Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:04

Mod meld zich, zoals beloofd. Zoals Angela al zei is het topic weer geopend en bij deze hou ik me dus aan mijn belofte om er weer op terug te komen.

Ik heb dit topic nu verder bijgelezen en ik heb weinig toe te voegen, behalve dan dat ik weet dat mijn intenties zuiver en niet gekleurd zijn zoals voor het gemak -lijkt het wel- maar aangenomen werd.
Het slotje is met het team besproken, dat was de beste oplossing die ik kon aanbieden in eerste instantie.

Rest mij nog oprecht sorry te zeggen en dat doe ik dus bij deze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:14

balance schreef:
Mod meld zich, zoals beloofd. Zoals Angela al zei is het topic weer geopend en bij deze hou ik me dus aan mijn belofte om er weer op terug te komen.

Ik heb dit topic nu verder bijgelezen en ik heb weinig toe te voegen, behalve dan dat ik weet dat mijn intenties zuiver en niet gekleurd zijn zoals voor het gemak -lijkt het wel- maar aangenomen werd.
Het slotje is met het team besproken, dat was de beste oplossing die ik kon aanbieden in eerste instantie.

Rest mij nog oprecht sorry te zeggen en dat doe ik dus bij deze.

Balance, als jij zegt dat je intenties zuiver zijn, dan geloof ik dat hoor. :)
De sluiting kwam voor mij echter onverwacht en rauw op mijn dak, dus vandaar dat ik dacht, dat jij je het topic/onderwerp misschien persoonlijk aantrok.
Maar fijn dat het weer open is. Ik heb dat topic hier ter sprake gebracht, omdat het gemakkelijker is om een voorbeeld te bespreken, dan hypothetische voorbeelden te geven, dat praat zo moeilijk.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:21

Da's waar Electra63. Blij dat we het nu dus besproken hebben en ik dank je voor je begrip.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:14

Angela schreef:
Nee, het zal nooit 100% objectief worden, zelf als zouden we heel bokt naar alles laten kijken, dan nog is het niet objectief. Helaas is het niet mogelijk (of in ieder geval niet betaalbaar en foutvrij) om een computerprogramma te schrijven dat objectief kan modden, dus jullie moeten het toch met ons doen.

En dit vind ik dus persoonlijk zo'n communicatietraining-opmerking: het klinkt meelevend en begrijpend, maar het is eigenlijk inhoudsloos.

Het gaat ook niet om objectief te modden (want dat lijkt me niet alleen niet haalbaar, maar ook niet wenselijk.) Maar wel om: hoe bewaak je dat jullie ook werkelijk kritische geluiden blijven houden? Alleen door ervan uit te gaan dat als je maar veel mensen bij elkaar hebt, dat automatisch gebeurt? Hoe voorkomen jullie dat mods zich onbewust conformeren? Wat doen jullie behalve het vertrouwen op motivatie en goede intenties?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:33

Wat stel jij voor dat zij moeten doen, Shadow0 ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:56

Nynke: voorlopig zijn het vooral vragen, geen voorstellen. Het enige dat ik zou willen is: neem het serieus, denk erover na. Zelfs als de antwoorden hier niet gegeven worden, hoop ik dat men achter de schermen wel nadenkt om de vragen echt te beantwoorden, en niet oppervlakkig maar echt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:28

Ik vraag het, omdat ik hier lees: jullie doen niets met onze voorstellen. Ik lees wel: het moet anders en transparanter e.d, maar echt concrete voorstellen, die ook haalbaar zijn, ik zie ze hier niet. Een paar ideeen zijn door modjes en bokkers afgewezen, om, naar mijn mening, valide redenen.
Ik heb trouwens ook geen idee, hoe het beter zou kunnen en dan zo, dat (vrijwel) iedereen hier gelukkig mee is.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:55

Winged schreef:
Shellyke schreef:
Wat de ideeën betreft, laat Bokt zelf een topic openen waar één of meerdere ideeën aan de orde komen en overleg in het openbaar serieus met de Bokkers hoe zij daarover denken. Heb alvast een paar ideetjes, het huidige bansysteem sowieso op de schop. Als je nu een ban krijgt kun je nadat je het bericht hebt gelezen niet meer in je postvak ed en kun je een bezwaar indienen om te laten kijken of de ban terecht is, mocht je de ban ten onrechte hebben gekregen is je ban niet meer terug te draaien. Waarom dit niet omdraaien, en de ban pas in laten gaan op het moment dat je ban door de bezwaarcommissie gegrond is verklaard. Dit kan natuurlijk alleen als de persoon in kwestie aangeeft gebruik te willen maken van de bezwaarprocedure. Indien mogelijk, de bans die nu van kracht zijn per onmiddelijke ingang intrekken om de mensen toch een mooie nieuwe kans te geven, en dan heb ik het niet over de mensen die een ander financieel of op een ander vlak hebben gedupeerd of spammers.

Even rekenen: Het modteam mag er max. 7 werkdagen over een besluit doen. Het bezwaarteam mag max 7 dagen over een besluit doen. Een beslissing wordt eerst door het modteam genomen. Daarna doorsturen... Dus in totaal ben je al snel 14 werkdagen (dus pak en beet 3 weken) verder voordat er een besluit is genomen. Dan denk je als gebruiker ook 'huh hoezo krijg ik ban van wat ik zo lang geleden heb gedaan?'

Winged, drie weken is echt niet zo lang, daarbij als ze weten dat dit het termijn is wat er voor staat zie ik het probleem niet. Het is dan ook kiezen of delen, of je krijgt je ban bij voorbaat opgelegd met de kans dat de ban onterecht was, of na de gehele procedure te hebben doorlopen. Dat is dan een keuze die de Bokker zelf moet maken.

Balance, neem me niet kwalijk als ik zeg dat je nu pas komt nadat een paar Bokkers daarom gevraagd hadden. Het komt op mij over dat Angela de hete kolen uit het vuur is komen halen voor jou. Het slotje was voorbarig en nergens op gebaseerd, dus wat jou reden is geweest voor het slotje is mij absoluut niet duidelijk. En begrijp ik nu goed dat het slotje in eerste instantie al besproken was voor het slotje er daadwerkelijk op kwam? Graag jou reactie hierop.

Zojuist kom ik het volgende topic tegen, [SMP] 2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen. Wat denk je hier dan van Balance?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:08

Drie weken niet lang? Daarnaast, met hetgene wat is gezegd over het aantal teruggedraaide bannen: Mwah, ik vind het de moeite om er 3 weken over te doen niet waard.

Daarnaast: Om nou al vervolgens op 1 mod te gaan spuien (er zitten twee op 1 forum) terwijl desbetreffende mods ook zaken buiten bokt hebben is een beetje overdreven. Stuur dan een TeM of een PB, voordat we mods individueel gaan bespreken. Dat laat ik liever aan de HM's over.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 15:08

Dat is aan één ieder om er gebruik van te maken Winged. Na wat ik eerder heb begrepen was Balance verantwoordelijk voor het sluiten van het topic dan kan ik er slechts een ander op aan spreken of vragen aan stellen. Is wat ik nu gedaan heb spuien en overdreven in jou ogen Winged?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:29

Shellyke schreef:
Balance, neem me niet kwalijk als ik zeg dat je nu pas komt nadat een paar Bokkers daarom gevraagd hadden. Het komt op mij over dat Angela de hete kolen uit het vuur is komen halen voor jou. Het slotje was voorbarig en nergens op gebaseerd, dus wat jou reden is geweest voor het slotje is mij absoluut niet duidelijk. En begrijp ik nu goed dat het slotje in eerste instantie al besproken was voor het slotje er daadwerkelijk op kwam? Graag jou reactie hierop.

Zojuist kom ik het volgende topic tegen, [SMP] 2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen. Wat denk je hier dan van Balance?

En dus? Moet ik aannemen dat je me verkapt beschuldigd van moedwillige nalatigheid wat mijn verantwoordelijkheid over het sluiten van het topic en pas reageren nadat ik al geschreven had: ik kom er op terug? Nee toch?
Dat Angela uit eigen vrije wil hier reageerde -had ze immers ook niet hoeven doen- is haar keuze en ik vind dat prima.
Ik kan me echt wel staande houden en heb beloofd dat ik erop terug zou komen en dat heb ik ook gedaan.
Ik kan ook alleen van mijn eigen intentie uitgaan, ik kan niet bepalen wat jij ermee besluit te doen. Dat is aan jou.

Voor alle duidelijkheid: nee, het slotje is niet besproken voordat het er daadwerkelijk op kwam. Daar heeft Berdien ook niets mee te maken gehad bijvoorbeeld, als mijn collega op dat forum. Dat was mijn beslissing.

Daar knelt het hem ook een beetje want ik had beter een slotje voor overleg kunnen plaatsen, overleggen en dan pas tot een besluit komen.
Ik ben daar door jullie op gewezen en dat vind ik wel terecht. Vandaar ook dat ik gewoon mijn verontschuldigingen aanbood.
Om met Maxima te spreken: dat was een beetje dom.
Vandaar dat Freya dat in het door jou aangehaalde topic op SMP wél heeft gedaan denk ik.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:54

Balance, na mijn mening heb je het topic gesloten op de verkeerde gronden want nogmaals, er was helemaal niks aan de hand. Als jij daar moedwillig en nalatig van wil maken dan ga je gang, dit zijn niet de woorden die ik gebruikt heb. En ja, je komt er op terug en na mijn mening had je dit ook eerder kunnen doen en niet nadat verschillende mensen om een reactie van jou vragen. Net als het mededelen dat het topic weer was geopend, jij had het tenslotte ook gesloten, lijkt mij dan ook meer dan logisch dat de mededling van jou komt.

Natuurlijk is het mooi dat Angela hier is komen reageren, wat het sluiten van dat topic betreft had ik liever gezien dat jij hier was want alleen jij weet wat jou motivatie is geweest. Zelfs nu weet ik nog niet wat jou motivatie was? Wat het overleggen betreft daar ben ik het volkomen mee eens, één van de dingen die de Bokkers vragen is duidelijkheid en met jou besluit heb je juist het tegenovergestelde bereikt.

Tja het andere topic, hier begrijp ik echt ppk helemaal geen toet van. Al op de eerste bladzijde geeft de TS aan dat de pony's terecht zijn en op dezelfde bladzijde begint het gesodemieter, toch loopt dit topic vervolgens door tot de achtse bladzijde voordat er inderdaad een slotje voor overleg word geplaatst. Maar ook voor nu geld hetzelfde als wat ik graag van jou zag, misschien kan Freya daar uitleg over geven?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:06

Word dit topic trouwens door alle modjes regelmatig gelezen? Of eigenlijk alleen door de modjes die over de forumzaken gaan?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:27

Shellyke schreef:
Balance, na mijn mening heb je het topic gesloten op de verkeerde gronden want nogmaals, er was helemaal niks aan de hand. Als jij daar moedwillig en nalatig van wil maken dan ga je gang, dit zijn niet de woorden die ik gebruikt heb. En ja, je komt er op terug en na mijn mening had je dit ook eerder kunnen doen en niet nadat verschillende mensen om een reactie van jou vragen. Net als het mededelen dat het topic weer was geopend, jij had het tenslotte ook gesloten, lijkt mij dan ook meer dan logisch dat de mededling van jou komt.

Natuurlijk is het mooi dat Angela hier is komen reageren, wat het sluiten van dat topic betreft had ik liever gezien dat jij hier was want alleen jij weet wat jou motivatie is geweest. Zelfs nu weet ik nog niet wat jou motivatie was? Wat het overleggen betreft daar ben ik het volkomen mee eens, één van de dingen die de Bokkers vragen is duidelijkheid en met jou besluit heb je juist het tegenovergestelde bereikt.

Tja het andere topic, hier begrijp ik echt ppk helemaal geen toet van. Al op de eerste bladzijde geeft de TS aan dat de pony's terecht zijn en op dezelfde bladzijde begint het gesodemieter, toch loopt dit topic vervolgens door tot de achtse bladzijde voordat er inderdaad een slotje voor overleg word geplaatst. Maar ook voor nu geld hetzelfde als wat ik graag van jou zag, misschien kan Freya daar uitleg over geven?

Wacht even. Even een misverstandje. Je geeft aan dat ik Angela de appels voor me uit het vuur wilde laten halen. Ik vertaalde dat naar moedwillige nalatigheid inderdaad; dat ik niet zelf wilde reageren. Ik had begrepen dat je dat bedoelde. Vandaar mijn opmerking: ik kan me wel staande houden.

Ik had aangegeven dat ik er op terug zou komen als het topic besproken was door het team. Dat heb ik gedaan. Ik begrijp dat jij vindt dat ik eerder had moeten antwoorden, ook al was het nog niet besproken? Dan verschillen we van mening en gelukkig mag dat.
Over het melden van het weer openen van het topic op GP: Angela was net even iets eerder dan ik. Kan zomaar gebeuren ;) .

Freya heeft in het geval van dit topic op SMP net even iets slimmer gehandeld met het tijdelijke slotje dan wat ik op GP deed. Daarvoor heb ik al mijn verontschuldingen aangeboden en ik dat vind ik voldoende. Het topic op GP is inmiddels weer open. Vindt je het makkelijker om te blijven poken naar mijn motivatie dan mijn verontschuldingen te accepteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 01:13

Appels vallen niet ver van een boom en kastanjes haal je uit het vuur.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 03:57

Lovely schreef:
Appels vallen niet ver van een boom en kastanjes haal je uit het vuur.

:D Klopt, smaken ook nog eens allebei beter dan hete kolen :j . He, gelukkig. We blijven er ook de humor van inzien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 04:58

Ik denk sowieso dat met humor vaak de sfeer wordt verbeterd. En gewoon met wat communicatie.
:D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 07:20

Wb topic verdweinende :+ paardjes:
Is het niet mogelijk dat de mods zoiets hadden van: :O ik zie niks hoor.....
En het zo bewust lang open gehouden werd totdat duidelijk was wat voor dierenliefhebber ts is?
Blijft er een topic open, is het weer niet goed 8)7

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:21

Balance, met je reactie daar kan ik helemaal niks mee. En als jij vragen naar jou motivatie poken wil noemen prima, maar voorals nog weet ik niet wat jou motivatie is geweest. En ik kan daar naar raden, of zelf invullen maar ik hoor het liever van de persoon in kwestie.

IKbenEllen, het zou kunnen dat de modjes die gedachten hadden, dat weet ik niet. Waar het mij om gaat is dat Bokt zo hoog van de toren blaast als men of topic gaat en nu laten ze het gewoon gaan. Krijg je weer het gevalletje, meten met 2 maten. Het word er in ieder geval niet duidlijker op.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:54

Ik denk niet dat het te maken heeft met het met 2 maten meten, maar het tijdsbestek van het bewuste topic. Het topic van de "verdweinende" paardjes begon op 5-10 off-topic te gaan en is op 6-10 op slot gegaan, ondertussen wel 5 pagina's verder. Het TWH topic liep langer, met minder berichten.

Ik begrijp niet waarom je de verklaring van Balance niet kunt accepteren, ze heeft toch gezegd dat ze dacht dat het bewuste topic een reltopic zou worden en dat ze daarmee te voorbarig was?
Ze heeft een foutje gemaakt, so what? Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:57

nynke55 schreef:
Ik begrijp niet waarom je de verklaring van Balance niet kunt accepteren, ze heeft toch gezegd dat ze dacht dat het bewuste topic een reltopic zou worden en dat ze daarmee te voorbarig was?
Ze heeft een foutje gemaakt, so what? Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen....

En dat wil ik accepteren. Zolang men iedere verkeerde beslissing in de toekomst maar niet achteraf onder het foutje gaat goedpraten. :+

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:17

Nynke55, niet om het een of ander, dat topic begon op de eerste bladzijde werkelijk uit de hand te lopen en loopt dan rustig door naar bladzijde acht voordat er word ingegrepen. Dit is dan ook niet te vergelijken met het TWH topic.

Enne Nynke55, bukken!!! :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:31

Gemist! :D

Het topic begon op 2-10 en na 4 of 5 berichtjes ging het op 5-10 verder, idd op dezelfde blz.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:32

Was het voor jullie dan ok geweest als het meteen op slot gegaan was? Dat had ik een gevalletje monddood gevonden...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:16

Nee, dat had ook niet gehoeven, maar na 2 pagina's was het wel duidelijk dat het niet meer on-topic zou gaan. Bovendien was de TS geband en mocht ze sowieso niks posten.
Maar de discussie ging nu even over waarom het ene topic zo snel op slot ging en het andere niet.