Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:07

Nee natuurlijk niet, het is niet de bedoeling dat alles maar ja en amen moet zijn, maar het gaat wel om de intentie waarop je een advertentie deelt. Is dat “kijk wat een leuk huisje met een snoezig tuintje” mogen mensen best reageren met “heb je die schimmel wel gezien in de badkamer? Voor je een miskoop begaat?”. Of “die pimpelpaars gestippelde muur is wel heftig maar als daf neutraal is heb je volgens mij echt een huis met veel potentie”. Mindere punten van een huis mogen best genoemd worden, maar het is niet de bedoeling dat de focus daarop ligt.

Dat is iets compleet anders dan als iemand een bericht post met “kijk dit huis, je zal er vast iets van kunnen maken, maar wat een wansmaak die meubelcombinaties. Absoluut geen gevoel voor stijl.”
Dat heeft een hele andere insteek qua bericht. Een bericht als mijn tweede voorbeeld willen we gewoon echt niet hebben, post iemand dat komt vaak iemand erover heen met “kijk dit huis dan dat is nog erger” ect ect. Ik hoop dan ook dat je begrijpt dat daar onze grens ligt en daar voor ons het verschil ligt. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:18

Murthul schreef:
Nee natuurlijk niet, het is niet de bedoeling dat alles maar ja en amen moet zijn, maar het gaat wel om de intentie waarop je een advertentie deelt. Is dat “kijk wat een leuk huisje met een snoezig tuintje” mogen mensen best reageren met “heb je die schimmel wel gezien in de badkamer? Voor je een miskoop begaat?”. Of “die pimpelpaars gestippelde muur is wel heftig maar als daf neutraal is heb je volgens mij echt een huis met veel potentie”. Mindere punten van een huis mogen best genoemd worden, maar het is niet de bedoeling dat de focus daarop ligt.

Dat is iets compleet anders dan als iemand een bericht post met “kijk dit huis, je zal er vast iets van kunnen maken, maar wat een wansmaak die meubelcombinaties. Absoluut geen gevoel voor stijl.”
Dat heeft een hele andere insteek qua bericht. Een bericht als mijn tweede voorbeeld willen we gewoon echt niet hebben, post iemand dat komt vaak iemand erover heen met “kijk dit huis dan dat is nog erger” ect ect. Ik hoop dan ook dat je begrijpt dat daar onze grens ligt en daar voor ons het verschil ligt. :)

Dus is het eigenlijk beter als die schimmelmuur niet genoemd word? Liever zeggen we: 'wat een koddige knuffelmuur'? Wat een kul! Ieder huis heeft positieve en negatieve kanten. Benoem het beestje gewoon met fatsoen bij de naam en dan is er geen probleem! Dat geldt voor alles!
M.b.t je tweede voorbeeld: als ík een wansmaak heb, en jij koopt mijn huis, wil dat niet betekenen dat jij er niet iets heel anders naar jouw smaak van kunt maken. ;) Dus is het een volledig overbodige toevoeging.

Ik zeg nog wat anders: als ik nu een huis op funda heb staan ben ik zielsgelukkig als dat hier voorbij komt. Extra aandacht. En wat voor jou wansmaak is, is voor een ander een droomhuis. Til er niet zo zwaar aan, ik blijf het zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:50

Wbt het hele Funda topic; hebben jullie ook wel eens meegelezen met opzoek naar een nieuw paard topic?
Ik snap dan niet dat dat wel mag. Daar is zoveel commentaar op te koop aangeboden paarden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:00

Is het niet mogen zeggen dat je iets lelijk vind geen beperking in de vrijheid van meningsuiting? :=

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:44

Hè, jullie begrijpen 't echt niet zoals wij het bedoelen hoor. :) Natuurlijk mag je die schimmelmuur benoemen. Hij is er toch? Je mag echt wel negatieve punten van een huis benoemen. Het gaat om de intentie.

Als ik een advertentie deel van een huis wat ik oprecht leuk vind, maar jij niet, mag je dat benoemen. Dan mag je gerust zeggen dat jij die badkamer lelijk vindt, dat die zoldervloer verzakt lijkt en dat dat schattige tuinplantje een woekerend onkruid is. Wat niet mag is als jij datzelfde huis deelt met als enige bedoeling het af te kraken. Dus 'kijk wat een lelijke troep dit is, hier wil je toch niet dood gevonden worden?' Dat is het verschil. Eerlijk zijn mag wel, huizen opzoeken en delen uitsluitend om ze te bespotten en erom te lachen, dat mag niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:12

Dani, zolang jullie alles zo weten te omschrijven dat dat o.a op mij overkomt alsof het alleen maar hallelujay en koediekoedie mag zijn komt dat logischerwijs zo op ons over.
Jullie lijken op de tweede kamer. Daar doen ze dat ook. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:35

Dan vind ik het alleen maar heel prettig dat we het hier extra uit kunnen leggen voor onze bedoelingen verkeerd geïnterpreteerd worden. :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:47

Het vervelende is dat dat al 35 pagina's duurt.

35 pagina's waarin bokkers met voorbeelden komen en jullie hetzelfde blijven herhalen. Accepteer nou gewoon dat er blijkbaar onvrede is en doe er wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:33

Amy schreef:
Wbt het hele Funda topic; hebben jullie ook wel eens meegelezen met opzoek naar een nieuw paard topic?
Ik snap dan niet dat dat wel mag. Daar is zoveel commentaar op te koop aangeboden paarden...

Dat snap ik dan dus ook niet. Net als alle topics over het 'met pijn in je hart' je paard verkopen; al meerdere malen gezien dat ik binnen 5 minuten de advertentie gevonden had op bokt en marktplaats.... En op de Bokt Markt wordt er dan gelijk massaal op gehakt... Tja ik vind het een beetje krom..

Overigens is láng niet alles op Bokt negatief hoor en bijvoorbeeld de fuctie dat je zelf de HK berichten kunt wijzigen nu vind ik echt heel fijn. Nu nog zelf je 'foto album' leeg kunnen gooien ;)

Maar lang niet alles is dus negatief, maar sommige zaken zijn de regels nogal scheef van.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:52

Palmera schreef:

35 pagina's waarin bokkers met voorbeelden komen en jullie hetzelfde blijven herhalen. Accepteer nou gewoon dat er blijkbaar onvrede is en doe er wat aan.

Een zeer duidelijk post!

Team: er is onvrede bij jullie klanten. Duik er in zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:24

-O- wat een rare reactie Moderators.
Waarom mag je er niets over zeggen? Deze moderator-reactie geeft heel duidelijk het pijnpunt weer waar
de bokkers tegen ageren.

Het zijn huizen. Er worden hier geen nare dingen over mensen geschreven.
Funda is een openbare website.
Is de volgende stap dat bokt ook de kledingtopics aan banden legt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:51

rien10 schreef:
Palmera schreef:

Een zeer duidelijk post!

Team: er is onvrede bij jullie klanten. Duik er in zou ik zeggen.

Klanten? Gebruikers en bezoekers: ja. Maar klanten? Imo ben je klant als je een dienst tegen betaling afneemt. En volgens mij zijn er maar weinig bokkers die betalen aan Bokt. :)

Er is bij een groepje hier op FZ onvrede. Maar is dat een goede afspiegeling van heel Bokt?
Daarnaast is er beleid op Bokt. Beleid dat regelmatig wordt verbeterd/verandert na geluiden op Bokt. Maar dan nog zal nooit iedereen tevreden zijn. Dat blijkt wel weer. Er wordt echt wel geluisterd. Er worden dingen aangepast. Of er wordt een keuze gemaakt om iets niet aan te passen omdat het voor de meeste bokkers wél werkt. En dan kun je hier blijven klagen, maar misschien moet je als gebruiker ook soms accepteren dat een bepaald stukje beleid niet passend is voor jou.

Acceptatie, en ook respect, komt van 2 kanten. En ik moet zeggen dat ik niet alle posts hier even respectvol vind.

Ik zal mijn eerdere opmerking nog een keer herhalen: de toon maakt de muziek. En ook hier is de toon niet van iedereen even goed. Respect voor de paar mods die hier nog rustig en netjes blijven reageren ondanks de soms pittige/ongenuanceerde kritiek.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:03

De kritiek is pittig, ja! Maar dat is toch niet zo vreemd als mensen de hele tijd het zelfde afgespeelde riedeltje horen?
Natuurlijk zijn er zat gebruikers die het niets uitmaakt. Persoonlijk zou ik er ook niet zelf een topic voor openen. Maar het topic is er, dus ik reageer.

De toon maakt de muziek, dat klopt. Maar 'mogen wij niets over zeggen' en 'regel dat over de PB' en 'dat kan niet' is zeer eentonige muziek.

Ik bedoel het niet eens kwaad, maar ik heb ook weleens zeer onbevredigend PB contact met mods gehad (ook enkele positieve, dat mag gezegd worden) dat ik het er maar bij laat en hoop dat het ooit eens veranderd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:17

Eentonige muziek wordt het, omdat de uitleg/boodschap steeds herhaald moet worden. Dat persoonlijke dingen alleen via pb worden besproken is nu het beleid op Bokt. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, prima. Dat kun je ook aangeven. Maar hetzelfde blijven aangeven resulteert in hetzelfde blijven uitleggen. En ja dat is dan dus steeds dezelfde riedel. :j

En dan vinden jullie als bokkers dat er onvrede is en mods dat moeten accepteren. Maar waarom zouden jullie andersom niet moeten accepteren dat het beleid nu eenmaal zo is en het voor de meerderheid werkt?

Naar opmerkingen wordt echt wel geluisterd en ze worden echt wel besproken. Maar soms is de keuze dan alsnog om bepaald beleid te handhaven omdat daar een idee achter zit en het voor de meeste mensen wél werkt. En na diverse keren uitleggen helpt het echt niet om er over te blijven doorgaan. Want dan herhaalt dezelfde riedel zich weer.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:29

Amanda, ik gooi de handdoek in de ring. Jij wint.
Dit is echt onmogelijk, ik sta met mijn mond vol tanden van zoveel onbenulligheid. -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:30

Kritiek mag toch wel een beetje pittig zijn? Ik vind de berichten zeker niet TE pittig en behoorlijk genuanceerd, al is dat best moeilijk, omdat je bijna niets uit andere topics mag aanhalen, andere gebruikers bespreken, PB's bespreken of sancties ;)
Dus een inhoudelijke discussie voeren is daarom niet mogelijk, op deze manier.
Maar voor mij, geen nieuws. Ik heb me er bij neergelegd, zo belangrijk is Bokt niet.
Maar ik snap de frustratie an mede-bokkers wel.
Ik heb zelf regelmatig discussies met Bruintje gevoerd, maar nooit de neiging gehad om te temmen. Een discussie stopt vaak vanzelf, door berichten van andere bokkers of omdat Bruintje of ik niet meer reageerde, omdat we bijv. aan het werk moesten en als je dan weer in het topic keek, het topic een x-aantal bladzijden verder was of zelfs doodgebloed. M.a.w. een discussie lost zich vanzelf vaak op. Bokt maakt het zichzelf vaak onnodig moeilijk. Ik heb het natuurlijk wel over het volwassen deel van Bokt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:33

Palmera schreef:
Amanda, ik gooi de handdoek in de ring. Jij wint.
Dit is echt onmogelijk, ik sta met mijn mond vol tanden van zoveel onbenulligheid. -O-

+1

Amanda, klinkt echt als een schooljuf ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:34

Dus omdat ik een andere mening heb, ben ik onbenullig? :+

Pittige kritiek zeker. Maar dat is niet hetzelfde als ongenuanceerd je mening verkondigen. Maar goed, dat is persoonlijk gevoel of zijn andere maarstaven dan denk ik.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:38

Het is niet je mening. Het is gewoon dat het makkelijker is om onvrede te hebben dan er iets aan te willen doen.
Ik ben blij dat mijn medewerkers anders denken.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:44

Palmera schreef:
Het is niet je mening. Het is gewoon dat het makkelijker is om onvrede te hebben dan er iets aan te willen doen.
Ik ben blij dat mijn medewerkers anders denken.

Jouw medewekers hebben lak aan jouw regels?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:47

Nee. Ze lossen problemen op i.p.v te accepteren dat er problemen zijn. ;)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:50

Palmera schreef:
Nee. Ze lossen problemen op i.p.v te accepteren dat er problemen zijn. ;)

Als de problemen tegen de regels ingaan die jij hebt opgesteld kan jiuw medewerker ook niet veel meer dan aangeven dat ze het meenemen in het overleg. Als uit het overleg blijkt dat de leiding de regels niet wil aanpassen kan jouw medewerker weinig anders doen dan dat meedelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:33

Als er probleem/kritiek/negativiteit onstaat door mijn regels zal ik alles eraan doen om dat terug te draaien. Dan heb ik blijkbaar een fout gemaakt die ik onder ogen moet zien en moet oplossen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:35

Palmera schreef:
Als er probleem/kritiek/negativiteit onstaat door mijn regels zal ik alles eraan doen om dat terug te draaien. Dan heb ik blijkbaar een fout gemaakt die ik onder ogen moet zien en moet oplossen.

Jij ja, de leiding dus. Dat wss precies wat ik bedoelde. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:18

Palmera schreef:

Logisch als een meerderheid van je werknemers klaagt. :j Maar doe je dat ook als, zeg, twee van de 40 klagen? En wat als jij achter-de-schermen-kennis hebt, die je werknemers niet hebben, waardoor jij anders tegen die regels aankijkt? En wat als je een bedrijf met 2000 werknemers runt, pas je dan alles aan waar over geklaagd wordt? Of accepteer je dan dat het onmogelijk is om 2000 mensen in elk opzicht tevreden te houden?

Want dat is wel hoe wij het zien namelijk. De groep die hier hun mening deelt is niet per sé representatief voor alle gebruikers. En zoals Amanda zegt, soms hebben jullie misschien een goede reden om te klagen maar vinden wij onze argumenten toch zwaarwegender. Tsja, vervelend dat dat onvrede oplevert bij een groepje (en dat meen ik oprecht, ik zou het echt leuker vinden als iedereen blij was) - maar die onvrede blijft altijd, wat we ook doen. Als wij al jarenlang 'hetzelfde riedeltje' opdreunen betekent dat misschien ook dat wij er, ondanks herhaaldelijk overleg(!), nog steeds achter staan.

Ik haal m'n plezier ook niet uit felle kritiek krijgen en ons team moeten verdedigen. Ik vind het leuker als jullie tevreden en enthousiast zijn. :j Als ik denk dat jullie een punt hebben, gooi ik dat achter de schermen en pleit ik voor verandering. En dus zijn we nu bijvoorbeeld bezig met een nieuw, soepeler verwijderbeleid. Maar sommige zaken, zoals alles openbaar bespreken, staan wij stomweg niet achter. Heel jammer dat een groep gebruikers dat wél wil, en het ons enorm kwalijk neemt dat wij het weigeren - maar wij vinden dat we daar goede argumenten voor hebben, die we hier ook hebben uitgelegd, en dan blijven we die inderdaad herhalen zolang jullie het blijven benoemen. Want die argumenten blijven hetzelfde en vooralsnog onze mening ook.