1 euro voor Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bas232

Re: 1 euro voor Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:08

Sorry helaas offtopic door toedoen van Shadow....mijn excuus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:09

Ik vind het toch wel erg met modder gooien worden dit topic: jammer..... Ach gut

En eigenlijk gaat het in dit topic alleen om het storten en de tussenstand dus: Bahart !!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:13

ThePast03 schreef:
Kijk- en luistergeld betalen we gelukkig al jaren niet meer.

Uhm, jawel hoor, dit wordt via de belasting betaald. En die belasting betalen we allemaal.

Dat bedoelde ik nou juist: de dingen die gratis lijken, worden alsnog wel door ons betaald - is het niet op de ene manier (direkt) dan op een andere (via belastingen of bijvoorbeeld een hogere prijs om de reclamekosten te dekken)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:19

Shadow0 schreef:
Uhm, jawel hoor, dit wordt via de belasting betaald. En die belasting betalen we allemaal.

Dat bedoelde ik nou juist: de dingen die gratis lijken, worden alsnog wel door ons betaald - is het niet op de ene manier (direkt) dan op een andere (via belastingen of bijvoorbeeld een hogere prijs om de reclamekosten te dekken)

Maar dan snap ik nog je punt niet. Ik betaal al voor mijn pc en internetverbinding dus waarom zou ik ook nog geld willen betalen om sites te bezoeken?
Dat is net zoiets als een tv kopen, kijk- en luistergeld betalen en dan voor iedere zender nog eens apart moeten betalen.

Dit gaat trouwens niet over de vrijwillige bijdrage, daar heb ik geen problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:19

Gut, ik kijk al jaren zonder maar een cent te betalen.
Wat doe ik toch fout?

Kijken zonder te betalen kan, het is soms even zoeken naar de juiste weg maar het kan echt. Voor Nederland 1, 2 en 3 dan toch.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:20

Marreke schreef:
Gut, ik kijk al jaren zonder maar een cent te betalen.
Wat doe ik toch fout?

Kijken zonder te betalen kan, het is soms even zoeken naar de juiste weg maar het kan echt. Voor Nederland 1, 2 en 3 dan toch.

Precies met een antenne kan je gewoon 1,2 en 3 bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:22

Digitaal tegenwoordig, maar da's hetzelfde principe als de ouderwetse antenne.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:23

Citaat:
Afschaffing van de omroepbijdrage
Tijdens de formatie-onderhandelingen voor het tweede paarse kabinet spraken PvdA, VVD en D66 af dat er een onderzoek zou komen naar de afschaffing van de omroepbijdrage. De programma's van de publieke omroepen zouden voortaan betaald moeten worden uit de belastingopbrengsten. Met ingang van 1 januari 2000 werd de omroepbijdrage inderdaad afgeschaft en worden de programma's van de publieke omroep uit de belastingopbrengsten betaald.

Oftewel het word wel betaald alleen zie je het niet terug omdat het een deel van je belasting is dat je betaald!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:26

Ehm, ik betaal geen belasting in Nederland maar kijk wel. Hoe zit dat dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:26

ThePast03 schreef:
Maar dan snap ik nog je punt niet. Ik betaal al voor mijn pc en internetverbinding dus waarom zou ik ook nog geld willen betalen om sites te bezoeken?

Ik weet niet of je dat wilt. Maar ik weet wel dat het geld van je pc noch het geld van je internetverbinding iets met Bokt te maken heeft, en dat komt daar ook niet terecht.
Het punt is: iemand moet uiteindelijk de kosten van Bokt betalen. Dat kunnen sponsors zijn, dat kan Bart zelf zijn, dat kunnen de gebruikers zijn, maar ergens moet het toch vandaan komen. Het ontstaat niet vanzelf...

Citaat:
Dat is net zoiets als een tv kopen, kijk- en luistergeld betalen en dan voor iedere zender nog eens apart moeten betalen.

Dat is overigens precies wat veel mensen doen: want de meeste mensen hebben of een kabelaansluiting en betalen dus voor een bepaald pakket (ok, je kunt niet per zender betalen maar je hebt vaak wel keuze tussen een goedkoper, beperkt pakket en een breder en duurder pakket) of een schotel met benodigde decoders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:31

Ik heb een schotel en kijk vrijwel onbeperkt, slechts enkele zenders zijn gecodeerd. Het kost mij enkel de lokale electriciteitsrekening. Hoe moet de BV Holland dan aan mij verdienen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:31

Marreke schreef:
Ehm, ik betaal geen belasting in Nederland maar kijk wel. Hoe zit dat dan?

Tsja, dan heb jij voordeel (nou ja, alsof het zo'n eer is om naar de Nederlandse tv te kunnen kijken Knipoog ) van de Nederlandse belastingbetaler. Hetzelfde als je met een Belgische of Duitse auto over de Nederlandse wegen rijdt... en omgekeerd maken wij veelvuldig gebruik van de wegen die de Duitse en Belgische belastingbetalers bekostigen...

Het blijft een evenwicht: hier gaat er wat af, daar komt er wat bij, maar gratis is het niet. Ook al betaal je niet direkt, het geld moet ergens vandaan komen...

Toevoeging: maar belangrijk is wel dat het niet meer zou werken als iedereen het zo zou doen. Als er alleen maar mensen vanuit het buitenland gaan kijken, maar Nederland zelf wil de zenders niet en snijdt alle subsidie af, dan is er uiteindelijk geen Nederland 1,2 of 3 meer om naar te kijken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:33

Shadow0 schreef:
Dat is overigens precies wat veel mensen doen: want de meeste mensen hebben of een kabelaansluiting en betalen dus voor een bepaald pakket (ok, je kunt niet per zender betalen maar je hebt vaak wel keuze tussen een goedkoper, beperkt pakket en een breder en duurder pakket) of een schotel met benodigde decoders.

Ik heb een decoder voor digitale tv (gratis van Casema gekregen omdat wij met de proef meededen) en krijg gratis een heel uitgebreid pakket zenders, dus ik doe daar niet aan mee.
Ik zou er dus ook niet aan meedoen als ik er wel voor moest betalen, dan kijk ik wel weer via internet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:54

Shadow0 schreef:
Als er alleen maar mensen vanuit het buitenland gaan kijken, maar Nederland zelf wil de zenders niet en snijdt alle subsidie af, dan is er uiteindelijk geen Nederland 1,2 of 3 meer om naar te kijken.

Ik zou dat niet als gemis ervaren Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:56

Nee, dat kan ik me best voorstellen Lachen (En dit is wel echt off-topic, dat geef ik toe)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 02:46

Moderatoropmerking:
Idd, geheel offtopic. Graag weer ontopic verder gaan.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 08:56

Ik heb het zelf aangeboden aan PintoNatal. Ze is op dit moment gewoon zelf ontzettend geirriteerd & zegt dingen ze zij niet meent.
& zodat die reacties die julie geven op wat ik zei nu meer tegen mij gericht zijn; heeft ze ook geen reden om kwaad terug te doen.
Jullie kunnen het vinden as gelul en whatever zo maak je het niet goed. Ze heeft haar excuses gemaakt. En jullie mogen zelf kijen of jullie er wat mee doen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:52

Pff een flink aantal pagina's erbij, ik dacht; 'mooi, weer veel gestort', maar nee hoor enkel discussies. Nagelbijten / Gniffelen

Heb er geen probleem mee als er discussies gevoerd worden maar een aantal posts waren ronduit respectloos.
@Bas; Wat moet jij ontzettend veel plezier hebben beleefd aan deze laatste paar pagina's! Haha!
Overigens wel super dat je zelf toch een bijdrage wil leveren. Knipoog

@Bart; Is er een nieuwe tussenstand bekend? Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:29

Tussenstand graag Haha! en een beetje vrede Schijnheilig

Asmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:04

Omdat ik graag wil dat bokt blijft bestaan, heb ik ook mijn bijdrage geleverd. Groetjes

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:58

Ik heb net het laatste restje btg even uitgegeven aan bokt Lovers

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:06

Hier is -eindelijk- 5 euro overgemaakt!

Ben benieuwd naar de tussenstand.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:40