Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:56

Amanda schreef:
Klanten? Gebruikers en bezoekers: ja. Maar klanten? Imo ben je klant als je een dienst tegen betaling afneemt. En volgens mij zijn er maar weinig bokkers die betalen aan Bokt. :)

Klopt we betalen niet voor bokt. Maar het forum heeft geen bestaansrecht zonder haar gebruikers.

Ik snap wel dat er een beleid is en dat niet iedereen het daar mee eens kan zijn. Waar het mij om gaat, en misschien ligt het aan mij dat ik het niet snap :+ :
Of je laat volwassen gebruikers zelf discussiëren en bemoeit je er niet onnodig mee, óf je leidt een discussie op een goede manier.
Wat nu gebeurt is lukraak af en toe volledig inconsequent ergens ingrijpen. Wat levert dat jullie op, behalve de zojuist besproken onvrede?

Murthul

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:12

We proberen jullie juist vooral jullie gang te laten gaan en niet teveel in te grijpen, zeker heftige ingrepen (posts verwijderen bijvoorbeeld) doen we alleen op het moment dat wij geen andere optie zien, maar we willen bokt wel een prettige discussie-plek houden. Je ziet het op Facebook bijvoorbeeld veel in gevoelige discussies (zoals b.v. de zwarte-pietendiscussie), het word daar hard tegen hard met de enige belediging na de andere, dan lees ik liever zo'n discussie op bokt waarbij we wellicht een paar berichten hebben verwijderd omdat ze persoonlijke aanvallen bevatte.

Daarnaast vind ik het oprecht heel jammer dat wordt gezegd dat wij niet luisteren. Zoals Dani zegt; we nemen veel mee naar achter de schermen om er eens verder over te brainstormen en pas is bijvoorbeeld nog het zelf-berichten verwijderen online gekomen. Ook zijn er de afgelopen jaren best wat aanpassingen geweest in beleids-dingetjes. We zijn juist heel blij met jullie kritiek, maar we kunnen onmogelijk met iedere suggestie iets doen en soms komen we na een discussie achter de schermen toch tot de conclusie de zaken zo te laten als ze zijn, dat wil niet zeggen dat we er niets mee doen. :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:33

Dani, hoe groot of klein mijn bedrijf ook is, ik zal ten alle tijden de kritische medewerker vertellen waarom het, ook achter de schermen, zo moet werken. En daarmee is alles gezegd.

Jullie mogen berichten verwijderen, ook als deze door slechts een paar mensen als beledigend worden ervaren. Wij mogen pas na een jaar onze berichten verwijderen en anders moeten we het heel lief vragen. Ik zie hier echt iets krankzinnigs! Wat geeft jullie het recht mijn woorden waar ik achter sta te verwijderen en mij met wachttijd en en veel omwegen om mijn woorden waar ik spijt van heb misschien te LATEN verwijderen? Zie je het verschil?

En dat jullie niet alles publiek willen bespreken, ondanks dat dat bijvoorbeeld mijn publiekelijk geplaatste woorden zijn, is nog tot daar aan toe. Maar over de PB komt er niet meer uit dan in dit topic. Mag niet en kan niet.
Bokt is een discussieforum. Maar met de mods is het een zeer eenzijdige discussie. Dat is zó jammer!

Als jullie duidelijk zijn komt er wellicht meer begrip. Dan snappen we wellicht het belang van sommige, nu in onze ogen krankzinnige, beslissingem.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:55

Je hoeft ons écht niet op je blote knietjes te vragen of we aaaaaalsjeblieft iets willen verwijderen. Als je ons uitlegt wat je weg wil hebben en waarom dan is dat prima. Persoonsgegevens halen we altijd weg, andere berichten is afhankelijk van verschillende factoren; waarom wil je het weg hebben, hoe recent is het topic en hoe ingrijpend is het om de berichten te verwijderen? We proberen ook altijd zo goed mogelijk te motiveren als een verzoek wordt afgewezen en ook wat dat betreft zijn we zeker soepeler geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:57

Ennnnn daar gaan we weer. We zijn geen klanten maar gebruikers, want we betalen niet aan bokt.

Ik vind dat zo'n rotmanier om de 'gebruikers' dan maar monddood te maken.

Zullen we eens met z'n allen massaal de adblockers aanzetten? Dan missen er een aantal mensen dénk ik een salarisje. (En ik gok zomaar dat we dan ineens wel als 'klant' worden gezien).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:08

Maar of je het nu klant noemt of gebruiker, bokt is geen “door gebruikers voor gebruikers”, hoe je het ook wend of keert; bokt is een commercieel bedrijf en over het algemeen hebben klanten daar weinig zeggenschap over. Word jij boos als de Albert Heijn geen appelmoes in het assortiment neemt terwijl jij daarom hebt gevraagd?

Natuurlijk is het niet 100% met elkaar te vergelijken maar ik hoop oprecht dat jullie de punten ook zien die we wél hebben aangepast nav opmerkingen van gebruikers. We doen écht wel iets met jullie input maar we kunnen onmogelijk iedereen tevreden te houden en we doen ons best om via discussies achter de schermen te bepalen wat de beste keuze lijkt op dat moment.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:13

Nikass schreef:
Wat nu gebeurt is lukraak af en toe volledig inconsequent ergens ingrijpen. Wat levert dat jullie op, behalve de zojuist besproken onvrede?

Wat het oplevert? Een gevoel van macht? ;)

Daar draait het in de echte wereld ook vaak om :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:45

Murthul schreef:
Maar of je het nu klant noemt of gebruiker, bokt is geen “door gebruikers voor gebruikers”, hoe je het ook wend of keert; bokt is een commercieel bedrijf en over het algemeen hebben klanten daar weinig zeggenschap over. Word jij boos als de Albert Heijn geen appelmoes in het assortiment neemt terwijl jij daarom hebt gevraagd?

Natuurlijk is het niet 100% met elkaar te vergelijken maar ik hoop oprecht dat jullie de punten ook zien die we wél hebben aangepast nav opmerkingen van gebruikers. We doen écht wel iets met jullie input maar we kunnen onmogelijk iedereen tevreden te houden en we doen ons best om via discussies achter de schermen te bepalen wat de beste keuze lijkt op dat moment.

En daarom zeg ik: zullen we massaal even de adblock aanzetten allemaal? Dan missen er een paar in dit commerciele bedrijf ineens een salaris. Er worden heel vaak problemen op bokt aangekaart en er wordt gewacht tot het overwaait. Ik noem het 'moderator probleem', het
'Volgtopic probleem, het 'bedrijven spammen de boktmarkt vol' probleem; stuk voor stuk dingen die worden aangekaart, die in de koelkast worden gezet en na maanden wordt er teruggekoppeld 'nou het lijkt nu reuze mee te vallen toch?'...

Maar op het moment dat je de gebruikers geen klant noemt, maar als het om salarissen gaat ineens 'gebruiker, klant, hoe je het wil noemen' wordt, wíl je het stukje tekst ook niet snappen geloof ik.

En dan snap ik best de term 'bokt is bokt niet meer'. En nogmaals, ik zie ook echt wel de positieve veranderingen (die noem ik nota bene nog in dat bericht op??) maar selectief lezen is goddank niet alleen aan de 'gebruikers' besteed.

En die appelmoes vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Het gaat niet om het assortiment hier maar om het personeel.

Als het personeel van de AH iedere keer maar ruzietjes, akefietjes en tips negeert van zijn klant (of gast/gebruiker) stroomt vanzelf je AH leeg; er zijn meer supermarkten in het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:40

Inderdaad, als de omzet van AH drastisch terugloopt, komen ze wel in actie. Iedereen kan constateren dat de activiteit op Bokt flink is teruggelopen het afgelopen jaar. Waar je voorheen een eindeloze stroom nieuwe actieve berichten zag, staan er nu vaak maar weinig. Dat lijkt me wel een issue voor adverteerders.

Ik denk dat dat vnl komt doordat veel jongeren andere kanalen als Instagram gebruiken, maar met de zaken waar het hier over gaat jagen jullie juist de volwassen Bokkers weg. Die willen niet worden toegesproken als een lastig kind dat niet wil luisteren. Als ik lees dat Kuggur een pb kreeg over dat grapje in het kippentopic :roll: :n . Volslagen idioot dat een mod denkt iemand daar voor op de vingers te moeten tikken.

In een ander topic stond deze quote van pien_2010:
Citaat:
Zelf denk ik wel dat de mensen die vaak wat controversieel aanwezig zijn op Bokt, wel degelijk een functie hebben. Want als iedereen alleen maar lief en aardig is voor elkaar dan bloedt een forum ook snel dood want dat is erg saai.

Dit vind ik zo waar. Er zijn al zoveel Bokkers die een beetje tegen de stroom in gaan geband of vertrokken. Uiteindelijk word het dan iedere keer een beetje saaier, en zullen andere mensen daardoor ook vertrekken.

Want jullie conclusie dat de onvrede maar bij een klein groepje leeft, ik vraag het me af. Niet iedereen neemt de moeite onvrede te uiten. Ze zullen gewoon wegblijven en iets anders gaan doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:19

Met toenemende mate krijg ik meer en meer een ongemakkelijk gevoel bij dit topic. Ik zie Dani en Murthul stinkend hun best doen om antwoord te geven +:)+ en ik zie toenemende mate boosheid bij een groepje bokkers tot en met bespreken het aanzetten van de adblockers. :n :n
Ik heb eens gezocht wat de wet en recht op privacy zegt over dit onderwerp en dan blijkt het niet eens zo heel gemakkelijk te zijn:
https://www.lexx-it.nl/een-forumbeheerd ... rwijderen/
https://blog.iusmentis.com/2012/02/10/w ... at-vraagt/

Als je beiden berichten goed leest dan houdt Bokt zich aan de regels die we wel hebben op dit moment als het gaat om verwijderen.

Dan werd er een stukje hierboven nog geschreven over het meer zelfregulerend vermogen. Ik geloof daar niet zo in, want het meer zelfregulerend vermogen zal waarschijnlijk betekenen dat de "sterkste" dit forum gaan bepalen en dat het voor de "minder sterken" minder gezellig gaan worden want inderdaad gaat het in het leven vaak om macht en dan gaat "de macht van de sterkste gelden", en is het voor mensen als mijzelf en jongeren minder leuk om hier nog te zijn. Als je kijkt naar b.v. facebook waar zelden wordt ingegrepen, zie je ook de andere kant van mensen die suïcide plegen daar ze zo gepest worden. Dus ik vind dat Bokt goed ingrijpt en natuurlijk zal het voorkomen dat te snel wordt ingegrepen of te laat. Dit komt omdat het een wikken en wegen is.

Is Bokt Bokt niet meer is de vraag van dit topic? Misschien komen we wel in een andere tijd en posten mensen minder en minder. Dat zie ik ook op andere fora. Wellicht dat een forum als Bokt over een aantal jaren geen bestaansrecht heeft, daar mensen zich dan op andere zaken richten. Vaak is dit ook afhankelijk van het hele tijdsgebeuren.

Natuurlijk is er aan de kant van het moderator team altijd veel te verbeteren. Dat maakt deze topics zinvol want het zet de boel weer eens op scherp. Maar ook aan de kant van de Bokkers kunnen zaken verbeterd worden. Dat is een feit, want de Bokkers zelf zijn nu ook niet bepaald schatjes in hun manier van posten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:21

bruintje123 schreef:
Maar waar geen duidelijke uitleg komt waarom het bericht van mij vandaag in hetzelfde topic wel is verwijderd.

Palmera schreef:
Ik bedoel het niet eens kwaad, maar ik heb ook weleens zeer onbevredigend PB contact met mods gehad (ook enkele positieve, dat mag gezegd worden) dat ik het er maar bij laat en hoop dat het ooit eens veranderd.

Even inhaken op bovenstaande: een goede uitleg is een moderator altijd verschuldigd. Dat wil niet zeggen dat je het daarom eens moet zijn met die uitleg, maar het moet wel altijd duidelijk zijn omwille van welke reden de mod een actie ondernomen heeft.
Krijg je die niet of ben je het er zo erg niet mee eens dat je hier echt een andere blik op wilt, dan wil ik het bestaan van de bezwaarcommissie aanhalen. Dat is als het ware de klachtendienst van een bedrijf.

Verder ben ik het wel eens met ook nog een beetje het positieve te zien. Door andere bokkers schooljuf te noemen kom je toch niet verder? Dat heeft dan niets met tere zieltjes te maken die niet gekwetst mogen worden, maar zo een reactie, tja, wat moet Amanda ermee? Wat verwacht je dat Amanda doet na zo een opmerking? Denk je dat ze dit een fijne reactie vindt? Is ze een teer zieltje als ze na dit bericht in de verdediging zou schieten? Kan je zo een enkele uitspraak nog scharen onder: ja, een discussie kan soms fel worden? En dat is wel eens een goede voor ons als gebruikers om over na te denken: wat verwacht ik met mijn reactie?
Nee, ik ga niet temmen op dit bericht en het moet niet verwijderd worden en ik ga geen persoonlijke vete tegen Electra63 starten :D maar voor mij is zo een reactie dan wel heel erg relativerend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:00

Juist jouw bericht, Gini, geeft voor mij aan, dat zelfregulering wel kan werken. Jij spreekt mij hier immers nu op aan. Ik vind mijn opmerking flauw, maar als jij dit al temwaardig vindt, moet ik daar echt om lachen. Ik vind dat bijzonder overdreven en overgevoelig. Het is geen scheldwoord of belediging.
Het illustreert voor mij nl. Hoe je als volwassen bokker soms door Mods wordt behandeld. Ik krijg echt soms het gevoel dat je als kleuter wordt behandeld.

Maar zoals ik al eerder schreef, Ik verlaat dan gewoon het topic, Bokt is maar tijsverdrijf. Voor Bart een leuk belegde boterham, voor mij hetzelfde als FB enz.

Maar Bokkers zijn dan geen (betalende) klanten, je betaalt niets, dus geen inspraak/invloed, maar zijn wel je bestaansrecht. Zonder Bokkers, geen berichten, geen reclames.
Het is maar een klein deel van het aantal leden, dat hun onvrede uit. Maar de ledenlijst is natuurlijk misleidend. Ik zie Bokkers in de lijst staan, die al jaren niet hebben ingelogd of actief zijn. Juist actieve leden houden een forum levend en van waarde.
Maar goed, het zonnetje schijnt, Ik ga even wat nuttigs doen ;) :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:54

Over macht willen hebben gesproken. Ik zie hier toch een aantal personen die koste wat het kost hun zin door willen drijven en niet willen accepteren dat iets met een bepaalde reden is...

Volgens mij kunnen de mods het sowieso niet goed doen hier tot dat er gedaan wordt wat jullie willen.

Maar dan. Wat als de volgende bokkers hier komen en vinden dat het niet normaal is hoe er met elkaar omgegaan wordt en dat ze meer inmenging willen van de mods om het zo gezelliger te maken. Moeten de mods dan hun negeren en van dat kamp weer de beschuldiging krijgen dat ze nooit ergens naar luisteren of ook daar weer naar luisteren en dan van het andere kamp weer op hun donder krijgen?

Onmogelijk dus.
En laten we eerlijk wezen. Er kunnen dingen veranderd worden inderdaad. Het ene doen ze ook en zijn ze mee bezig en het andere kan helaas niet. Dan zijn er simpele oplossingen. Als het echt niet is zoals je zelf wil staat het je vrij om een ander forum te vinden.
Doe je toch ook als je het niet naar je zin hebt op je werk vanwege regels die je niet tof vind. Of bij die supermarkt waarbij je niet de producten of prijzen vind die je wilt.

Het zou mensen eens sieren om te zien dat er wel degelijk veranderingen zijn ookal zijn die voor jezelf niet altijd het fijnst.

Mbt verwijderen van berichten. Die zijn bij mij meteen verwijderd toen ik ernaar vroeg.

Dus van mij een dikke _O_ voor de mods die zo rustig blijven reageren en voor het tegenkamp wat wel normaal de discussie aan gaat.

En nee ik ben het niet overal mee eens. Ik zou zelf graag willen zien dat je je berichten zelf aan kan passen van een jaar en ouder. Daar zijn ze mee bezig begreep ik dus dat wacht ik rustig af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:04

Dat bedoel ik: kritiek mag dus niet :r .
Vraag me dan wel weer af waarom Bruintje geband is? Maar dat mag natuurlijk niet besproken worden.
Ik heb soms ook het gevoel dat vriendjes van tegenstanders in een topic massaal temmen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:11

ik had het nog niet eens door, dat Bruintje geband is? Waarom dat dan in de vredesnaam?
En dat is precies het kinderachtige van het beleid van Bokt, dat je zoiets niet mag bespreken, alsof er een dictator aan de macht is oid.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:14

Dat mag hier inderdaad niet besproken worden, willen jullie dat nu dus laten rusten? Uiteraard wordt iemand niet geband vanwege een bepaalde mening of vanwege kritiek (als we geen kritiek wilden was dit topic allang op slot geweest), dat wil ik nog even benadrukken, maar verder ga ik er niet op in. Een ban is iets tussen de gebruiker en het team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:18

Citaat:
Met toenemende mate krijg ik meer en meer een ongemakkelijk gevoel bij dit topic. Ik zie Dani en Murthul stinkend hun best doen om antwoord te geven +:)+ en ik zie toenemende mate boosheid bij een groepje bokkers tot en met bespreken het aanzetten van de adblockers. :n :n

Dat was van Rachelle een een reactie op het "Bokkers zijn geen klanten", wat ik best een flauwe uitspraak vind van de teamleden. Meer Bokkers + meer meelezers = meer inkomsten, zo is het gewoon.

Ik zou als ondernemer blij zijn als mensen de moeite nemen om hier hun mening te laten horen ipv dat ze gewoon wegblijven. Ook al is die mening niet leuk, of ben je het er niet mee eens.

Juist omdat ik me altijd wel vermaakt heb op Bokt, en best wat geleerd heb over paarden in het begin, neem ik die moeite.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:26

Juist: Bokkers zijn geen klanten, klonk erg aanmatigend. Vooral mond houden en af en toe eens wat aardigs posten. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:35

Dani schreef:
Dat mag hier inderdaad niet besproken worden, willen jullie dat nu dus laten rusten? Uiteraard wordt iemand niet geband vanwege een bepaalde mening of vanwege kritiek (als we geen kritiek wilden was dit topic allang op slot geweest), dat wil ik nog even benadrukken, maar verder ga ik er niet op in. Een ban is iets tussen de gebruiker en het team.

Dat respecteer ik. Alleen vind ik het zo naar, dat ik nu mezelf ook 6 uur ga bannen van Bokt. Ik had het ook nog niet door en ik vind bannen echt een uiterste middel waarnaar gegrepen kan worden. Uit respect voor Dani e.a moderators die hier ja voor hebben gestemd, zal ik er verder niet op ingaan inhoudelijk maar als protest mezelf bannen dat is het enige wat ik wel kan doen en waarmee ik binnen de lijntjes blijf kleuren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:46

Dani schreef:
(als we geen kritiek wilden was dit topic allang op slot geweest), dat wil ik nog even benadrukken.

Juist dit soort opmerkingen,laat jullie "macht" zien. Waarom zou je dit topic op slot willen gooien?
Er wordt niet gescholden, niet bedreigd, niet gepest, niemand opgelicht? Dat lijken mij de enige gronden waarop je een topic zou moeten willen sluiten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:46

goed plan Pien, eens kijken of ik dat ook voor elkaar kan krijgen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:03

Electra63 schreef:
Ik vind mijn opmerking flauw, maar als jij dit al temwaardig vindt, moet ik daar echt om lachen. Ik vind dat bijzonder overdreven en overgevoelig. Het is geen scheldwoord of belediging.

En ik dacht mij al op voorhand in te dekken door te zeggen dat ik juist niet op dat bericht zou temmen, omdat ik weet hoe snel je als kleinzerig bestempeld wordt. :\ :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:24

Murthul schreef:
andere berichten is afhankelijk van verschillende factoren; waarom wil je het weg hebben, hoe recent is het topic en hoe ingrijpend is het om de berichten te verwijderen? We proberen ook altijd zo goed mogelijk te motiveren als een verzoek wordt afgewezen en ook wat dat betreft zijn we zeker soepeler geworden.

En hier wringt de schoen! Jullie mogen verwijderen naar believen. En beslissen vervolgens of míjn reden in jullie ogen gegrond genoeg is.

Hebben jullie er weer eens bij stil gestaan dat het voor iemand misschien heel ingrijpend is als iets blijft staan? En dat het dus incorrect is het belang van dat zinnetje in dat ene topcis boven de belangen van de betreffende persoon te stellen?

En dan mag er gejuichd worden als het op zijn minst word toegelicht? Het is normáál als het word toegelicht! Als dat op bokt een recente versoepeling is, betekend dat dus dat jullie het vroeger gewoon helemaal verkeerd hebbdn gedaan! Ja, ik meen het, fijn dat daar dan verbetering in is gebracht. :)
Maar, echt, er word met twee maten gemeten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:46

Wat worden de mods hier onderuitgehaald zeg... met sommige posts heb ik het idee dat mensen tegen het hele 'bokt-wezen' zijn.

Klanten? Je gebruikt het forum, dan heet het 'gebruiker'- het is maar een naam. Of je klant of gebruiker bent geeft je niet meer of minder rechten.

Ik werk in de klantenservice. Soms dragen klanten ideeën aan die heel leuk en goed zijn, maar niet uitvoerbaar. Soms moet je ze ook om verschillende redenen teleurstellen in hun producten. Soms moet je beslissingen maken die niet in het voordeel van die klant zijn, maar wel in het belang van het grotere geheel.

Soms is het gewoon niet leuk- voor ons gebruikers, en net zozeer voor de mods.

Eerlijk gezegd reageer ik ook minder. Ik word er moe van door andere bokkers het gevoel te krijgen dat alles wat je zegt alleen leuk en positief mag zijn.

Degenen die een gevoellig zieltje hebben zorgen er zo voor dat velen denken 'als je niets positiefs te zeggen hebt... ik zeg maar niets meer...' R.I.P. Bokt, doodsoorzaak: positiviteit

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:02

khirshanta schreef:
Eerlijk gezegd reageer ik ook minder. Ik word er moe van door andere bokkers het gevoel te krijgen dat alles wat je zegt alleen leuk en positief mag zijn.

Grappig, dit gevoel krijg ik juist eerder vanuit het beheer/team/mods dan vanuit de gewone gebruiker.
De oproep is júist laat discussies nou eens gaan en grijp niet bij elke scheet die overdwars zit in. Wat meer zelfregulerend