welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:28

xApple schreef:
Wat mij is bijgebleven.. Ik volgde Ginny altijd op de voet met Banshee :')
Was best wel een soort van 'fan'.

Ik ook! Ook een super aardige meid! Mis haar al een tijd op Bokt!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:36

kaatje77 schreef:
Heb mijn eigen verhaal hier ook kunnen vertellen en daar heel veel aan gehad, kreeg uit alle hoeken van het land lieve berichten en kaartjes echt TOP!
[MWS] 20 wkn echo van vreugde naar intens verdriet......

Jouw verhaal is mij absoluut bijgebleven! Toen dit later exact het geval bleek bij mijn zus, heb ik direct jouw topic opgezocht en ook aan mijn ouders (niet-paardenmensen) laten lezen. Wij zaten er toen midden in en hebben veel aan jouw verhaal gehad. Geen woorden voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:50

astridastrid schreef:
kaatje77 schreef:
Heb mijn eigen verhaal hier ook kunnen vertellen en daar heel veel aan gehad, kreeg uit alle hoeken van het land lieve berichten en kaartjes echt TOP!

Jouw verhaal is mij absoluut bijgebleven! Toen dit later exact het geval bleek bij mijn zus, heb ik direct jouw topic opgezocht en ook aan mijn ouders (niet-paardenmensen) laten lezen. Wij zaten er toen midden in en hebben veel aan jouw verhaal gehad. Geen woorden voor...

Poeh idd pff

Cynthia82

Re: welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:11

Ik zocht net op 'TiSento' en kwam in dit topic uit. Wat een lieve berichtjes zeg, bedankt allemaal!

Ik voel me echt verschrikkelijk, sinds ik terug ben van vakantie kan ik alleen maar huilen. Hij was zo bijzonder en zijn dood maakt hem alleen maar nóg bijzonderder. Zelfs nu nog hou ik iedere dag een beetje meer van hem dan de dag ervoor..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:44

Cynthia, onwijs veel sterkte nogmaals ;( Jouw TiVriend heeft heel wat harten gestolen. Dit doet ons bokkers al verdriet, en de meesten van ons zullen Ti nooit gezien hebben...
Ik durf zo te geloven dat je helemaal kapot bent, jullie liefde spat nog steeds van het scherm Y;( We zullen aan jullie denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:41

Kayleigh__ schreef:
Joaltijd schreef:
[VSW] Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?
Deze blijft me ook bij :)
Zit nog niet eens 1.5 jaar op bokt. En dit was toch een die ik niet snel vergeet :)

Maar, brrr! Wat een verhalen komen er langs :oo

Titel doet mij meteen denken aan een ander topic. Was ook een ongewenste bezoeker in de wei, volgens mij zelfs jonge meiden. Manen en staarten die werden geknipt, pony werd bereden enzo. Volgens mij zelfs een rechtszaak van geweest... Kan het mij niet heel goed herinneren. Ben wel benieuwd hoe dat verhaal is afgelopen.

Als je mijn verhaal bedoeld ( [VN] Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid ) , inderdaad regelmatig kaalgeknipte pony's in de wei, de fjord van 1,5 werd gereden hoorde ik van omstanders. Ik heb op elke paal rondom de wei bordjes moeten hangen met Verboden toegang voor onbevoegden, en zelfs bordjes met Verboden de pony's te knippen.
Op een gegeven moment werd ik aangesproken door een meisje dat ik de wei uit moest want het waren haar pony's (!!), en toen heb ik natuurlijk een beetje doorgevraagd (pony's werden al heel snel van haar nicht en zij mocht ze verzorgen met wat vriendinnen), bleek dat ze inderdaad op de fjord reden want dat was de grootste van de kudde (allemaal shetten) en dus ook de oudste. Walgelijk vond ik dat, geen andere woorden voor.
Uiteindelijk is het geëscaleerd toen er een aantal meiden op de drachtige merrie gingen rijden, en het veulen met een strop aan de teugels hadden gebonden. De meiden zijn gevallen, pony's in blinde paniek onvangbaar natuurlijk. Vast-gebonden veulen heeft het helaas ook niet overleefd..

Meiden bleven natuurlijk ontkennen tegenover de politie, en dan was het mijn verhaal tegen het verhaal van hun. Omdat ik niet kon bewijzen (geen video-beelden) dat zij de daders waren die mijn pony's hadden geknipt en bereden deed de politie er helaas niks mee. Wel hebben we na de escalatie de pony's daar z.s.m. weggehaald, en sindsdien is die wei ook nooit weer verhuurd geweest van wat ik weet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:56

Het veulen overleden zelfs?! :oo Hoe kunnen die meiden nog slapen, jeetje wat moet dat een hel zijn geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:58

Damn :oo , hoe halen ze in het hoofd mannnn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:18

Veulen was kreupel na het voorval, bleek de pees zo zwaar beschadigd te zijn dat besloten is haar in te slapen.. Een jaar na het voorval kreeg ik via hyves of MSN een uitnodiging van 1 van de daders (ik herkende haar naam) omdat ik een nieuwe verzorgster zocht. Hierbij kwamen we in gesprek, en omdat ik wist met wie ik te maken had (zij blijkbaar niet) heb ik haar een beetje uitgehoord en kwam de bekentenis dat zij inderdaad betrokken was bij het voorval met de vastgebonden pony's. Toen ze er achter kwam dat ik de eigenaar van die pony's was veranderde de hele toon in het gesprek en beschuldigde ze mij van diefstal en nog meer vreemde dingen. (Ik heb inderdaad de halsters, borstels, andere toebehoren welke ik in de wei/ om de pony's vond altijd mee naar huis genomen). Ze wilde nog wel graag haar spullen en dan vooral haar hoofdstel terug (de brutaliteit) want toen ze gevallen was kregen ze de pony's niet meer te pakken om het hoofdstel weer mee te nemen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:21

Pfft, die hebben lef zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:31

Als je alles op papier had gehad die bekentenis etc had je naar de politie kunnen gaan dan? , wat een lef bah. Heb je het spul ondertussen ritueel verbrand?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:43

Heb je ze uiteindelijk nog wel te pakken gekregen Shanna?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:55

Ik heb inderdaad de bekentenis uitgeprint, samen met een foto die ik van de meiden had dat ze in de wei, op een pony zaten (zonder toestemming, gemaakt door een voorbijganger die ik na het krantenbericht in handen heb gekregen), maar de politie vond het al te lang geleden en gezien de jonge leeftijd van de meiden (jongste was 11, oudste 13/ 14) niet meer de moeite waard om nog wat te doen helaas..
Ik ben er uiteindelijk wel achter gekomen wie het waren (voor en achternaam) omdat ze allemaal elkaar de schuld gaven, en sommige op de foto stonden. Meer dan anderen waarschuwen voor deze meiden, en de meiden zelf en hun ouders aanspreken door de politie heb ik helaas niet kunnen doen omdat ik geen bewijs had dat hun daadwerkelijk achter de mishandelingen zaten, en niemand tegen de politie bekende..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:58

Wat een verhaal Shanna! Het zal je maar gebeuren!

Dat doet me trouwens denken aan het verhaal van afgelopen jaar waarbij iemand steeds licht van zaklantaarns in haar weiland zag. Ik kan me ook iets herinneren over een soortgelijk verhaal waarbij werd vermoed dat er ook mensen in haar eigen huis waren geweest :wow: Enorm eng.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:11

Shanna schreef:
Kayleigh__ schreef:
Titel doet mij meteen denken aan een ander topic. Was ook een ongewenste bezoeker in de wei, volgens mij zelfs jonge meiden. Manen en staarten die werden geknipt, pony werd bereden enzo. Volgens mij zelfs een rechtszaak van geweest... Kan het mij niet heel goed herinneren. Ben wel benieuwd hoe dat verhaal is afgelopen.

Als je mijn verhaal bedoeld ( [VN] Pony’s mishandeld in Zwolle-Zuid ) , inderdaad regelmatig kaalgeknipte pony's in de wei, de fjord van 1,5 werd gereden hoorde ik van omstanders. Ik heb op elke paal rondom de wei bordjes moeten hangen met Verboden toegang voor onbevoegden, en zelfs bordjes met Verboden de pony's te knippen.
Op een gegeven moment werd ik aangesproken door een meisje dat ik de wei uit moest want het waren haar pony's (!!), en toen heb ik natuurlijk een beetje doorgevraagd (pony's werden al heel snel van haar nicht en zij mocht ze verzorgen met wat vriendinnen), bleek dat ze inderdaad op de fjord reden want dat was de grootste van de kudde (allemaal shetten) en dus ook de oudste. Walgelijk vond ik dat, geen andere woorden voor.
Uiteindelijk is het geëscaleerd toen er een aantal meiden op de drachtige merrie gingen rijden, en het veulen met een strop aan de teugels hadden gebonden. De meiden zijn gevallen, pony's in blinde paniek onvangbaar natuurlijk. Vast-gebonden veulen heeft het helaas ook niet overleefd..

Meiden bleven natuurlijk ontkennen tegenover de politie, en dan was het mijn verhaal tegen het verhaal van hun. Omdat ik niet kon bewijzen (geen video-beelden) dat zij de daders waren die mijn pony's hadden geknipt en bereden deed de politie er helaas niks mee. Wel hebben we na de escalatie de pony's daar z.s.m. weggehaald, en sindsdien is die wei ook nooit weer verhuurd geweest van wat ik weet..

Dit vind ik best apart om te lezen! Ik kan me dit nog herinneren. Ik stond daar bij de wei toen het net gebeurd was.. Jullie waren toen net alle paarden aan het vangen en nieuwsgierig dat ik was vroeg ik wat jullie aan het doen waren. Toen vertelden jullie me dus het verhaal. Heb ff doorgeklikt in die link en het is idd dezelfde wei, aangezien de ijsselcentrale daar achter staat. Weet heel zeker dat ik dit niet gedroomd heb, want verhaal wat je verteld klopt precies met wat ik nog weet.
Wat ik me nu wel afvraag nu ik dit lees he.. Heb je ooit een verzorgster die er in de buurt woonde gezocht? Ik kan me ook nog heel goed herinneren dat ik daar namelijk een keer die paarden aan het aaien/ naar aan het kijken was (geen zorgen, ik bleef keurig achter het hek :D) en er een man naar me toe kwam gestapt of ik nog iemand wist die in de buurt woonde en voor die paarden kon zorgen. Hij gaf me een briefje met z'n telefoonnummer voor als ik iemand wist. Ik was te schijterig om op te bellen of ik het zelf mocht doen :+ Was toen trouwens ook nog heel jong, jaar of 10 ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:30

Ik zelf ben nooit opzoek geweest naar een verzorgster, ik woonde er zelf tenslotte op loop-afstand c.a. 10 minuten vanaf. De andere eigenaar van de pony's (woonde niet in omgeving van [plaatsnaam], heb ik vanzelfsprekend goed contact mee gehad) vertelde mij ook dat hij nooit verzorgsters had en wilde, puur omdat hij er geen zicht op had. Dit had ik hem gevraagd nadat ik door ''verzorgsters'' werd aangesproken en zij mij vertelden dat ze toestemming hadden van de oude meneer. Hij had geen enkele verzorger voor de pony's dus iedereen die beweerde van wel kon ik de wei uit sturen. Wel hadden diverse (volwassen) mensen uit de omgeving zijn nummer, mocht er iets met de paarden aan de hand zijn dan konden ze hem bellen. Zijn zoon woonde dichterbij dan hij en hield ook toezicht op de pony's.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:39

astridastrid schreef:
kaatje77 schreef:

Dank je wel. Daarom heb ik het toendertijd van mij afgeschreven :o

Dan zijn jullie ook door een rottijd heen gegaan, virtuele knuff :(:)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:55

Eydis schreef:
Alle topics en personen die zijn genoemd heb ik gelezen in die tijd. Het topic waar ik soms nog bij stilsta is van een net bevallen mama die toen overleed :( bark ?

Barco inderdaad. Ik kende haar van de manege waar ze vroeger reed.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:10

Aangezien hier al een tijdje geen reactie is geweest maar ik het wel een mooi topic vind, schop ik het omhoog! Met een quote met (hopelijk) alle verhalen die langs zijn gekomen.. (Alleen de links die er stonden)

xPearl schreef:
[ITP] Pebbels, dapper en sterk overwon jij een gebroken been

[IM] Geisha, van prachtmerrie naar nachtmerrie...

[HK] ~Opgelicht! Het waargebeurde verhaal van Dak The Musical.

[MD] 'knorrend' veulen.

[KS] Mijn eerste 5 levensmaanden (FIGHTER)

[ITP] Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

[VN] Gewonde jonge vrouw en dood paard aangetroffen *update 6*

[ITP] Helaas een ITP zonder veulen, thuiskomst Joy na dood Vlekkie

[VVDD] En dan is het moment daar... Opstappen vanuit de rolstoel!

[LZP] 9-9-9, de dag dat ik mijn broer heb geholpen. Update; pag 69

[HK] Tinkers gestolen

[LZP] Kaartenactie, een bijzonder (triest) verhaal...

[LZP] Ons huis is vannacht afgebrand

[LZP] Dorine gedenkboek....

[HK] waarom ons kleine meisje,waarom?????????????

[VN] Bokker MariekeA overleden

[LZP] Bokker Nickyu overleden.

[VN] RTL 4 Pro Deo over paarden

[BEU] Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

[VN] Moordenaar van bokker Iski veroordeeld tot 18 jaar cel

winnie03 @ [RIJ-ITP] In een uur tijd alles verloren, mijn 2010

[MD] Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

[VVDD] Hoe snel kunnen dingen gaan...

[LZP] ik heb jullie hulp nodig !! ( verrassing van vriend )

[LZP] En zo verandert je hele leven in één klap..

[LZP] Henry de Vries vermist - hulp

Seasons @ [ITP] Ruby en haar gevecht tegen CAET - helaas overleden

[PP] Lot, mijn mannelijke hermafrodiet,kwee,kween,knuffelkont

[LZP] "Waarom ben ik wel ziek en jij niet?"

[LZP] pleegkindje met spoed in het ziekenhuis en in levensgevaar

[VVDD] Hoe mijn leven in 1 klap een nachtmerrie werd...

[MD] 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

[PP] het hele verhaal sicco!

[IM] Mijn allerliefste Wairan verongelukt op de kliniek...

[VVDD] Vaarwel lieve Puck..

[FZ] Moderator verwijdert door haar geplaatste topics / [PP] hoe plannen?

[LZP] Ten einde raad. Problemen thuis *Help* (Vervolg; Jamy @ [LZP] Eindelijk terug...)

[VN] Ponykamp met sektarische trekjes.

[MWS] Soa test op je 15e.

[LZP] Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

[VN] Esther Horneman ging via de dubbelsprong naar de verloskamer

[PP] Shanna en Taco a.s. zondag hun debuut...

[LZP] Psychose
[MWS] Geen eind in zicht.

[MWS] Mijn verhaal, lotgenoten? ([MWS] Een kaartje voor mijn zus.)

[HK] Hey! Ik ben Wes, en nieuw hier!

Roosje_ @ [LZP] lieve Tessa, ze is er niet meer..

[LZP] Handig he...brandgel

[VVDD] Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

[IM] Aileen gaat naar de slacht; mijn derde keer in 6 jaar tijd.. (Vervolg; [IM] vanochtend is ze geslacht)

[VN] Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

[BB] Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

[KS-ITP] Meet Junope! (Merrieveulen van Everdale???)

[LZP] Hulp gevraagd.

[HK] Mijn zielige hoopje paard is er niet meer...

[TAO] Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

[BB] Traumatisch: Sally gegrepen...

[MD] Foto´s van de OP van Beer *niet eng* !

[MWS] Even een routine-check... en dan krijg je DIT te horen.....

[LZP] Hij wil er een eind aan maken

[VN] Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

[VVDD] Wanneer de grond onder je voeten wegzakt.

Joolien @ [LZP] 'Ik voel mij de aangesproken persoon met de microfoon...'

[LZP] Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu?

[VSW] Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

[LZP] Verschrikkelijk: mijn stiefbroer is plotseling overleden

[LZP] Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

[IM] Let me hold you for the last time...

[IM] Mijn ventje, mijn alles; DON CORLEONE is niet meer..........

[VN] Pony’s mishandeld in Zwolle-Zuid

En ofcourse; [HK] Lieve Tineke wil je met me...

En om nog even te lachen; [KH] anti schoonmoeder spray

Hier heb ik dan een uur over gedaan _O-
Maar ook voor mezelf. Want wil nog zat lezen! ^^

Dus misschien mensen die een topic herinneren die hier nog niet is geplaatst?
Laatst bijgewerkt door xPearl op 30-11-15 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:13

_/-\o_ Wauw , a trip down memory lane

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:14

Even bijgewerkt. 1 link deed t niet... Hahaa

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:25

Hahaha.. dat zijn er nogal wat :)
En mijn topic staat er ook bij :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:58

Wauw, goed gedaan xPearl!

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:50

Ik heb alsgoedis alle links er in geplaatst! :)

Tja. Je moet wat als je je verveelt.. haha

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:59