Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:15

slimmerik schreef:
Ik begrijp het volkomen.... maar wat Naadje24 bedoelt is (ik ken het topic) dat ze niet wil dat men persoonlijk wordt. Dus je mag geen je, jij of zij gebruiken.
.

Dat is onzin slimmerik en dat weet jij ook! er is wel degelijk een blond haar opmerking geplaatst en zo ook nog wat andere dingen
maar ik ga hier in dit topic niet met jou verder over in discussie!
dat is iets tussen mij en een andere bokker dus zou het waarderen als jij je erbuiten houd.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:19

Slimmerik je neemt zelf alles te letterlijk en te persoonlijk! en te overdreven ook in mijn ogen!
ik heb toch niet gezegd dat je hier niet mag posten of wel soms Verward
ik zeg alleen dat ik het waardeer als je je buiten dat ene punt wilt houden,en daarmee weet je heus wel wat ik bedoel.

Edit: slimmerik : eerst een opmerking plaatsen die nergens op slaat mij laten reageren en dan snel deleten is ook schofterig
probeer jij mij soms een slechte naam te geven ofzo Verward

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:12

Nee Naadje... ik had de vraag erneer gezet: mag ik dan niet meer posten hier?

Toen ik jouw post nog even doorlas dacht ik: Ach laat maar, zo bedoelt ze het misschien niet....en heb mijn opmerking gewist. Nog vóór jouw tweede post. (anders kun je hem n.l. niet meer verwijderen).

Dat had je met jouw bovenstaande post ook kunnen doen en daar heb ik je nu een uur de tijd voor gegeven. Jammer dat je het allemaal zo verkeerd opvat.

Maar hier dus een (live) voorbeeld hoe woorden uit hun verband gerukt kunnen worden en er zo een communicatiestoornis ontstaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:56

runningkawa schreef:
Ik denk dat mensen best een ow accepteren, als ze vinden dat hij eerlijk verkregen is....
Als je zoiets hebt van, als de mods echt wat verer gekeken hadden dan 2 bladzijdes, dan was er een ander oordeel uit gekomen, kun je een oW niet accepteren.
Zo simpel ligt het ook denk ik Lachen

Nee, dat denk ik niet. Veel mensen kijken helemaal niet zo kritisch naar hun eigen gedrag, en zijn er in de meeste gevallen van overtuigd dat hun gedrag logisch en acceptabel was. Neem het scheidsrechtervoorbeeld: genoeg sporters die heel fel protesteren tegen een zeer terechte vrije trap of gele kaart. Dat heeft niets te maken met een 'terechte' consequentie aan hun gedrag, sommige (misschien zelfs vrij veel) mensen accepteren gewoon niet makkelijk terechtwijzingen.

(En dat is ook in veel andere situaties zo. Al is een corrigerende actie, boete of straf nog zo terecht, veel mensen VINDEN het niet terecht, zeker niet als ze er zelf het slachtoffer van zijn.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:09

Zal in het heetst van de strijd, zoals midden in een voetbal wedstrijd zo wel gelden, maar daarna..zal dat wel meevallen.

Tuurlijk baal je wel als je bijv die bekeuring krijgt voor te hard rijden, maar je klaagt hem echt niet aan als je gewoon weet dat jij dat was, om als voorbeeld te geven.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:15

russel schreef:
Het topic waar ik het over heb daarin werd gewoon systematisch de ts afgezeken. Kennelijk is bokt zo aan het veranderen dat het niet eens meer opvalt. Lees ik nu dat er een ex-mod tussen zit, nou nou, die zou toch beter moeten weten, wil wel eens weten of die ex mod OW's heeft uitgedeeld voor ongewenste wijze van communiceren. Ben trouwens ook wel benieuwd hoe je dan uberhaupt mod kan worden als je je zo uitdrukt.

Maar dit wordt een persoonlijk discussie is niet de bedoeling, alhoewel nav voorbeelden is makkelijker discussieren.

Ik heb mijn berichten in dat HAW-topic nog eens teruggelezen, maar ik zie niet in wat daar niet aan zou kunnen? Moet je me nog eens uitleggen... Het was in ieder geval niet bedoeld om de TS af te zeiken of iets dergelijks. En ik moet zeggen dat de TS ook geen schoonheidsprijs verdiende met haar manier van discussieren Lachen.
Anyway, ik heb dat topic ook helemaal niet geTeMd ofzo, vond ik niet nodig.
Of ik ooit OW's heb uitgedeeld voor ongewenste wijze van communiceren lijkt me verder niet ter zake doende en als je even nadenkt kan je het antwoord zelf ook wel bedenken.

Dit bericht is niet persoonlijk bedoelt, maar ik wilde het even rechtzetten.

Shadow0 schreef:
Nee, dat denk ik niet. Veel mensen kijken helemaal niet zo kritisch naar hun eigen gedrag, en zijn er in de meeste gevallen van overtuigd dat hun gedrag logisch en acceptabel was. Neem het scheidsrechtervoorbeeld: genoeg sporters die heel fel protesteren tegen een zeer terechte vrije trap of gele kaart. Dat heeft niets te maken met een 'terechte' consequentie aan hun gedrag, sommige (misschien zelfs vrij veel) mensen accepteren gewoon niet makkelijk terechtwijzingen.

(En dat is ook in veel andere situaties zo. Al is een corrigerende actie, boete of straf nog zo terecht, veel mensen VINDEN het niet terecht, zeker niet als ze er zelf het slachtoffer van zijn.)

Dat is idd waar. Dit kan je ook heel vaak betrekken op het paardrijden. Mensen kijken eerst naar het paard, de bak, het zadel etc. voor ze er ook maar over nadenken dat ze misschien zèlf de oorzaak zouden kunnen zijn van het gedrag van hun paard Lachen.
Ik denk dat we ons hier allemaal wel eens schuldig aan maken Lachen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:17

Inderdaad, ik ken genoeg mensen die denken als ze een boet krijgen dat het de schuld is van de politie. Ze moeten maar echte criminele gaan pakken enzo. Snap dat ook niet maar kom Tong uitsteken ik hou me aan de regels om een boet te vermijden simpel is het Tong uitsteken

Russel heeft gelijk we doen het allemaal wel is, maar als we de situatie leren analyseren zou het toch een beetje vermeden kunnen worden, maar dat leer je wel met de tijd denk ik

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:21

runningkawa schreef:
Zal in het heetst van de strijd, zoals midden in een voetbal wedtrijd zo wel gelden, maar daarna..nee niet mee eens.

Jij misschien niet... volksstammen wel. Vraag maar eens aan de scheidsrechters, die kunnen vertellen dat echt niet iedereen een terechtwijzing aanvaardt, terecht of niet. Niet in de strijd, niet buiten de strijd.

Citaat:
Tuurlijk baal je wel als je bijv die bekeuring krijgt voor te hard rijden, maar je klaagt hem echt niet aan als je gewoon weet dat jij dat was, om als voorbeeld te geven.

Niet? http://www.onzinboetes.nl/juridisch/10_gouden_tips/ Scheve mond

En daarmee wil ik niemand hier in dezelfde categorie plaatsen, maar de opvatting over 'terecht' en 'aanvaarden' verschilt nogal.

Een aantal gebruikers vindt bepaalde ontvangen OW's onterecht. Maar dat betekent helemaal niet dat die ook onterecht zijn. In het ene geval hadden de mods zorgvuldiger te werk kunnen gaan, maar in andere gevallen is het misschien de gebruiker die nog eens rustig moet nadenken of het niet zijn/haar eigen reacties konden zijn? NIET iedereen gaat automatisch bij zichzelf op zoek naar een fout. Sterker nog: veel mensen doen dat niet en zoeken het eerst in de ander, in de omgeving. (Daarin is Bokt geen uitzondering, alle mensen doen dat.)
Da's niet erg, maar je kunt dus niet concluderen dat als iemand een OW onterecht vindt dit ook automatisch onterecht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:24

Tuurlijk niet iedereen...maar dat wil ook niet zeggen dat alle bans wel terecht zijn...want daar kan ik me ook niet in vinden...
En ik kreeg van de week een pb voor iemand die geen OW had gekregen en ja, dat was zeker wel verdiend want ik heb precies gelezen wat er in dat betreffende topic stond voor de split..en dan snap ik er niks meer van wat op de man spelen genoemd wordt en wat niet...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:33

Wat ik ook wel eens merk is dat sommige mensen die een ow gekregen hebben "denken" dat dit naar aanleiding van een tem is gebeurd. Terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Bepaalde topics worden erg stipt bijgelezen door mods die dan vanuit hun zelf een OW (in overleg dus met andere mods) geven. Sommige medebokkers worden dan onterecht daarop aangekeken en dan onstaat er een soort "haat" campagne naar zo'n bokker toe.

Ik vraag me af of bij een OW pb vermeldt moet worden of de OW uit een tem ontstaan is of niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:35

slimmerik schreef:
Wat ik ook wel eens merk is dat sommige mensen die een ow gekregen hebben "denken" dat dit naar aanleiding van een tem is gebeurd. Terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Bepaalde topics worden erg stipt bijgelezen door mods die dan vanuit hun zelf een OW (in overleg dus met andere mods) geven. Sommige medebokkers worden dan onterecht daarop aangekeken en dan onstaat er een soort "haat" campagne naar zo'n bokker toe.

Ik vraag me af of bij een OW pb vermeldt moet worden of de OW uit een tem ontstaan is of niet.

Of gaan zoeken wie de tem heeft gedaan, dat vind ik ook weer
En dan nog in elke post in het topic klagen over de ow en tem Lachen

Dat zie ik ook wel eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:58

naadje24 schreef:
snap je het nu wel?

Ah okay ik snap hem nu wel geloof ik....Het leek me namelijk onwaarschijnlijk om
te gaan temmen als je zelf ooks chudlig bent aan het 'moddergooien' om
vervolgens een mod achter je te krijgen om je gelijk te krijgen...Zo kwam het op
mij over.
Maar is het niet gewoon handiger om je terug te trekken als er met modder wordt gegooit om zo de eer aan jezelf te houden?
Dan houdt het toch vanzelf op en hoef je toch ook niet te temmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:01

Dirkje25 schreef:
Temmen is idd handig als er vervolgens op een volwassen manier mee om wordt gegaan en niet blind gehoor wordt gegeven.
Sorry het is niet de bedoeling om te generaliseren.

En naar mijn idee gebeurt dat niet zo. Ik kan iig eerlijk zeggen, en ik ben van mening dat het gros van de TEM-behandelingen ook zo gebeuren. Dat er altijd wordt gekeken naar de context van het verhaal. Als iemand bijv. in een HK topic op een opmerking op pagina 315 TEM't. Dan ga ik minimaal 5 pagina's terug in dat topic, en lees wat er aan de hand is, hoe / waarom / waardoor is die opmerking zo tot stand gekomen? Is er veel onzinnig gezeverd, met weinig reacties die daarop terug te leiden zijn, dan ga ik verder terug, net zo lang tot ik de context begrepen heb. Juist omdat opmerkingen niet zomaar ergens uit ontstaan, maar ergens langer op teruggrijpen, proberen we die zaken grondig uit te zoeken.

Daarnaast is het ook zeker niet zo dat de TEM'er altijd gelijk heeft. We kijken altijd of de regels kloppen, wat de normale gang van zaken is. En als dat overeen komt, dan wordt er gehandeld. Maar als er iets anders van toepassing is, dan leggen we dat ook altijd uit.

Topics die gigantisch ontsporen door anderen. Sja, ik ben het met je eens dat dat vervelend is voor de TS. Maar, dergelijke topics gaan zo ongelovelijk keihard, dat er maar net een mod aanwezig moet zijn die het topic tussentijds kan bijsturen, splitten etc. En dat is niet altijd zo. Waardoor de mod pas naderhand met alle puinhoop geconfronteerd wordt. En dan wordt er idd wel een slotje gezet om alles eens grondig uit te zoeken, en ook, door zo'n slotje kan het topic niet meer verder ontsporen, waardoor je niet met de open kraan moet dweilen Lachen

Verder is het idd zo dat zodra een mod ergens in heeft gereageerd op user-wijze, dan mag hij daar niet meer in modden op het gebied van ruzies / bijsturen etc.

Nog even over het TEM-systeem. Ook ik denk dat het gros van de TEM's zijn: Staat verkeerd, slotje (voor EA dan) dubbelpost/crosspost, wordt al ergens behandeld, teveel foto's, oud topic. Dat soort standaard zaken. De rest van de TEM's gaat over reltopics, mogelijke SA's, persoonlijke aanvallen, discussies die niet fijn verlopen etc. etc. Dat is dus echt maar een klein gedeelte, en zoals ik al eerder in deze post aanhaal. Naar mijn mening wordt er echt en goed gekeken naar het volledige verhaal Lachen

slimmerik schreef:
Bij het plaatsen van Tems wordt tegenwoordig de mogelijkheid gegeven om erover te discussieëren met de mod. Een hele vooruitgang !!

Daar ben ik inderdaad ook heel blij mee. Zo kan je bijvoorbeeld wat meer duidelijkheid vragen van een TEM'er, of eens ergens over overleggen etc. En sowieso kan ik nu ook de TEM'er bedanken voor hun genomen moeite (met de vorige uitwerking van dit systeem kon dat tijdelijk niet).

Belgen een positieve invloed... Interessante opmerking Lachen Heb het even opgezocht, vind het wel een grappige opmerking Lachen Op dit moment zijn de belgische mods : Petraaken, Sylleke, Tieneke. Bemiddelaars : Poes en Urielle. Ook hier weer de opmerking, als jij denkt, die Belg zou een goeie mod zijn, meld het gerust bij een mod Ja

En het klopt inderdaad dat OW's niet altijd door een TEM gegeven worden. Kijk, er wordt een topic geTEM'd omdat het een reltopic is, geen respectvolle discussie of wat dan ook. Dan ga ik het hele topic doorlezen, en verzamel de posts die ik over de schreef vind, gelet op de regels. Ik meld dan of ik het een OW of sturende pb waard vind. Daarnaast doen een aantal andere mods, dat precies ook. Dan wordt het een beetje samengevat. Vervolgens gaan de mods overleggen of die ene mod gelijk heeft met dat het een OW waard is, of dat het toch beter een sturende pb kan krijgen om bij te sturen. En daarna moeten nog eens 3 mods, én bij voorkeur ook een hoofdmod aangeven of dat lijstje met OW's en sturende pb's terecht is, of dat er niks meer mee moet gebeuren etc. Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:05

slimmerik schreef:
Nee Naadje... ik had de vraag erneer gezet: mag ik dan niet meer posten hier?

Toen ik jouw post nog even doorlas dacht ik: Ach laat maar, zo bedoelt ze het misschien niet....en heb mijn opmerking gewist. Nog vóór jouw tweede post. (anders kun je hem n.l. niet meer verwijderen).

Dat had je met jouw bovenstaande post ook kunnen doen en daar heb ik je nu een uur de tijd voor gegeven. Jammer dat je het allemaal zo verkeerd opvat.

Maar hier dus een (live) voorbeeld hoe woorden uit hun verband gerukt kunnen worden en er zo een communicatiestoornis ontstaat.

jij hebt mij een uur de tijd gegeven Verward ROFL Nee hoor wat ik neerzet haal ik niet zomaar meer weg..and by the way..ik ben na het posten bijna direct weggegaan van huis..maar ach waarom zou ik dit vertellen ,ik ben jou geen verklaring schuldig.
Jij vind het jammer dat ik het zo verkeerd opvat...dat is dus andersom net zo....

Chiqa schreef:
Maar is het niet gewoon handiger om je terug te trekken als er met modder wordt gegooit om zo de eer aan jezelf te houden?
Dan houdt het toch vanzelf op en hoef je toch ook niet te temmen?

Ja heb je op zich best gelijk in Ja
Maar ik denk dat ik daar toch te koppig en te trots voor ben Bloos

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:09

Zo, ik heb alles weer bijgelezen. Maar is er eigenlijk een topic waar alle moderatros enzo genoemd worden en waar ze voor modden? Want net kwam ik er dus achter dat Karl66 mod was, ik heb die naam nog nooit voorbij zien komen, terwijl hij toch al aardig wat posts heeft. Als dit topic er niet is, misschien een idee?

Ik denk trouwens ook dat een deel van de ruzie's en discussie er zijn omdat mensen te persoonlijk in de aanval gaan. Ze voelen zich persoonlijk aangevallen en gaan in de aanval terug. Ze willen een sorry of een excuus horen, terwijl de tegenpartij dat nietnodig vind. Zegmaar als Naadje, ze vind dat ze Slimmerik geen excuus verschuldigd is, beide vinden ze dat ze gelijk hebben. En waarschijnlijk vind Slimmerik het niet leuk dat Naadje geen excuus zal aanbieden oid. De ''ruzie'' is er al, maar de moderators zullen er bar-weinig aan kunnen doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:16

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:
Ik begrijp het volkomen.... maar wat Naadje24 bedoelt is (ik ken het topic) dat ze niet wil dat men persoonlijk wordt. Dus je mag geen je, jij of zij gebruiken.
.

Dat is onzin slimmerik en dat weet jij ook! er is wel degelijk een blond haar opmerking geplaatst en zo ook nog wat andere dingen
maar ik ga hier in dit topic niet met jou verder over in discussie!
dat is iets tussen mij en een andere bokker dus zou het waarderen als jij je erbuiten houd.

Wat stoort jou nou precies aan die blond haar opmerking? Ten eerste ben je niet eens blond en ten tweede is er al een paar keer uitgelegd wat daarmee bedoeld wordt, maar je blijft het maar persoonlijk en beledigend op jezelf betrekken. Wie is er dan moeilijk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:18

Zouden we alsjeblieft weer ontopic kunnen gaan ipv persoonlijke topics en/of situaties hier te bespreken?
Dat is niet het doel van het topic, anders wordt het straks daarom gesloten.

*edit: typo Clown
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 24-06-07 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:22

Amanda schreef:

Oke bedankt, ik heb eens gekeken, ik ken zo goed als alle Moderators, maar als ik dan doorscroll naar de Submoderators ken ik er wel 14!! niet Bloos! Ik denk dat er wat meer bekendheid voor de moderators en submoderator moet komen. Ja Dat je een beetje het idee krijgt dat er toch mensen hun vrije tijd eraan besteedde, want ik denk dat er ook mensen zijn die de mod's alleen maar vervelend vinden en er niet aandenken dat het mensen zijn die hun tijd voor een beter bokt opofferen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:26

Submoderators moet je ook maar net kennen.
Vaak zijn ze submod op een forum waar zij veel komen.
En als jij daar net niet komt...
Zo kom ik nooit op Fjorden (heb niks met fjorden), dus heb geen idee wie daar submod is.
Daarbij vallen ze ook niet echt op, omdat ze geen andere kleur hebben dan wij.
Mods daarentegen zie je op meerdere forums én hebben een groen kleurtje. Die vallen gewoon meer op.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:30

Ja, dat is waar, maar ik kom veel bij Links en een paar topic's in Huiskamer en verder klik ik topic's aan die me intresseren op Home. Maar toch zou ik geen sub's kennen Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:41

faye schreef:
Wat stoort jou nou precies aan die blond haar opmerking? Ten eerste ben je niet eens blond en ten tweede is er al een paar keer uitgelegd wat daarmee bedoeld wordt, maar je blijft het maar persoonlijk en beledigend op jezelf betrekken. Wie is er dan moeilijk?

Ik heb jou gevraagd om het uit te leggen maar dat doe je niet dus kan ik niet anders dan mijn conclusie trekken...als ik iedereen hier onafhankijk in een verhitte discussie zou vragen wat jij vroeg: Ben jij blond ofzo?! dan word ie denk ik op dezelfde manier opgevat.
en als je weet dat ik niet blond ben waarom vraag je het dan Verward totaal offtopic dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:42

Ga je er nu echt over door blijven praten, als je nog iets wilt zeggen stuur dan een pb, anders word het hier gesloten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 18:43

Ik quote mezelf even.

Amanda schreef:
Zouden we alsjeblieft weer ontopic kunnen gaan ipv persoonlijke topics en/of situaties hier te bespreken?
Dat is niet het doel van het topic, anders wordt het straks daarom gesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:50

En zo ontstaan discussies...die uitdraaien op modder gooien...en maar je gelijk proberen te halen bij de ander.....
Waarom kan je je er niet gewoon bij neerleggen Naadje....Grote kans dat de discussie dan stopt namelijk...