[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XiiaaooNaa

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:22

@Bassenqua, +1.

Lees een beetje half mee...maar blijf van mening dat deze fotografen een te grote big deal ervan maken, zonde!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:24

Ik denk dat 90%van de fotografen hier op bokt er geen groot probleem van maakt en de kleine 10% wel.
Bart en het team probeert al een oplossing te vinden voor dat kleine groepje fotografen.
En zodat het juridisch ook verantwoordelijk is.

We kunnen hier wel door blijven mopperen hoe lang het duurt en of het wel goed wordt gedaan of misschien niet goed wordt gedaan..
Maar je kunt nooit iedereen 100% te vrede stellen.

Voor mijn is het een hobby en vind ik het leuk om mensen blij te maken met foto's
En jah het logo wegsnijden of weg halen.. Het gaat om een verkleinde foto op de voorpagina die er 24 uur staat. Waar andere mensen vaak toch even op klikken en dan het logo wel zien.

Na 24uur is deze foto weer weg van bokt en zie je hem niet meer in tegenstelling als een klant je foto bijsnijd en in een topic zet die staat er vele malen langer en meestal gaan deze niet weg.

Dus kunnen we het niet zien als promotie van je werk ik vond het altijd super gaaf om in uitgelicht te staan en vele andere fotografen met mijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:09

Ymor schreef:
Alleen verkleinen zal niet gaan. De foto's in uitgelicht moeten hetzelfde formaat hebben en de foto's worden niet allemaal in dezelfde verhoudingen en afmetingen geplaatst. Dus jouw argument gaat al niet op. Dan moet je vaste afmetingen en verhoudingen instellen maar dan zit je de creativiteit van de fotograaf weer in de weg.

Waarom moet het altijd het zelfde formaat zijn op uitgelicht? Vanuit een technisch/programmeer oogpunt is het prima te doen om verschillende formaten te laten zien, helemaal niet onmogelijk. Hooguit een paar uur extra programmeerwerk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:42

Imandra, wij werken ook met diverse programmeurs, maar dat is niet zo simpel als dat je zegt helaas. Bovendien geeft het geen mooi en rommelig beeld als alle foto's andere formaten hebben.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:50

Ymor schreef:
Tessa_93 schreef:
Nog steeds geen oplossing gevonden? :\

Als je had gelezen had je gezien dat ze de voorwaarden deze week gaan aanpassen waardoor uitgelicht weer terug komt.

Sorry het spijt mij vreselijk :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:20

Mer1980 schreef:
Imandra, wij werken ook met diverse programmeurs, maar dat is niet zo simpel als dat je zegt helaas. Bovendien geeft het geen mooi en rommelig beeld als alle foto's andere formaten hebben.

Nouja, ik werk zelf ook vaak met foto's en inderdaad ook met verschillende formaten (ben ICT media designer dus ontwikkel ook websites). Het is even wat extra tijd in steken, maar als je zo voorkomt dat er bijv. logo's vanaf worden gesneden en dergelijke? Want een fotograaf die maakt keuzes met composities en dergelijke, en die kan je teniet doen door een foto 'klakkeloos' bij te snijden :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:42

IMANDRA schreef:
Mer1980 schreef:

Nouja, ik werk zelf ook vaak met foto's en inderdaad ook met verschillende formaten (ben ICT media designer dus ontwikkel ook websites). Het is even wat extra tijd in steken, maar als je zo voorkomt dat er bijv. logo's vanaf worden gesneden en dergelijke? Want een fotograaf die maakt keuzes met composities en dergelijke, en die kan je teniet doen door een foto 'klakkeloos' bij te snijden :)

Het moet wel een mooi geheel zijn anders klikken mensen er nog niet op. De voorpagina moet gewoon strak zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:49

Ymor schreef:
IMANDRA schreef:

Het moet wel een mooi geheel zijn anders klikken mensen er nog niet op. De voorpagina moet gewoon strak zijn.

Waarom zou het geen mooi geheel kunnen zijn met variërende afbeeldinggroottes?
En trouwens, zo súperveel zal een afbeelding niet variëren, tis niet dat ze ineens 800px breed zijn en maar 100px hoog. Sommige zijn gewoon iets vierkanter dan andere, daar kan (denk ik, ken de broncode van bokt natuurlijk niet) best op ingespeeld worden.

Om even technisch te doen: Je kan de afbeelding in het midden van de div plaatsen, dan maakt het in principe niet uit hoe de verhoudingen zijn.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:52

afbeeldingen variëren juist veel. Sommige als portret sommige als landschap. Als je dat allemaal kriskras door elkaar doet geeft dat geen mooi geheel. Mensen klikken er sneller op als het gewoon allemaal strak is. Maar als jij niet die mening deelt moet je eens een voorbeeldje maken van allemaal verschillende verhoudingen onder elkaar. Dan kunnen we vergelijken.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:52

maar waarom moet het dan in godsnaam variërende groottes hebben?
gewoon standaart maten aanhouden dat houd t allemaal strak..

vind t jammer dat een paar fotografen het verpesten voor de rest maar goed...
ben benieuwd wanneer het weer terug komt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:02

Ymor schreef:
afbeeldingen variëren juist veel. Sommige als portret sommige als landschap. Als je dat allemaal kriskras door elkaar doet geeft dat geen mooi geheel. Mensen klikken er sneller op als het gewoon allemaal strak is. Maar als jij niet die mening deelt moet je eens een voorbeeldje maken van allemaal verschillende verhoudingen onder elkaar. Dan kunnen we vergelijken.

Natuurlijk variëren ze, maar niet extreem veel. En als er al gevarieerd wordt op portret/landschap, dan kan er toch ook op de verschillende proporties ingespeeld worden?
Dit is gewoon mogelijk door het goed te coderen, ik zie het probleem niet. Zo hoeft er niet gesleuteld te worden aan de foto (fotografen blij, redactie minder werk).
En als het gewoon goed in de code gezet wordt kan het er gewoon elke keer strak uitzien hoor. Dat er variatie is in de proporties van de foto wil niet zeggen dat het er niet strak uit kan zien.

Als je ziet wat er tegenwoordig mogelijk is met enkel HTML en CSS, dan is het erg 'ouderwets' om te zeggen dat dingen onmogelijk zijn.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 24-07-14 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:10

Ik denk dat ik je verkeerd begrijp. Ik heb er ook niet heel veel kaas van gegeten. Misschien kan je wat je bedoelt illustreren met een voorbeeld?

IMANDRA schreef:
Je zal het verschil toch niet snel zien aangezien er maar 1 foto staat, 24u lang. Het zal er dus niet 'kriskras' door elkaar staan, zoals jij zegt.

En dit stukje snap ik ook niet.. Er staan toch meerdere foto's?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:21

Er stonden altijd 5 foto's onder elkaar.

En de beperkingen hierin zijn inderdaad niet zozeer technisch - het is inderdaad geen enkel probleem om foto's van verschillend formaat onder elkaar te zetten. Maar praktisch levert dat wel een vreemd en onevenwichtig beeld op, want het wordt erg rommelig omdat of de breedte, of de hoogte niet gelijk is, of je krijgt dat foto's heel verschillend van formaat worden (bij dezelfde breedte is een staande foto zo'n 3 a 4 keer zo groot als een liggende.) Dat komt niet mooi over, en dat is technisch niet op te lossen.

(In de praktijk zie je dan ook dat fotoalbums op internet meestal kiezen voor -ofwel een uitsnede maken, of de afbeelding vervormen (dat is al helemaal geen optie) of dat het toch een rommelig geheel wordt. Er zijn enkele tools die het bij veel foto's een beetje mooier in elkaar kunnen leggen, als een soort mozaiek of metselwerk, maar dat werkt niet met 5 foto's in 1 kolom.)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:24

Sorry, ik had in mijn hoofd dat er maar 1 foto stond (heb er ook nooit echt opgelet, haha).
Dan is het inderdaad wat rommeliger. Lastig!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 18:25

Een kleine update; het komen tot goede gebruikersvoorwaarden en een privacyverklaring kost meer tijd dan ik had gehoopt. Ondertussen zitten we al veel te lang zonder Uitgelicht. Daarnaast is het wel zo netjes als we ook de nieuwe voorwaarden 7 dagen van te voren aankondigen.

Volgens de huidige voorwaarden kunnen we deze op ieder moment wijzigen. Dat is wat ik op heel korte termijn, in heel minimale vorm, ga doen.

Onderstaande wordt tijdelijk toegevoegd aan de voorwaarden:
Citaat:
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je plaatst op de site en je vrijwaart Bokt.nl dan ook van claims die anderen doen naar aanleiding van wat jij hebt geplaatst. Ook geef je door het plaatsen van foto\'s toestemming om deze in verkleinde en bijgesneden vorm
te gebruiken in het "Uitgelicht" onderdeel op de voorpagina. Als je hiermee niet akkoord gaat kan je contact opnemen met support@bokt.nl .
t.nl.

De wijziging gaat heel specifiek over gebruik binnen Uitgelicht. De bredere wijzigingen komen later. Op die manier kunnen we in ieder geval weer verder met Uitgelicht en is er tijd om alles netjes verder af te ronden met de algemene voorwaarden/privacyverklaring.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:55

Lijkt mij netjes. Heb er zelf nooit echt een probleem van gemaakt (niet dat ik ooit met een logo oid in uitgelicht heb gestaan, maar dat even terzijde). Maar ten eerste, je foto is verkleind, dus lijkt me, als je dat kopieert, dat je nog geen steek verder ermee kunt. Bovendien, als je op de link klikt, komt je alsnog uit bij de foto's mét logo.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:01

Als we dan toch allemaal gerechtelijk aan het mierenneuken zijn, moet iedereen nu niet weer akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden? Of kun je de voorwaarden stilzwijgend aanpassen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:23

In de oude voorwaarden staat dat we ze op ieder moment mogen aanpassen. Dat is ook meteen een van de weinige nuttige dingen die in die voorwaarden staan :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:26

Was er een tijdje terug niet een balkje waar je opnieuw de voorwaarde kon accepteren? Zou dat anders niet een oplossing zijn? Want ik zou mij enigszins kunnen voorstellen dat mensen wel overdonderd kunnen worden. Of gebruik maken van een topic, al zal niet iedereen dat lezen, maar dat gebruikers in elk geval op de hoogte zijn. Lijkt mij wel op zijn plaats. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:38

BartVB schreef:
In de oude voorwaarden staat dat we ze op ieder moment mogen aanpassen. Dat is ook meteen een van de weinige nuttige dingen die in die voorwaarden staan :)

Het is wel zo netjes dat even bij gebruikers aan te geven, wanneer de voorwaarden veranderen :). Ik lees bijvoorbeeld niet iedere week de voorwaarden door of er toevallig iets veranderd is, namelijk :)).

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 20:40

Het plan is om een dienstmededeling voor de kleine wijziging op FZ te zetten, de wijziging staat nu ook nog niet in de voorwaarden. De grotere wijziging kondigen we groter aan, daar zit ook meer aan vast (juridisch gezien dan).

Een balkje met nieuwe voorwaarden is er nooit geweest. Voor zover ik weet hebben we de voorwaarden op Bokt nog nooit expliciet gewijzigd. De enige keer is geweest bij de overstap naar de 2.0 versie van de forum software, jaaaaaren geleden. Maar daar hebben we toen niet heel erg bij stilgestaan eigenlijk. Die standaard voorwaarden stellen ook niet heel veel voor en zijn vooral geschreven uit het oogpunt van de ontwikkelaars van de forumsoftware.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:43

Helemaal goed :D.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 20:45

Owh, dan was dat vast voor iets anders. Maar het zou wel een idee kunnen zijn. Zo'n soort pop-up melding waarin staat dat de wijzigingen in de algemene voorwaarden zijn toegepast (eventueel korte uitleg wat ongeveer gewijzigd is, zodat men ook weet wát er veranderd is). Niemand die zo'n melding over het hoofd ziet en is iedereen ook weer op de hoogte van de wijziging.

Verder, het plan vind ik prima. Valt dit onder een grote wijziging? Aangezien juridisch gezien wel het eea vast zit, mbt auteursrechten. :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:18

Is het dan niet een idee gewoon melding te doen zonder er een heel topic aan te koppelen??
Met een open topic krijg je weer zo een enorm gezeur van te veel pagina`s

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:20

@quartel, als het team het niet doet, doet een bokker het waarschijnlijk wel. Dat is niet te voorkomen. Bij elk iets wordt wel een topic geopend, ongeacht hoe groot het 'geval' is. :)