Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:31

Neonlight schreef:
Dat staat in de gewone boktregels: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#Taalgebruik

Citaat:
Ook overdreven opmaak vermindert de leesbaarheid en is daarom niet toegestaan. Teksten in vet, cursief of kleurtjes en titels met ALLEEN HOOFDLETTERS of versieringen worden aangepast.

De regels schieten compleet zijn doel voorbij, als ik bij commercieel iets plaats, lees ik hoogstens het sticky van commercieel door, en nog eens de gewone boktregels.
Wat een regelneverij pffft.
Zorg dan gewoon dat er geen tekens in een titel KUNNEN geplaatst worden, verhelpt al een hoop ellende. Smileys kunnen toch ook niet in een titel?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:34

Soort van offtopic hier maar wel interessant is het verhaal over 'betuttelen/dwangmatige controle' en het 'meten met twee maten', die twee zijn namelijk nauw verbonden.

Mensen zeggen het heel slecht te kunnen hebben als we meten met twee maten, als we dan echter een duidelijke grens trekken (b.v. maximaal 15 foto's, geen hoofdletters in de titel) die zorgt dat we consequent kunnen handelen dan komen we weer in het dwangmatige controle gebied. Wat dat betreft is en blijft dan constant zoeken naar een goede balans waarbij je het op beide vlakken niet perfect kan doen omdat je ergens in het midden uitkomt wat modereren betreft.

Citaat:
Statjes zeggen lang niet alles, maar er word hier al 30 pagina's lang geklaagd en daar word gewoon niet naar geluisterd. Daarnaast is in die statjes niet te zien wat er nou eigenlijk nog verkocht word.

Statjes zeggen niet alles maar 37 pagina's over een verandering zijn bijna nog moeilijker op waarde te schatten. Bij het overgaan naar de nieuwe layout hebben we ook tientallen pagina's gehad met commentaar en boegeroep en boze gebruikers. Na een periode van gewenning bleek echter dat (bijna) iedereen tevreden was met de nieuwe layout en als we terug waren gegaan naar het oude dan hadden we weer een berg ontevreden gebruikers. Iedere verandering roept weerstand op en dat is ook begrijpelijk.

In dit geval geldt dat nog wat scherper omdat de wijzigingen voor de gebruikers, helaas, niet alleen een verbetering betekenen. De wijziging zorgt wel voor een betere verdeling van het werk tussen gebruikers en moderators en geeft ons meer ruimte in het beheren van de rest van het forum. Het is dus een belangenafweging tussen (niet betalende) gebruikers, niet betaalde moderators, technische mogelijkheden en het in stand houden van de status quo. Het lijkt erop dat het gros van de gebruikers EA nog steeds normaal gebruikt en kan blijven gebruiken. Mensen die erg actief waren op EA-CO of die veel bezig waren met biedingen worden echter zwaarder getroffen. Geen optimale situatie maar op het moment moeten we roeien met de riemen die we hebben en willen wij ook zo snel mogelijk over naar een beter systeem voor zowel jullie als gebruikers als wij als beheer.

Veulen84

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:38

En wat was ook al weer het doel van verkoop? Dat mensen dingen verkopen, kijk en dat doen de meeste mensen nu niet meer. Beetje nutteloos om dan verkoop te hebben

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:41

Bart, het stoort me niet dat er regels zijn, het stoort me wel dat ik na al die jaren de regels nog steeds niet van binnen en van buiten ken en er telkens weer tegenaan loop dat er weer iets "nieuw" gevonden wordt om over te mauwen. Worden die dingen soms achter onze rug aangepast?
Want een tijd geleden gold de 15 foto regel ook op commercieel, tot hij opeens in alle stilte weer is afgevoerd.
Ik vind mijn weg allang niet meer. Hoe moet een gewone gebruiker hier overleven als hij hier maar 1 keer per week of zo komt? Het is een oerwoud.
Geen wonder dat EA zoveel opruimwerk vraagt zo.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 11:48

Ik ben het wel met je eens dat er veel regels zijn en dat het lastig is om door de bomen het bos te zien. De meeste dingen zijn met logisch nadenken wel te verklaren, bijv. waarom we liever niet zien dat iedereen titels/topics gaat plaatsen met een erg opvallende opmaak. Da's overigens niet specifiek voor EA maar dat geldt voor heel Bokt.

Mag ik vragen waar dit vandaan komt?
Citaat:
Want een tijd geleden gold de 15 foto regel ook op commercieel, tot hij opeens in alle stilte weer is afgevoerd.

Die regel heeft altijd al op EA-CO gegolden en bestaat nog steeds. Overigens is dit ook weer geen typische EA-regel maar een regel die veel algemener is.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:49

Ik denk dat ik hem door heb.
Ik heb een PB gekregen met daarin de mogelijkheid om Banners te kopen. Erg fijn, maar onbetaalbaar voor ons helaas. Ik denk het doel is dat de Commerciele bokkers een banner gaan kopen en daarom maken ze het normale EA commercieel oninteressant voor ons. Sorry wij hebben het geld echt niet voor zo´n banner en al helemaal niet meer sinds het EA is veranderd want er komt via bokt niks meer binnen.
Ik betwijfel ook het nut/respons van zo´n banner want ik geloof niet dat mensen ze zien of er op letten. Mij tenminste vallen ze of niet op, of ik vind ze irritant en laat ze snel aan me voorbij gaan zonder te hebben gezien waar ze nu over gingen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat zo´n banner werkt.
Dat geld moet je eerst maar zien terug te verdienen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:03

Paan schreef:
Ik kijk eigenlijk ook niet meer. Normaal plaatste ik ook iedere week een advertentie bij commercieel. Nu niet meer. En op mijn advertentie met dekens e.d. reageert ook amper iemand. MP is voor mij ook beter, zowel commercieel als prive.

Ik kijk er ook niet meer :n

Had EA-TK en EA-CO altijd in mn lijst favorieten en ik keek eigenlijk naar elke advertentie. Heb het inmiddels weggehaald en ik kijk er nauwelijks meer op, hooguit een keer uit verveling.

Ik kijk nu liever op mp of ebay, terwijl ik aan bokt juist zo fijn vond dat je oude topics terug kon zoeken en kon kijken of die persoon zn spullen ook wel echt opstuurt. Dat je in het topic niet mocht vragen naar de vp en dat soort dingen vond ik al vervelend en nu vind ik het al helemaal een drama.

Ik heb ook het idee dat er minder advertenties bijkomen en dat er minder verkocht wordt, beetje jammer.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:19

ik kijk er nog wel en reageer heel af en toe, en dan krijg je een pb-tje terug en dan kan je zo 1.2.3 niet op dat topic komen! want hij staat niet meer tussen je eigen berichten. vind marktplaats persoonlijker nu ook beter, want kan je tenminste nog zien wie er wat geboden heeft etc. kan nu niet meer.. vind het wel erg jammer dat het veranderd is!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:59

Even wat gequote van bart

Citaat:
Statjes zeggen niet alles maar 37 pagina's over een verandering zijn bijna nog moeilijker op waarde te schatten.

Uh...ontevreden mensen, minder bezoekers, minder reclame geld....
Ik snap wel dat statjes duidelijker zijn. Maar je hebt de assen van je statjes gunstig bepaald!

Citaat:
Bij het overgaan naar de nieuwe layout hebben we ook tientallen pagina's gehad met commentaar en boegeroep en boze gebruikers. Na een periode van gewenning bleek echter dat (bijna) iedereen tevreden was met de nieuwe layout en als we terug waren gegaan naar het oude dan hadden we weer een berg ontevreden gebruikers. Iedere verandering roept weerstand op en dat is ook begrijpelijk.

Klopt maar een andere lay-out verandert de functies niet. Bovendien komt er bij geld altijd meer kijken...

Citaat:
In dit geval geldt dat nog wat scherper omdat de wijzigingen voor de gebruikers, helaas, niet alleen een verbetering betekenen.

Ik wist niet dat je dat zelf ook wist. Toch een vooruit gang..
Citaat:
Het is dus een belangenafweging tussen (niet betalende) gebruikers, niet betaalde moderators, technische mogelijkheden en het in stand houden van de status quo.

Die snap ik niet...

Citaat:
Geen optimale situatie maar op het moment moeten we roeien met de riemen die we hebben

Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt...leert ook dit weer.

Ben razend benieuwd naar het nieuwe systeem...Wanneer komt het ongeveer. dagen? weken? maanden? jaren? oneindig?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:06

Oscar schreef:
Dat mag je vinden, maar wij denken daar anders over.
We willen graag dat de index enigzins overzichtelijk blijft en daarbij horen geen titels in capslock en allerlei vreemde tekentjes. Ook het overzichtelijk houden hoort bij de taken van de mods. Ik ben het overigens wel met je eens dat het zonde is dat in zulke dingen onze tijd gaat zitten.

Ooit er aan gedacht dat iets (een titel / advertentie) wat 'onoverzichtelijk' of 'onduidelijk' is vrijwel direct door de bekijkers van de advertentie/topic wel hierop gewezen worden?

Ja ook ik vind de nieuwe EA regels vreselijk betuttelend.
Daarbij werkt het ook machtsmisbruik in de hand. Als er geboden kan worden kan niemand meer controleren of er daadwerkelijk een bepaald bedrag is geboden zoals de ts dan zegt.

Stel ik verkoop een zadel met vraagprijs 1000 euro of een goed bod. Dan krijg ik per pb een bedrag van 800 door. Zet ik toch lekker in mijn advertentie dat er 900 geboden is.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:20

Hilda79 schreef:
Oscar schreef:
Dat mag je vinden, maar wij denken daar anders over.
We willen graag dat de index enigzins overzichtelijk blijft en daarbij horen geen titels in capslock en allerlei vreemde tekentjes. Ook het overzichtelijk houden hoort bij de taken van de mods. Ik ben het overigens wel met je eens dat het zonde is dat in zulke dingen onze tijd gaat zitten.

Ooit er aan gedacht dat iets (een titel / advertentie) wat 'onoverzichtelijk' of 'onduidelijk' is vrijwel direct door de bekijkers van de advertentie/topic wel hierop gewezen worden?

Ja ook ik vind de nieuwe EA regels vreselijk betuttelend.
Daarbij werkt het ook machtsmisbruik in de hand. Als er geboden kan worden kan niemand meer controleren of er daadwerkelijk een bepaald bedrag is geboden zoals de ts dan zegt.

Stel ik verkoop een zadel met vraagprijs 1000 euro of een goed bod. Dan krijg ik per pb een bedrag van 800 door. Zet ik toch lekker in mijn advertentie dat er 900 geboden is.

DAt laatste kon altijd dan zei je toch..per pb, per mp, per ebay, mn vriendin, of weet ik t.....
Maar ik snap je punt het was eerst meer doorzichtig

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:24

Kon voorheen inderdaad ook maar dan kon men ten minste zelf nog reageren in het topic. Nu is alles onzichtbaar.
* Alle gestelde vragen
* Alle biedingen via bokt
* Alle verkopen en of de verkoper het netjes afhandelt ja of nee

en er zijn vast mensen die dit lijstje aan kunnen vullen.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:59

Tja het geheel is een grote bende aan het worden om maar even eerlijk en recht door zee te zijn :o

Kennen ze dr niet tegen tja pech gehad, je kan verbeteringen doorvoeren, en niet iedere verbetering hoeft in grote voordelen te werken, maar bokt werkt zichzelf nu heel erg tegen en bezorgt gebruikers meer nadelen dan voordelen, en dat geeft weer nadelen voor bokt omdat diegene die EA regelmatig gebruikten weg blijven :o

wordt vervolgd :')

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:18

Ik ga hier gewoon weer een keertje op mn gemak zitten zeuren. Als je niet zeurt, verandert er nooit wat.
@rheallover ik snap je niet...Ligt misschien aan mij.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:40

RhealLover, kun je het ook wat duidelijker uitleggen?
Ik snap het ongeveer, maar het leest nogal chaotisch. :=

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:55

Is het niet een idee een soort van enquete of poll te maken of je het oude EA goed vond of dat je het bij het nieuwe wilt laten?

En wat eventuele verbeterpunten zijn in het oude/nieuwe systeem.

Als ik tegenwoordig al wat verkoop dan is dat via MP, via bokt ligt de hele handel op z'n gat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:07

er wordt op EA wel dégelijk met 2 maten gemeten als je kijkt naar de regels...
ik zie heel,heel veel topics met in de titel:
capslocks
speciale tekens

vreemd hoor....
als je dan regels stelt,hanteer ze dan wel,of helemaal niet,en niet willekeurig.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:48

annastasia schreef:
Is het niet een idee een soort van enquete of poll te maken of je het oude EA goed vond of dat je het bij het nieuwe wilt laten?

En wat eventuele verbeterpunten zijn in het oude/nieuwe systeem.

Als ik tegenwoordig al wat verkoop dan is dat via MP, via bokt ligt de hele handel op z'n gat.

Ik gok dat dat niet gaat gebeuren.
Aangezien er dan sowieso een negatieve uitslag uit komt mbt het nieuwe EA. :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:39

Het staat een ieder toch vrij om ergens een poll over te houden? Doet het beheerdersteam het niet dan kunnen wij (één van ons) dit toch doen om ook andere gebruikers hun mening te laten geven.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:41

Ppff werken is niet goed het brein :D (lees ook bokt =beheer)

Wat ik bedoelde dat men nu veranderingen doorvoert die voordelen hebben maar voor gebruikers de nadelen groter zijn als de voordelen. Dat brengt bokt in het nadeel dat men ervoor kiest om elders te adverteren omdat ze hier niet meer goed hun doelgroep kunnen bereiken en dus wegblijven van bokt.

Bokt is de ideale plaats om rechtstreeks je doelgroep te bereiken, denk alleen dat bokt nu meer deuren dichttrekt dan opent :o

Net als regeltje 2 welke paddestoel komt daar nu op? Althans zonder een met een alternatief te komen voor het bieden?

Ps betreft een poll, wij kunnen er wel een openen maar wat voor nut heeft het als er niet naar geluisterd wordt? Gezien al deze pagina's met beklag heeft beheer er nog geen enkele stap ondernomen :o

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:51

en als je een poll opent zeggen ze toch: over 2 jaar is de uitslag anders en is iedereen gewend aan het nieuwe

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:21

Er is trouwens een poll geweest: een half u en toen werd die gesloten door het beheer dat weer 1 of andere regel uit de kast trok dat het niet mocht.
Vrijheid van meningsuiting is hier soms erg relatief.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:14

foxy80 schreef:
Er is trouwens een poll geweest: een half u en toen werd die gesloten door het beheer dat weer 1 of andere regel uit de kast trok dat het niet mocht.
Vrijheid van meningsuiting is hier soms erg relatief.

Weet jij nog welk? En welk topic?
Was dat niet iemand die die poll/topic had geopend in dit topic?
Misschien kunnen we die regel dan omzeilen...Want dat is toegestaan... :) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:45

Nee was apart topic, en was gestart door iemand hier uit de beginpaginas, weet niet meer wie

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:01

Misschien gewoon nog ene keer proberen, uiteindelijk moet er toch eens een lampje gaan branden dat dit zo niet werkt als er zoveel mensen niet meer geintereseerd zijn in EA.