Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:23

Als ik het goed zie gaat deze grafiek tot rond de 20 maart, dat is geen 6 weken geleden. ;) En ik zie zelf geen bijzondere daling, in 2010 heeft het ook op die lijn gezeten met views en bezoekers.

mhu100

Woonplaats: Emmen, Meppel, Zwolle, Harderwijk, Amersfoort, Soest, Soesterberg, Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:24

Ze hebben mij altijd geleerd om geen oude schoenen weg te gooien voordat ik nieuwe heb. Hier maakt dat blijkbaar niet uit, want een werkbaar systeem wordt klakkeloos vervangen door een (tijdelijk) systeem welke door vele bokkers, gezien de reactie's, niet wordt gewaardeerd.

Wat mij stoort is dat alle bezwaren van de gebruikers, zowel commercieel als niet commercieel, in de wind geslagen worden en er dus niet geluisterd wordt naar de wensen/ervaringen/iedeeën van de gebruikers/klanten. Als men deze houding aan blijft houden dan zijn er uiteindelijk geen overlevingskansen meer.
Nu gaat het nog alleen over EA, maar wat is de volgende stap? Mag er dan in forum X, Y en Z ook niet meer gereageerd worden omdat ze elkaar bijvoorbeeld teveel in de haren zitten, waardoor de Mods ook hier teveel werk hebben? Op deze manier wordt het geliefde Bokt steeds minder interessant en wordt het bestaansrecht steeds verder geminimaliseerd.

Mijn mening is dat de bedenkers van deze (tijdelijke) wijzigingen de plank volledig mis geslagen hebben! Ga (voorlopig) terug naar de oude situatie. Inventariseer eerst alle voor en tegens en kom pas met iets nieuws als er een systeem bedacht is waar de meeste bokkers zich in kunnen vinden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:28

cavaletti schreef:
Bokkers konden precies zien of er interesse was in een product doordat er veel gereageerd werd, bokkers konden zien of een verkoper wel of niet te vertrouwen was, bokkers konden lezen of een product goed of slecht was enz enz.

even als voorbeeld: kijk eens naar de reacties in de bovenste link in mijn onderschrift :) .

Door dit soort reacties bouw je een leuk klantenbestand op. Mensen bestellen iets bij je, en zijn zo tevreden over de kwaliteit / prijs verhouding van het produkt en de service die aangeboden wordt, dat ze er een "dankjewel" voor in het topic neerzetten +:)+ . Dat doet mij goed, maar dat doet andere geinteresseerden ook goed _/-\o_ . Ze voelen dat het een eerlijk persoon is om iets bij te kopen :j . Maak je er een leeg advertentie-topic van, zijn de goeden een stuk lastiger van de kwaden te onderscheiden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:28

Ik vind het ook wel een beetje flauw dat de statjes maar tot en met februari gaan. Waar is heel maart? De afname zal toenemen met de tijd, omdat steeds meer mensen erachter komen. Buiten dat is dit inderdaad voor heel EA, en ik merk dat in de delen waar nog wel reageerde kan worden ook echt veel gereageerd wordt wat de statjes voor deze zaak ook niet representatief maakt.
Laatst bijgewerkt door Marit op 07-04-11 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:35

Neonlight schreef:
Als ik het goed zie gaat deze grafiek tot rond de 20 maart, dat is geen 6 weken geleden. ;) En ik zie zelf geen bijzondere daling, in 2010 heeft het ook op die lijn gezeten met views en bezoekers.

Zou kunnen, maar dat staat er niet ;) Maar goed 20 maart is ook al 3 weken geleden.
Maar jij wou dus zeggen dat die 25% daling in vergelijking met de vorige periode normaal is?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:15

Marit schreef:
Ik vind het ook wel een beetje flauw dat de statjes maar tot en met februari gaan. Waar is heel maart? De afname zal toenemen met de tijd, omdat steeds meer mensen erachter komen. Buiten dat is dit inderdaad voor heel EA, en ik merk dat in de delen waar nog wel reageerde kan worden ook echt veel gereageerd wordt wat de statjes voor deze zaak ook niet representatief maakt.

Die statjes gaan tot en met vorige week, week 13.

Code
+---------+-------+------------------------------------------+
| day     | total | bar                                      |
| 2010-48 |  1408 | **********************************       |
| 2010-49 |  1302 | *******************************          |
| 2010-50 |  1292 | *******************************          |
| 2010-51 |  1026 | ************************                 |
| 2010-52 |  1344 | ********************************         |
| 2011-01 |  1661 | **************************************** |
| 2011-02 |  1565 | *************************************    |
| 2011-03 |  1642 | ***************************************  |
| 2011-04 |  1666 | **************************************** |
| 2011-05 |  1632 | ***************************************  |
| 2011-06 |  1696 | **************************************** |
| 2011-07 |  1581 | **************************************   |
| 2011-08 |  1646 | ***************************************  |
| 2011-09 |  1486 | ***********************************      |
| 2011-10 |  1475 | ***********************************      |
| 2011-11 |  1466 | ***********************************      |
| 2011-12 |  1381 | *********************************        |
| 2011-13 |  1462 | ***********************************      |

Week 8 is de week van 20 tot 26 februari, en in onderstaande tabel staat er links van die week een blauw lijntje naar boven, dat bolletje daar is week 8. En als je dan verder telt, is het laatste bolletje week 13.

Afbeelding

Aangezien we nu in week 14 zitten is het logisch dat het maar tot aan week 13 gaat.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:19

Ik moet zeggen dat ik na het invoeren van het nieuwe systeem niets meer op bokt hebt gezet. Vind het niet fijn werken.

Ook heb ik nergens meer op gereageerd want je hebt geen idee wat er geboden wordt en vindt het gewoon geen fijne
manier van werken zo. :n

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:22

Ik vind het persoonlijk jammer dat er na zoveel negativiteit niks aan wordt gedaan.
Natuurlijk snap ik dat het meer werk was voor de modjes, dat is niet te ontkennen.
Maar imo bloedt EA dood als het zo doorgaat. :=

Ik keek elke dag op EA. Sinds het nieuwe systeem is ingevoerd kijk ik er steeds minder op.
Laat staan reageren op iets. Het duurt eeuwen en áls je antwoord hebt is het vaak nog niet afgehandeld.
Ik wilde laatst een broek kopen, ik ben 4 weken bezig geweest.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:24

gem schreef:
Holly: is CO jouw inziens alleen voor zakelijke adverteerders bedoeld dan? Waarom zou het wel interessant mogen zijn voor bedrijven en niet voor gelegenheids-verkopers die af en toe een leuke partij op de kop kunnen tikken?
Ik zou wel graag, zoals HTM al zegt, een tweedeling Paard-Gerelateerd / Niet-Paard=Gerelateerd zien, maar iedereen moet toch vrij zijn om aan te bieden wat hij heeft.

Nee hoor, zeker niet, al zou ik het liever zo gesplitst zien dan paard/niet paard, maar naast dat je momenteel door de enorme ontploffing aan hobbyverkopers door de bomen het bos niet meer ziet, is hetgeen waar het om gaat, dat wat Foxy aanhaalt. Niet betalen binnen de betalingstermijn, er achter aan moeten hobbelen, de meest onnozele vragen per PB, etc etc.
Het is een vrij grote groep aan hobbyverkopers die zich voordoen als zakelijk verkoper. Daardoor krijg je dat veel lezers denken dat ieder topic ze bekijken geplaatst is door een hobbyverkoper. Foxy is dat niet en voor haar is het dus heel irritant om de vergissers achter de broek aan te moeten zitten. Joehoe betaal je nog, joehoe kom je je spul nog halen, joehoe dit, joehoe dat.
Maar wat denk je van de lezer die perongeluk denkt dat alle aanbieders winkels zijn? Die zit mooi op zijn neus te kijken als het thuis gekregen product er niet winkelig uit ziet en er ook niet mee terug kan.
Er is al vaker gevragen of er misschien iets als een icoontje in de rechterbovenhoek ofzo kan komen bij een zakelijk adverteerder, zodat het voor de mensen duidelijker is van wie ze iets kopen.
Wordt allemaal niet gedaan, maar er moet toch iets denk ik, want dit probleem wordt steeds groter.

Dus nee het interesseerd mij geen drol wie waar adverteerd, als er maar duidelijkheid is voor de lezers. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:01

holly schreef:
gem schreef:
Holly: is CO jouw inziens alleen voor zakelijke adverteerders bedoeld dan? Waarom zou het wel interessant mogen zijn voor bedrijven en niet voor gelegenheids-verkopers die af en toe een leuke partij op de kop kunnen tikken?
Ik zou wel graag, zoals HTM al zegt, een tweedeling Paard-Gerelateerd / Niet-Paard=Gerelateerd zien, maar iedereen moet toch vrij zijn om aan te bieden wat hij heeft.

Nee hoor, zeker niet, al zou ik het liever zo gesplitst zien dan paard/niet paard, maar naast dat je momenteel door de enorme ontploffing aan hobbyverkopers door de bomen het bos niet meer ziet, is hetgeen waar het om gaat, dat wat Foxy aanhaalt. Niet betalen binnen de betalingstermijn, er achter aan moeten hobbelen, de meest onnozele vragen per PB, etc etc.
Het is een vrij grote groep aan hobbyverkopers die zich voordoen als zakelijk verkoper. Daardoor krijg je dat veel lezers denken dat ieder topic ze bekijken geplaatst is door een hobbyverkoper. Foxy is dat niet en voor haar is het dus heel irritant om de vergissers achter de broek aan te moeten zitten. Joehoe betaal je nog, joehoe kom je je spul nog halen, joehoe dit, joehoe dat.
Maar wat denk je van de lezer die perongeluk denkt dat alle aanbieders winkels zijn? Die zit mooi op zijn neus te kijken als het thuis gekregen product er niet winkelig uit ziet en er ook niet mee terug kan.
Er is al vaker gevragen of er misschien iets als een icoontje in de rechterbovenhoek ofzo kan komen bij een zakelijk adverteerder, zodat het voor de mensen duidelijker is van wie ze iets kopen.
Wordt allemaal niet gedaan, maar er moet toch iets denk ik, want dit probleem wordt steeds groter.

Dus nee het interesseerd mij geen drol wie waar adverteerd, als er maar duidelijkheid is voor de lezers. ;)

Heb je misschien een link van een hobbyverkoper die zich voordoet als een zakelijke? ik kan er namelijk niet echt een beeld bij krijgen wie/wat je bedoelt..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:11

En wanneer ben je een zakelijke verkoper? Als je een website hebt of een KvK en BTW nummer? of beide? Als je leeft van je verkochte artikelen (hoofdinkomen)? Ik denk dat de grens namelijk niet zo heel erg ver van elkaar af ligt of je een zakelijke of hobbymatige verkoper bent. Beide willen er graag wat aan overhouden :j Ik heb nog steeds een KvK en BTW nummer, maar toch doe ik het tegenwoordig helemaal hobbymatig :j

En anders kun je toch gaan betalen voor een mooi icoontje bij je advertentie als jij jezelf wilt promoten als zakelijke verkoper :) Misschien moet dat ook maar op het lijstje van "betalen voor"; SMS/overschrijving/promoten en bv omhoogschoppen van advertentie's.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 07-04-11 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:18

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:23

Elke gek kan tegenwoordig een KvK nummer krijgen :=
Het is maar net of je de moeite wilt nemen om naar de KvK te gaan en daar een paar tientjes wilt neerleggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:23

ah zo! Dankje :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:31

Tja Robynn, maar dan moet je wel de wettelijke regels naleven en heb je als koper bepaalde rechten, die je niet hebt als je particulier koopt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:37

Dat is waar :j

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:47

Jammer dat iedereen klaagt. En met Gem ben ik het eens. Ik ben van plan om een lijstje te amken in mijn profiel van mensen die iets bij mij gekocht hebben en die er blij mee zijn....Misschien haalt dat mensen over. maarja dan moeten die mensen wel de moeite nemen om in mijn profiel te kijken...En ik moet mijn 'kopers' Pb'en zij moeten toestemming geven en dan mag ik ze in mijn profiel plaatsen...Lekker handig allemaal........:( ZO JAMER dat E-A nu verpest wordt...(want zo zie ik het echt!)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:04

Ik kocht al jaren via bokt spullen
en verkocht ook spullen via bokt

nu 2x de mist in gegaan al
met een verkoper via bokt
(onwijs gezeik, voor er wat werd verstuurd)

en... ook onwijs veel afhakers van kopers ineens
die op laastste moment toch ineens afhaakte

ik vind echt niet fijn (meer)
via bokt kopen/verkopen

ik wijk nu dus ook weer terug uit naar Marktplaats :))

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:01

Zo, ik ga maar eens klagen over deze verandering;

Ik vind het echt heel vervelend en zou het graag weer terug veranderd zien want;

- Je kunt tussentijdse biedingen niet meer zien of algemene vragen/antwoorden lezen
- Ik moet nu een PBtje sturen maar als ik de advertentie nog even wil bekijken kan ik die niet zoals voorheen terugvinden in 'Eigen berichten', nu moet ik helemaal de berichten van de verkoper doorspitten of door de topics van EA

Ik wil het oude terug!!! Dit is helemaal niet handig! En ik snap ook echt niet wáárom het zo veranderd is.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:41

even kleine tip ;) als je een topic bij je eigen berichten wilt zetten kun je op het knopje naast abboneer klikken en dan heb je hem er tussen staan.. :)

maar ben het wel met je eens.. :P vind het ook een beetje vervelend al kijk ik wel gewoon nog in EA maar koop eigenlijk niks meer..

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:50

Citaat:
al kijk ik wel gewoon nog in EA maar koop eigenlijk niks meer..

Dat is hier precies hetzelfde.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:07

apple01 schreef:
Jammer dat iedereen klaagt. En met Gem ben ik het eens. Ik ben van plan om een lijstje te amken in mijn profiel van mensen die iets bij mij gekocht hebben en die er blij mee zijn....Misschien haalt dat mensen over. maarja dan moeten die mensen wel de moeite nemen om in mijn profiel te kijken...En ik moet mijn 'kopers' Pb'en zij moeten toestemming geven en dan mag ik ze in mijn profiel plaatsen...Lekker handig allemaal........:( ZO JAMER dat E-A nu verpest wordt...(want zo zie ik het echt!)

Ik heb dat inderdaad ook, maar ik moet eerlijk zijn dat ik het al een jaartje of 1,5 niet bij gehouden heb... := Een feedback systeem zal imo erg handig zijn :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:38

Het aantal views bezoekers en geplaatste ad's zal misschien niet heel erg teruggelopen zijn maar te merken uit de ervaringen van de bokkers hier blijft het aantal werkelijke verkopen via bokt erg achter bij de wijze zoals het voorheen ging. Het nieuwe systeem werkt echt niet goed en m.i. komt dat echt doordat je topic erg snel wegzakt, waardoor de zogenaamde "impuls"kopers uitblijven. Want soms ben je niet specifiek naar iets op zoek, maar komt er gewoon leuks voorbij waarop je dan reageert. Volgens mij zijn dat er ook veel en deze blijven dus weg.
Wil ook het oude systeem terug pleaase???? |( |(

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:54

Het aantal geplaatste advertenties is misschien niet zo drastisch gedaald... komt natuurlijk ook omdat mensen hun spullen niet meer kwijt raken.
Ik zie al weken dezelfde spullen van dezelfde mensen langs komen.

Voorheen was dat ook wel zo, maar raakte het lijstje steeds leger... dat is nu niet zo.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:49

Puera schreef:
Het aantal geplaatste advertenties is misschien niet zo drastisch gedaald... komt natuurlijk ook omdat mensen hun spullen niet meer kwijt raken.
Ik zie al weken dezelfde spullen van dezelfde mensen langs komen.

Voorheen was dat ook wel zo, maar raakte het lijstje steeds leger... dat is nu niet zo.

EENS! Ik heb dat nu ook. Eerst verkocht ik het in 1 of 2 dagen allemaal. Nu moet ik er best lang mee winkelen voordat alles weg is... (het is ook jammer dat als je de prijs van je producten dan drastisch verlaagd je niet bovenaan komt...maar weer een week moet wachten)