Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:06

Wat bedoel je met een time out soort van paar uur ban?
Volgens mij ga je dan hetzelfde ontevreden commentraar krijgen als een ow denk ik

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:11

Ik meende dat het meer een soort tijdelijk slotje was. Misschien best iets om te proberen. De kans blijft natuurlijk dat het dezelfde reacties oproept als een permanent slotje, dat zou ik niet kunnen voorspellen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:12

Over dat temmen, in mijn ogen kunnen we niet zonder. Wij kunnen onmogelijk alle reacties en posts lezen.
En wat betreft de tems, 99% van de tems die ik binnenkrijg (ik krijg op dit moment de tems van RPA, NF, YRT, HAW en ITP) gaat over ander dingen als de toon van een reactie. Teveel foto's, dubbel geplaatst, foto's gequote, gelijkwaardig topic al ergens lopende, oud topic, enz.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:13

Citaat:
Daarnaast was volgens mij je eigen punt dat mods teveel OW's uitdelen.

Bij mijn weten heb ik nergens gezegd dat er teveel ow's worden uitgedeeld. Ik bedoel, ow's horen bij de regels, en dat moet je maar mans genoeg zijn om dat te accepteren, terecht of niet terecht. Ik zeg wel dat de 'harde kern' Bokkers meer krediet mogen krijgen. Maw, geef die mensen wat meer ruimte, want zij hebben Bokt gemaakt.

Wat het temmen betreft, okee, ik kan wel begrijpen dat je het eventueel wil behouden, maar hang dan aan het misbruik van de temknop minstens een sanctie vast. Op die manier zullen mensen twee keer nadenken voor ze het temmen als een 'tactisch' middel gaan gebruiken.

Citaat:
Wat bedoel je met een time out soort van paar uur ban?

Ik bedoel een time out voor het volledige topic, niet voor een individuele bokker. Soort van tijdelijk slotje. Kan iedereen afkoelen. ---Aah, dat heeft Shadow net al gezegd.

Rob

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:17

Een tijdelijk slotje heb ik al een paar keer zien gebeuren hoor....maakt de discussie na heropening er niet minder heftig op.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:18

Bij het plaatsen van Tems wordt tegenwoordig de mogelijkheid gegeven om erover te discussieëren met de mod. Een hele vooruitgang !!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:23

Shadow0 schreef:
Naadje24: stel dat jij een eerlijk commentaar geeft op iemand, en je raakt in discussie, en de ander geeft aan geen prijs te stellen op je reacties - laat je de discussie dan gaan?

dat ligt er maar net aan hoe de discussie gaat...ik kan het eerlijk vinden een ander weer niet..dat is ook zo een lastig punt ...een eerlijke mening geven mag iedereen natuurlijk en ja die kan soms hard aankomen
maar waar ik meer op doelde is dat als een mod al aangegeven heeft geen persoonlijke aanvallen te houden en dat gebeurt toch steeds en je zegt daarbij zelf nog aantal maal dat je er niet van gediend bent...ja dan tem ik uiteindelijk...dan geef ik het uit handen..moet wel zeggen dat ik het soms ook best heel moeilijk vind om niet meer te reageren,maar ik denk dat iedereen dat wel heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:27

Ik stoor me vooral dan aan de mensen die dan roepen in zo'n topic; ik ga temmen hoor,ik heb getemt.

Ik krijg daar zo'n kleuterschool gevoel van.Dan heb je echt dat klik effect.

Verder moet ik zeggen dat ik in mijn dagelijkse leven ook nogal vaak zeg wat ik denk.Ik probeer het altijd wel netjes te verpakken.In mijn omgeving vinden de mensen ook dat ik nogal eerlijk ben.Nu woon ik in Belgie en komen de mensen iets minder voor hun menig uit als in nederland.Mischiens dat dat verschil maakt?

Over belgen gesproken ik vond Kathleentje altijd een heel goede mod.jammer dat zei het niet meer doet.iemand die netjes kon zeggen hoe het zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:30

Misschien hebben we meer belgen nodig als bokt. Wellicht moeten we eens alle mods vervangen door de belgische bokkers. Heb nl niet snel het gevoel dat onze belgische bokkers zo bot zijn als de nederlandse bokkers. Zou misschien een goed voorbeeld zijn en goed voorbeeld doet goed volgen, toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:30

RobvdPK schreef:
Ik bedoel, ow's horen bij de regels, en dat moet je maar mans genoeg zijn om dat te accepteren, terecht of niet terecht.
Ik denk dat dat 1 van de problemen is. Dat mensen het niet kunnen accepteren, niet kunnen denken: ok, het is nou eenmaal zo.

Citaat:
Ik zeg wel dat de 'harde kern' Bokkers meer krediet mogen krijgen. Maw, geef die mensen wat meer ruimte, want zij hebben Bokt gemaakt.
Ik ben daar altijd erg huiverig voor, het leidt meestal tot steeds minder zelfreflectie. Juist het voortdurend vernieuwen, het accepteren van nieuwe mensen als volwaardig deel van de groep is heel gezond en houdt de boel fris.

Dit werd in zekere zin ook al geopperd bij het voorstellen van een maximumtermijn van de mods: vernieuwing is noodzakelijk. Ik ben er alleen tegen om iedereen na korte tijd te wisselen. Doorloop en vernieuwing is goed, maar enige stabiliteit en consistentie is ook goed. Daar moet je een mix in vinden.

En diezelfde mix geldt voor de gebruikers. De oude leden hebben hun bijdrage geleverd, maar je moet ook kijken naar wie er nu een bijdrage levert. Daar zullen oude leden tussen zitten, maar ook nieuwe. En dat moet ook, ook daarin is verloop gewoon logisch en goed.

Maar daarnaast: als je oudere leden wilt onderscheiden van nieuwere leden, dan kan dat niet alleen in positief opzicht gebeuren. Als iemand die zich 5 jaar positief heeft ingezet, daarvoor beloond wordt, moet dat ook betekenen dat iemand die al 5 jaar lang problemen heeft met het modteam, daar de consequenties van moet dragen. Vind je dat het modteam elke keer met een open blik naar de situatie moet kijken zoals die nu is, zonder rekening te houden met aanvaringen in het verleden, dan kun je uiteraard ook het verleden niet meenemen als positief punt. Dat zou wel heel dubbel en onduidelijk zijn.

Kortom: ik denk dat jouw idee niet haalbaar is, alleen al omdat je daarmee impliceert dat iemands houding van een paar jaar terug WEL van belang is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:32

Ik kom uit voor men mening, maar met die mening wil ik geen andere kwetsen, en dat is niet moeilijk.
Snap niet dat andere hier zo een probleem mee hebben om wel respect te behouden. Haha! Ga ook soms in de fout, fouten maken is menselijk maar probeer er wel vaak van te leren, om het daarna niet meer te doen

Denk wel dat belgen inderdaad veel verschillen kwa nederlanders, zijn ook mondiger de nederlanders dan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:34

Je bent pas mondig als je je mening op een hele nette manier duidelijk kan maken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 23:51

Zo, weer een paar pagina's bijgelezen.
Ik sluit me wel bij Rob aan. Behalve het Temmen, om de reden die Neonlight geeft.
Wb het krediet geven: dat is denk ik niet handig.
Ik denk dat veel gebruikers dan juist wel een discriminatiegevoel krijgen. Ook al is het niet zo bedoeld.
Zo gaat het er tegenwoordig in de wereld (en op bokt) aan toe helaas.
Mensen voelen zich snel aangesproken en benadeeld.
Dat werk je op deze manier in de hand.
Verder: prima ideeën!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:53

Neonlight zei al dat 99% van de tems "technische" tems zijn over een topic dat verplaatst moet worden, een EA-topic dat gesloten moet worden etc.

Bij die overige 1% reageren we echt niet alleen maar op wat er in de tem staat. Op dat moment dat moment duiken we echt het topic in om te kijken of wij de mening van de temmer delen (als we al niet actief aan het meelezen waren in dat topic). Onterecht temmen aanpakken is dan ook niet echt nodig. Op het moment dat wij vinden dat er niks bijzonders aan de hand is in het topic of dat de mensen er al prima zelf uitgekomen zijn, dan sluiten we die tem met een melding dat we er niks mee doen en waarom niet. Dit gebeurt minstens zo vaak dan dat wij er wel mee aan de slag gaan.

Het is nou ook weer niet zo dat Bokt alleen maar uit probleemtopics bestaat, het gebeurt regelmatig op een forum als NM dat er weken voorbij gaan zonder dat er zelfs maar één zo'n tem geplaatst wordt. En mocht het een keer een tem zijn die in onze ogen onterecht is, dan heb ik nog steeds liever dat die bokker z'n frustratie in de tem uit dan in het topic. Dus sancties instellen op onterecht temmen, daar ben ik beslist geen voorstander van.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 00:02

Sanctie op onterecht temmen vind ik ook niks, de ene ziet al snel anders dan de andere. Wat voor de ene heel dom lijkt, heeft de andere wel bezwaren mee

En wie ga je dan straffen, zoals karl zegt liever temmen dan ruzies Lachen

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 00:04

Okee, jullie hebben er meer zicht op dan ik.
Ga trouwens sluiten, heb nog wat werk te doen.
(en jullie echte Bokkers komen er trouwens zelf wel uit).

Rob

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 00:06

Krijg je straks weer onterechte OW's.
Nee, niet handig die sancties
Het Temsysteem is echt handig.
Voordat het er was moest je naar een mod pb'en of maar hopen dat ze toevallig dat topic tegen kwamen.
Met zoveel berichten per dag en zoveel gebruikers lijkt me de Temfunctie een uitkomst.
Om de redenen die Neonlight en later Karl al aangaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 03:00

naadje24 schreef:
dat ligt er maar net aan hoe de discussie gaat...ik kan het eerlijk vinden een ander weer niet..dat is ook zo een lastig punt ...een eerlijke mening geven mag iedereen natuurlijk en ja die kan soms hard aankomen
maar waar ik meer op doelde is dat als een mod al aangegeven heeft geen persoonlijke aanvallen te houden en dat gebeurt toch steeds en je zegt daarbij zelf nog aantal maal dat je er niet van gediend bent...ja dan tem ik uiteindelijk...dan geef ik het uit handen..

Dat meen j eniet...Dus als jij een discussie niet aankan omdat je het belangrijk vind dat jou standpunt
niet duidelijk is, ga je ...temmen?
Waarom draag je die verantwoording af? En volgens mij hoor (kan het mis hebben) is dit niet bepaald de bedoeling van temmen...

Guess me if I'm wrong!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:21

Als het moddergooien gaat worden, wat vaak zat gebeurd, want hoe vaak is het niet met een groepje tegen eentje? Kan ik mij voorstellen dat je het stop wilt zetten en gaat temmen. Hoe vaak zie je niet dat TSers kattig gaan worden omdat ze door een groeiend aantal in de hoek gestomd worden? Het begint met eentje, daarna komt er nog een en ineens zit het topic vol met trappers, alles wordt maar herhaald en herhaald. Is dan toch temwaardig? Of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:23

RobvdPK schreef:
Okee, jullie hebben er meer zicht op dan ik.
Ga trouwens sluiten, heb nog wat werk te doen.
(en jullie echte Bokkers komen er trouwens zelf wel uit).

Rob

Daar gaat het punt nl ook om Rob, IEDERE bokker is een echte bokker, ook JIJ. Wij willen geen verschillende maten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:20

Chiqa schreef:
Dat meen j eniet...Dus als jij een discussie niet aankan omdat je het belangrijk vind dat jou standpunt
niet duidelijk is, ga je ...temmen?
Waarom draag je die verantwoording af? En volgens mij hoor (kan het mis hebben) is dit niet bepaald de bedoeling van temmen...

Guess me if I'm wrong!

Dank je wel russel,jij snapt het tenminste! Ja

ja je begrijpt me verkeerd..

nog eenmaal heel duidelijk,jij hebt een discussie in een topic die flink verhit raakt,je temt NIET want discussies ,prima..
maar dan wordt het ineens op persoonlijk vlak gegooid,hun gooien modder naar jou,jij naar hun
MOD komt erbij...geeft een waarschuwing weg..prima discussie gaat verder maar de tegenpartij begint toch weer met moddergooien op persoonlijk vlak..je vraagt zelf in het topic om er mee op te houden en discusseerd wel verder..
daarna nogmaals hetzelfde....
als het dan door blijft gaan ondanks dat je dus gevraagd hebt op te houden met dingen op persoonlijk vlak ja dan vind ik het temwaardig..je bent met z'n allen al gewaarschuwd en je hebt al 2 x gevraagd of het op kan houden, nee? dan maar temmen
Je kan er wel tegenin gaan hoor,maar dan loop je zelf ook het risico op een OW. Daar pas ik dan op dat moment voor..

snap je het nu wel?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:36

Ik begrijp het volkomen.... maar wat Naadje24 bedoelt is (ik ken het topic) dat ze niet wil dat men persoonlijk wordt. Dus je mag geen je, jij of zij gebruiken.

Dat kán bijna niet in een discussie niet genoemd worden. voorbeeld: iemand zegt: ik ben tegen poezen en ik ben tegen varkens. Een ander zegt dus: jij bent dus best wel tegen veel dieren. Dan is dat een constatering die idd wel persoonlijk is.

Wat wél strafbaar is imo is natuurlijk een persoonlijke aanval. Dus als je zegt: wat kun jij dom l*llen zeg...een echt dom blondje....
Kijk dat kún je een persoonlijke aanval noemen en vind ik temwaardig.

In Naadje24 haar ogen heeft ze terecht getemd. En ik vind dat dat ook moet blijven mogen. Zij beleeft de dingen gewoon anders. De mods beslissen in zo'n geval . Daarom vind ik dat geen enkele tem onterecht is. Degene die temt is onvertuigd van zijn/haar gelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:39

russel schreef:
Als het moddergooien gaat worden, wat vaak zat gebeurd, want hoe vaak is het niet met een groepje tegen eentje? Kan ik mij voorstellen dat je het stop wilt zetten en gaat temmen. Hoe vaak zie je niet dat TSers kattig gaan worden omdat ze door een groeiend aantal in de hoek gestomd worden? Het begint met eentje, daarna komt er nog een en ineens zit het topic vol met trappers, alles wordt maar herhaald en herhaald. Is dan toch temwaardig? Of niet?

in dat geval zegt de ts dat het niet waar is, waardoor en veel mensen reageren om de ts duidelijk te maken dat ze fout zit. We zijn immers allemaal paardenliefhebbers die willen dat het paard eerlijk gereden wordt.
Is dat moddergooien of gewoon een harde les? In de echte wereld krijg je ook harde lessen, daarbij is wat ze het paard aan doet, ook een hard voor het paard Tong uitsteken .
Tuurlijk zit er een max aan! Gelukkig wordt er op HAW steeds meer gekeken naar de (grove) reacties van de ts die vervolgens tempt omdat ze het niet kan winnen.

Citaat:
Wat wél strafbaar is imo is natuurlijk een persoonlijke aanval. Dus als je zegt: wat kun jij dom l*llen zeg...een echt dom blondje....
Kijk dat kún je een persoonlijke aanval noemen en vind ik temwaardig.

Helemaal mee eens! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:52

Ik denk dat mensen best een ow accepteren, als ze vinden dat hij eerlijk verkregen is....
Als je zoiets hebt van, als de mods echt wat verer gekeken hadden dan 2 bladzijdes, dan was er een ander oordeel uit gekomen, kun je een oW niet accepteren.
Zo simpel ligt het ook denk ik Lachen

En als er bijv bij HAW gezegt wordt je trekt je paard te hatd, heeft vak de TS de meest uiteen lopende smoezen, ja...dan krijg je gewoon nog meer van die reacties.
Zeg je, goh, ja, zal er op letten, komen er vaak niet veel van die reacties meer Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:53

idd RK, dat vind ik nu ook.