Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sees schreef:San87, ik denk dat je je niet voldoende indekt met het niet gebruiken van foto's waar de maker niet van bekend is want dat kan Bokt simpelweg niet controleren. Ik kan namelijk wel zeggen dat ik de fotograaf ben maar het niet zijn.
Verder vond ik vanaf pagina 1 de discussie al... overbodig/vervelendDus ik ben het met je eens dat we ook wel eens dankbaar mogen zijn voor wat het bestuur doet
.
Sandrohit, dan zul je ook begrijpen dat foto anoniem een onhaalbare oplossing is.
Zonnebloem, ik ben er ook bang voor...
Kentaro schreef:Als mensen dan maar met het rechtsboek willen blijven wapperen, zou ik gaan voor uitgelicht op zwart. Érg jammer voor al de mensen die er geen probeem van maakten en de topics met hun foto's vele malen minder zullen worden bekeken![]()
Want helaas worden hier de voordelen van uitgelicht niet benoemd.
Kentaro schreef:Als mensen dan maar met het rechtsboek willen blijven wapperen, zou ik gaan voor uitgelicht op zwart. Érg jammer voor al de mensen die er geen probeem van maakten en de topics met hun foto's vele malen minder zullen worden bekeken![]()
Femke schreef:Dus ook al staat een foto maar 1 dag zonder toestemming op bokt; de impact is gigantisch. Zeker als het een voor de fotograaf ongewenste publicatie is.
Dat is ook niet terug te draaien. Ook niet als een foto er maar 2 uur op heeft gestaan. Die is dan al door duizenden, tienduizenden mensen bekeken en/of geklikt.
Sees schreef:Kentaro schreef:Als mensen dan maar met het rechtsboek willen blijven wapperen, zou ik gaan voor uitgelicht op zwart. Érg jammer voor al de mensen die er geen probeem van maakten en de topics met hun foto's vele malen minder zullen worden bekeken![]()
Ik denk inderdaad dat dit de enige 100% veilige oplossing ismaarrr ik denk dat je ook ITP/HAW dan eens zou moeten bekijken
.
San87, toestemming vragen is een goed idee maar zéker weten doe je het nooit, toch? En ook van foto's zonder logo kun je niet met zekerheid zeggen dat de fotograaf het goed vindt dat ze gepost worden.
Sees schreef:Femke schreef:Dus ook al staat een foto maar 1 dag zonder toestemming op bokt; de impact is gigantisch. Zeker als het een voor de fotograaf ongewenste publicatie is.
Dat is ook niet terug te draaien. Ook niet als een foto er maar 2 uur op heeft gestaan. Die is dan al door duizenden, tienduizenden mensen bekeken en/of geklikt.
Even buiten het feit dat het vanwege het auteursrecht niet mag vind ik dit een beetje overdreven hoor. Wat voor impact? En gigantisch? Wat dan? Inkomstenderving voor de fotograaf omdat het logo (lelijk) is weggeshopt? 99.9% van de mensen zal het niet eens opvallen. Dat blijkt puur en alleen uit het feit dat Uitgelicht al lang bestaat en er nu pas een keer iemand over begint. Als dit 'gewoon' per pb was gedaan, was er 'niets' aan de hand geweest.
Sees schreef:Femke, ik betwist ook nergens dat er wellicht naamsvermelding bij moet komen, ik betwist de impact. En de enige impact die jij nu beschrijft kun je niet anders zien dan gratis reclame
.
Sees schreef:Femke, ik betwist ook nergens dat er wellicht naamsvermelding bij moet komen, ik betwist de impact. En de enige impact die jij nu beschrijft kun je niet anders zien dan gratis reclame
.