Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Ibbel omschrijft het een stuk korter en duidelijker dan ik deed: zuigen per pb. Geen doodsverwensing, maar wel zeuren en jengelen. Dan zit je op hetzelfde vlak als we nu zitten met modereren, en dat is lastig. Ik denk dat de grens die Ibbel aangeeft wel goed hanteerbaar is.
Marie_Anne schreef:Prrrr schreef:Zou het niet zo zijn dat dan gaat gebeuren wat je nu ook in topics ziet, mensen die net naar de grens gaan, er zorgvuldig niet overheen gaan, maar door het vaak te doen toch voorbij de irritatiegrens gaan?
Ik zou dat soort berichten na de eerste gewoon niet meer lezen eigenlijk. Als je daar op in gaat en het een langdurig pb-verhaal wordt dat escaleert, heb je er zelf gewoon ook een aandeel in. Dat is eigenlijk ook niet anders dan in een topic. Maar het zou dan wel echt helpen als je pb's van iemand kunt blokkeren.
Het gaat mij vooral om pb's die echt flink over de grens gaan, waar je direct een ban voor zou krijgen in een post, en die uit het niets komen.
Maar ik ben me ervan bewust dat jullie dan als mods van alles tegen gaan komen waar op getemd wordt en waar je iets mee moet.
Marie_Anne schreef:Nou nee, in mijn geval was er dus helemaal geen hele pb conversatie om uit te pluizen, dat zeg ik juist.
Daarnaast zie ik eigenlijk niet veel verschil met modereren in een topic. Waarom is dit anders vind jij? Waarden-, en normen-meetlat hoeft niet, dat kun je gewoon vastleggen in de regels. En ja, daar zit altijd een stukje afwegen bij, maar dat is ook niet anders dan anders. Niet schelden, niet dreigen en elkaar geen vreselijke dingen toewensen. Pesten zal lastiger worden om goed uit te zoeken, maar dat is dan maar zo. Onderling overleg en dan handelen, tja. Dat moet ook bij modereren in een topic toch?
Citaat:Een oplossing waarbij je net zoals bij elk email programma, de verzenders kunt blokkeren / spambak in kan werken, zou praktisch het beste werken met weinig extra belasting voor mod's en je hebt dan zelf ook de vrijheid om voor jezelf uit te maken wat je "normaal" gedrag vindt en wat niet.
Marie_Anne schreef:Citaat:Een oplossing waarbij je net zoals bij elk email programma, de verzenders kunt blokkeren / spambak in kan werken, zou praktisch het beste werken met weinig extra belasting voor mod's en je hebt dan zelf ook de vrijheid om voor jezelf uit te maken wat je "normaal" gedrag vindt en wat niet.
Dit werkt dus niet als iemand vanuit het niets een argeloze bokker wiens mening haar niet aanstaat, bestookt met vuiligheid. Want dan kun je dus alleen iemand achteraf blokkeren als het kwaad al geschied is. Je kunt pb's ook gewoon ongelezen in je mailbox laten, dus dat voegt voor mij niet veel toe. Hoewel het wel handig zou zijn.
Het heeft voor mij ook te maken met rechtvaardigheidsgevoel, ik vind dat zulk gedrag consequenties moet hebben. Ik snap dat het beheer en de mods bezwaren zien, maar ik snap niet waarom een gebruiker daarop tegen zou zijn.
Peetstap schreef:Links of rechts om is het toch altijd achteraf handelen als iemand je uit het niets of bewust bestookt ?
Hetzij door jezelf (wat snel kan) of via mod van bokt , (trager) als dat gaat veranderen.
Je kunt alleen vervolg ervan blokken , of mis ik nou wat logica ?
Marie_Anne schreef:Citaat:Een oplossing waarbij je net zoals bij elk email programma, de verzenders kunt blokkeren / spambak in kan werken, zou praktisch het beste werken met weinig extra belasting voor mod's en je hebt dan zelf ook de vrijheid om voor jezelf uit te maken wat je "normaal" gedrag vindt en wat niet.
Dit werkt dus niet als iemand vanuit het niets een argeloze bokker wiens mening haar niet aanstaat, bestookt met vuiligheid. Want dan kun je dus alleen iemand achteraf blokkeren als het kwaad al geschied is. Je kunt pb's ook gewoon ongelezen in je mailbox laten, dus dat voegt voor mij niet veel toe. Hoewel het wel handig zou zijn.
Het heeft voor mij ook te maken met rechtvaardigheidsgevoel, ik vind dat zulk gedrag consequenties moet hebben. Ik snap dat het beheer en de mods bezwaren zien, maar ik snap niet waarom een gebruiker daarop tegen zou zijn.
Destination schreef:Mars schreef:Welcome back Jilletje!!
En wat als de betreffende HM absoluut niet onpartijdig is in je zaak? Dan kun je nog zo'n goed punt hebben maar krijg je natuurlijk gewoon een digitale middelvinger als gebruiker.
Dan is er nog een bezwaarcommissie.
Destination schreef:Mars schreef:Welcome back Jilletje!!
En wat als de betreffende HM absoluut niet onpartijdig is in je zaak? Dan kun je nog zo'n goed punt hebben maar krijg je natuurlijk gewoon een digitale middelvinger als gebruiker.
Dan is er nog een bezwaarcommissie.
Mars schreef:En wat als de betreffende HM absoluut niet onpartijdig is in je zaak? Dan kun je nog zo'n goed punt hebben maar krijg je natuurlijk gewoon een digitale middelvinger als gebruiker.
Jilletje schreef:Nou, daar ben ik weer
Top topic dit!
Hoe zit het trouwens met de mods? Mogen we daar wat van vinden en gebeurd daar dan iets mee?
Want bepaald gedrag van een bepaalde mod is nou niet echt sjiek, en ik vind dat je dat met een groene voorbeeldfunctie gewoon niet kan maken.
Betreffende mod neem ik dan ook met heel veel krorrels zout.