Voorstel: rondetafelsessie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:07

Stef dan vergeet je de topics op ar aan te halen en hoe naar het ook klinkt idd van veel mensen met een shet, die vragen of ze kunnen mennen enz

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:12

stef schreef:
Kom wat tegen...

Er zijn diverse rassensubs. Heel handig voor rasspecifieke vragen/opmerkingen of als ontmoetingsplaats voor liefhebbers van hetzelfde ras. Echter zie ik in de subs ook best vaak vragen langs komen die helemaal niet rasgebonden zijn.
"mijn fjord laat zich niet vangen"
"mijn haf wijkt niet"
Mijn shet heeft mok"

Ik noem maar even willekeurig iets.

Als ik op zoiets tem wordt het bijna altijd verplaats. Maar is dit puur vanuit de users die niet goed nadenken waar ze hun topic (kunnen) plaatsen of moet het duidelijker in de regels?
Zou de mods weer een hoop werk schelen :j

Je ziet dus te veel overlap tussen rassensubs en informatieve fora zoals MD. Ik kan die gedachtengang wel volgen, dus ik denk dat het een goede is om deze te bespreken.

Yamcha schreef:
Weet je wat van mij wel weg mag?

Dit soort topics:
[PP] hoe hoog is jou pony/paard en hoe groot zijn jullie?
[PP] aparte, bijzondere laarzen, wie?
[PP] Wie moeten er ook 11 km fietsen?
Of, wat voor kleur dekje heeft jouw paard?

Zulke dingen. Vind dat echt uitermate nutteloze topics. Als je nou nog vraagt hoe een Anky pad bevalt ofzo, dat heeft nog wel nut, maar dit soort topics mogen van mij dicht en op de mesthoop.

De écht nutteloze topics worden op slot gezet, dit is ook opgenomen in de regels. Maar tussen echt nutteloos en informatief zit nog zo veel meer. En daar waar Bokt ook bedoeld is om samen te babbelen over paarden, waar ook iets minder informatief welkom is, is het naar mijn idee niet de bedoeling om de grens van 'nutteloos' omhoog te halen en daarmee een hoop topics te gaan sluiten.
Als je het niet interessant genoeg vind dan kun je weg klikken. Zo krijgen andere gebruikers wel de kans om een verhaal te doen en misschien zijn er weer anderen die dat graag lezen en er graag op reageren. :)

stef schreef:
Hier ook weer een ergernis(je)

stef @ [VN] Zweepgebruik bij renpaarden blijkt volkomen zinloos

Er wordt overduidelijk gewoon NIET gelezen, het wordt zelfs toegegeven, maar je kan er zo verrot weinig mee vrees ik.

Met niet lezen kunnen we érg weinig. Dat komt omdat niet lezen geen 'strafbaar vergrijp' is, maar een discussiefout aan de kant van de persoon die niet wil lezen. Persoonlijk zou ik in het kader van zelfregulatie graag zien dat gebruikers onderling elkaar op een nette manier op kunnen wijzen. :)

Motje11 schreef:
En die zoekfunctie, zijn er mogelijkheden die te verbeteren?
Ik heb een tijd geleden al eens een topic in FZ hierover geopend maar daarop kwam geen enkele reactie van het Bokt-team.
[FZ] Zoekfunctie
Ik zou het ook heel fijn vinden als er bij "zoeken" en knop zat om niet in EA te zoeken, net zoals je nu hebt om huiskamertopics uit te sluiten. Als ik iets zoek krijg ik namelijk vaak een waslijst met berichten uit EA die me niet interesseren want ik heb alles al. :)
Ik kom dit continu tegen en dan is het best veel werk om alle andere fora aan te klikken waar ik in wel wil zoeken.
Motje11 schreef:
Verbeterideeen Bokt:
...
- De zoekfunctie op bokt vind ik nogal onhandig. Het meest mis ik de mogelijkheid om op twee woorden achter elkaar te zoeken. Ik wil bijvoorbeeld zoeken op "zonder hoofdstel" of "zonder zadel". Dan krijg ik allerlei berichten waar de woorden zonder en/of hoofdstel in voorkomen, vaak "hoofdstel zonder neusriem" e.d.
Ik zoek nu ook wel eens via Google op bokt (page:bokt.nl) maar dan staat het weer niet op chronologische volgorde.

Jij wil misschien niet op EA zoeken, en een ander liever niet op de AM fora. Het is lastig om de juiste knoppen toe te voegen omdat er meer dan 1001 wensen zijn die heel erg veel overlap hebben. Maar zonder zo'n knop kun je de functie toch redelijk makkelijk gebruiken:
Selecteer het eerste forum boven in de lijst. Houdt SHIFT in en scroll helemaal naar beneden en klik dan op het onderste forum, dan is alles geselecteerd. Dan laat je SHIFT los en houdt je CONTROL ingedrukt terwijl je klikt op de forums die je weer uit die selectie wilt verwijderen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:20

Mireille schreef:
Met niet lezen kunnen we érg weinig. Dat komt omdat niet lezen geen 'strafbaar vergrijp' is, maar een discussiefout aan de kant van de persoon die niet wil lezen. Persoonlijk zou ik in het kader van zelfregulatie graag zien dat gebruikers onderling elkaar op een nette manier op kunnen wijzen. :)

Ik heb het idee dat discussiefouten één van de grote oorzaken zijn van het gedonder op Bokt, dat heb ik al eerder gezegd. Niet alleen op N&M topics, maar idd ook op andere forumdelen. Door dingen als niet goed lezen begint de sfeer in een topic naar het negatieve te draaien. En ik denk niet dat gebruikers elkaar er netjes op kunnen wijzen, want dan ben je meteen een politie-agent (been there done that) dus dat werkt ook niet. Ik ben nog steeds groot voorstander van een soort van discussieleiders die er op toe zien dat topics discussietechnisch gezien beter bewaakt worden.

Leo

Re: Voorstel: rondetafelsessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:23

Bedankt voor al je werk Stef, de overlap van de rassensubs is iets waar we blijkbaar nog scherper naar moeten kijken. :) En dat gaan we zeker doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:43

Hoe staat het er inmiddels mee?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:38

Ik wil beginnen met een excuus voor mijn late reactie. We hadden beloofd uiterlijk in januari met een update te komen, dat is duidelijk niet gelukt. Dat betekent gelukkig niet dat we stil hebben gezeten, daar zal ik nu kort wat over vertellen.

Wat eigenlijk de tussentijdse conclusie is, is dat we een soort van reboot nodig hebben. Het huidige regelsysteem is al weer een jaar of 4 oud, in die tijd is Bokt weer gegroeid en lopen gebruikers en teamleden tegen problemen met het systeem aan. Een deel werkt goed, een deel gaat mis en voor een deel hebben we behoefte aan meer onderbouwing: er is kortom een verbouwing nodig. Van heel dit topic is door de mods een samenvatting van de punten gemaakt die we gaan meenemen bij de veranderingen. Afgelopen bladzijdes is er veel gesproken over lijsten: die zijn dus gemaakt, uit dit topic zijn de genoemde punten verzameld en die staan achter de schermen onder elkaar en worden gebruikt bij het kijken naar de knelpunten en hoe die te lijf te gaan.

Maar, over een aantal punten willen we graag meer (recente) meningen horen. Binnen een paar dagen komt een korte enquete over het forum online waarin we specifiek vragen naar ervaringen met de regels van en het modereren op Bokt. Die informatie zal gebruikt gaan worden voor het maken van een nieuwe set regels voor Bokt.

Maar regels zijn onvoldoende: op basis van de nieuwe regels zullen ook de modprocedures scherp tegen het licht worden gehouden en waar nodig aangepast. Ook gaan we kijken naar de informatievoorziening op Bokt. Sowieso lijken er in de Help een aantal flinke gaten (en gebruiksgemaksissues ;) ) te zitten die gevuld moeten worden, maar ook voor simpele dingen als het beter beantwoorden van vragen op FZ moet meer ruimte komen.

Waar we ook al een tijdje tegenaan liepen, is dat er te weinig moderators zijn om naast de dagelijkse gang van zaken diep in beleidsveranderingen te duiken, we zijn op dit moment dus op zoek naar nieuwe moderators om daar meer ruimte voor te geven, de eerste nieuwe mods zijn al gevraagd en we hopen over een maand weer een aantal nieuwe mods toe te kunnen voegen aan het team.

Een korte (en voorlopige) tijdlijn:
Enquête online over aanpassingen regels - zo snel mogelijk
Nieuwe moderators actief - als het goed is deze week nog de eerste
Nieuwe regels en procedures op basis van input gebruikers en team - medio maart/april
Vernieuwde Help - medio april/mei

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:50

Top, ik ben benieuwd :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:05

Eline schreef:
Nieuwe moderators actief - als het goed is deze week nog de eerste

Moderators die niet kritisch zijn en ja en amen zeggen oid, die krap een jaartje lid zijn?

owh well.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:14

stef schreef:
Moderators die niet kritisch zijn en ja en amen zeggen oid, die krap een jaartje lid zijn?

owh well.....

Aanname, dat schrijft Eline helemaal niet ;)

Eline ik ben benieuwd naar de enquete, denk dat jullie het zwaarste weer nu wel achter jullie hebben liggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:17

Géén aanname chiqa, dat het van mij een aanname is, is van jou een aanname, je hebt geen idee wat er speelt nl... 1 ding is duidelijk, hulp wordt kennelijk niet op prijs gesteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:24

stef schreef:
Géén aanname chiqa,

Waar staat dan dat er nieuwe moderators worden aangenomen die alleen maar ja en amen zeggen en krap een jaartje lid zijn? Want ik zie dat nergens staan. Mss dat ik mijn uitspraak dan kan terugnemen.

stef schreef:
je hebt geen idee wat er speelt nl... 1 ding is duidelijk, hulp wordt kennelijk niet op prijs gesteld

Ik denk niet dat dit onder onderbouwend discussiëren valt, imo weer een pure aaname of heb ik ergens overheen gelezen? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:25

nee hoor, je hebt nergens overheen gelezen. Maar dat iets niet open en bloot staat wil niet zeggen dat iets een aanname is ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:27

Bedoel je dat iedereen die zijn hulp aanbiedt ook gehonoreerd moet worden Stef? Ik vind nl. dat het team en beheer daar zelf hun keuzes in moeten en kunnen maken. Wat heb je er bijvoorbeeld aan dat je iemand in het team neemt die wss constant bij een ander teamlid in de haren vliegt... en zo zijn er misschien wel meer voorbeelden te noemen.

En kort lid zijn? Er zijn ook mensen hier genoemd die zeggen dat je onbevooroordeeld moet zijn als mod.... dus wat wil je nu... zoveel mensen zoveel ideeën dus.

Ik vertrouw erop dat ze heel zorgvuldig zijn daarin.

En ik word een beetje moe van die constante negatieve insteek en het gebrek aan vertrouwen. Niet naar jou toe Stef maar in het algemeen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:32

dat werd ik ook slimmerik, ik heb het team ook altijd een hand boven het hoofd gehouden, alleen vraag ik me af of ik niet mis zat... Wel opvallend dat jij gelijk weet waar het over gaat... Aan de andere kant is 1 + 1 misschien toch 2....

En nee, niet bij iedereen die zijn hulp aan biedt moet dat gehonoreerd worden, maar, zie mijn onderschrift, je zou toch zeggen dat je in 10 jaar bokt, 10 jaar hulp, 10 jaar 1 OW (of 2?) 10 jaar klaar staan, een mod verleden, altijd voor het team opkomen etc, wat credit opgebouwt zou hebben.

Dat ik het dan niet wordt... ala.....

Maar dat je geen redenen krijgt en enkel "de meerderheid was niet voor" en "we kunnen hierover niet met iedereen in discussie gaan" nee, sorry, echt niet :n

Bij deze gelijk een oproep naar mods om hun motivatie om voor of tegen te stemmen (k lijk wel een stuk vee wat gekeurd wordt) naar mij te sturen, ben erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:35

Stef ik krijg nu het idee dat jij je aan heb gemeld als mod maar bent afgewezen, klopt dat? Mss dat ik je reacties dan enigszins kan plaatsen, nu kan ik niets met je aannamens namelijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:36

stef schreef:
dat werd ik ook slimmerik, ik heb het team ook altijd een hand boven het hoofd gehouden, alleen vraag ik me af of ik niet mis zat... Wel opvallend dat jij gelijk weet waar het over gaat... Aan de andere kant is 1 + 1 misschien toch 2....

En dit is dus een aanname die ook nog eens niet waar is. Maar het is je vergeven :D

Afwijzen gaat net zo als bij een sollicitatie waar dan ook denk ik. .... de keus is op iemand anders gevallen en we wensen je veel succes blabla..... Terwijl er meestal afgewezen wordt omdat de ander net iets sympathieker, knapper of jonger is.

En van mij had je het mogen worden hoor àls ik zeggenschap had daarin ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:37

chiqa, klopt, en dat ik afgewezen ben... so be it... kan ik mee leven, t is niet het eind van de wereld.

De manier waarop echter is wat me steekt en wat er bij mij dus ook écht niet in wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:38

Stef, misschien is jouw eigen mening niet die van het bepalende groepje moddies..........

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:40

Kan me voorstellen dat dat heel pijnlijk is stef. Naar mijn idee heb je op bokt idd een prima CV opgebouwd. Maar dat is real life. Al een pb aan Eline of Bart geprobeerd?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:42

en overigens heb ik me niet out of the blue aangemeld, maar na ik van een mod begreep dat er een mod tekort was, en nadat ik met zowel bart als eline heb overlegt of het uberhaubt de moeite was om te "solliciteren". Daar werd positief op gereageerd, dus denk je, kat in 't bakkie.... T blijkt anders... Ach, dan gooit stef toch gewoon dr kont tegen de krib? Ook goed....

Russel.... wie weet... Alleen het opvallende is dat er binnen het team geen mensen zitten die me daadwerkelijk kennen, dus waar wordt dat dan op gebaseerd? Daar krijg ik echter, helaas, geen antwoord op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:45

Nee, stef, daar krijg je nooit antwoord op. je hoort niet bij de "club" het halsje van het vaatje was te dun.

Ik ben ook al 10 jaar bokker, nooit problemen gehad hoor, maar tja iemand moest mij niet en vond het nodig mij zwart te maken en dan is het gebeurd :D :+ ;)

Dus ja weet niet Stef, maar laat het je niet boeien...trek je conclusie en keep on smiling en dat doe jij wel, dat weet ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:46

stef schreef:
chiqa, klopt, en dat ik afgewezen ben... so be it... kan ik mee leven, t is niet het eind van de wereld.

De manier waarop echter is wat me steekt en wat er bij mij dus ook écht niet in wil

Ah vandaar jou reacties, wat de reden van het afwijzen is zal wel terecht zijn dat weten wij natuurlijk niet en kunnen wij al helemaal niet over oordelen, alleen vermoeden.

Ik vind dat je als mod stevig in je schoenen moet staan en ten aller tijde niet persoonlijk moet worden en ten aller tijde onpartijdig moet kunnen blijven, hierdoor zijn weinig mensen geschikt.
Nieuw bloed? Oftewel nieuwe bokkers? Helemaal niets mis mee als zij aan deze eisen kunnen voldoen. En ga hiermee volledig mee met Slimmerik; ik denk dat bokt prima in staat is om zijn eigen moderators uti et kiezen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:02

stevig in mn schoenen staan: Check
Niet persoonlijk worden: Check
Onpartijdig: Check...

hallo, k heb bij T-mobile gewerkt, k heb wel voor hetere vuren gestaan ;)

Alleen wat ik vrees is dat mijn afwijzing wellicht gebaseerd is op hoe ik ben als users.
Echter wordt er dan vergeten dat iemand "in functie" heel anders kan zijn dan in het dagelijks leven :j

Ik snap alleen niet waarom je zegt dat de reden van afwijzing wel terecht zal zijn. Hoe kan je dat nou zeggen als je (en ik ook niet) helemaal niet weet wat die reden is?
Of heeft het team bij jou nog steeds zoveel vertrouwen als het bij mij had?

anyway, k ga ff naar een verjaardag, en dan zien we wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:10

In bovenstaande reacties wordt je persoonlijk en sta je imo ogen niet sterk in je schoenen Stef, dat geeft helemaal niets maar ik kan mij zo voorstellen als jij in het verleden meer van dit soort 'uitspattingen ' heb laten zien ze je hebben afgewezen, vind je in die berichten niet bepaald standvastig en stabiel overkomen.
Ik reageer overigens alleen op de bovenstaande berichtjes hoor, nogmaals ik ken je verder persoonlijk niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:15

Ik vind dat Stef terecht zo reageert, ik kan ook heel slecht tegen onrechtvaardigheid en rare/onlogische communicatie/beslissingen.