Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:47

Suzanne F. schreef:
Welke was dat? Welke prijsvraag? Welk paard? :+
Ik weet het echt even niet.
Meestal heb ik wel door dat het een 1 april grap is en doe ik gewoon voor de leuk mee. Maar Farbenfroh had ik echt niet door, daar ben ik echt ingetuind.

[VN] Uitslag Bokt.nl Fotowedstrijd. Paard was Nimbly.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:47

Bellatrix schreef:
juval schreef:
wat ik ook nog een bijzonder topic vond, niet zo heel lang geleden, was die bokker die een paard had gevonden. Geen eigenaar te vinden, uiteindelijk bleek hij uit duitsland te komen en kreeg ze het paard. Helaas mankeerde hij van alles en heeft ze er niet lang plezier van gehad.

Die valk? Leeft hij niet meer??

Nee. Maar ze heeft in het topic nooit meer laten weten wat er gebeurd was.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:48

Bellatrix schreef:
juval schreef:
wat ik ook nog een bijzonder topic vond, niet zo heel lang geleden, was die bokker die een paard had gevonden. Geen eigenaar te vinden, uiteindelijk bleek hij uit duitsland te komen en kreeg ze het paard. Helaas mankeerde hij van alles en heeft ze er niet lang plezier van gehad.

Die valk? Leeft hij niet meer??

Nee die is ingeslapen.
Had eigenlijk van dag 1 af aan problemen met de longen.
Denk dat er heel wat geld en verdriet in is gestoken in dat paard.

Ik denk maar zo, mensen dumpen niet snel een paard als het gezond is en ze er aan kunnen verdienen.

Anoniem

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:49

Och dat topic weet ik ook nog wel.. Die was bij de Meinweg in Roermond gevonden, toch?
Ik wist niet dat hij was ingeslapen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:55

Suzanne F. schreef:
Oh ik dacht echt dat de gebruiker Purno heette. Grappig hoe je herinneringen vertroebelen.
Er was ook iemand met duiven, Vvtjuh heette hij dacht ik. En ik heb een tijd met Pieterjan op MSN gekletst maar dat is ooit verwaterd. Geen idee waar die gebleven is. En Steef.

Pieterjan heeft als model gewerkt, als Anchor/reporter en daarna in de marketing waar hij nu Owner/Managing Director bij Automotive Marketing Innovators is. Hij heeft een paard die hij door iemand anders laat rijden/uitbrengen als ik het goed heb.

Pieterjan is toendertijd nog eens 4 weken bij ons op stal geweest met zijn paard, soort van werkvakantie en trainen geloof ik. De meiden liepen allemaal achter hem aan. Ik heb hem toen nog gehaald en gebracht. Nog meeting gehouden met oa Dorine, Jippie, Sylvia en Sanderijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:55

Ik ben het topic uit het oog verloren dus ik wist het ook niet. Wat triest zeg...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:59

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:02

Dank je wel. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:13

Ik denk nog regelmatig aan Djilna. Haar Arabische volbloed had z'n schoft gebroken maar heeft heel goed kunnen relativeren en in denk dat ze nog op redelijk hoog niveau endurance heeft gereden.

Elke keer als ik m'n paarden een uitglijder zie maken, ben ik helemaal argwanig en denk ik eraan...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:14

Wat bijzondere paarden betreft herinner ik me trouwens nog die ruin van Lia en Albert. Met zo’n witte vlek op de buik. Dat was echt een heel tof dier, geloof dat hij niet meer leeft. Net als dat veulen van jou Suzanne F, dat was ook een bijzondere. En dat GP paard van Thirza met heule spannende biedingen voor Azie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:25

Neonlight schreef:
Suzanne F. schreef:
Welke was dat? Welke prijsvraag? Welk paard? :+
Ik weet het echt even niet.
Meestal heb ik wel door dat het een 1 april grap is en doe ik gewoon voor de leuk mee. Maar Farbenfroh had ik echt niet door, daar ben ik echt ingetuind.

[VN] Uitslag Bokt.nl Fotowedstrijd. Paard was Nimbly.

Kan dit me echt niet meer herinneren. Echt geen idee, sorry. -O-
Heb ik hieraan meegedaan?

Oh is de gevonden valk dood? Wat sneu. Dat wist ik ook niet.
Wat fijn dat het goed gaat met PieterJan, fijn om te horen. En Jippie, dat is ook een oude naam. Mijn moeder heeft haar paard nog geschilderd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:27

Je had niet meegedaan omdat het obvious was dat het een 1 april grap was, en je wist het paard toch niet. De grap was dat het geen 1 april grap was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:30

Neonlight schreef:
Je had niet meegedaan omdat het obvious was dat het een 1 april grap was, en je wist het paard toch niet. De grap was dat het geen 1 april grap was.

Ah oké. Thanks. :+
Dit weet je toch hopelijk niet uit je hoofd he?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:30

Het verbaasd me dat niemand nog hier eigenlijk Snowdon (Leon) heeft genoemd, dat is ook echt een Bokker van het eerste uur. Imo is Snowdon nog steeds een van de mooiste Tinkers en Sya van Thirza? (als ik de naam goed schrijf) was een prachtige grote zwarte Tinker.

Dan hadden we nog Thirza de dressuurruiter uit Strijen? die in een boktveiling eens een les met haar paard heeft geveild.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:32

Charaz schreef:
Het verbaasd me dat niemand nog hier eigenlijk Snowdon (Leon) heeft genoemd, dat is ook echt een Bokker van het eerste uur. Imo is Snowdon nog steeds een van de mooiste Tinkers en Sya van Thirza? (als ik de naam goed schrijf) was een prachtige grote zwarte Tinker.

Dan hadden we nog Thirza de dressuurruiter uit Strijen? die in een boktveiling eens een les met haar paard heeft geveild.

Oh ja! Snowdon. Die heb ik eens ontmoet op een Boktmeeting, een LAN party dacht ik. Volgens mij was zelfs Bart daarbij maar dat weet ik niet meer zeker.

Bij Thirza ben ik nog een keer thuis geweest en heb op haar mooie paard mogen rijden. Ik zag toevallig laatst de foto’s nog.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:34

Ik heb bij Snowdon geloof ik nog eens een buitenrit gemaakt op z’n tinkers haha. Was echt tof!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:36

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:39

Tieneke schreef:
Ik denk nog regelmatig aan Djilna. Haar Arabische volbloed had z'n schoft gebroken maar heeft heel goed kunnen relativeren en in denk dat ze nog op redelijk hoog niveau endurance heeft gereden.

Elke keer als ik m'n paarden een uitglijder zie maken, ben ik helemaal argwanig en denk ik eraan...

Bliksem was niet uitgegleden, maar gaan hangen aan z'n halster en toen dat brak achterover geklapt. Ze heeft idd nog internationaal endurance gereden met hem, zelfs nog in het nationale team gezeten.

Bliksem is nog niet zo lang geleden ingeslapen, is tegen de 30 geworden dacht ik.

Djilna loopt nu op haar eigen benen endurance :))
(Lange afstandstrailruns dus)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:42

Tieneke schreef:

Bliksem heeft idd nog een heel leven na zijn schoftbreuk gehad, inclusief een behoorlijke topsport carrière.

Helaas is hij vorig jaar ook overleden.
Hij liep lekker te rentenieren en was nog niet super oud, maar is eigenlijk behoorlijk plotseling overleden.

Mijn pony staat op dezelfde stalling als waar Bliksem altijd gestaan heeft.

Ibbel is me net voor zie ik, nee, tegen de 30 wasie nog niet, 22 was hij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:49

Een Belgisch meisje met een draver
Die enorm mager was, waar echt heel veel mensen boos op werden
Chanisha ofzo..
Eat een soap was dat

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:00

prompter schreef:
_Karlijn schreef:
Oh en ik herinner me een Bokker (naam weet ik niet meer maar begon met J volgens mij) die een aantal 'excursies'/kijkje achter de schermen van een paardenslachthuis organiseerde voor andere leden, waar ze zelf werkte dacht ik.

Ik ben ook een keer in dat slachthuis geweest (heerlijk ouderwets) alleen niet met bokt maar voor een dissectie :j

Was dat niet jouw paard waar ik aan moest denken?
Er was toen ook een foto vlak voor de slacht, op de wei, dat het paard gestrekt en een soort overkoot stond...

En nog een topic waar ik aan moest denken, was een prachtig paard maar ging dood door een vergiftiging, vanwege een dood dier in het hooi en toen ze daar achter kwamen konden ze nog wel wat paarden redden dacht ik.
Edit: botulisme

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:00

MarlindeRooz schreef:
Ik heb bij Snowdon geloof ik nog eens een buitenrit gemaakt op z’n tinkers haha. Was echt tof!

Hij woont heel dicht bij mij, vroeger kwam ik hem nog wel eens tegen :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:01

Echwel schreef:
Een Belgisch meisje met een draver
Die enorm mager was, waar echt heel veel mensen boos op werden
Chanisha ofzo..
Eat een soap was dat

OH God ja!
Clint heette dat paard of één van haar paarden geloof ik...
Maar niet enkel haar topic over het paard bracht rumoer teweeg, alles wat ze postte eigenlijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:02

Little_Gift schreef:
Herinnert iemand zich nog Moestuin?
Zij is mij om de één of andere reden ook altijd bijgebleven, vraag me niet waarom...

Ze leest nog mee en heeft mij een privé bericht gestuurd.
Ze is nog te volgen via insta en zou haar link / naam of hoe het heet mogen delen als er mensen met interesse zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:03

Alja schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hij woont heel dicht bij mij, vroeger kwam ik hem nog wel eens tegen :)

Is die jongen verdwaald? Vroeger woonde hij hier in West Brabant :D