Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:22

stef schreef:
dat werd ik ook slimmerik, ik heb het team ook altijd een hand boven het hoofd gehouden, alleen vraag ik me af of ik niet mis zat... Wel opvallend dat jij gelijk weet waar het over gaat... Aan de andere kant is 1 + 1 misschien toch 2....

En nee, niet bij iedereen die zijn hulp aan biedt moet dat gehonoreerd worden, maar, zie mijn onderschrift, je zou toch zeggen dat je in 10 jaar bokt, 10 jaar hulp, 10 jaar 1 OW (of 2?) 10 jaar klaar staan, een mod verleden, altijd voor het team opkomen etc, wat credit opgebouwt zou hebben.

Dat ik het dan niet wordt... ala.....

Maar dat je geen redenen krijgt en enkel "de meerderheid was niet voor" en "we kunnen hierover niet met iedereen in discussie gaan" nee, sorry, echt niet :n

Maar dat is toch de manier van werken van de mods? Je krijgt bij een meningsverschil nóóit onderbouwd commentaar. Alleen maar: we gaan niet in discussie......er is gebleken..........bij ons is de reden bekend.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:25

Ik kan me eerlijk gezegd ook heel goed voorstellen dat stef enorm frustie is.... hoop ook dat het team je meer duidelijkheid geeft. Van de andere kant kan ik me in deze tijd heel goed voorstellen dat ze daar heel erg terughoudend in zijn.

Tja, ze hebben wss in hun ogen een betere kandidaat. Zuur maar wil nog niet zeggen dat je voorgoed aan de kant staat toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:35

Dus persoonlijk worden is niet sterk in je schoenen staan? Wie heeft dat nu weer verzonnen, dus in discussies mag je niet reageren door aan te spreken?

Hoe zit een discussie dan in elkaar?

Niemand kan en mag zeggen dat het terecht is, zolang die persoon niet die beslissing heeft gemaakt.

Allen aan de zijlijn kunnen wel mee Ah en Oh gaan doen, maar waar het om draait is dat ze bij een afwijzing wel zo professioneel mogelijk behandeld had mogen worden door te weten waarom ze het niet zien zitten met Stef! Dat IS nl persoonlijk en daar heb je binnen een forum als Bokt gewoon recht op. Je neemt de moeite Bokt serieus te nemen en mag verwachten als je volwassen en onderlegde mensen die ook op bokt zit, op de vingers moet en mag tikken dat het beheer je ook op een fatsoenlijke manier behandelt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:59

Er is wel een verschil tussen iemand aanspreken en gewoon ongecensureerd mijn mening ventileren vind ik. Want dat valt dan niet meer onder aanspreken maar eerder onder onderuit halen.
In dit geval, russel, vind ik het ook gewoon een kwestie van 'nee' accepteren.

En niet alleen in dit geval want dat zou dan weer eens kunnen suggereren dat ik voor de een of gene partij trek en dat is niet mijn intentie.
We worden allemaal weleens afgewezen in het leven. It sucks. Maar that's life. Soms blijkt het zelfs een deurtje te openen naar een totaal andere kamer die je wel opleverd wat je zoekt.

Ik kan je wel zeggen dat iemand die even slikt en tot tien telt en dan verder gaat in het algemeen meer respect van mijzelf krijgt dan degene die blijft bokken.
Net zoals ik ook best durf te zeggen dat ik die fout ook weleens maak en mezelf het leven er een poosje mee verzuur LOL.

Anoniem

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:23

Jammer Stef, maar als ik jou was zou ik maar heel blij zijn. En ik denk dat je conclusie van 1+1=2 helemaal juist is. Daar pas jij niet tussen, daar ben je te integer voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:30

Nou Balance, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Kennelijk heeft bokt altijd moddies tekort, en als je de moeite neemt om je zelf te verkopen tot dit werk, want het kost veel vrije tijd, ook als je nl niet van plan was om heel de avond achter de pc te gaan zitten surfen.....

Dan mag je toch wel een goed onderbouwde tegenmening verwachten. Als je al 10 jaar op bokt bent, alles van af het begin hebt meegemaakt, ook al moddie bent geweest, dan mag er toch wel wat meer persoonlijkheid bij komen...een nee dankje wel is dan wel magertjes.

Iemand wil graag en biedt zich aan en er wordt zonder reden gewoon de deur dicht gedaan......

Kwestie van respect en fatsoen. OP bokt is persoonlijk worden een heel eng begrip geworden en wordt erg eng doorgevoerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:31

Chiqa schreef:
In bovenstaande reacties wordt je persoonlijk en sta je imo ogen niet sterk in je schoenen Stef, dat geeft helemaal niets maar ik kan mij zo voorstellen als jij in het verleden meer van dit soort 'uitspattingen ' heb laten zien ze je hebben afgewezen, vind je in die berichten niet bepaald standvastig en stabiel overkomen.
Ik reageer overigens alleen op de bovenstaande berichtjes hoor, nogmaals ik ken je verder persoonlijk niet.

In bovenstaande reacties reageert ik ook als mezelf, dus als stef, als ik mod zou zijn, zou dat heel anders liggen. Dan zit je in een rol. Je wilt niet weten hoe vaak ik door klanten voor oud vuil uitgescholden ben. Echter, die klanten hadden het niet tegen stef, maar tegen de persoon die op dat moment de telefoon op nam om hun klacht over bedrijf X af te handelen. En dat is iets héél anders :j

Verder ben ik reuze stabiel, en rechtlijnig.
Dat ik geen mod mag zijn, prima, so be it.
Heeft echter wel als gevolg (de manier waarop) dat ik geen fluit meer voor bokt ga doen. Ik ga niet meer temmen, ik ga geen nieuwsartikelen meer schrijven, ik ga geen wiki artikelen meer schrijven en ik ga niet meer mee denken.
Ze hebben mijn hulp tenslotte toch niet nodig...
Mag jij zien als niet stabiel, mag wat mij betreft kinderachtig gevonden worden of wat dan ook. Is voor mij niks meer dan vast houden aan mijn eigen principes. Dus stabiel :j

Balance: De nee accepteer ik hoor, prima. De manier waarop is een ander verhaal.

iemand haalde afwijzen bij een sollicitatie gesprek aan. Dat vind ik wel heel iets anders. Dan solliciteer je bij een bedrijf wat je niet kent, bij mensen die je niet kent. Niet bij een forum waar je al jaren voor én achter de schermen mee draait....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:37

Jeetje stef, je wordt niet alleen op vage gronden geweigerd door een groepje mods, maar je wordt als dank voor de moeite ook nog eens flink op de korrel genomen door Chiqa en Slimmerik, off all bokkers :?.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:43

russel schreef:
Nou Balance, daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.

Kennelijk heeft bokt altijd moddies tekort, en als je de moeite neemt om je zelf te verkopen tot dit werk, want het kost veel vrije tijd, ook als je nl niet van plan was om heel de avond achter de pc te gaan zitten surfen.....

Dan mag je toch wel een goed onderbouwde tegenmening verwachten. Als je al 10 jaar op bokt bent, alles van af het begin hebt meegemaakt, ook al moddie bent geweest, dan mag er toch wel wat meer persoonlijkheid bij komen...een nee dankje wel is dan wel magertjes.

Iemand wil graag en biedt zich aan en er wordt zonder reden gewoon de deur dicht gedaan......

Kwestie van respect en fatsoen. OP bokt is persoonlijk worden een heel eng begrip geworden en wordt erg eng doorgevoerd.

Je hebt recht op je mening, uiteraard. Ik laat niet zomaar iedereen op mijn paarden rijden hoewel die de beweging erg leuk vinden. D'r zijn toch al verschillende gegadigden langsgekomen maar ik zoek degene die dezelfde visie heeft als ik.
Komt op hetzelfde neer denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:44

maar balance, leg jij die mensen dan uit waarom ze niet op jou paard komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:46

Nou ik denk het niet.

Als iemand zich aanbiedt om voor mij te werken en die heeft eerder bij mij gewerkt en ik zeg, Nee dank je, is voor mij toch wel heel wat anders dan dat die persoon ook nog eens op mijn paard gaat.

Dan vind ik dat je in beide voorbeelden nog wel uit mag leggen waarom niet. In het eerste geval zeker omdat het iemand is die al het klappen van de zweep kent. Dan is het toch helemaal apart als je dan niet zegt waarom niet....

Sowieso gaat er niemand zomaar op mijn paard, dus dat is voor mij al een heel verkeerd voorbeeld. Paarden zijn geen fietsen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:53

stef schreef:
Dat ik geen mod mag zijn, prima, so be it.
Heeft echter wel als gevolg (de manier waarop) dat ik geen fluit meer voor bokt ga doen. Ik ga niet meer temmen, ik ga geen nieuwsartikelen meer schrijven, ik ga geen wiki artikelen meer schrijven en ik ga niet meer mee denken.
Ze hebben mijn hulp tenslotte toch niet nodig...
Mag jij zien als niet stabiel, mag wat mij betreft kinderachtig gevonden worden of wat dan ook. Is voor mij niks meer dan vast houden aan mijn eigen principes. Dus stabiel :j

Balance: De nee accepteer ik hoor, prima. De manier waarop is een ander verhaal.

Duidelijk voor mij. Eigenlijk wel jammer dat je nu jezelf tekort gaan doen. Tenzij je het schrijven van de artikelen e.d. toch al niet meer zo leuk vond. Dat werk VOOR de schermen zal vast en zeker ook gewaardeerd worden.
Enne... het is dan wel stabiel maar dat woord zou je ook in onbuigzaam kunnen veranderen. Wil je dat? Flexibel zijn wordt in zijn algemeenheid toch als heel prettig ervaren.

Stef: nee. Het zijn mijn paarden. Als ik zeg dat ik vind blijken dat we niet gelijk denked zijn over mijn paarden dan is het gewoon nee. Wat ik wel doe, is zonder het te zeggen zo'n mens in de gaten gaan houden als ik die mogelijkheid. Kijken of ik mijn mening kan bijstellen als het 'net niet je van het' was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:58

tja maarja, ik zou zowiezo al niet zomaar aan iemand vragen "mag ik op jou paard", dus tja, dat vergelijk volg ik dan niet.

En nee, ik was voor de wiki met best een boeiend en ingewikkeld artikel bezig, maar met zoiets tja... gooit stef dr kont tegen de krib :j
Ik zeg overigens niet dat dat per definitie goed is, maar that's me. Take it or leave it :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:46

Stef ik begrijp ongetwijfeld dat jij je prima kan redden in het bedrijfsleven en je in die functie voor hete vuren kan komen te staan, en dat jij je als voorbeeld in een functie prima zou kunnen gedragen.
Alleen vind ik je reactie op je afwijzing erg 'opvallend', niet passend bij de rest van je voorbeeld.
je zou toch ook je schouders dr voor op kunnen halen en weer door kunnen gaan waar je gebleven was?

Aan de andere kant heb jij je niet los gelaten over de reden van de afwijzing (Hoeft ook niet dat is niet interessant denk ik) dus ga ik nu zitten invullen en sla ik mss de plank wel helemaal mis :D
En ligt de reden van de afwijzing wel in een hele andere hoek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:50

ik heb me niet los gelaten over de reden van afwijzing? Hoe bedoel je dat? Want ik héb geen reden van afwijzing, dat is t m nou juist.

verder nogmaals is het een kwestie van een knop omzetten. Ik hoef die knop nu niet om te zetten want dit treft mij persoonlijk en niet "zakelijk" of hoe je het dan wilt noemen
Dus mijn reactie past prima bij mijn voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:54

Dan vat ik het probleem niet zo, je kan toch een PBtje sturen met de vraag wat de reden voor de afwijzing is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:54

oh zucht.... lees je wel of?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:01

Ik lees iedere keer even mee maar ik kan me wel voorstellen dat het niet leuk is als je geen reden te horen krijgt waarom je geen mod wordt bijvoorbeeld. Zeker in het geval van Stef als je al jaren achter de schermen mee draait... Een sollicitatie kun je niet vergelijken en daarbij vind ik het ook wel netjes als je de reden te horen krijgt als je het niet bent geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:03

Ik kan me voorstellen dat het een naar gevoel geeft als je weet dat je besproken bent in het team, maar dan niet te horen krijgt waarom je het niet bent geworden. Bij een sollicitatie vraag je er ook naar, en krijg je er in 99,9% van de gevallen ook gewoon een antwoord op.
Jammer, en voor sommigen waarschijnlijk wederom een bevestiging dat er achter de schermen volop over anderen gesproken wordt in 'select gezelschap'.
Ook jammer dat het continue dezelfde stemmingmakers zijn die er wat van vinden en een toon kiezen om erover te spreken die mensen doet vermoeden dat zij wél meer weten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:44

Sonja schreef:
en krijg je er in 99,9% van de gevallen ook gewoon een antwoord op.

Precies! Tenzij het bedrijf overstroomt van sollicitanten, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:06

Met alle respect, maar waarom moeten dit soort persoonlijke issues tot 'boktprobleem' verheven worden? Als het er om gaat dat je niet verteld is waarom ze je niet als mod willen - bespreek dat dat dan achter de schermen. Natuurlijk zou het beleefd zijn als men je verteld waarom je het niet geworden bent, maar hey, misschien is dat bericht nog onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:09

Ik denk niet dat het tot Boktprobleem verheven wordt, maar wel herkend wordt als onderdeel van een van de problemen van Bokt: het (al dan niet vermeende) gel*l achter de schermen waar het 'onderwerp' geen weet van heeft, of donders goed weet dat het gebeurt maar niet mag weten wat er over hem/haar gezegd wordt.
Dat gevoel MOET toch ergens vandaan komen, zou je zeggen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:11

Ik vind dit wel degelijk in dit topic thuishoren. Bokt geeft aan druk bezig te zijn met veranderingen, Stef denkt daar haar steentje aan bij te dragen en meldt zich aan als mod. En haar inzet en moeite wordt afgedaan met een simpel "er is geen meerderheid". Beetje tegenstrijdig toch, aan de ene kant aangeven dat ze het zo druk hebben en aan de andere kant mensen die imo een waardevolle bijdrage kunnen leveren zo aan de kant vegen. Brengt een van de problemen van Bokt mooi naar voren: gebrek aan communicatieve vaardigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:18

Mooi onderschrift JannePauli is wel een beetje van toepassing in dit topic :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:48

Heino schreef:
Ik vind dit wel degelijk in dit topic thuishoren. Bokt geeft aan druk bezig te zijn met veranderingen, Stef denkt daar haar steentje aan bij te dragen en meldt zich aan als mod. En haar inzet en moeite wordt afgedaan met een simpel "er is geen meerderheid". Beetje tegenstrijdig toch, aan de ene kant aangeven dat ze het zo druk hebben en aan de andere kant mensen die imo een waardevolle bijdrage kunnen leveren zo aan de kant vegen. Brengt een van de problemen van Bokt mooi naar voren: gebrek aan communicatieve vaardigheden.

"Veranderingen" betekenen toch niet dat iedere willekeurige, maar goedwillende sollicitant aangenomen wordt?
Ik weet niet wat er tegenstrijdig is aan 'geen meerderheid'.. kennelijk vond men haar niet geschikt. Klaar. Overigens vind ik iemand die dan vervolgens in een topic gaat klagen en zich duidelijk niet boven de beslissing kan plaatsen, ook niet geschikt, dat duidt niet op vermogen tot afstand nemen en dan moet je als mod toch wel hebben lijkt me.
Maar da's mijn persoonlijke mening. :D