Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:03

Jilletje schreef:
Een nieuwe nemen?

Maar daar had je alle tijd van de wereld voor. Je had dus kennelijk wel tijd om te verwijderen, maar geen tijd om een nieuwe te plaatsen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:04

En hoe kan jij daar over oordelen?
Ik vind je nu behoorlijk onbeschoft worden

MarlindeRooz
Correspondent

Prrrr schreef:
Jilletje schreef:
Een nieuwe nemen?

Maar daar had je alle tijd van de wereld voor. Je had dus kennelijk wel tijd om te verwijderen, maar geen tijd om een nieuwe te plaatsen.

Wat volwassen en passend bij je functie om zo op de man te spelen.

Gok dat Jill niet wist dat je hem ook kan verwijderen zonder een nieuwe te nemen
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-07-20 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

[***] schreef:
Om even wat duidelijk te maken, Jilletje heeft géén ban gehad voor de avatar op zichzelf. Dan is het gesprek hier misschien ook wat eerlijker :j

Ok, dat is duidelijk genoeg voor mij. Ik keek er al van op waarvoor dank.

Mijn avatar gaat over het leven volop leven en deze avatar heb ik genomen ter vervanging vd roos vanwege overlijden Roby (bokker). Dit omdat zij de laatste zou zijn die zou willen dat ik daar zo van uit mijn huisje was en zou blijven.
Het hele wezen avatar van mij, straalt levensvreugde uit, en dat glaasje???? Met wat erin???, is ondergeschikt eigenlijk.
Dat wil ik wel heel duidelijk opmerken voordat er foute ideeen over rond gaan en dit plaatje niet bij kinderen zou passen want pleidooi voor alcohol. Voor mij staat het voor leven, veerkracht en er iets van maken ondanks verdrietig voelen.

Prrrr
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:06

Jilletje schreef:

Waar word ik onbeschoft dan? Onwelgevoeglijk taalgebruik? Ik denk het niet. Je geeft zelf aan dat de verkleiner het niet deed om een nieuwe ava te kunnen plaatsen. Dan was je daar dus wel op tijd voor. In diezelfde tijd had je ook de ava kunnen verwijderen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:07

Joh Pien, maak jij je nou alsjeblieft geen zorgen om jouw avatar. Daar is helemaal niks mis mee hoor!

Ik vind de de manier waarop Jilletje aangesproken en besproken wordt door een aantal mods nu écht niet fraai overigens :n

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:08

Prrrr schreef:
Jilletje schreef:

Waar word ik onbeschoft dan? Onwelgevoeglijk taalgebruik? Ik denk het niet. Je geeft zelf aan dat de verkleiner het niet deed om een nieuwe ava te kunnen plaatsen. Dan was je daar dus wel op tijd voor. In diezelfde tijd had je ook de ava kunnen verwijderen.

Misschien zijn scherp, oordelend, verwijtend en snel aannames maken beter passende woorden.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-07-20 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit

Ik vind de mods nog steeds netjes reageren hoor. Sommige zoeken gewoon nu wel de grens op...

__Sannne

Berdien schreef:
Ik vind de de manier waarop Jilletje aangesproken en besproken wordt door een aantal mods nu écht niet fraai overigens :n

Eens, kinderachtig gedoe hier.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:12

Berdien schreef:
Joh Pien, maak jij je nou alsjeblieft geen zorgen om jouw avatar. Daar is helemaal niks mis mee hoor!

Dat vind ik dus ook en ik verbaas me erover.

Dank voor je opmerking over mijn avatar. Hij heeft belangrijke emotionele waarde voor mij.

Prrrr
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:12

Bon. Dan is het voor mij genoeg voor vandaag. Je moet je afvragen waarom een mod een gebruiker niet op haar in dit topic eigen aangegeven handelen mag bevragen. Wat dat doet voor de openheid van het gesprek. Ik ga maar weer gewoon aan het werk. Prettige avond.

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:14

Prrrr schreef:
Bon. Dan is het voor mij genoeg voor vandaag. Je moet je afvragen waarom een mod een gebruiker niet op haar in dit topic eigen aangegeven handelen mag bevragen. Wat dat doet voor de openheid van het gesprek. Ik ga maar weer gewoon aan het werk. Prettige avond.

Denk dat met constructieve, onbevooroordeelde vragen niemand moeite heeft en zou hebben.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:15

Prrrr schreef:

Werkze!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:15

Prrrr schreef:

Prrrr het is toch niet nodig om overal een zaak of punt van te maken ook al wordt er wat geprofoceerd . Als mod kun je daar toch ook anders mee omgaan? Bv wat negeren.
En ook eens met MarlindeR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:16

Mijn excuses als het zo overkomt, ik wil alleen wat dingen recht zetten. Het is zo moeilijk discussiëren wanneer de helft van de waarheid maar boven komt.

Nog steeds ben ik bezig om jullie wensen op papier te zetten en voortgang te boeken. Ik zal mij daar mee bezig houden nu.

Wel van mening dat het vanaf de andere kant ook wel een tandje minder kan naar groen toe.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:18

MarlindeRooz schreef:
Prrrr schreef:

Denk dat met constructieve, onbevooroordeelde vragen niemand moeite heeft en zou hebben.

Nou precies, er is een groot verschil tussen een vraag stellen en een aanname maken.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:19

Maar Prrrr dan had je dat ook op een andere manier kunnen vragen, desnoods via pb.
Dan had ik er absoluut antwoord op gegeven.

Ik ben heel simpel nogal een digibeet, ik weet hoe mn fb werkt en hoe bokt werkt.
Maar verder houd mijn kennis wel zo’n beetje op.
Ik heb naast mijn telefoon ook geen laptop oid.
Ik heb dus eerst aan andere mensen moeten vragen hoe een nieuw ava te krijgen, en toen de verkleiner niet werkte was is ik er alweer snel klaar mee.
Ik heb dus eerlijk geen idee gehad dat je ook alleen een ava kon verwijderen. Ik zou trouwens nogstees niet weten hoe dat moet.

Anoniem

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:20

Jilletje

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:20

Moet je dan niet meteen een nieuwe hebben?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:22

Jilletje schreef:
Moet je dan niet meteen een nieuwe hebben?

Nee die kan je later weer uploaden. Je kan hem vervangen of verwijderen. Daarom heb ik r nu geen 1, want dat verkleinen lukte toen niet, dus maar helemaal weg. ;)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-07-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:23

Nee dat is niet nodig :j Je kan ook geen avatar hebben.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:23

Wauw :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:25

pien_2010 schreef:
Het hele wezen avatar van mij, straalt levensvreugde uit, en dat glaasje???? Met wat erin???, is ondergeschikt eigenlijk.
Dat wil ik wel heel duidelijk opmerken voordat er foute ideeen over rond gaan en dit plaatje niet bij kinderen zou passen want pleidooi voor alcohol. Voor mij staat het voor leven, veerkracht en er iets van maken ondanks verdrietig voelen.

Pien, ik wilde het absurde van de ban vanwege de avatar van Jilletje duidelijk maken. Als in: "je kunt verdikke wel op alle slakken zout leggen en altijd wel een stok vinden om een hond te slaan"

Natuurlijk is er niets mis met jouw avatar. Maar er is ook niet mis met een smiley die misschien wel een piemeltje heeft, en misschien eigenlijk wel gewoon een middelvinger opsteekt (de ava die niet kon)

Want vanaf die middelvinger komen we weer bij Aillil die als ava een non heeft die een middelvinger opsteekt en dat kan dus kennelijk wél.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:29

Prrrr schreef:

Damned if you do, damned if you don't. Wat dat betreft is het ook wel een lastige, want je wilt niet iemand openbaar de mond snoeren maaaarrr was er ook niet een regel dat je geen specifieke personen/zaken mag bespreken op FZ? Ik snap je intentie wel, maar ik vind de uitvoering wel gewoon wat jammer. Want zo creëer je juist geen open gesprek.

En daarom is ook de opmerking van Miranda -imo- niet heel handig, over 'de helft van de waarheid'. Want zo geef je er wéér een (redelijk suggestieve) draai aan, wat je gewoon buiten dit topic zou moeten houden. Ook 'de andere' kant, daarmee voedt je alleen maar het idee van een conflict en kanten.

Echt, ik snap dat het lastig is, zeker als iemand zelf zich meldt in een topic op FZ. Maar door er zo met meerdere mods op te reageren trek het je het een kant op die je denk ik niet moet willen. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb hoor, verre van :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:57

Ik zit dit op t gemakje al een poosje mee te lezen... t blijft lastig; mods vs gebruikers.. Je kan het nooit alle partijen naar de zin maken..
Wat ik weet van toen ik mod was, 100 jaar geleden, dat ik het soms rete irritant vond dat sommige gebruikers heel goed waren in een huil-verhaal ophangen " oh ik ben zo oneerlijk behandeld" en dan heel goed waren in maar de helft vertellen.. en als mod mocht je dat dan niet openbaar maken.. dat was echt superfrusterend Ik doel hiermee niet op zaken uit dit topic, maar meer algemeen. Iets wat ik altijd denk bij een topic wanneer het over het beheer vs de gebruikers gaat). Maar goed, dit terzijde..

Wat wel of niet aanstootgevend is, is niet te bepalen denk. Alleen in grote lijnen. Ik zag hier ook de naam van een user voorbij komen waarvan je weet dat als die in een topic verscheen om bepaalde ideeen te uiten, er meestal binnen no time een sloot anti mensen op af kwamen om lelijk te reageren. Die mensen vonden die ideeen aanstootgevend (en het moest maar weg en er moest een ban komen etc etc). Persoonlijk vond ik (en er waren er wel meer, hoewel een (minder luide) minderheid) die ideeen best prima.
Ik persoonlijk denk dan; als iets je zo tegenstaat maar iemand doet er verder niemand kwaad mee, laat dan lekker. Maar leven en laten leven is soms wat lastig :)

Soms is het ook duidelijk (of althans, dat denk ik dan maar dat is dus niet zo) dat iemand bijv een beperking heeft .. (en onze lieve heer heeft gewoon best wat vreemde kostgangers.. aan de andere kant, wie bepaalt wat vreemd is?) En als ik dan zie hoe daar dan tegen in gegaan wordt verbaas ik me. Niet iedereen ziet de wereld hetzelfde maar er zijn mensen die graag willen dat iedereen denkt zoals zij, of dat iedereen hetzelfde referentiekader heeft.. maar dat is niet zo.
Bv als iemand een hypochonder zou zijn en dat lijkt nogal duidelijk (ik schrijf 'lijkt' want zonder diagnose door een officieel iemand weet je niks zeker) , wat heeft het dan voor zin om daar steeds maar weer tegen in te gaan? Laat t gewoon gaan... :)
Persoonlijk vind ik het soms nogal genant worden als echte volwassenen duidelijk tegen (een jonger) iemand, die misschien wel iets heeft wat niemand verder weet, tekeer gaan.. waarom moet dat? Je kunt een keer aangeven dat die persoon dingen anders kan bekijken.. maar keer op keer weer... Dan kun je je ook weer afvragen wat 'volwassen' zijn dan inhoud natuurlijk :')

De term 'jeugdjournaalproof' is ook weer lastig.. wat een aantal mensen hier aangeven is dat ouders in grote mate verantwoordelijk zijn voor wat hun jonge kinderen zien.. Waarom zou bokt daar heel rooms in moeten zijn.. de kinderen van nu zijn niet te vergelijken met de kinderen van, pak m beet, 30 jaar geleden.. zodra ze een computer kunnen bedienen kunnen ze bijna overal bij :')

En ja, bokt is een paardenforum, maar juist dat het zo breed is maakt het wel super interessant.. Ik kijk nog wel eens op andere fora maar het is juist wel makkelijk dat alles hier lekker bij elkaar staat :')

Uiteindelijk denk ik dat je er nooit helemaal uit komt. Wat de ene prima vindt, vindt een ander weer helemaal not done... Negeren wat je niet wilt lezen is denk het makkelijkst..? Of is dat te makkelijk gedacht?