Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:40

gummie schreef:
quera schreef:
Klopt. :j als iedereen elkaar normaal behandeld( dat wil zeggen met respect) dan zou dat voor de mods wat werk schelen en het zou een stuk gezelliger worden :j

Als iedereen eens wat minder lange tenen zou hebben, ook :-) Zou zelfs kunnen bijdragen aan wat hilariteit! Sneren met humor beantwoorden, ben benieuwd hoe een topic er dan uit ziet :-D Lighten up!

en ja, wat is normaal....

Zoals ik al zei onder normaal versta ik met respect :)

gummie

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:46

Dus ook als het gaat om reageren op wat in jouw ogen een sneer is? Of gelden er dan uitzonderingen...

Wat staat centraal, de discussie of de persoon?

"De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: reageer op de argumenten van de tegenpartij (op de bal) en richt je niet op de tegenpartij zelf (op de man). Hoe sterk je het ook met iemand oneens bent: maak van een discussie geen persoonlijke aanval maar weerleg het standpunt van je discussiepartner met argumenten. Commentaar geven mag en is soms zelfs hard nodig, maar blijf ook dan constructief: iemands gedrag of mening veranderen gaat een stuk eenvoudiger als je die persoon niet eerst tegen je in het harnas hebt gejaagd"

Het valt me op dat de "sneer", bestaande uit 1 woord, van Karl66 breed wordt uitgemeten, maar de sneer die daarop volgt, bestaande uit meerdere zinnen, niet. Hoe komt dat? Mag ik hier uit afleiden dat alleen de eerste sneer veroordeeld wordt, en de tweede niet?

En dan weer naar transparantie: als je beide sneren bestraft met een tik op de vingers in welke vorm dan ook, en dit wordt openbaar gemaakt, is het dan okee?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:51

Laten we wel wezen, in elk rechterlijke organisatie is bekend dat ''studerende juristen/meesters'' zich meer vinden dan Paralegals.
Nee, ik heb de studie niet gedaan, nee de behoefte is er niet. Ja, deze naam Paralegal is ingedekt.

Dat jij mijn juridische kennis in twijfel trekt is gebaseerd op jouw eigen aannames, dat blijkt maar weer.
Weer geen antwoord op de vraag waar júllie vandaan halen dat ík persoonlijke gegevens opgevraagd heb van de betreffende bokker bij een mod.
Want dat is het stuk waarop je baseert dat mijn juridische kennis te kort schiet.

Laat ik de wijste zijn, en zeggen dat dit een Kansloze discussie is.

Have fun hiermee. Tot ik een PB heb met een reden waarop jullie aanname gebaseerd is reageer ik niet meer.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:10

Lieffiefi schreef:
Laten we wel wezen, in elk rechterlijke organisatie is bekend dat ''studerende juristen/meesters'' zich meer vinden dan Paralegals.
Nee, ik heb de studie niet gedaan, nee de behoefte is er niet. Ja, deze naam Paralegal is ingedekt.

:? Dus dat is jouw gevoeligheid... Nu snap ik je reacties beter. Je denkt dat anderen jou als paralegal minder vinden. Dat is jouw aanname, niet de mijne :)

Als je je daar maar van bewust bent, dan begrijp je misschien ook dat al het volgende ook berust op aannames :)

Ik ga ook even wijs doen en in een ander topic verder, good luck!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:38

Lieffiefi, ik heb nergens gezegd dat jij persoonsinformatie wilde opvragen. Daar kwam een reactie over in deze discussie en daar is op gereageerd, niet alles gaat over jou. Als paralegal zou je moeten weten dat je in geval van bedreiging niet bij de communicatie-aanbieder moet zijn. Die mag juridisch gezien helemaal niks met de inhoud van een bericht doen. Daarvoor moet je bij de politie zijn.
Mijn specifieke vraag was hoe ver jij vindt dat Bokt moet gaan, vind jij dat ze wat aan bedreigingen van een bokker per mail moeten doen of van een bokker per telefoon? En natuurlijk ook waarom je de grens dan precies daar legt. Daar heb jij nog geen antwoord op gegeven.

Quera, als jou bericht verwijderd is, dan is het niet zo gek dat jij een PB van een mod krijgt. Dat lijkt me wel het minste, dat die verwijdering met jou gecommuniceerd wordt. Als de berichten van die andere bokkers niet zijn verwijderd, dan is het ook niet zo gek dat zij geen reactie hebben gekregen.

Kadankovitch, Kadengkadeng is niet veel meer dan een klankassociatie die ik altijd bij jouw naam krijg. Het was niet serieus bedoeld en als jij je daar door beledigd voelt, dan spijt me dat want dat was niet zo bedoeld.

Wat ik dan wel weer grappig vind is de gigantische stroom aan reacties die op de naam Kadengkadeng kwamen. Die laten zien dat de meeste mensen niet meer vrijheid voor alle bokkers willen maar vooral voor zichzelf, want de mods moeten de tegenpartij wel goed aanpakken. Vooral omdat al die "ja maar hunnie" reacties mij als mod zo tegen begonnen te staan, dat ik daarom als mod gestopt ben.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:42

Karl66 schreef:
Lieffiefi, ik heb nergens gezegd dat jij persoonsinformatie wilde opvragen. Daar kwam een reactie over in deze discussie en daar is op gereageerd, niet alles gaat over jou. Als paralegal zou je moeten weten dat je in geval van bedreiging niet bij de communicatie-aanbieder moet zijn. Die mag juridisch gezien helemaal niks met de inhoud van een bericht doen. Daarvoor moet je bij de politie zijn.
Mijn specifieke vraag was hoe ver jij vindt dat Bokt moet gaan, vind jij dat ze wat aan bedreigingen van een bokker per mail moeten doen of van een bokker per telefoon? En natuurlijk ook waarom je de grens dan precies daar legt. Daar heb jij nog geen antwoord op gegeven.

Quera, als jou bericht verwijderd is, dan is het niet zo gek dat jij een PB van een mod krijgt. Dat lijkt me wel het minste, dat die verwijdering met jou gecommuniceerd wordt. Als de berichten van die andere bokkers niet zijn verwijderd, dan is het ook niet zo gek dat zij geen reactie hebben gekregen.

Kadankovitch, Kadengkadeng is niet veel meer dan een klankassociatie die ik altijd bij jouw naam krijg. Het was niet serieus bedoeld en als jij je daar door beledigd voelt, dan spijt me dat want dat was niet zo bedoeld.

Wat ik dan wel weer grappig vind is de gigantische stroom aan reacties die op de naam Kadengkadeng kwamen. Die laten zien dat de meeste mensen niet meer vrijheid voor alle bokkers willen maar vooral voor zichzelf, want de mods moeten de tegenpartij wel goed aanpakken. Vooral omdat al die "ja maar hunnie" reacties mij als mod zo tegen begonnen te staan, dat ik daarom als mod gestopt ben.

Nogmaals ik kreeg een pb met 3 quotes er in waarvan 1 quote in het topic is verwijderd( die met foto) de rest van de quotes staan nog steeds in dit topic.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:47

Ah, ik had begrepen dat die verwijderde quote van jou was en die andere van mensen die PB gekregen hadden. In dat geval kan je natuurlijk altijd bij een mod navragen waarom jij als enige aangesproken bent.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:01

Karl66 schreef:
Ah, ik had begrepen dat die verwijderde quote van jou was en die andere van mensen die PB gekregen hadden. In dat geval kan je natuurlijk altijd bij een mod navragen waarom jij als enige aangesproken bent.

Ik ben niet de enige. Maar weet toevallig van een andere bokker dat ze geen pb hierover had gehad :)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:02

Quera is niet de enige.
Ik had ook "de boktnaam, geband, permanent" gekopieerd uit het profiel en in dit topic gezet. Ik kreeg ook een sturende pb en mijn reactie is ook verwijderd.
Ik zette er (bij wijze van grappige noot !) nog bij : "Hopelijk krijg ik nu geen OW wegens off-topic en bespreken van een gebannen bokker" Dit laatste was dus niet het geval, het ging 'm om de weergave in iemand's profiel, ik heb mij niet uitgesproken over de bokker in kwestie !En jawel, het was dus bingo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:02

Zo langzamerhand is discussieren op FZ , een discussie voeren met steeds de zelfde bokkers die zich geroepen voelen bokt met hand en tand te verdedigne, desnoods met sarcasme en op de man spelend, tot soms toch echt niet licht uithalend naar medebokkers en allemaal onbestraft.

Maar zo langzamerhand wordt het ook raar discussieren met een aantal bokkers onder de foei :D, zo verbazend dat het juist in dit topic, het die gefoeiden zijn... :+

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 23:09

Weetje waar ik nou niets van snap russel....in een normale discussie kun je best eens een harde sfeer krijgen,,,,die zelfs ruzie achtig kan worden,maar zich normaal gesproken vanzelf weer oplost....
Deze zelf regulatie is hier niet toegestaan,we moeten ier ten aller tijde vriendjes zijn...
Onzin natuurlijk....ik kan nu best denken die russel oeh wat een @#$%,en daar over een half uur heel anders over denken...moet kunnen toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:14

Ja en zo is het toch ook normaal? In discussies ga je af op de meningen, maar ik heb in al die jaren is er een groepje ontstaan die zich op de gebruikers richt en die staan in mijn foei......want het is dan niet meer discussieren maar zuigen om je op te rellen....op je woorden te pakken, aanvallend posten zondr sancties en jouw proberen je uit je tent te lokken....en je zult ze steeds op FZ tegen komen of in discussies waar sterk wordt gediscussieerd...

Gelukkig maakt het mij met andere bokkers niks uit, de ene keer felle tegenstander de volgende keer felle medestander. :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:15

Wat betreft het sneren op Kandakovitch ( hopelijk schrijf ik het goed zo :D ): Ik denk dat deze heel goed zelf in kan schatten of dit hem raakt of niet, daar heeft ie half Bokt toch niet bij nodig.
Ik maak ook wel eens iets anders van een moeilijke naam, zonder dat banketstaaf te bedoelen.
Let wel, ik heb geen idee of Karl het banketstaaf bedoelde, maar ik denk dat Kadankovitch dit heel goed zelf in kan schatten en prima in staat is om daar zelf op te reageren, hetzij met een weerwoord hetzij met een tem.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 23:20

Geloof me....kadankovitch temt niet.....hij mag dan niet van de rolling stones houden :D maar een temmer is t niet
Laatst bijgewerkt door papagroom op 16-09-12 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:20

Heb je ook gelijk in, maar een rechtlijnig denkende bokker die altijd moraal preekt over boktgedrag en zelf ex moddie is en voor dit soort uithalen bokkers heeft ge owd en geband.....daar krijg ik een hoestbui van en kan het dan niet laten om juist in een topic over transpiratie .....uh transparantie zich zo te manifesteren, is dat even laten zien wat macht is? Wat 2 maten zijn en dat HIJ het wel kan?

Zooooooo kinderschtig he en dan over een smiley gaan praten, ja, kuch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:24

papagroom schreef:
Weetje waar ik nou niets van snap russel....in een normale discussie kun je best eens een harde sfeer krijgen,,,,die zelfs ruzie achtig kan worden,maar zich normaal gesproken vanzelf weer oplost....
Deze zelf regulatie is hier niet toegestaan,we moeten ier ten aller tijde vriendjes zijn...
Onzin natuurlijk....ik kan nu best denken die russel oeh wat een @#$%,en daar over een half uur heel anders over denken...moet kunnen toch

PPG, behalve jij, heb ik geen vriendjes op Bokt ;) en nog word ik er in dit topic van "beschuldigd" om "sarcasme/grapjes" van vrienden anders te beoordelen, dan van "niet-vrienden". :D

BTW ik heb ook niemand onder de Foei staan, dat lijkt me zo vervelend als er "gaten" in de discussies vallen?

Met Russel (voorbeeld ;) ) ben ik het in andere topics vaak niet eens, maar in dit topic wel, dat kan toch?
Met Kadankovitch kan ik het wel vinden, maar zijn muzieksmaak is vreselijk! Zeker zijn generatie moet de Stones toch wel op een voetstuk hebben staan. ;) Dat is dan weer een tegenvallertje. Maar ja, zo gaat het in de echte wereld toch ook? Dan ben je het toch ook niet altijd voor 100% eens met je partner/werkgever/vrienden e.d.?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:25

papagroom schreef:
Geloof me....kadankovitch temt niet.....hij mag dan niet van de rolling stones houden :D maar een temmer is t niet

Nee dat zeg ik, ik denk dat die zich prima zelf kan verdedigen.
Maar dat anderen dan voor hem gaan temmen, dat vind ik raar.

Maar niet van de Stones zijn pleit wel tegen hem natuurlijk :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:29

IKbenEllen schreef:
papagroom schreef:

Nee dat zeg ik, ik denk dat die zich prima zelf kan verdedigen.
Maar dat anderen dan voor hem gaan temmen, dat vind ik raar.

Maar niet van de Stones zijn pleit wel tegen hem natuurlijk :D

Maar daarom zou transparantie toch fijn zijn? Ik denk namelijk dat heel veel straffen te danken/wijten zijn aan temgedrag van "vrienden van de tegenstander in een discussie" :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:30

Al eerder in dit topic is aangehaald dat het best een optie zou zijn als de ontvanger van de sneer zelf mag bepalen of hij/zij dit ook als onnodig kwetsend ervaart en dat dit mede zou mee moeten wegen in het gum, hulk en sturende pb gedrag van de mod. Lijkt mij nog niet eens zo'n rare overweging.

Want als er over en weer grapjes worden gemaakt zoals tussen Papagroom en Electra slaat een ban of sturende pb van bv. inmiddels ex-mod Karl666 echt helemaal nergens op.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 23:32

Klopt ellen....ik heb zelfs meegemaakt dat electra,en ondergetekende pb`s kregen over onze opmerkingen naar elkaar toe......ik weet natuurlijk niet of dezen te danken waren aan tems van derden,maar waarschijnlijk is dat wel.....zelfs een pb van mij kon een sanctie aan et adres van electra niet voorkomen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:40

Dat is toch bezopen...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:42

Electra63 schreef:
Maar daarom zou transparantie toch fijn zijn? Ik denk namelijk dat heel veel straffen te danken/wijten zijn aan temgedrag van "vrienden van de tegenstander in een discussie" :D

Absoluut

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 23:43

Klopt,en ik denk dat transparantie dit soort dingen kan voorkomen,of in ieder geval in een ander daglicht kan zetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:46

papagroom schreef:
Klopt ellen....ik heb zelfs meegemaakt dat electra,en ondergetekende pb`s kregen over onze opmerkingen naar elkaar toe......ik weet natuurlijk niet of dezen te danken waren aan tems van derden,maar waarschijnlijk is dat wel.....zelfs een pb van mij kon een sanctie aan et adres van electra niet voorkomen.

:D Sindsdien ben jij mijn vriendje ;)

Oeps ..... gaan we toch weer offtopic. Op een gegeven moment, gebeurt dat af en toe in een langlopend topic, waar veel dezelfde bokkers reageren. Ik snap ook helemaal niet, waarom dat zo'n probleem is?

Natuurlijk als iemand een vraag stelt over HKO en het topic gaat na een aantal dagen/weken over de bruiloft van de buurvrouw, dan snap ik, dat het storend offtopic is, maar zoals nu af en toe eens een offtopic berichtje geplaatst wordt, is IMO geen wereldzonde, terwijl als je de sturende PB's dan lees, ik het (vaak) als overdreven ervaar (maar dat is persoonlijk) en zeker vaak als mosterd na de maaltijd. Het is vaak 2 dagen later en het topic is dan al weer vaak ontopic. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 00:58

Gadverjakkes.....ik weet dat ik nu kans maak op een ow.....kadankovitsch,is na aanlijding van zn uitlatingen in dit topic geband....compleet onterecht in mijn ogen....in het kader van transparantie,het verslag is,te lezen op een ander forum.