Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:16

runningkawa schreef:
Maar e-mail, msn enz is geen onderdeel van bokt Lachen

Hier ben ik het met RK eens. Ik vind dat als je deze mogelijkheid biedt je ook een bepaalde verantwoordelijheid draagt.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:19

Eline schreef:
of pb's stuurt waar de honden geen brood van lusten, dat mensen ziektes naar hun hoofd geslingerd krijgen etc, kunnen we alsnog hiertegen optreden. In het verleden is er een handjevol mensen om die reden gewaarschuwd of geband om die reden.

Nou dan kan ik een aantal namen naar je noemen. Dat is ook doorgegeven aan de betreffende mods. De kanker, ms net als mijn vriendin etc werd mij verwenst en de mods deelden mede dat ze aan ruzie per pb niets konden doen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:28

Nikka schreef:
runningkawa schreef:
Maar e-mail, msn enz is geen onderdeel van bokt Lachen

Hier ben ik het met RK eens. Ik vind dat als je deze mogelijkheid biedt je ook een bepaalde verantwoordelijheid draagt.

Dan heb je geloof ik twee alternatieven :
- PB-knop weghalen : Imo onrealistisch.
- Wel op PB's handelen : Kost programmeren / is een soort 'inbreuk' op privacy.

Beiden opties die mij niet aanstaan. Daarom dat ik vind dat we op de huidige wijze verder gaan. Het is niet ideaal, en niet de fijnste keuze, maar gezien de mogelijkheden, voor mij de minst 'slechte' optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:29

Voor jou wellicht wel... zou ik een jaar geleden ook gezegt hebben denk ik..totdat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:35

Nee, sorry Kawa, maar dat denk ik niet. Als je doelt op het feit dat ik zelf geen kanker / MS oid hebt. Nee, dat heb ik niet, maar dat hebben mensen in mijn directe omgeving wel, en ik weet wat voor rotziekte het is / zijn.

Ik heb als user ook dergelijke pb's gehad. Ik heb die ook als mod gehad. Ik weet wat voor pb's er onderling verstuurd worden. Ik begrijp heel erg goed dat die kwetsend en heel erg hard zijn om aan te komen. Ik verbaas mij ook over de teksten die mensen elkaar durven te sturen, en sowieso, ook het feit dat er mensen zijn die dat durven te typen.

Maar, ik ben ook realistisch mbt de mogelijkheden / achtergronden / situatie etc. Ik ben meer praktisch gericht, ik heb alle opties overwogen, de voors en tegens staan oa in dit topic, en ik heb mijn mening gevormd. En die is zoals ik eerder heb gesteld. Ik begrijp heel goed dat anderen het daarmee oneens zijn. Jullie reacties en meedenken wordt zeker op prijs gesteld, er is best kans dat het wel veranderd in de toekomst, dichtbij of verderaf. Ik bepaal dat niet alleen, er is nog een heel team wat daarover meedenkt nav de reacties van users hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:47

Ik doelde daar niet op, maar op het 2e.

Ik ben ook realistisch en denk ook verder... daarom denk ik dat het wel uitvoerbaar kan zijn Lachen

Of reacties op prijs worden gesteld door het team...ik krijg vaak een heel ander gevoel daarbij...kan aan mij liggen...maar dat is mijn gevoel.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:49

Maya is zo slecht nog niet Knipoog

Vindt je eigenlijk wel oke als modje! Durft in ieder geval dingen in te zien ipv alles te verwerpen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:55

Ik denk persoonlijk dat een tussenoplossing mogelijk moet zijn. Mensen ernstige ziektes toewensen per PB vind ik veel en veel te ver gaan en erger dan de meeste dingen die ik op Bokt lees. In de regels aangeven dat PB's zo nodig gelezen kunnen worden en een temknop. Op het moment dat je een PB temt geef je automatisch je privacy op.
Als je zo nodig iets heel geheims wil bespreken kan je altijd nog je email geven, maar dat is op eigen risico.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:56

runningkawa schreef:
Ik doelde daar niet op, maar op het 2e.

Sorry, die snap ik niet?

runningkawa schreef:
Of reacties op prijs worden gesteld door het team...ik krijg vaak een heel ander gevoel daarbij...kan aan mij liggen...maar dat is mijn gevoel.

Het modteam bestaat uit 48 mensen geloof ik. Zoveel mensen, zoveel meningen. Er kunnen best mods bij zitten die kritische reacties niet zo op prijs stellen. Maar er zijn ook mods die dat wel op prijs stellen. Er zijn zeker ook mods die het helemaal eens zijn met de mening dat wij ook op pb's moeten / kunnen modden. En er zijn mods die het daar helemaal niet mee eens zijn. Heel veel soorten meningen, gedachtes, en dat, samen, dat gediscussieer en overleg samen. Dat zorgt vaak voor een compromis waar iedereen zich in kan vinden.

Ik representateer niet 'de' mening van het modteam. Ik geef mijn persoonlijke mening, en over bepaalde dingen de stand van zaken vanuit het team voor zover ik weet.

Juffertje, en er zijn meer mods zo Lachen

Maar. Nikka, dan ben je dus in feite overgeleverd aan de andere partij? Als die jou niet ziet zitten, dan heeft die wel een mooi middel om jou in je privacy aan te tasten. Dat kan terecht, en dat kan onterecht zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-08 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:58

je 2e allinia, dat is waar ik op doel

Citaat:
Ik heb als user ook dergelijke pb's gehad. Ik heb die ook als mod gehad. Ik weet wat voor pb's er onderling verstuurd worden. Ik begrijp heel erg goed dat die kwetsend en heel erg hard zijn om aan te komen. Ik verbaas mij ook over de teksten die mensen elkaar durven te sturen, en sowieso, ook het feit dat er mensen zijn die dat durven te typen.

Ik zeg ook niet dat Maya een slecht modje is, of het team een slecht team is...is zeg alleen dat ik het gevoel heb dat hier niets aan gedaan wordt...gezien de reacties tot nu toe uit het team Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:59

niet als net als vroeger het gehele pb geschiedenis te zien is

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:02

Ik heb niets te verbergen. In mijn PB's staan geen wereldschokkende zaken.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:05

runningkawa schreef:
Ik zeg ook niet dat Maya een slecht modje is, of het team een slecht team is...

Ik ook niet, ik leg alleen even kort uit dat Maya een mod is die niet je kop met het gras eraf maait maar ook dingen werkelijk inziet. En ook toegeeft hoe het voelt, zonder direct aan te komen met antwoorden als * niet openen maar weggooien of dat soort oliebol!!
Dat er wel / niet wat mee gebeurt is niet alleen aan haar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:06

Wat een gedoe om die pb's Rolleyes Bart zal een mogelijkheid maken dat je pb's kunt weigeren: daarmee is alles opgelost.

Als je een privé mail openbaar gaat maken (door de mods er toegang toe te geven) dan ga je véél te ver met je inbreuk op de privacy en mag je het dubbele aantal mods wel inzetten Haha!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 14-02-08 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:06

Ik had me eigenlijk voorgenomen om maar niet meer te reageren want het is echt zonde van mijn energie maar één ding wil ik er toch nog wel over kwijt.
Zelf heb ik ik een grijs verleden van één en dezelfde persoon behoorlijk schofterige PM's gehad.
Na er 2 gelezen te hebben heb ik de PM's die later kwamen gewoon zonder gelezen te hebben verwijdert.
Diegene die hier zo hard er voor pleiten dat de PM"s openbaar moet kunnen zijn, omdat ze vaak lastig gevallen worden door groffe PM's bedoelen toch zeker niet te zeggen dat dat iets is wat heel regelmatig in de week voorkomt? Verward
Dat je ooit een conflict met iemand op bokt hebt kan ik me nog voorstellen maar als je regelmatig zulke PM's krijgt geeft me dat toch te denken.
Wellicht roep je dan toch iets over je uit. Je krijgt zulke groffe PM's toch niet zomaar lijkt me. Verward
Ik krijg nml. nooit zulke PM's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:10

@ Nikka, het gaat er niet om of je iets te verbergen hebt of niet. Het gaat meer over het feit dat privé-bericht iets is, tussen twee personen. En niet tussen een heel (of een deel) moderatorteam wat mij betreft. Ik vertel ook wel eens iets aan een vriendin op Bokt per pb, over wat ik vandaag heb meegemaakt / van plan ben, of voel of ... en dat kan over iets heel anders dan op Bokt gaan. Maar het is iets wat ik alleen aan haar wil vertellen, en niet aan het hele (of deel van) moderatorteam.

En, dmv zo'n TEM-systeem staat het wel open en bloot zeg maar. Weliswaar nog voor een selecte groep, maar het zijn hun zaken niet wat mij betreft. Dat zou misschien opgelost kunnen worden door het zo te bouwen dat je alleen de pb's kan zien die geTEM'd worden, maar dan hou je weer dat er misschien meer zaken meespelen, maar die je niet te zien krijgt door de user. Dus dan moet je toch weer 'ingave' geven in de hele pb-box. En dat wil ik niet Lachen

@ Hopla, in het geval van een persoonlijke vete, dan kan het dus gebeuren dat een (of beide of meerdere) partijen zich ontpoppen tot een soort 'stalker' en dus continu blijven pb'en. Ook over iets wat heel lang geleden gebeurd is bijvoorbeeld. Dus, als je eenmaal de 'toorn' van iemand op je dak hebt, dan kan dat blijven duren, ook al doe je niks, reageer je alleen heel algemeen / neutraal, alles kan dan verdraaid en aangevallen worden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:17

Maya schreef:
@
@ Hopla, in het geval van een persoonlijke vete, dan kan het dus gebeuren dat een (of beide of meerdere) partijen zich ontpoppen tot een soort 'stalker' en dus continu blijven pb'en. Ook over iets wat heel lang geleden gebeurd is bijvoorbeeld. Dus, als je eenmaal de 'toorn' van iemand op je dak hebt, dan kan dat blijven duren, ook al doe je niks, reageer je alleen heel algemeen / neutraal, alles kan dan verdraaid en aangevallen worden.

Dat begrijp ik Maya. Maar die PM's kun je toch gewoon verwijderen en niet op reageren Verward
Dan houd het toch vanzelf op lijkt me. En ik krijg de indruk dat het hier om het regelmatig krijgen van zulke groffe PM's gaat. Dat vind ik erg vreemd en lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik vind het wel terecht dat de mods moeten optreden wanneer de vete zoals jij die noemt zich openbaar in een topic af speelt.
En helaas is dat het geen wat niet gebeurd. Bepaalde bokkers blijven aan de goede kant van het randje hangen. En andere bepaalde bokkers hoeven maar hun neus te laten zien en hebben een OW.

Dat is volgens mij waar het topic om gestart is dus we zijn weer terug on-topic. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:18

Maya schreef:

En daarom had ik er een tijdje geleden een topic over gemaakt met de vraag of er een foeiknop kan komen voor pb's. Dus pb's ongeopend weigeren. Kun je je er niet aan ergeren en schrijver heeft geen genoegdoening.
Eline heeft toen geantwoord dat dat er zou komen maar dat het voor Bart nog geen prioriteit heeft.
Dat vind ik een beter idee dan dat mods in privezaken hun neus moeten/mogen steken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:20

hopla schreef:
Dat begrijp ik Maya. Maar die PM's kun je toch gewoon verwijderen en niet op reageren Verward
Dan houd het toch vanzelf op lijkt me.

Als je ze ongelezen verwijderd heeft de verzender/ster het idee dat ie gelezen is. Die genoegdoening gun je zo'n stalker niet Knipoog Vandaar mijn oplossing.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:22

Vind ik ook een goede optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:26

hopla schreef:
Ik vind het wel terecht dat de mods moeten optreden wanneer de vete zoals jij die noemt zich openbaar in een topic af speelt.
En helaas is dat het geen wat niet gebeurd. Bepaalde bokkers blijven aan de goede kant van het randje hangen. En andere bepaalde bokkers hoeven maar hun neus te laten zien en hebben een OW.

Dus, dan zou jij hiermee willen impliceren dat er mods zijn die een persoonlijke vete hebben met betrekking tot bepaalde specifieke bokkers. Immers, jij zegt, dat zodra een mod een bepaalde bokker ziet, hij voor diens post een OW voor gaat geven. Ik kan dan nu wel zeggen dat dat niet het geval is, maar ik heb ook het gevoel dat jij me dan niet gaat geloven Clown Lachen Die mening heb jij je gevormd, en daar blijf je bij.

Een OW wordt in principe niet door 1 mod gegeven, er kijken altijd minimaal 3 mods en een hoofdmod naar. In 9 van de 10 gevallen kijken er zelfs nog veel meer mods naar een bepaalde kwestie. Er wordt dan altijd uitgebreid overlegd over de post, de achtergrondsituatie en de geldende regels, en afhankelijk daarvan kan de persoon een OW, een sturende pb of geen pb krijgen. Ook wordt het hele topic gelezen om te kijken waarom die reactie is zoals die is, is hij uitgelokt? Zijn er nog meer mensen over de schreef bezig? Dan worden die ook aangesproken.

Het is wel zo dat er bepaalde bokkers eerder opvallen bij het moderatorteam. Bijvoorbeeld notoire overtreders, of bepaalde mensen in een persoonlijke vete. Ja, dan leer je op den duur die naam wel kennen. Als je daar geregeld over overlegt. Maar toch wordt er elke keer gekeken naar de post op zich. En als iemand een OW voor je wijze van reageren krijgt, dan krijg je die toch echt voor de tekst die je daar zelf hebt neergetypt.

Slimmerik, dat staat inderdaad op de To-Do list, ik meen me alleen te herinneren dat er momenteel eerst andere zaken op stapel staan. Zoals een nieuw forumversie van Bokt waarin diverse bugs worden uitgehaald en nog wat andere Wiki / Nieuws / praktische modzaken. Het staat op de planning, maar er staan veel meer dingen op de planning. Het zou namelijk zeker een handige functie zijn, maar er zijn andere zaken die voorlopig meer prioriteit hebben.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:39

slimmerik schreef:
Wat een gedoe om die pb's Rolleyes Bart zal een mogelijkheid maken dat je pb's kunt weigeren: daarmee is alles opgelost.

Alleen heeft het Bart zijn prioriteit niet dus kan het nog wel even duren slimmerik.
Hoe vindt jij het als je dergelijke verwensingen naar je hoofd krijgt geslingerd?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:52

Maya schreef:
hopla schreef:

Dus, dan zou jij hiermee willen impliceren dat er mods zijn die een persoonlijke vete hebben met betrekking tot bepaalde specifieke bokkers. Immers, jij zegt, dat zodra een mod een bepaalde bokker ziet, hij voor diens post een OW voor gaat geven. Ik kan dan nu wel zeggen dat dat niet het geval is, maar ik heb ook het gevoel dat jij me dan niet gaat geloven Clown Lachen Die mening heb jij je gevormd, en daar blijf je bij.

@Maya, dat weet ik nml. wel zeker.
We hebben het hier laatst al eens per PM over gehad en ik weet dat men er mee bezig is.
Dus ik hoef hier geen antwoord op want dat ga ik nog van iemand anders krijgen want wij komen er toch niet aan uit.

Maar ja, het is zo dat iedereen gelijk is maar sommige gelijker dan andere.

En nu ga ik mijn energie weer in belangrijkere zaken steken en wacht gewoon het antwoord (wat van iemand anders zal komen) per PM af.
Groetjes Doei, doei

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:54

Juffertje schreef:
slimmerik schreef:

Alleen heeft het Bart zijn prioriteit niet dus kan het nog wel even duren slimmerik.
Hoe vindt jij het als je dergelijke verwensingen naar je hoofd krijgt geslingerd?

Hoe weet jij dat ik die krijg? Nors opkijken Knipoog

Knipoog Ik lach erom omdat ik het een teken van onmacht vind. En vind die mensen uiterst zielig. Maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen diep onder de indruk raken van zulke mails. Ben een keer inderdaad bestookt met pb's waar echt hele nare ziektes in stonden. Niet leuk

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:56

Nikka schreef:
Ik denk persoonlijk dat een tussenoplossing mogelijk moet zijn. Mensen ernstige ziektes toewensen per PB vind ik veel en veel te ver gaan en erger dan de meeste dingen die ik op Bokt lees.

Ben ik helemaal met je eens Nikka! *LOL* Er moet toch een soort Pb filter oid komen!
En over mensen die allerlei ziektes naar je hoofd slingeren denk ik altijd maar zo: dan zegt meer over de persoon die het naar jou toe stuurd dan over de ontvanger Knipoog.