Peetstap schreef:Jullie geven beide iets aan wat nog niet was benoemd in dit topic, en het voor een mod zo moeilijk maakt om op te treden.
aan veel kwetsende pb's zitten altijd andere kanten, zoals jullie al benoemde en juist dat maakt het voor een mod zo lastig om er wat aan te kunnen doen.
Die zal dan een hele pb conversatie moeten gaan uitpluizen, de waarde en normen meetlat erlangs moeten leggen, vervolgens onderling overleg moeten doen en dan gaan handelen....
En in tussentijd escaleert het verder via pb's want een slotje op pb plaatsen kan niet.
nou was vlot mod af, mocht ik dat vaak voor mijn kiezen krijgen.
overigens kwam ik hier een oude opmerking tegen dat het technisch niet mogelijk is om als beheer pb te lezen, maar dat is onzin.
alle pb staat gewoon in de database en is er dus ook uit te halen.
Nou nee, in mijn geval was er dus helemaal geen hele pb conversatie om uit te pluizen, dat zeg ik juist.
Daarnaast zie ik eigenlijk niet veel verschil met modereren in een topic. Waarom is dit anders vind jij? Waarden-, en normen-meetlat hoeft niet, dat kun je gewoon vastleggen in de regels. En ja, daar zit altijd een stukje afwegen bij, maar dat is ook niet anders dan anders. Niet schelden, niet dreigen en elkaar geen vreselijke dingen toewensen. Pesten zal lastiger worden om goed uit te zoeken, maar dat is dan maar zo. Onderling overleg en dan handelen, tja. Dat moet ook bij modereren in een topic toch?