Dat hondentopic ben ik even wat gaan lezen. Verbazingwekkend als de openingspost zo sumier is en de discussie dan zo een wending neemt. Iedereen weet ineens wat wel en niet normaal is. Honden bijten dat doen ze, wanneer ze het doen en waarom bepaalt of het dier normaal is, gestoorde honden om wat voor reden dan ook moeten of gemuilkorft rondlopen of na onbetrouwbaar gedrag afgemaakt worden.

Ooit zijn er veel incidenten in woningen geweest met vals Gemaakte pitbulls en hebben veel politiemensen 112 meldingen gekregen van bewoners die vroegen om assistentie omdat hun eigen hond hun was aangevallen. Een totaal bebloed huis traden ze binnen met gevaar voor eigen leven. Hoe de toedracht was in dit gebeuren is niet bekend. Wat wel duidelijk is dat de meeste politiemensen plaatselijk bekend zijn, adressen met eigenaren bekend zijn vanwege eerdere incidenten en een hond die door het dolle heen is, je in het visier krijgt wel degelijk jouw zal aanvallen, al is het maar omdat je zijn territorium betreedt, maar eerder omdat het is geescaleerd. Zag hij een andere hond, ging die hond eraan.

Mijn Jack heeft ook eens gebeten, zonder aankondiging bij ons binnenvallen en wij hebben niets door, dan pakt hij die indringer. Instinct en daar wordt hij niet voor afgemaakt. Een labrador zal dat niet zo snel doen. Als je weet wat je in huis hebt, kun je er rekening mee houden. Ik pak alles uit de bek van mijn hond, maar het is een hond, erg waaks en beschermend naar zijn roedel toe. De reden ook dat er geen 2e hond bij komt, hoe graag ik het ook wil, maar dat wordt bloed aan de muur.

Volgens mij zijn sommige felle reakties ook van mensen die geen hond hebben en praten vanuit een idee, altijd leuk als je dan samen met elkaar een standpunt verdedigd, zonder van uit ervaring te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:17

russel schreef:
Mod ben je omdat je dat wilt, heb je geen zin in al die tijd op bokt te moeten zitten, meldt je je niet aan als mod. Kijk eens hoevelen elke dag uren en uren online zijn, mod zijn is dan geen straf, eigen keuze.

Nee idd..ik heb het door...
Jammer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:18

Rare reaktie, snap hem niet, maar ik ben Blond Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:18

Russel iedereen in dat topic heeft een hond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:19

Een echte of eentje van de buren, vrienden, opgezette...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:20

Whahahahahaha, hier drie echte, binnenkort vier Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:20

Ik maar eentje, want de mijne bijt andere honden dood Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:23

russel schreef:

Wat is dat nou voor een reactie, snap er niks van.
Dus omdat iemand tegen de argumenten is weet hij of zij niks van honden houden.
Laat daar nou de problemen van komen, snel veroordelen is in die topic snel gedaan. En dan krijg je mensen die maar vanalles zitten roepen maar nie naar elkaar luisteren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:24

Nee joh, er wordt zoveel beweerd op bokt, niet te controleren, praat wel makkelijker.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:25

katiavl schreef:
russel schreef:

Laat daar nou de problemen van komen, snel veroordelen is in die topic snel gedaan. En dan krijg je mensen die maar vanalles zitten roepen maar nie naar elkaar luisteren

It's a dog eat dog world Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:26

ain't that right Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:29

Eehm... willen jullie weer terug ontopic gaan? Lachen Het gaat hier niet om de bespreking van individuele gevallen / situaties... Probeer het algemeen te trekken Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:30

Chiqa schreef:
naadje24 schreef:

Waarom moet de mod het uitzoeken? Waarom niet de eer aan jezelf? Heb je ook geen mod meer nodig....

Prima,nou zeg ik zelf dus te stoppen (in dit topic) wil jij dan ook aub ophouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:30

katiavl schreef:
russel schreef:

Daar gaat het hele topic toch over? Iets zinnigs gezegd in die pagina's? Bokt is humordood gemaakt en door de humorloosheid een kattebak geworden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:34

Op bokt steken is natuurlijk heel makkelijk, eigen reactie kan nooit fout zijn. Het is bokt die verkeerd is...

IS dat niet de reden waarom veel iw's onterecht zijn bevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:35

nou bokt is wel veranderd, maar ik kan mij wel herinneren dat humor vroeger ook niet echt gewaardeerd werd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:36

Een ow is onterecht als een ander steekt, liegt en stalkt en diegenen die daar wat van zegt de OW krijgt