De Bokt 1-april grap is gevonden!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: De Bokt 1-april grap is gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:02

Mag je pony nou gebruiken of niet?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:03

Dat is + 5

SienenIvo

Oke,dank je!

Winged

@Elin: Lijstjes zijn niet de bedoeling, verhaaltje schrijven :)

Jeetje wat een prachtig weer vandaag. Ik besloot op stap te gaan met mijn paard en mijn pony. Normaal gesproken zijn we meer bezig met de sport, maar vandaag hadden we geen wedstrijd en konden we dus lekker naar buiten. We waren net op pad toen Tinka een vreugde bok gaf. Ze was dan ook lekker voorwaarts. Onderweg zagen we wat mandarijntjes en een paar lavendelplanten. Thuis heb ik haar wat muesli biks en paardenbrokken gegeven.

Normaal gesproken doe ik aan dressuur en springen. Ik doe niks aan grondwerk en western, longeren doe ik om de dag. Pas geleden had ik wat problemen met het zadel, ik heb de zadelmaker langs laten komen en nu gaat het stukken beter.
Vanaf nu kunnen we verder stappen zetten iun de aanleuning, een actieve voorhand en achterhand, wijken, het oefenen van de piaffe, passage en piroutte. Daar heb ik zin in! Voor het springen heb ik direct wat cavaletti aangeschaft. Ook heb ik voor Tinka nieuwe kogelbeschermers en peesbeschermers en springschoenen. Voor mijzelf een goede cap want Tinka bokt wel eens.
De meeste van mijn informatie haal ik op www.bokt.nl Daar heb je verschillende mods, mids, beheer mensen, nieuwsredactieleden en wiki mensen. Voor als je het wil weten, als je een groene naam ziet, dan heb je te maken met een moderator. Dan moet je heel hard wegrennen.
Andere belangrijke zaken op bokt:
http://www.bokt.nl/wiki/Hoofdpagina
[MA] beware of the penny ........
[HK] beware of the penny deel 2
[WZ] Wikizaken)
[YRT] Young rider talk
en natuurlijk [FZ] Nog 1 maand tot 1 april..

en voor vragen kun je altijd terecht bij memberlist.php?mode=viewprofile&u=2

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:04

Jeetje wat een prachtig weer vandaag. Ik besloot op stap te gaan met mijn paard en mijn pony. Normaal gesproken zijn we meer bezig met de sport, maar vandaag hadden we geen wedstrijd en konden we dus lekker naar buiten. We waren net op pad toen Tinka een vreugde bok gaf. Ze was dan ook lekker voorwaarts. Onderweg zagen we wat mandarijntjes en een paar lavendelplanten. Thuis heb ik haar wat muesli biks en paardenbrokken gegeven.

Normaal gesproken doe ik aan dressuur en springen. Ik doe niks aan grondwerk en western, longeren doe ik om de dag. Pas geleden had ik wat problemen met het zadel, ik heb de zadelmaker langs laten komen en nu gaat het stukken beter.
Vanaf nu kunnen we verder stappen zetten iun de aanleuning, een actieve voorhand en achterhand, wijken, het oefenen van de piaffe, passage en piroutte. Daar heb ik zin in! Voor het springen heb ik direct wat cavaletti aangeschaft. Ook heb ik voor Tinka nieuwe kogelbeschermers en peesbeschermers en springschoenen. Voor mijzelf een goede cap want Tinka bokt wel eens.
De meeste van mijn informatie haal ik op http://www.bokt.nl Daar heb je verschillende mods, mids, beheer mensen, nieuwsredactieleden en wiki mensen. Voor als je het wil weten, als je een groene naam ziet, dan heb je te maken met een moderator. Dan moet je heel hard wegrennen.
[WZ] Wikizaken)
[YRT] Young rider talk

Mijn topicje [HK] Voor de allerliefste pinkladies van 1 April!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:05

57014
veearts
horse event
blauw
forum
steigeren
bokken
rollen
mest

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:06

Pony's bijten }>

pony paard dressuur longeren beheer kogelbeschermers springen western longeren grondwerk piaffe passage pirouette wedstrijd mods bokt [HK] beware of the penny deel 2 Moderator [MA] beware of the penny ........ Nieuwsredactie Beheer Wiki Mids mandarijntjes lavendel zadelmaker cavaletti wijken achterhand voorhand [FZ] Nog 1 maand tot 1 april springschoenen voorwaarts takt peesbeschermers wiki mids aanleuning doorzitten stap

Joelle1996

mijn pony kan passage en de piaffe en af en toe doet hij ook nog een pitouette met rijden in de bak doen we afwisselent stap draf en galop zodat het niet saai word soms springen we en we rijden ook wel eens western ik weet niet wat wiki betekent maar de mods kunnen dat mij vast vertellen de kleuren van mijn dekjes zijn groen,roze,blauw,geel,paars,bruin ik heb een profiel op bokt met meerdere foto's erin en ik deed eerst op de manege altijd mee aan een wedstrijd daarbij had ik altijd een wit dekje en een wit hoofdstel erg grappig! en ik had ook vaak witte bandages :')

Momo2

Kan iemand het lijstje mij PB'en met de - woorden ?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:07

mijn pony kan passage en de piaffe en af en toe doet hij ook nog een pitouette met rijden in de bak doen we afwisselent stap draf en galop zodat het niet saai word soms springen we en we rijden ook wel eens western ik weet niet wat wiki betekent maar de mods kunnen dat mij vast vertellen de kleuren van mijn dekjes zijn groen,roze,blauw,geel,paars,bruin ik heb een profiel op bokt met meerdere foto's erin en ik deed eerst op de manege altijd mee aan een wedstrijd daarbij had ik altijd een wit dekje en een wit hoofdstel erg grappig! en ik had ook vaak witte bandages :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:09

Mijn pony ruikt als ik hem heb gewassen heerlijk lavendel!
Dat recept heb ik gevonden op Bokt en dat heb ik gekregen van een moderator.
En die hebben het weer van wiki.Wat ik ook op Bokt heb gevonden is hoe ik moet springen,westernrijden,longeren en grondwerk moet aanpakken.
Iedereen kan natuurlijk de piaffe,pirouette,passage.De nieuwsredactie heeft een artikel geschreven over de voorhand,achterhand, en de aanleuning.
Nu ga ik naar de zadelmaker en naar de ruitersportwinkel springschoenen en peesbeschermers kopen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:09

Woorden vinden is lastig.

Mijn Kaylak is een merrie, een New Forest Pony. Een paard is namelijk te groot. Soms doen we wat aan dressuur, bijna nooit aan springen (als iemand een rem heeft gevonden, de mijne ben ik verloren) en western, daar weten we helemaal niks van. Een paar maanden geleden kwam de zadelmaker met mijn nieuwe zadel, deze hebben we uitgetest in stap, piaffe en de passage. De pirouette kunnen we alleen tijdens het grondwerk. Tijdens het longeren met mijn lavendel longeerlijn loopt de achterhand voor de voorhand, waaruit blijkt dat Kaylak heel goed kan wijken. Dit heb ik geleerd door een artikel op de wiki van Bokt welke door de mods en mids met behulp van het beheer geplaatst is. Tijdens het voorwaarts rijden naar de cavaletti met springschoenen, kogelbeschermers en peesbeschermers om is er als we doorzitten helemaal niks van de aanleuning over, welke te verkrijgen is door veel paardenbrokken, muesli en biks aan de moderator te geven. Gelukkig hebben we altijd nog de nieuwsredactie die een verslag schrijft over de moderator die met Kaylak op wedstrijd durft te gaan. Dit verslag zal geplaats worden in één van de onderstaande topics. Takt hebben ze zeker niet! Een appuyement op Kaylak, zorgt voor iets te lachen. Ze haat mandarijntjes, dan doet ze een appuyement!

http://www.bokt.nl
[WZ] Wikizaken)
[FZ] Nog 1 maand tot 1 april..
[YRT] Young rider talk

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:10

Ik vind de min toch leuker de plus heeft iedereen
dus deze dag bestaat bij mij uit roze
ik vind 1 april sowieso leuk om het roze
roze paard
mijn paard heet totilas
roze totilas
ik heb zelfs een roze slof gekocht
en nee ik ben niet penny
slof is helemaal niet sielugh want daarvan gaat je paard dus aan de teugel lopen
net als anky
en justin bieber
en pokémon
ik kan ook op pokémon rijden
wel met een dikkere slof als bij totilas maar dat komt omdat hij zo´n dikke hengstennek heeft
en justin bieber is een beetje makkelijker
die is namelijk als gecastreerd
ik heb mijn paarden zelf ingereden
en nu kan ik met ze steigeren enzo
en dat is niet sielugh
al mijn paarden en pownies zijn zwarte hengsten
en arabier
en 1 ruin dat is justin bieber
ik ben fan van anky
maar niet heel erg
want ik ben ook wel weer een beetje beter dan anky
dus daarom
ik ben benieuwd wat jullie van mijn verhaaltje vinden
fan worden mag, ik zie jullie in 2016 in rio
ik doe mee in alle disciplines
want ik ben de bestuuuh
en ik heb toch genoeg pownies
xoxoxoxoxo roze Anky Bieber

ik ben dus sielugh bieber justin pokémon totilas groentensoep groentesoep penny

hey

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:11

Ik heb een hele leuke knol en met mijn knol heb ik lol.Hij is erg voorwaarts en achterwaarts.Hij kan goed dressuur,springen,western,longeren en grondwerk.
We zijn nu aan het oefenen van de piaffe,passage en de pirouette.Als we op wedstrijd gaan doe ik hem springschoenen en peesbeschermers aan.
Als mijn knol klaar is met een wedstrijd wrijf ik hem in met lavendel!Die lavendel ruikt super lekker!Alleen nu heb ik een probleem met mijn pirouette.
Dus ik dacht daar zal Bokt mij wel mee kunnen helpen.Ik ging kijken op Wiki en daar heb ik veel kunnen vinden over de pirouette.De moderator zal mij kunnen helpen.
En ja hoor de moderator heeft mij kunnen helpen!Nu gaat de pirouette heel beter!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:11

Mijn pony ruikt als ik hem heb gewassen heerlijk lavendel!
Dat recept heb ik gevonden op Bokt en dat heb ik gekregen van een moderator.
En die hebben het weer van wiki.Wat ik ook op Bokt heb gevonden is hoe ik moet springen,westernrijden,longeren en grondwerk moet aanpakken.
Iedereen kan natuurlijk de piaffe,pirouette,passage.De nieuwsredactie heeft een artikel geschreven over de voorhand,achterhand, en de aanleuning.
Nu ga ik naar de zadelmaker en naar de ruitersportwinkel springschoenen en peesbeschermers kopen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:12

61433
Balsport
Behendigheid
Drafsport
Dressuur
Endurance
Gymkhana
Jacht
Jousting
Mennen
Organisatie
Rensport
SGW
Springen
TREC
Voltige
Wedstrijd
Western
Working equitation

Nayomie

De meeste van mijn informatie haal ik op http://www.bokt.nl Daar heb je verschillende mods, mids, beheer mensen, nieuwsredactieleden en wiki mensen. Voor als je het wil weten, als je een groene naam ziet, dan heb je te maken met een moderator. Dan moet je heel hard wegrennen.
[WZ] Wikizaken)
[YRT] Young rider talk

Nickyenbobo

passage, piaff, pirouette, stap, draf, galop, sgw, dressuur, western, springen, wiki, mods, blauw, groen, zwart, Bokt, moderator, nieuwsredactie, beheer, wedstrijd, mids

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:13

61468
Balsport
Behendigheid
Drafsport
Endurance
Gymkhana
Jacht
Jousting
Mennen
Organisatie
Rensport
SGW
TREC
Voltige
Wedstrijd
Working equitation

Lolacabana

61468

Paardrijden is een sport waar risico’s aan zijn verbonden. Om deze risico's te beperken is het veiligheidscertificaat in het leven geroepen. Indien een ruitersportcentrum of vereniging beschikt over een veiligheidscertificaat geeft dit aan dat er volgens richtlijnen en afspraken gewerkt wordt om het risico tot ongevallen tot een minimum te beperken. Het veiligheidscertificaat wordt uitgegeven door de Stichting Veilige Paardensport.

In 2001 is de Stichting Veilige Paardensport tot stand gekomen. Deze stichting is opgericht door de FNRS, de KNHS, en de Stichting Recreatie Ruiter (SRR) in samenwerking met de Consument en Veiligheid. De stichting wordt bestuurd door afgevaardigden van de FNRS, KNHS en een onafhankelijke voorzitter. Het doel van de stichting is er voor zorg dragen dat de paardensport op een veilige manier wordt uigevoerd. De stichting doet dit ondermeer door het uitgeven van een veiligheidscertificaat. Dit certificaat garandeert de consument dat een accommodatie voldoet aan bepaalde basiseisen voor een veilige beoefening van de paardensport [1] . Het veiligheidscertificaat stelt onder andere eisen aan bijvoorbeeld:
de aanwezigheid van een BHV-er;
het verplicht rijden met een veiligheidshelm;
ongevallenadministratie;
gediplomeerde instructie;
enzovoort.

Het veiligheidscertificaat is onder meer opgenomen als verplicht onderdeel van het kwaliteitssysteem van de FNRS in de beoordeling van [[manege|maneges]. Op de website van veiligpaarden.nl is terug te vinden welke maneges, ruitersportcentra en verenigingen het certificaat bezitten.

Nayomie

[WZ] Wikizaken)
[YRT] Young rider talk

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:14

[WZ] Wikizaken)
[YRT] Young rider talk

O

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:15

Nieuwe woorden vinden is moeilijk!

Mijn Kaylak is een merrie, een New Forest Pony. Een paard is namelijk te groot. Soms doen we wat aan dressuur, bijna nooit aan springen (als iemand een rem heeft gevonden, de mijne ben ik verloren) en western, daar weten we helemaal niks van. Een paar maanden geleden kwam de zadelmaker met mijn nieuwe zadel, deze hebben we uitgetest in stap, piaffe en de passage. De pirouette kunnen we alleen tijdens het grondwerk. Tijdens het longeren met mijn lavendel longeerlijn loopt de achterhand voor de voorhand, waaruit blijkt dat Kaylak heel goed kan wijken. Dit heb ik geleerd door een artikel op de wiki van Bokt welke door de mods en mids met behulp van het beheer geplaatst is. Tijdens het voorwaarts rijden naar de cavaletti met springschoenen, kogelbeschermers en peesbeschermers om is er als we doorzitten helemaal niks van de aanleuning over, welke te verkrijgen is door veel paardenbrokken, muesli en biks aan de moderator te geven. Gelukkig hebben we altijd nog de nieuwsredactie die een verslag schrijft over de moderator die met Kaylak op wedstrijd durft te gaan. Dit verslag zal geplaats worden in één van de onderstaande topics. Takt hebben ze zeker niet! Een appuyement op Kaylak, zorgt voor iets te lachen. Ze haat mandarijntjes, dan doet ze een appuyement! Met Toiletteren is ze heel braaf.

http://www.bokt.nl
[WZ] Wikizaken)
[FZ] Nog 1 maand tot 1 april..
[YRT] Young rider talk

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:17

Dusssss.....

Ik heb een paard die de passage, piaff en pirouette niet beheerst. De stap, draf en galop gaan voortreffelijk. Vanochtend met een aantal dressuur mutsen sgw Markelo gaan kijken. Leuk al die pakjes die die ruiters dragen. Blauw, groen, zwart en ga zo maar door. Lekker onsamenhangend verhaal.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:18

Als je wilt paardrijden heb je een pony of een paard hebben.
Hij moet een goede aanleuning hebben.Hij moet voorwaarts en achterwaarts kunnen rijden.
Hij mag niet te veel op de voorhand lopen want dat is niet goed.
Voor je gaat rijden kun je je pony of paard longeren.
Als je een kleine Totilas wilt hebben moet je in de dressuur lopen.
Springen is ook leuk en dan ben je een kleine Albert Zoer.
Als je western rijdt lijk je op Rieky Joung.
Met grondwerk ken ik niemand...
Je kan met alles op wedstrijd gaan.
Springen,dressuur,western,...
Als je meer informatie wilt kan je altijd bij de mods,Bokt,nieuwsredactie,beheer,wiki of mids terecht!