Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:05

Er was een bronvermeldingen
Daarom juist ook mijn tem, de bron vermelding was, ik las vanmorgen in de telegraaf.
Maar de krant geeft geen link erbij van i-net Lachen

En een keer iemand die uit eertse hand wat wist, stond nog niet in de krant, ging namelijk om haar eigen moeder of oma (weet ik zo ff niet meer)
Ipv een slotje had het ook naar LZP verplaats kunnen worden...

overregulering imo...en heb over zoiets nooit meer getemd...heeft geen nut...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:06

Shadow, dat bedoel ik dus met de geest van de wet ipv letter van de wet volgen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:16

Trein toch al gemist Clown

@Griebels: dat zeg ik, als we al dat soort dingen aan moeten passen hebben we gewoon drie keer zoveel mods nodig, geloof me Scheve mond Als gebruikers gewoon zelf lezen is het niet nodig Lachen

@RunningKawa: dat specifieke geval is in overleg met de topicstarter gesloten en niet verplaatst.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:16

Russel: dat vind ik ook, ik ben helemaal geen voorstander van regels-zijn-regels.

Maar de alternatieven zijn door de vele discussies door gebruikers op Bokt naar mijn mening behoorlijk kapotgediscussieerd. Er is helaas in veel situaties erg weinig draagvlak om het 'per situatie' te bekijken, of naar de geest van de regels te handelen.

En ja... dan krijg je starre overgereguleerde situaties. Maar wil je dat voorkomen, dan zul je ook zelf moeten accepteren dat de dingen niet altijd precies volgens de regels gaan... Die dingen gaan altijd twee kanten op.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:23

Dan moet je zorgen dat je meer mods krijgt, of niet zo strenge regels hanteren Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:47

Ik heb eens bronvermelding vergeten, kreeg een net en vriendelijk berichtje van de mod Tong uitsteken, en daarna van de andere mod. En ze hebben het zonder boe of bah aangepast.

Dus ze zijn niet altijd zo streng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:39

Er zijn gevallen..heb er overigens meer gezien, maar niet getemd

Als er staat, las in de telegraaf is er toch een bronvermelding shadow?
Dan kun je er vanuit gaan dat het nog wel ergens op i-net op gaat duiken als link, maar dat TS die dan net niet bij de hand had, is zo erg?

Gelukkig maar katiavl..gelukkig maar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:44

runningkawa schreef:
Dan kun je er vanuit gaan dat het nog wel ergens op i-net op gaat duiken als link, maar dat TS die dan net niet bij de hand had, is zo erg?

Ja, vind ik wel, omdat het dan niet te controleren is. Dan staat er "ik las in de Telegraaf dat je geen contant geld meer mag meenemen op Schiphol, dat is toch belachelijk!" en dan staat er 2 regels naar onderen dat het alleen gaat om bedragen boven de 10.000 euro. (Ik neem maar even een tamelijk neutraal voorbeeld.) En mensen die de Telegraaf niet hebben kunnen dan niet lezen dat het gaat om iets heel anders dan de TS beschrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:49

Weer even bijgelezen Lachen Ik blijf het interessant vinden.

Ik ben het met Ellende eens dat er veel veranderd is, en dat dat zeker ten goede is gebeurd. Daarnaast klopt het dat er nog veel gaat veranderen, maar daar zijn we dus wel steeds mee bezig. Het modden wordt naar mijn mening steeds fijner. De technische kant verbeterd / wordt handiger in gebruik. Er komen steeds meer nieuwe mods bij, dus meer feedback, meer helpende handen. De bezetting per fora wordt ook steeds beter. Maar we zijn er nog lang niet. Ik zie het persoonlijk als een groeiend proces Lachen

Silvana, als jij je stoort aan onduidelijke stukken tekst. Bijv. door het ontbreken van leestekens en hoofdletters. Dan mag je daarop TEM'en. Dan kan een mod even uitleggen dat het fijn is dat er duidelijk wordt geschreven zodat iedereen het goed kan volgen. En daarnaast mag je dus ook op MSN-taal en Breezah-taal TEm'en. Het is de bedoeling dat bokkers hun best doen om er een leesbare lap tekst van te maken. Sommige dyslectici kunnen helemaal niks met hoofdletters en leestekens, maar plaatsen bijvoorbeeld wat enters, en dat wordt dan zeker gewaardeerd Lachen

Voor de rest zie ik dat Ellende imo een duidelijk antwoord heeft gegeven op de lopende vraag. Ik ga er ook weer eens vandoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:10

Ik vind het werkelijk en dat meen ik oprecht, dat ik het fijn voor jullie vind dat het iig achter de schermen nu fijner mod door veranderingen Ja

Daar stoor ik me dus niet aan shadow...dat slotje kan altijd nog
Vaak wordt de link dan ergens op de dag nog wel geplaatst.
Ik vind dat dus de regeltjes te flauw hanteren.

Roddel vind ik de berichten als, ik hoorde van de zus van mijn tante en daar de neef van en dan de buurman van 3 huizen verder op, dat ze.... Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:28

Gewoon dus het probleem dat heel veel mensen NIET LEZEN wat er staat maar bij voorbaat al conclusies trekken of hun eigen intrepretatie erop los laten. Dan wordt een verhaal in een hele andere context gelezen dan dast hij er staat en dan krijg je ineens een hele vreemde wending aan een verhaal.
>Dat komen de verwijten over en weer en volgt het slotje.

Daarom als iedereen nu eens goed begrijpend zou lezen en eens iets meer van de eerlijkheid uit zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:12

Ik heb dus net weer in een topic gezeten, topic werd totaal verziekt en de verziekers gaan temmen, topic gaat dan dus op slot. Was kennelijk de bedoeling en nou ben ik benieuwd hoe de moddies daar mee omgaan. Gewoon alleen maar dat slotje zetten? Ook dat bedoel ik met eerlijkheid. TS opent niets vermoedend een topic, als vliegen op stroop komen een paar bokkers er op af en hebben het in 3 pagina's volledig verkloot, wat een lol. Dan gaan ze temmen Haha! Alsof ze een goede daad hebben gedaan.

Zie dat wel vaker en ik ben benieuwd hoe het boktbeleid dat gaat oplossen.

Het misbruiken van de Temknop, zou eigen ook een sanctie moeten geven, net zo als ze in de trein met de noodrem doen. !!

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:17

Mag ik even reageren ?
Ik heb dit topic van het begin af gevolgd, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de finesses niet altijd snap. Dit topic ging uit van de vraag 'Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd ?', maar is zo'n beetje verschoven in de richting van 'Hoe maken we Bokt beter ?'.
Ik ben een buitenstaander op Bokt. Een toevallige voorbijganger, maar vorige week ben ik toevallig in een discussie gesukkeld over osteopathie, en zo heb ik Bokt wat beter leren kennen. De vraag 'Hoe maken we Bokt beter ?' moet door échte Bokkers beantwoord worden, denk ik toch, en ik wil me daar absoluut niet mee bemoeien, maar misschien is het voor jullie interessant om een paar suggesties van een buitenstaander te horen ?

(1) Geef de harde kern Bokkers meer krediet !
Bokt is een C&C-site, een Content en Contact site. Mensen komen op Bokt informatie zoeken, gedachten uitwisselen, contacten leggen... Op zich heeft bokt.nl geen enkele betekenis. Bokt wordt gemaakt door de gebruikers, en meer bepaald door de 'die hard' Bokkers, de gebrukers die al jaren met Bokt bezig zijn, en hier al tig duizend berichten hebben geplaatst. Die mensen hebben Bokt gemaakt, maar ik heb de indruk dat ze daar weinig krediet voor krijgen.
Ik lees hier dikwijls dat we op Bokt te gast zijn, en ons als gasten moeten gedragen. Dat klopt in mijn geval, omdat ik zoals gezegd een buitenstaander ben, maar de 'harde kern' Bokkers zijn hier natuurlijk niet te gast. Die hebben Bokt gebouwd, en zijn hier eenvoudigweg 'thuis'. En thuis wordt er al eens wat luider gepraat, wat harder gediscussieerd, enz... Maar net 'harde kern' Bokkers krijgen nu een OW om de oren van een mod, die in vergelijking nog maar net komt kijken. Dat brengt irritatie, en ergerns met zich mee.
Mijn suggestie, geef 'die hard' Bokkers meer krediet. Geef mensen met x jaren dienst en/of x aantal berichten, één, twee, of drie sterren achter hun naam. En vraag de mods om met die sterren rekening te houden, in die zin dat Bokkers met sterren iets meer ruimte en armslag krijgen dan anderen. Dat is geen discriminatie tov de anderen, maar wel een erkenning van laten we maar zeggen 'bewezen diensten'. Hoeft niet te betekenen dat Bokkers met sterren zich alles mogen permitteren, maar wel dat ze wat meer ruimte krijgen, omdat ze na zoveel jaar respect hebben verdiend.

(2) Schaf het Temmen zo snel mogelijk af !
Temmen is in mijn ogen een waardeloos systeem. Het komt neer op verklikken, ik kan het echt niet anders formuleren, en het werkt alleen maar achterdocht en agressie in de hand. Daarenboven wordt het regelmatig gebruikt als een stok achter de deur binnen een discussie, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Mijn suggestie : Temmen metéén afschaffen.

(3) Wees voorzichtig met slotjes, gebruik liever een time-out !
Zoals veel mensen hier heb ik het idee dat topics (te) snel op slot worden gezet, met name als de discussie 'verhit' begint te worden. Ik kan begrijpen dat zo'n verhitte discussies moeilijk onder controle te houden zijn, maar er moeten toch betere middelen bestaan dan metéén de hele discussie af te sluiten. Is een time-out bv technisch haalbaar ? De mod zet het topic voor één of twee uur op slot, met de vraag aan iedereen om wat af te koelen. Daarna kan het topic opnieuw open gaan.
Mijn suggestie : gebruik een time-out, in plaats van een slotje.

(4) Mods zijn scheidsrechters, geen politieagenten !
Ik denk dat om goed te functioneren, mods moeten beseffen dat ze geen politieagenten, maar wel scheidsrechters zijn. Een goede scheidsrechter zit 'in' de match, en voelt de sfeer van de match aan. Hij kan het onderscheid maken tussen een 'eerlijke' en een 'gemene' overtreding. Een eerlijke overtreding wordt gemaakt in het heetst van de strijd, een gemene overtreding wordt gemaakt om iemand anders pijn te doen. Een goede scheidsrechter voelt zoiets aan, net zoals een goede mod dat zou moeten aanvoelen. Hoe minder een scheidsrechter hoeft tussen beide te komen, hoe beter dat is voor de match. Het is niet de taak van een mod om un's en ow's uit te delen. Zijn of haar taak bestaat er in om de disussie binnen een topic zo goed en eerlijk mogelijk te laten verlopen. Soms hoort daar een un of ow bij, maar hoe minder hoe beter.
Mijn suggestie : druk mods op het hart dat ze geen politieagenten, maar wel scheidsrechters zijn.

(5) Mods mogen niet deelnemen aan een topic dat ze modereren !
Ik weet niet zeker of dat nu gebeurt, maar in mijn ogen zouden mods niet mogen meespreken in een topic dat ze modereren. Je kunt niet terzelfdertijd scheidsrechter en speler zijn. Dat werkt niet, zelfs niet met de beste wil van de wereld.

(6) Betaal mods, en leg metéén de eisen hoger !
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat er mensen bestaan die op Bokt mod willen spelen. Je zit een halve dag achter je pc, en je krijgt er niets voor terug. Laten we eerlijk zijn, voor de dankbaarheid van de modale Bokker hoef je het niet te doen.
Bokt genereert inkomsten. Gebruik een deel van die inkomsten om de mods te betalen. Dat hoeft niet gigantisch veel te zijn, maar toch gemoeg zodat een mod aan het eind van zijn sessie kan zeggen, okee, het was niet erg prettig vandaag, ik heb alle soorten banketstaaf moeten horen, maar ik hou er toch iets aan over. Als je mods iets betaalt, kun je metéén ook de eisen hoger leggen. Ik wil zeker niet veralgemenen, maar ik heb de afgelopen dagen een paar opmerkingen van mods gelezen, die in mijn ogen ongelofelijk kinderachtig waren. Zo lang het modereren op vrijwillige basis gebeurt, kun je daar weinig aan veranderen. As je de mods betaalt, mag je ook verwachten (en eisen) dat ze serieus werk leveren. Ik weet het wel, mods betalen zal voor veel mensen gevoelig liggen, maar als ik de omvang van Bokt bekijk, het aantal pageviews en hits, zul je dat vroeg of laat toch professioneel moeten aanpakken.
Mijn suggestie : betaal de mods, en leg metéén de eisen hoger.

Alleen maar mijn mening natuurlijk, en zoals gezegd, ik ben maar een toevallige voorbijganger. Het komt aan de echte Bokkers toe om dit soort zaken op te lossen.

Rob

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:26

Even een korte reactie Lachen. Punt 5 is al zeker aan de hand Lachen. Een topic waar een moderator actief betrokken in is zal door een andere moderator afgehandeld moeten worden. Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:28

En voor de oude getrouwe bokkers hebben we al een besloten topic: Bokkers van toen....

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:43

RobvdPK schreef:
Mag ik even reageren ?
Ik heb dit topic van het begin af gevolgd, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de finesses niet altijd snap. Dit topic ging uit van de vraag 'Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd ?', maar is zo'n beetje verschoven in de richting van 'Hoe maken we Bokt beter ?'.
Ik ben een buitenstaander op Bokt. Een toevallige voorbijganger, maar vorige week ben ik toevallig in een discussie gesukkeld over osteopathie, en zo heb ik Bokt wat beter leren kennen. De vraag 'Hoe maken we Bokt beter ?' moet door échte Bokkers beantwoord worden, denk ik toch, en ik wil me daar absoluut niet mee bemoeien, maar misschien is het voor jullie interessant om een paar suggesties van een buitenstaander te horen ?

(1) Geef de harde kern Bokkers meer krediet !
Bokt is een C&C-site, een Content en Contact site. Mensen komen op Bokt informatie zoeken, gedachten uitwisselen, contacten leggen... Op zich heeft bokt.nl geen enkele betekenis. Bokt wordt gemaakt door de gebruikers, en meer bepaald door de 'die hard' Bokkers, de gebrukers die al jaren met Bokt bezig zijn, en hier al tig duizend berichten hebben geplaatst. Die mensen hebben Bokt gemaakt, maar ik heb de indruk dat ze daar weinig krediet voor krijgen.
Ik lees hier dikwijls dat we op Bokt te gast zijn, en ons als gasten moeten gedragen. Dat klopt in mijn geval, omdat ik zoals gezegd een buitenstaander ben, maar de 'harde kern' Bokkers zijn hier natuurlijk niet te gast. Die hebben Bokt gebouwd, en zijn hier eenvoudigweg 'thuis'. En thuis wordt er al eens wat luider gepraat, wat harder gediscussieerd, enz... Maar net 'harde kern' Bokkers krijgen nu een OW om de oren van een mod, die in vergelijking nog maar net komt kijken. Dat brengt irritatie, en ergerns met zich mee.
Mijn suggestie, geef 'die hard' Bokkers meer krediet. Geef mensen met x jaren dienst en/of x aantal berichten, één, twee, of drie sterren achter hun naam. En vraag de mods om met die sterren rekening te houden, in die zin dat Bokkers met sterren iets meer ruimte en armslag krijgen dan anderen. Dat is geen discriminatie tov de anderen, maar wel een erkenning van laten we maar zeggen 'bewezen diensten'. Hoeft niet te betekenen dat Bokkers met sterren zich alles mogen permitteren, maar wel dat ze wat meer ruimte krijgen, omdat ze na zoveel jaar respect hebben verdiend.

(2) Schaf het Temmen zo snel mogelijk af !
Temmen is in mijn ogen een waardeloos systeem. Het komt neer op verklikken, ik kan het echt niet anders formuleren, en het werkt alleen maar achterdocht en agressie in de hand. Daarenboven wordt het regelmatig gebruikt als een stok achter de deur binnen een discussie, en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Mijn suggestie : Temmen metéén afschaffen.

(3) Wees voorzichtig met slotjes, gebruik liever een time-out !
Zoals veel mensen hier heb ik het idee dat topics (te) snel op slot worden gezet, met name als de discussie 'verhit' begint te worden. Ik kan begrijpen dat zo'n verhitte discussies moeilijk onder controle te houden zijn, maar er moeten toch betere middelen bestaan dan metéén de hele discussie af te sluiten. Is een time-out bv technisch haalbaar ? De mod zet het topic voor één of twee uur op slot, met de vraag aan iedereen om wat af te koelen. Daarna kan het topic opnieuw open gaan.
Mijn suggestie : gebruik een time-out, in plaats van een slotje.

(4) Mods zijn scheidsrechters, geen politieagenten !
Ik denk dat om goed te functioneren, mods moeten beseffen dat ze geen politieagenten, maar wel scheidsrechters zijn. Een goede scheidsrechter zit 'in' de match, en voelt de sfeer van de match aan. Hij kan het onderscheid maken tussen een 'eerlijke' en een 'gemene' overtreding. Een eerlijke overtreding wordt gemaakt in het heetst van de strijd, een gemene overtreding wordt gemaakt om iemand anders pijn te doen. Een goede scheidsrechter voelt zoiets aan, net zoals een goede mod dat zou moeten aanvoelen. Hoe minder een scheidsrechter hoeft tussen beide te komen, hoe beter dat is voor de match. Het is niet de taak van een mod om un's en ow's uit te delen. Zijn of haar taak bestaat er in om de disussie binnen een topic zo goed en eerlijk mogelijk te laten verlopen. Soms hoort daar een un of ow bij, maar hoe minder hoe beter.
Mijn suggestie : druk mods op het hart dat ze geen politieagenten, maar wel scheidsrechters zijn.

(5) Mods mogen niet deelnemen aan een topic dat ze modereren !
Ik weet niet zeker of dat nu gebeurt, maar in mijn ogen zouden mods niet mogen meespreken in een topic dat ze modereren. Je kunt niet terzelfdertijd scheidsrechter en speler zijn. Dat werkt niet, zelfs niet met de beste wil van de wereld.

(6) Betaal mods, en leg metéén de eisen hoger !
Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat er mensen bestaan die op Bokt mod willen spelen. Je zit een halve dag achter je pc, en je krijgt er niets voor terug. Laten we eerlijk zijn, voor de dankbaarheid van de modale Bokker hoef je het niet te doen.
Bokt genereert inkomsten. Gebruik een deel van die inkomsten om de mods te betalen. Dat hoeft niet gigantisch veel te zijn, maar toch gemoeg zodat een mod aan het eind van zijn sessie kan zeggen, okee, het was niet erg prettig vandaag, ik heb alle soorten banketstaaf moeten horen, maar ik hou er toch iets aan over. Als je mods iets betaalt, kun je metéén ook de eisen hoger leggen. Ik wil zeker niet veralgemenen, maar ik heb de afgelopen dagen een paar opmerkingen van mods gelezen, die in mijn ogen ongelofelijk kinderachtig waren. Zo lang het modereren op vrijwillige basis gebeurt, kun je daar weinig aan veranderen. As je de mods betaalt, mag je ook verwachten (en eisen) dat ze serieus werk leveren. Ik weet het wel, mods betalen zal voor veel mensen gevoelig liggen, maar als ik de omvang van Bokt bekijk, het aantal pageviews en hits, zul je dat vroeg of laat toch professioneel moeten aanpakken.
Mijn suggestie : betaal de mods, en leg metéén de eisen hoger.

Alleen maar mijn mening natuurlijk, en zoals gezegd, ik ben maar een toevallige voorbijganger. Het komt aan de echte Bokkers toe om dit soort zaken op te lossen.

Rob

Ik zeg amen en ik ben niet eens gelovig.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:05

RobvdPK: erg interessante punten! (Al is punt 5 idd al aan de hand zoals Apple zegt). Ben ook heel benieuwd wat het beheer hier van vind.

Nog even over punt 2: ik zie TeMmen niet zozeer als 'klikken'. Uit de tijd dat ik mod was vond ik het TeMsysteem juist erg handig. Scheelde me weer een hoop topics doorkijken op zoek naar verkeerd geplaatste topics of topics die anderzins in strijd met de regels waren. Overigens valt het genoeg mee wanneer het aankomt op TeMmen bij discussie die uit de hand lopen. Daar wordt vaak niet zo snel op geTeMd. Daar komt bij dat je TeMmen dan misschien wel kunt zien als klikken, maar het is uiteindelijk de mod die er iets mee moet doen. Mods zijn niet verplicht te handelen naar wat er in de TeM staat.
Daarnaast vallen zulk soort topics snel genoeg op, TeM of geen TeM Lachen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:12

amen voor onze buitenstaander ! Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:17

De opmerkingen van Rob -hoewel volkomen correct- konden zo gekopieerd zijn van topics van ons, jaren geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:19

Kafue schreef:
Gewoon dus het probleem dat heel veel mensen NIET LEZEN wat er staat maar bij voorbaat al conclusies trekken of hun eigen intrepretatie erop los laten.

En hier is halverwege het topic een mooie test als voorbeeld van gegeven...
Erg vermoeiend als mensen niet lezen maar wél oordelen...Kijk kan een keer gebeuren hoor,
goh is mij ook wel eens overkomen maar bied dan netjes mn excuses aan....
Maar dat zie je lang niet overal en dat komt zó triest over....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:55

maar ook door mods volgens mij, die dénken dat je het niet aardig bedoeld.....
Ik denk dat als je vaker het voordeel van de twijfel neemt, dat iedereen daar best mee kan leven.
Een mod de ff de opmerking/vraag erbij zet in het topic dat/of je het positief bedoeld, kan een hoop doen. Zo leren anderen hopelijk ook om niet gelijk hún conclusie te trekken in negatieve zin.
Beter vooor hun hart denk ik, om niet overal bovenop te duiken Knipoog

Ik denk dat je op die manier veel meer bereikt dan de OW's en de topic's die op slot gaan. Mensen die het niet eens zijn met hun OW of BAN, gewoon omdat ze het niet verkeerd bedoelde.

Een letterlijke overtreding van de regels is duidelijk ( iemand "zwart" maken etc)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:01

en wat is nu de conclusie ?
word eerlijkheid nu wel of niet gewaardeerd ?
ik ben van mening dat dit voor iedereen anders is zowel de lezer als de schrijver op bokt, het is maar hòè je iets uitlegt ,toch ?
eerlijkheid is goed als het maar met respect gebeurd van beide kanten Knipoog

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:08

Nerwen schreef:
RobvdPK: erg interessante punten! (Al is punt 5 idd al aan de hand zoals Apple zegt). Ben ook heel benieuwd wat het beheer hier van vind.

Nog even over punt 2: ik zie TeMmen niet zozeer als 'klikken'. Uit de tijd dat ik mod was vond ik het TeMsysteem juist erg handig. Scheelde me weer een hoop topics doorkijken op zoek naar verkeerd geplaatste topics of topics die anderzins in strijd met de regels waren. Overigens valt het genoeg mee wanneer het aankomt op TeMmen bij discussie die uit de hand lopen. Daar wordt vaak niet zo snel op geTeMd. Daar komt bij dat je TeMmen dan misschien wel kunt zien als klikken, maar het is uiteindelijk de mod die er iets mee moet doen. Mods zijn niet verplicht te handelen naar wat er in de TeM staat.
Daarnaast vallen zulk soort topics snel genoeg op, TeM of geen TeM Lachen.

Temmen is idd handig als er vervolgens op een volwassen manier mee om wordt gegaan en niet blind gehoor wordt gegeven.
Sorry het is niet de bedoeling om te generaliseren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:13

Volgens mij waardeerd iedereen eerlijkheid tenzij het over zichzelf gaat (vb: HAW):D

respect is moeilijk te geven als iemand z'n paard "mishandeld" Tong uitsteken
Het uitschelden of wat ook is verboden, dus er staat al een grens.

Netjes inpakken van je mening is ook niet voor iedereen weggelegd en kan in mijn ogen soms ook zeer onduidelijk worden. (Als je bang bent om op iemands tenen te gaan staan, moet je werkelijk alles opschrijven wat je NIET bedoeld, omdat iedereen snel conclusies trekt)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:27

(Als je bang bent om op iemands tenen te gaan staan, moet je werkelijk alles opschrijven wat je NIET bedoeld, omdat iedereen snel conclusies trekt)[/quote]

Ja dat is ook een manier om niet verkeerd begrepen te worden Knipoog