Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:01

Maar Eline...je kunt die twee dingen toch niet vergelijken>
Een sollicitatie bij een voor jou nog vreemd bedrijf, daar heb je geen band mee.
Stef heeft die band met Bokt zeer zeker welk en al 10 jaar!!!!!
Ze doet daarnaast ooik niog geheel vrijwillig dingen op bokt om bokt interessant te maken, dan kan je haar toch niet zo deze manier afschepen????
Ik vind dat echt niet kunnen, hier mag iets persoonlijker op gereageerrd worden naar Stef toe lijkt mij.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:04

Heino schreef:
Over het verzoek de discussie algemener te voeren, waarom? Juist aan de hand van dit soort casussen maak je knelpunten inzichtelijk.

hier ben ik het ook helemaal mee eens.
laat de gebruikers nou eens gewoon zeggen wat ze op hun hart hebben...
en niet alleen maar de dingen die in het straatje passen, maar laat ze alle emoties er eens uit gooien.
Dan pas kom je erachter waar de zaken mis lopen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:18

Stef heeft net een uitgebreid antwoord van me gehad, daar was ik gistermiddag ivm activiteiten buiten Bokt nog niet aan toegegekomen.

En waarom ik vraag of de discussie algemener gevoerd kan worden, is vooral omdat de discussie op dit moment ook gaat over of Stef al dan niet geschikt zou zijn als mod, en dat naar mijn mening buiten de scope van het topic valt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:22

Eline schreef:
omdat de discussie op dit moment ook gaat over of Stef al dan niet geschikt zou zijn als mod, en dat naar mijn mening buiten de scope van het topic valt.

Dat heb je verkeerd begrepen denk ik. Discussie gaat nu voornamelijk over of het wel of niet nodig/netjes is om moderator kandidaten een inhoudelijke reactie te geven wat betreft hun afwijzing.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:42

Eline schreef:
Stef heeft net een uitgebreid antwoord van me gehad, daar was ik gistermiddag ivm activiteiten buiten Bokt nog niet aan toegegekomen.

Okee, dat is in ieder geval fijn om te horen, hoop dat ze er wat mee kan en het niet gekomen is uit het feit dat er nu over gesproken wordt hier.
Dus meer als sussend geheel.
Laatst bijgewerkt door Onassa op 14-02-11 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:44

Eline is het te gerechtvaardigen dat iemand zo lang bij bokt zit, zich blijkbaar heel veel heeft ingezet, om bokt op een leuke positieve manier beter te laten worden. En dan zo'n iemand, juist zo'n iemand af te schepen met hierover gaan we niet in discussie?
En omdat er teveel mensen/stemmen gaan roeren dat het niet zo heel netjes is om zo iemand af te schepen, ineens er WEL een andwoord gestuurd kan worden.
In mijn ogen loopt bokt, het beheer, de mods achter de feiten aan, want als er ineens teveel stemmen gaan klinken, komt er de paniek en wordt er gereageerd. Want stel je voor dat je anders weer teveel klachten gaat krijgen..

Het zegt zoveel meer over jullie als beheer, dan over Stef die teleurgesteld raakt in de manier waarop het verloopt..

En dan vragen jullie aan de gebruikers, hoe kunnen we bokt beter/leuker maken.. Terwijl het eigenlijk dan een wassen neus is.. Wie hou je dan voor de gek? Jezelf of je gebruikers?

LadyMadonna

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:05

even vlugge reactie, zit op mn werk, eline krijgt vanavond volledig antwoord.

heb idd een lang bericht van eline ontvangen net.
had Ik zaterdag een bericht ontvangen met: heb even geen tijd, wil er van de week uitgebreider op ingaan, had ik er héél anders tegenover gestaan dan "we gaan niet met iedereen hierover in discussie".
In het 1e geval had ik rustig afgewacht, nu niet....

Wellicht zijn communicatie trainingen een idee? (ai, nou denk ik toch weer mee....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:20

Eline schreef:
Eén van de dingen waar we op dit moment mee bezig zijn is het tegen het licht houden van de manier waarop we nieuwe moderators kiezen dus in dat opzicht is ook dit weer een leermoment en zijn de afgelopen paar bladzijdes weer waardevol, maar ik wil wel vragen of als deze discussie verder gaat, hij algemener gevoerd kan worden.

Eline, voor de duidelijkheid en volledigheid zou het fijn zijn als de nieuwe criteria dan ook openbaar zijn te lezen en niet alleen maar achter de schermen als leidraad gebruikt worden.

Dit om onderbuikgevoelens bij bij, wellicht onterecht, maar wellicht ook bij anderen te vermijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:41

Zijn de oude criteria weleens openbaar gezet dan? :)

Ik heb ze iig nog nooit gelezen.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:47

Yamcha schreef:
Zijn de oude criteria weleens openbaar gezet dan? :)

Ik heb ze iig nog nooit gelezen.

Ik heb ze ook nog nooit gelzen en openbaar gezien dus ik ben benieuwd of hier wat mee gedaan word.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:41

ik meen weleens wat gezien te hebben, iets van minimaal 18 jaar, minimaal een x periode lid, schone OW lijst, oid....

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:48

wat ik hier vaak moeilijk vind is het onderscheid vinden tussen wat een mod als mod zegt en wanneer de mod in zijn vrije tijd bezig is. Stef geeft zelf al aan dat ze de posts die ze nu plaats als persoon stef plaatst en mocht ze mod stef worden zou ze anders reageren.
Aangezien mods hier altijd groen zijn kunnen dit soort dingen niet meer. Je moet dan altijd als mod dingen plaatsen en nooit meer als persoon.
Juist om dit soort onduidelijkheden te voorkomen heb ik al eerder in dit topic voorgesteld om mods twee accounts te geven. 1 voor als ze aan het werk zijn en 1 om als persoon te reageren.
Verder vind ik het nog steeds jammer hoe de communicatie hier verloopt. Daar kan echt heel veel aan verbeterd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:52

Dus als ik het goed begrijp is Stef dit weekend per PB vermeld dat haar open sollicitatie is afgewezen, er vervolgens nog een PB in de 'pen' zat met de exacte reden van de afwijzing.
Dus was simpelweg een kwestie van tijd en had Stef alsnog keurig de reden per PB te horen gekregen, als zij het even de tijd had gegeven.
Zelf kreeg ik het vermoeden na het lezen van de afwijzing dat het om een wat ouder verhaal ging, wat een eigen leven was gaan lijden.
Hoor je nu toch een andere kant van het verhaal, wel zo fijn voor het totaalbeeld.

Ik denk dat bokt hieruit mss kan opsteken dat zij dit in de toekomst anders dienen aan te pakken, dus een complete PB met de reden van de afwijzing, om dit soort strubbelingen te voorkomen.Blijkbaar ligt het erg gevoelig bij sommige gebruikers wat mss wel begrijpelijk is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:55

Nee Chiqa, ze kreeg te horen dat er niet over gecommuniceerd werd, en nadat ze hier haar beklag gedaan heeft heeft ze alsnog een PB gekregen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:02

Dit topic zou een stuk efficiënter zijn wanneer je goed leest Chiqa, dat bespaart tijd om misverstanden uit de weg te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:03

@ Ikbenellen; Dat had ik ook wel begrepen alleen ik reageerde meer op dit zinnetje van Eline;

Eline schreef:
Ik heb inderdaad gisteren tegen Stef gezegd dat we niet in discussie kunnen gaan over waarom ze geen moderator kan worden. Op haar pb terug heb ik niet meer kunnen reageren omdat de zondagmiddag/avond al met andere dingen ingepland stond, dat heb ik zojuist gedaan.

Er was dus een PB in aantocht maar wegens omstandigheden nog niet verstuurd.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:08

Chiqa schreef:
Er was dus een PB in aantocht maar wegens omstandigheden nog niet verstuurd.

Nee, ze ging weer antwoorden nav een PB van Stef ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:30

chiqa, er is mij duidelijk aangegeven dat een afwijzing vervelend is, maar dat ze daar niet met iedereen over in discussie kunnen gaan.
Dat heb ik zondag om 13.40 ontvangen.

De volgende, lange pb heb ik vanmorgen om 11.50 ontvangen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:38

Maar ze geeft toch aan dat ze van plan was op jou PB te reageren maar hier nog even geen tijd voor heeft gehad omdat dit een kort tijdsbestek was?

Waarom heb je dat antwoord dan niet eerst afgewacht voordat je hier ging reageren?

Vandaar dat ik het vermoeden had gekregen dat je werkelijk onrechtvaardig werd behandeld en kan em goed voorstellen dat dat erg vervelend is. Maar ik vidn het nu eigenlijk wel meevallen.

Of had jij het vermoeden dat je nooit antwoord had gehad op je PB als je hier je verhaal niet had gedaan?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:45

Dat laatste staat toch redelijk vaak herhaald: Stef had het idee geen antwoord te krijgen en heeft dat hier geuit. Alsnog heeft ze antwoord gekregen maar of het een het gevolg is van het ander staat nergens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:49

nee chiqa, dat geeft ze niet aan, maar goed, jij kan niet lezen wat ik wel kan lezen (mijn pb box).
Dat jij het mee vind vallen kan prima, jij bent er dan ook niet bij betrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:58

Dat is het hele punt volgens mij, Eline was van plan een bericht te sturen met meer uitleg, maar omdat ze niet heeft gezegd dat ze dat zou doen, voelde Stef zich niet fair behandeld en deed haar verhaal hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:07

stef schreef:
nee chiqa, dat geeft ze niet aan, maar goed, jij kan niet lezen wat ik wel kan lezen (mijn pb box).
Dat jij het mee vind vallen kan prima, jij bent er dan ook niet bij betrokken.

En waarom heb je het niet even een paar dagen aangekeken? Als jij een PB heb gestuurd naar Eline had zij die echt wel beantwoord....Als ze na een week nog geen antwoord had gestuurd, ben ik met je eens dat zou slordig zijn maar nu is dr imo niets aan de hand, alleen even wat geduld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:13

chiqa, schei toch uit met de boel omdraaien. Je hebt geen idee. Ik mag pb's niet openbaar maken, vind ik ook niet nodig, maar uit de 1e pb was 0,0 af te leiden dat er een vervolg pb zou komen. Mijn fout? Nee, gebrek aan communicatie? Ja.
Daarbij, als ik geen nijdige pb had terug gestuurd (met precies wat ik hier ook zeg) had er geen vervolg pb geweest. En dat blijkt dan weer uit de laatste pb

Maar goed, ik ga Eline beantwoorden, want dat had ik beloofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:18

Ik reageer correct naar jou toe Stef, probeer een discussie met je aan te gaan met wat er eventueel fout had kunnen gaan, probeer mee te denken maar hier reageer jij erg opvallend op, ik begrijp echt waarom je hier niet gewoon op een rustige manier op mijn vragen kan reageren, ik probeer het alleen maar te begrijpen :)

Maar hiermee laat je tevens een stukje van jouzelf zien, en spreek je jezelf imo toch wat tegen.
Dit is overigens niets persoonlijks gewoon iets wat ik constateer en wat er dan allemaal langs elkaar heen kan gaan zonder dat er mss wel eens opzet in het spel is.....