Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Kijk- en luistergeld betalen we gelukkig al jaren niet meer.
Shadow0 schreef:Uhm, jawel hoor, dit wordt via de belasting betaald. En die belasting betalen we allemaal.
Dat bedoelde ik nou juist: de dingen die gratis lijken, worden alsnog wel door ons betaald - is het niet op de ene manier (direkt) dan op een andere (via belastingen of bijvoorbeeld een hogere prijs om de reclamekosten te dekken)
Marreke schreef:Gut, ik kijk al jaren zonder maar een cent te betalen.
Wat doe ik toch fout?
Kijken zonder te betalen kan, het is soms even zoeken naar de juiste weg maar het kan echt. Voor Nederland 1, 2 en 3 dan toch.
Citaat:Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.
ThePast03 schreef:Maar dan snap ik nog je punt niet. Ik betaal al voor mijn pc en internetverbinding dus waarom zou ik ook nog geld willen betalen om sites te bezoeken?
Citaat:Dat is net zoiets als een tv kopen, kijk- en luistergeld betalen en dan voor iedere zender nog eens apart moeten betalen.
Marreke schreef:Ehm, ik betaal geen belasting in Nederland maar kijk wel. Hoe zit dat dan?
Shadow0 schreef:Dat is overigens precies wat veel mensen doen: want de meeste mensen hebben of een kabelaansluiting en betalen dus voor een bepaald pakket (ok, je kunt niet per zender betalen maar je hebt vaak wel keuze tussen een goedkoper, beperkt pakket en een breder en duurder pakket) of een schotel met benodigde decoders.
Shadow0 schreef:Als er alleen maar mensen vanuit het buitenland gaan kijken, maar Nederland zelf wil de zenders niet en snijdt alle subsidie af, dan is er uiteindelijk geen Nederland 1,2 of 3 meer om naar te kijken.