Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:25

Maar hoe wil je dan die selectie maken van mods? En zou het dan weer niet te beperkt worden?

Mensen met een SA, wanneer we daarachter komen, en voldoende bewijs hebben, ruimen we die altijd op, indien gelijktijdig gebruikt krijg je er ook een OW voor.

Onterecht TEM'en... moeilijk... ik vind zelf dat TEM's eigenlijk nooit onterecht zijn, omdat die persoon de moeite waard vond om te TEM'en. En dan is het weer van de situatie afhankelijk wat er met de TEM gedaan wordt Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:34

naja der werd net ook een voorbeeld gegeven vd mids en prive gegevens ..

en terecht of onterecht
tja een vergelijking met het haulocast systeem
terwijl iemand de zelfsoortige denkwijze hanteerd
mag niet
maar iemand per pb de dood verwensen
of akelige ziektes
of ongegronde bullshit verkondigd mag wel ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:06

Kweetnietje1 schreef:
Je gaat toch geen politiestaat maken van bokt? Pb's lezen: belachelijk. Iemand die ik niet ken blijft uit mijn prive mail. Simpel zat!!

Jammer dat je je oordeel klaar heb staan maar niet even de moeite neemt om de berichten na je vorrige posten te checken, dan had je deze opmerking voor je kunnen houden Knipoog

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:18

Chiqa schreef:
Kweetnietje1 schreef:
Je gaat toch geen politiestaat maken van bokt? Pb's lezen: belachelijk. Iemand die ik niet ken blijft uit mijn prive mail. Simpel zat!!

Jammer dat je je oordeel klaar heb staan maar niet even de moeite neemt om de berichten na je vorrige posten te checken, dan had je deze opmerking voor je kunnen houden Knipoog

Nee, hoor. Dit is gewoon mijn mening. Heb ik liever geen zwarte moderatoropmerking bij. Of ben je een wannabee moderator Chiqa?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:19

Maya schreef:
Ik snap wat je bedoelt Runningkawa, maar Gwen verwoordt het eigenlijk goed waarom ik bezwaren heb.
Gwen schreef:
Met een TeM-systeem ben je volstrekt aan de willekeur en de wrokgevoelens van een andere Bokker 'overgeleverd' ( Knipoog ). Iemand hoeft maar een kort lontje te hebben en een groot deel van je privécommunicatie ligt 'op (de moderator-)straat'. En dat allemaal omdat er een selecte groep gebruikers is die zich niet weet te gedragen.

Lachen

En gezien de nog veel selectere groep gebruikers die maar bezig blijft over het temmen op pb's of leesbaar maken van pb's voor mods lijkt het draagvlak hiervoor op bokt ook niet zo heel groot te zijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:24

Kweetnietje1 schreef:
Nee, hoor. Dit is gewoon mijn mening

Jammer dat je het zo verdraaid, gaat een beetje off topic namelijk Knipoog

Zaak is namelijk dat de moderators NIET jou PB's kunnen lezen,
dus je opmerking is niet relevant.
Had kunnen voorkomen worden door te lezen of een vraag te stellen,toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:44

Hmmmz, het is maar hoe je het bekijkt Chiqa Lachen Die opmerking is naar mijn mening wel relevant. Immers, Kweetnietje1 geeft daarmee aan dat hij/zij het niet eens is met een optie dat moderators pb's kunnen gaan lezen, zoals momenteel voorgesteld wordt. Dat is een voorstel, dan kunnen / mogen de diverse bokkers daar voors en tegens voor aandragen. En dat wordt dmv die post gedaan, en dat moet imo ook gewoon kunnen Ja

Verder denk ik dat beide partijen het wel wat gezelliger kunnen houden Clown

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:59

Chiqa schreef:
Kweetnietje1 schreef:
Nee, hoor. Dit is gewoon mijn mening

Jammer dat je het zo verdraaid, gaat een beetje off topic namelijk Knipoog

Zaak is namelijk dat de moderators NIET jou PB's kunnen lezen,
dus je opmerking is niet relevant.
Had kunnen voorkomen worden door te lezen of een vraag te stellen,toch?

Ik verdraai niets. Runningkawa schetste de situatie als en daar geef ik antwoord op. Dat ik daar niet van gediend ben. En is dus wel relevant.

Vraag me af wat je wenst te bereiken met je kritiek op mij.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:01

Oeps ik zie nu de melding van de moderator. Ik beloof het gezellig te houden Haha! Happy Valentine Chiqa Lovers

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:15

Citaat:
En gezien de nog veel selectere groep gebruikers die maar bezig blijft over het temmen op pb's of leesbaar maken van pb's voor mods lijkt het draagvlak hiervoor op bokt ook niet zo heel groot te zijn

nu zitten er nooit zo heel veel mensen op fz
en zijn er waarschijnlijk dus ook gellukkig weinig Boos! bokkers
welke dit soort pbs stuurt en dus ook ontvangers Haha!

het gaat dus juist om bepaalde uitzonderinen Vork
die het nodig vinden dat als je bv in een bepaald topic een reactie geeft
en afsluit met ps MSN taal mag niet op bokt
en je krijgt dan een pbtje waar je van denkt
"jeetje wist niet dat er zoveel ziektes bestonden"
(lees even talmod topic door zie je dat daar meer meisjes last van
hebben om zo te moeten reageren Knipoog )
of stalkers of soms zelfs mensen die elkaar daadwerkelijk bedreigen
tja gelukkig nu weinig last van in het verleden wel gehad
en ben van mening dat DIE verzenders hun pb wel mee mag tellen
denk dat verder niemand zit te wachten op mods die zomaar in prive gaan snuffellen
(als ze daar uberhaubt al tijd voor vinden )
maar das slechts mijn bescheiden mening

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:25

Hoe zit het dan bijv. met schaduwaccounts?

Als er niets mee gepost word en er word geband dan lijkt het me dat je wel pb's inleest anders weten moddies dat toch niet Verward

Iemand die dat uit kan leggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:35

We hebben diverse mogelijkheden om SA's te vinden, er zijn een aantal mensen permanent geband voor minimaal 1 jaar en die staan op een lijst, die wordt nagekeken of die persoon al een nieuw SA heeft aangemaakt. Zo ontdekken we wel eens SA's waar niet mee gepost wordt, en dan verschuift ook vaak de datum dat de persoon een aanvraag tot terugkeer kan indienen bij de bemiddelaars.

Soms krijgen we wel eens een melding van een bokker die vermoedt dat een bepaald account een SA is vanwege de inhoud van die pb's, en dan kunnen we daar ook naar kijken. Bij voldoende bewijs als we dus kunnen aannemen dat het een SA is, dan bannen we ook.

Wij, als mods, kunnen iig geen pb's lezen van anderen, op geen enkele manier. Het is technisch wel mogelijk in de database voor de beheerders, maar die doen dat niet. Vanwege privacy, is ook nooit relevant, verder is het geloof ik lastig zoeken / vinden.

Soms krijgen we wel eens pb's binnen van users, van die user spamt daar en daarvoor, of die user gebruikt Bokt als datingsite. Zodra blijkt dat daar meer meldingen over binnen komen, en de aard van die meldingen is ook dusdanig, dan besluiten we wel eens tot een OW geven of bannen. Maar dit gebeurt eigenlijk zelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:42

Dat er maar een maar een klein groepje is is ook maar schijn.
Regelmatig krijg ik pb's (maar denk andere ook wel) die schrijven ik ben het daarin eens, maar ik durf het openbaar niet plaatsen want dan krijg ik weer een pb van die en die, terwijl het nu rustig is.

Verder zijn er gewoon weinig mensen die buiten hun HK clubje komen.
Die zie je bij andere dingen die op FZ staan ook niet voorbij komen.
Wil niet zeggen dat ze perse voor of tegen de dingen zijn die hier genoemt worden.

Schijn dus Lachen
Op een bedrijf is dat ook zo, daar zegt ook vaak 1 collega hoe de sfeer is op de werkvloer, die is dan vaak ook de klos bij de baas.
De rest heeft op de werkvloer er ook een mening over...totdat de baas erbij is...dan zijn ze stil.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 16:52

Pling nou snap ik het, jij bent dus eigenlijk de Bokt-vakbondsvertegenwoordiger?

Kom nou toch, je maakt er zo wel echt een drama van hoor,
Citaat:
maar ik durf het openbaar niet plaatsen want dan krijg ik weer een pb van die en die, terwijl het nu rustig is
dan weten die mensen die jou pb'en niet waar de verwijderknop voor pb zit of zo?

Ik ga er van uit dat als mensen hier een mening over hebben ze hem hier ook plaatsen, en tot nu toe lijkt mij de meerderheid die er hier op gereageerd heeft tegen het kunnen lezen van pb's door de mods te zijn. Ik kan ook zeggen dat ik pb's krijg van mensen die het met mij eens zijn, maar dat voegt helemaal niets aan deze discussie toe, die moeten zich óf hier laten horen óf niet, eigen keuze, maar zich niet achter een ander verbergen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:02

Maya schreef:
We hebben diverse mogelijkheden om SA's te vinden, er zijn een aantal mensen permanent geband voor minimaal 1 jaar en die staan op een lijst, die wordt nagekeken of die persoon al een nieuw SA heeft aangemaakt. Zo ontdekken we wel eens SA's waar niet mee gepost wordt, en dan verschuift ook vaak de datum dat de persoon een aanvraag tot terugkeer kan indienen bij de bemiddelaars.

Soms krijgen we wel eens een melding van een bokker die vermoedt dat een bepaald account een SA is vanwege de inhoud van die pb's, en dan kunnen we daar ook naar kijken. Bij voldoende bewijs als we dus kunnen aannemen dat het een SA is, dan bannen we ook.

Wij, als mods, kunnen iig geen pb's lezen van anderen, op geen enkele manier. Het is technisch wel mogelijk in de database voor de beheerders, maar die doen dat niet. Vanwege privacy, is ook nooit relevant, verder is het geloof ik lastig zoeken / vinden.

Soms krijgen we wel eens pb's binnen van users, van die user spamt daar en daarvoor, of die user gebruikt Bokt als datingsite. Zodra blijkt dat daar meer meldingen over binnen komen, en de aard van die meldingen is ook dusdanig, dan besluiten we wel eens tot een OW geven of bannen. Maar dit gebeurt eigenlijk zelden.

Maar het is toch ook mogelijk dat er meerdere personen in 1 huishouden op bokt zitten? Wel een moeilijk punt dus om te kijken wanneer iemand een SA heeft, of wanneer het een vriend / vrienden van een bokker is. (Of broertje / zusje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:05

Dat klopt inderdaad dat dat kan Lachen En zoals ik zeg, alleen bij voldoende bewijs dat het een SA is, handelen we. We hebben al vaker gedacht dat het een SA was, maar bij uitzoeken bleek dat het een familielid was. Ook hebben we ook bans van accounts teruggedraaid toen bleek dat dat echt geen SA was Lachen We kijken naar meerdere zaken, maar ik kan en wil/mag niet precies vertellen waarop.

Overigens Clown Ik heb er echt geen probleem mee om al die vragen en onduidelijkheden te beantwoorden, maar ik heb wel het gevoel dat we ietwat afdrijven van de oorspronkelijke discussie...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:07

Maya schreef:
Overigens Clown Ik heb er echt geen probleem mee om al die vragen en onduidelijkheden te beantwoorden, maar ik heb wel het gevoel dat we ietwat afdrijven van de oorspronkelijke discussie...

Wat was die toch ook al weer? Schijnheilig Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:11

nou conclusie van het openings bericht is dus
wil je recht door zee
of iemand over de bodem halen
schrijf dan een pb Vork
Laatst bijgewerkt door nickyu op 14-02-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:17

ROFL hahah nickyu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:34

De oorspronkelijke discussie was geloof ik dat er te snel / ten onrechte OW's werden gegeven op Bokt. Dat je alles in watjes verpakt moet zeggen, en niet mag zeggen waar het op staat. Vervolgens zijn er heel erg veel zaken besproken en behandeld Clown

Een van de reacties van het modteam daarop is dat er vaak meer zaken in meespelen. Dat het imo meer draait om de wijze van verwoorden, en dat bokkers ook wel eens de dingen moeten laten gaan, ipv te blijven overtreffen om de boodschap duidelijk te maken.

Later daar deels op aansluitend een heel gesprek over het feit dat er via pb ook heel veel troep rondgegooid wordt, en hoe dat aangepakt kan worden. En dat was eigenlijk wel de recentste discussie Lachen Mijn mening is dat het écht heel vervelend is dat het gebeurd, maar dat het ook heel erg lastig is om daar juist mee om te gaan Lachen

Overigens ben ik het dus niet eens met de 'conclusie' van nickyu Lachen Dat wordt zeker niet op prijs gesteld, om elkaar voor 'rotte vis' uit te maken via pb. Maar op dit moment kan er helaas niet veel aan gedaan worden. En het is nog de vraag of dat wel zal gebeuren in de toekomst.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:43

geintje moet kunnen Knipoog

begrijp heeeel erg goed dat dat niet op prijs word geteld maya Knipoog
ben imo zelf iemand voor mogelijkheid van openheid over pbs
en niet geheel voor niets
ben imo niet zo gecharmeerd van dat soort pbs
en ik vermoed dat de meeste mensen dat niet zijn

het is soms ook wel moeilijk iemand zijn klemtoon in een topic
te "lezen" en niet iedereen is een taalkundig wonder

de meeste mensen laten ook een topic achter zich als ze er niet meer
in posten , het leven gaat weer dioor
weer anderen kunnen het moeilijk loslaten en blijven hangen

en ach als mensen iets minder versterking aanroepen
bij bepaalde topics en iedereen ene heel klein beetje oplet
wat die hoe neer zet , daarbij eens probeert te respecteren dat niet iedereen de zelfde
mening heeft en accepteerd dat soms ook wel eens andere bokkers
niet slechts de modders de modder gooiers waarschuwen of vragen
of het iets minder kan of anders (sociale controle_ ) dan moet het toch
wel goed komen toch ?

en die paar die liever met modder blijven gooien
zou ik adviseren eens bij die andere varkens te gaan spelen
die vinden dat ook leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:47

In de eerste post van vandaag heb ik geprobeerd het weer een beetje de orginele kant in te suren..maar toen werd er daarna alleen door gegaan over het stukje over de pb

ThisIsMe... overdrijven en alles in een verkeerde context plaatsen is ook een vak apart?
Cursusje in gevolgd? Tong uitsteken Clown

En of er wat aan gaat gebeuren...dat is toch duidelijk uit de andtwoorden van mods en mids te lezen...niets...uitschelden per pb mag...als je openbaar maar heilig bent...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:48

mooi samengevat Maya!
haha, ik wist het nog wel, maar volgens mij ging het al heel lang ergens anders over dan over het oorspronkelijke onderwerp. Clown

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat ik iets niet mocht zeggen wat ik vond, maar ik zie wel eens echt tenenkrommende posts voorbij komen die de grens van het fatsoen echt overschrijden. Ik ben gewoon een oude doos, maar ik vraag me soms wel eens serieus af hoe het met de fatsoensnormen van mensen gesteld is bij sommige dingen die ik hier op bokt lees. Wat de zaak vaak verergert is dat mensen zich dan ook nog geroepen voelen om elkaar te bevestigen en te versterken in wat ze zeggen, waardoor het snel bergafwaarts gaat.
Ik heb vroeger thuis altijd geleerd; 'je mag alles tegen iedereen zeggen, als je het maar netjes en beleefd doet'. Volgens mij is dat een hele wijze les geweest Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:42

Op het moment dat wij van meerdere kanten te horen krijgen dat iemand bijvoorbeeld spam per pb rondstuurt, of pb's stuurt waar de honden geen brood van lusten, dat mensen ziektes naar hun hoofd geslingerd krijgen etc, kunnen we alsnog hiertegen optreden. In het verleden is er een handjevol mensen om die reden gewaarschuwd of geband om die reden.

Het gaat mij te ver om te zeggen dat schelden per pb mag: ik vind eigenlijk van niet Clown . Alleen we hebben er voor gekozen om het niet te controleren, net zoals dat we niets oen aan ruzies die over email, msn of IRL worden uitgevochten.

ThisIsMe schreef:
Ik heb vroeger thuis altijd geleerd; 'je mag alles tegen iedereen zeggen, als je het maar netjes en beleefd doet'. Volgens mij is dat een hele wijze les geweest Haha!

Klinkt inderdaad erg verstandig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:13

Maar e-mail, msn enz is geen onderdeel van bokt Lachen

En ja, bij spam naar meerdere doen jullie wat, dat klopt.
Maar "spam" naar 1 iemand niet....