Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IKbenEllen schreef:Was het voor jullie dan ok geweest als het meteen op slot gegaan was? Dat had ik een gevalletje monddood gevonden...
Shadow0 schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Het zelfregulerend vermogen leidt ertoe dat mensen die wat meer houden van nuance en vriendelijkheid of die wat onzeker zijn, weggaan. Het betekent dat heel veel mensen hun mond houden, die best wel wat waardevols hebben te zeggen. En alleen de koppigste of ongevoeligste mensen blijven over en claimen daarmee het forum. Daar wordt het wat mij betreft niet interessanter of prettiger door - ik vind dat een groot gemis.
Shadow0 schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Het zelfregulerend vermogen leidt ertoe dat mensen die wat meer houden van nuance en vriendelijkheid of die wat onzeker zijn, weggaan. Het betekent dat heel veel mensen hun mond houden, die best wel wat waardevols hebben te zeggen. En alleen de koppigste of ongevoeligste mensen blijven over en claimen daarmee het forum. Daar wordt het wat mij betreft niet interessanter of prettiger door - ik vind dat een groot gemis.
quera schreef:En nu moeten de koppigste/ongevoeligste hun mond houden. Misschien hebben die ook wel waardevolle informatie.
nynke55 schreef:quera schreef:En nu moeten de koppigste/ongevoeligste hun mond houden. Misschien hebben die ook wel waardevolle informatie.
Waarschijnlijk hebben deze mensen ook wel waardevolle informatie. Maar het gaat niet alleen om de informatie, het gaat er ook om hoe je het brengt. Tenslotte leer je het meest van de leraar die het enthousiast weet te brengen dan van de bullebak.
nynke55 schreef:Waarschijnlijk hebben deze mensen ook wel waardevolle informatie. Maar het gaat niet alleen om de informatie, het gaat er ook om hoe je het brengt. Tenslotte leer je het meest van de leraar die het enthousiast weet te brengen dan van de bullebak.
nynke55 schreef:Maar ronduit en straight to the point is niet per definitie ongevoelig. De leraar/leerling situatie heb ik aangegeven met betrekking tot het delen van waardevolle informatie, wat een leraar ook doet/hoort te doen.
piepenfiets schreef:Ongevoelig of wijs genoeg om kritiek op bokt niet als persoonlijk op te vatten?
Citaat:Bovendien kom je die mensen toch ook irl tegen?
Citaat:Als je je niet prettig voelt in een discussie dan ga je toch ergens anders?
Shadow0 schreef:quera schreef:En nu moeten de koppigste/ongevoeligste hun mond houden. Misschien hebben die ook wel waardevolle informatie.
Dat doen ze niet echt toch?