Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:35

Abiola schreef:
Ik vind het gewoon moeilijk te geloven dat Lovely na tien jaar opeens haar account vaarwel zegt, maar dat zal dan wel mijn paranoide gedachtengang zijn. Ik stop iig met dit deel van de conversatie, want ik voel ook weinig voor een groen bericht in mijn mailbox ;)

Het kan best....lovely is een principieel mens.....er is elders al een eerder een account opgeheven,uit principe...

Abiola

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:40

Daar zat ze geen tien jaar ppg, maar ik kan me best voorstellen dat ze het zat was. Dat wil alleen niet zeggen dat het niet jammer is, alle bokkers die hun kop boven het maaiveld uitsteken (moeten) verdwijnen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:45

Ik ben dan ook benieuwd wat de reden geweest is..

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:50

Af en toe hoor je dat inderdaad wel eens in de wandelgangen dat mensen op de genoemde reden hun account vaarwel zeggen, ik zie het dan alsnog als een vorm van monddood maken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:02

Bah wat een sneue mensen zijn er soms. Eerst wordt er geneuzeld dat bokt geen accounts wil laten verdwijnen of anoniem wil maken. Krijgen ze dat er na veel gezeik door. Gaat men achterhalen wat de orginele accountnaam is van een op eigen verzoek geanomiseerde account, kwakt de naam in een forum en eist bijna inzage in de pb wisseling van betreffende bokker met het beheer. Zit er toch in bij sommigen hè. Lekker rellen en roddelen over mensen die zich niet willen of kunnen verweren.

Lekker sociaal en begripvol.

Is het zo moeilijk te aanvaarden dat een bokker die voor deze mogelijkheid gestreden heeft, er gebruik van heeft willen maken?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:07

Ik ben denk ik een beetje de kluts kwijt, zetten ze nou de joker in of moet ik de joker inzetten? :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:10

Ik weet niet of je op mij doelt slimmerik......ik wil helemaal geen inzage,vraag me slechts hard op af wat de achter liggende gedachte is achter het verdwijnen van bedoelde gebruiker is,gezien de aard van dit topic,en een eerder verdwijnen op een ander forum,is dat niet meer dan menselijk lijkt mij.
Geen aanklacht aan bokt dus,en al helemaal niet aan lovely,maar slechts een uitgesproken overpeinzing.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:18

slimmerik schreef:
..... Eerst wordt er geneuzeld dat bokt geen accounts wil laten verdwijnen of anoniem wil maken. Krijgen ze dat er na veel gezeik door. Gaat men achterhalen wat de orginele accountnaam is van een op eigen verzoek geanomiseerde account... ..

Echt, kan dit tegenwoordig? Top! Waar aan te vragen? Excuse me, ik heb echt gezocht en de zoekfunctie gebruikt.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:22

Je kunt je account laten anonimiseren door een mail te sturen naar webmaster.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:30

Ja, dat heb ik in het verleden al -tig keer gedaan maar mijn redenen waren nooit 'gegrond'. Nou, weer gemaild dan maar. Het moet gewoon zonder opgave van reden kunnen, lijkt me.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:34

Anders zuig je toch gewoon een "gegronde" reden uit uw duim?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 08:29

Klopt toch helemaal niet dat je een gegronde reden moet hebben, inderdaad zoals Falbala aangeeft zouden ze dat gewoon zonder opgaaf van redenen moeten doen.

Weet je wat het is Chanel1985, wat voor de één een gegronde reden is kan voor een ander juist geen reden zijn, het is puur willekeur.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:06

Falbala schreef:
Echt, kan dit tegenwoordig? Top! Waar aan te vragen? Excuse me, ik heb echt gezocht en de zoekfunctie gebruikt.

Deze was vrij gemakkelijk, even de laatste post opgezocht en deze was toevallig in dit topic gequote.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:27

Falbala schreef:
Ja, dat heb ik in het verleden al -tig keer gedaan maar mijn redenen waren nooit 'gegrond'. Nou, weer gemaild dan maar. Het moet gewoon zonder opgave van reden kunnen, lijkt me.

Staat in de regels helemaal niet dat je een gegronde reden moet hebben. Enkel een motivatie en dat kan ik me voorstellen. Ook kan ik me voorstellen dat ze je nog eens vragen of je er goed over nagedacht hebt.
Maar weet je het wel zeker dat je b.v. geen nieuw account wilt. Je post best wel veel nl. Want dan kun je ook om een nieuw account vragen. Zie mijn link onderaan.

Citaat:
Je account deactiveren

Als je niet verder wilt op Bokt of een oud account wilt afsluiten, is er de mogelijkheid om je account te laten deactiveren. Hierdoor is je profiel niet langer zichtbaar en kan er niet meer gezocht worden tussen je 'eigen berichten'. Dit kunnen we combineren met het verwijderen van informatie uit je berichten (zie hierboven bij berichten verwijderen) en/of met het (nogmaals) aanpassen van je gebruikersnaam in een neutrale naam of term. Ook hiervoor geldt, neem contact op met support@bokt.nl en zet in die mail weer je gebruikersnaam en een korte motivatie voor je keuze.

bron: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Een account deactiveren is dus geen sprake van monddood maken door team. Maar een eigen keuze waaraan tegemoet gekomen wordt en imo gerespecteerd dient te worden door medebokkers.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-10-12 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:27

Abiola schreef:
Gini schreef:
Lovely heeft haar account gewist en dat is niet omdat ze een ban gekregen heeft, eigenlijk vind ik dat genoeg transparantie.
Er is en blijft een verschil tussen transparantie en het naadje van de kous willen weten. ;)

Nou, ik kan me zo voorstellen dat Lovely na de zoveelste zg. sturende PB er wel klaar mee was, en er toen voor heeft gekozen de eer aan zichzelf te houden. Ik zit ook niet op groene berichtjes te wachten, als je me niet aardig vindt reageren, mag je dat ook gewoon zelf tegen mij zeggen, daar hoef je imo je moeder niet bij te halen. Mischien was het voor haar wel de spreekwoordelijke druppel, want je stopt anders niet opeens na tien jaar.

Goed, maar dit heeft niets meer te maken met transparantie die vanuit het modteam moet komen. Dat zijn privacy/persoonlijke zaken.
Dat is dus idd voor mij de grens tussen transparantie en het snot uit de neus willen halen (excuseer mij voor de 'vieze' uitdrukking). De gebeurtenis + reden is het eerste, de reden van de reden van de reden van de reden willen weten behoort tot de tweede groep.

Verder kan het ook zo zijn (=speculatie) dat Lovely helemaal geen nood heeft om bokt op de hoogte te brengen van haar vertrek. Bokt blijft een relatief anoniem internetforum, ik zou razend zijn moest een mod uitgebreid verhalen over mijn vertrek. Misschien (=speculatie) denkt Lovely er ook wel zo over.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:48

Toch blijft het vreemd. Lovely was erg actief al meer dan 10 jaar lang en bijna 30.000 posts. Er zijn vaak strubbelingen geweest over het beleid en daar heeft ze zich ook vaak genoeg over uitgelaten. Zij heeft vaak kritiek geuit op het met 2-maten meten wat hier op Bokt aan de orde van de dag is en de betutteling. Dan sta je wel even te kijken als iemand van de ene op de andere dag zijn account laat verwijderen. Vooral omdat er nu geen duidelijk aanwijsbaar conflict is.

Aan de andere kant is het wel zo dat er heel veel Bokkers van het eerste uur hier al lang zijn vertrokken uit onvrede met de gang van zaken. De meesten hebben hun account opgeheven en berichten die naar hen zouden kunnen herleiden laten verwijderen. Wat dat aangaat is Lovely nog erg lang blijven hangen en heeft ze vreselijk lang [tevergeefs] haar best gedaan om een zinvolle bijdrage toe te voegen aan het forum zonder daarbij haar identiteit geheim te houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:50

Respecteer het dat ze geanomiseerd wil zijn en blijf er niet over door speculeren zou ik zeggen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:52

Dus jij stelt voor dat we hier ook maar weer over moeten blijven zwijgen? Volgens mij gaat dit topic daar juist over.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:59

Nee, maar noem haar niet bij naam maar bv gast252. Je weet niet wat haar reden is geweest om te vertrekken maar zou als ik zou vertrekken niet graag hebben dat hier over mijn vertrek werd doorgespeculeerd. Ik weet zeker dat gast252 er goed over heeft nagedacht en de gevolgen heeft overzien.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:00

Dit gaat over een individuele beslissing van een gebruiker, waarvan ook in de reden niet ken. Wat is de nut van het doorpraten over deze beslissing van haar, als niemand de achterliggende reden kent? Dat heef toch niets met transparantie te maken? Je kunt immers niet transparant zijn over iets waarvan je geen achtergronden kent.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:01

Lovely heeft ervoor gekozen om met stille trom te vertrekken. Ja, dat zou je kunnen respecteren. Dat de overblijvende bokkers (en zeker diegenen die haar wat beter kenden) dan met vragen achterblijven kan ik me voorstellen, maar is het aan het team om dat van naadje tot draadje uit te leggen? Nee toch.

Ik zie het als in een bedrijf. Als ik verlof neem wegens familiale problemen, dan wil ik dat dat zo gecommuniceerd wordt door mijn baas. Ik zou het niet appreciëren wanneer die die problemen uit de doeken gaat doen wegens een aantal collega's die met oprechte vragen zitten. Misschien vertel ik het later zelf aan mijn collega's wat er precies scheelde, misschien ook niet. Lovely heeft bij deze gekozen voor niet en ja, dan vind ik dat wij het moeten laten rusten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:08

En daarbij als opmerking: het is dus ook echt iets tussen de betreffende bokker en het beheer, wij als team weten ook niet hoe of wat.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:20

Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ze wel zo slim is geweest van te voren een schaduwaccount aan te maken zodat ze dit heerlijk annoniem kan blijven volgen :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:26

Abacab schreef:
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat ze wel zo slim is geweest van te voren een schaduwaccount aan te maken zodat ze dit heerlijk annoniem kan blijven volgen :)

Om het te volgen heb je geen account nodig :).
Ben het er mee eens dat enkelen blijkbaar het naadje van de kous willen weten, vind het wat overdreven.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:18

Dat het een vrijwillig vertrek is,vind ik genoeg om te weten.........en dat geeft dan gelijk het belang van een banlijst aan.
Geen ban ,en wel weg,is vrijwillig,dat is transparant en duidelijk,mocht de vertrokken gebruiker er verder nog wat over kwijt willen mailt hij / zij wel.